BMW E90 aku vahetus/registreerimine
BMW E90 aku vahetus/registreerimine
Tere.
Esimeste külmadega tunda et aku hakanud nõrgaks jääma. Kaua seistes väga kehvalt veab käima mootorit. Kas keegi on kokku puutunud selle mudeli aku vahetamisega? Lugenud välismaistest foorumitest et vajab uue aku registreerimist? On keegi kunagi teinud midagi sellist?
Esimeste külmadega tunda et aku hakanud nõrgaks jääma. Kaua seistes väga kehvalt veab käima mootorit. Kas keegi on kokku puutunud selle mudeli aku vahetamisega? Lugenud välismaistest foorumitest et vajab uue aku registreerimist? On keegi kunagi teinud midagi sellist?
Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
Kindlasti tuleb registreerida , 10 minuti töö.
E36320i sedan 94,E36 320i Coupe 94 ,E34 525i Touring 94,E36 320i coupe 93,E39 528i,e46 330d 03,E91 330xd 06, E91 330xdrive 09.
B=bayerns M=mächtigste W=waffe
B=bayerns M=mächtigste W=waffe
Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
Milleks?
Mul tutvus niikaua kui ma poest koju sõitsin, vahetasin ära ja ei ilmnenud ühtegi kõrval nähtu aastaid.
Laadimine oli nii vana akuga kui uuega sama.
Palun adekvaadset põhjendust kuna ise ei jaga auto elektrist midagi.
Mul tutvus niikaua kui ma poest koju sõitsin, vahetasin ära ja ei ilmnenud ühtegi kõrval nähtu aastaid.
Laadimine oli nii vana akuga kui uuega sama.
Palun adekvaadset põhjendust kuna ise ei jaga auto elektrist midagi.
E91 330xd
Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
Kas Sul olid aku parameetrid samad? Ehk tuleb sealt vahe. Ise ka ei jaga seda elektrivärki nii hästi.
Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
Kui on IBS siis peab registreerima, kui on teiste parameetritega aku siis ka kodeerima.
Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
Tauri_J kirjutas:Kui on IBS siis peab registreerima, kui on teiste parameetritega aku siis ka kodeerima.
Miks ma küsin?
E91 330xd
Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
sest vana akut ei laeta samamoodi nagu uut. sama teema on mahtuvustega.
Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
See teema muutub arvatavasti aktuaalseks külmade tulekuga.
Kuidas seda kodeerimist siis kõige õigem teha on, neid juhendeid on päris erinevaid netis leida. Kõige põhjalikum tundub olevat NCS-ga muuta FA ja kirjutada see uus väärtus CAS ja FRM/LMA moodulisse. Varem lihtsalt kodeeriti ümber CAS moodul aku osas, kas sellest jääb väheseks?
Kas on mõtet näiteks PROGMAN-iga teha seda, või on seal jälle mingid ohud auto sassi keerata?
Kuidas seda kodeerimist siis kõige õigem teha on, neid juhendeid on päris erinevaid netis leida. Kõige põhjalikum tundub olevat NCS-ga muuta FA ja kirjutada see uus väärtus CAS ja FRM/LMA moodulisse. Varem lihtsalt kodeeriti ümber CAS moodul aku osas, kas sellest jääb väheseks?
Kas on mõtet näiteks PROGMAN-iga teha seda, või on seal jälle mingid ohud auto sassi keerata?
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
Ainult CAS mooduli kodeerimisega on see oht, et kui keegi selle mooduli otsustab tühja man failiga nn. "stocki" lasta, siis väärtus muudetakse tagasi selleks, mis ta FA järgi on. Kui FA on muudetud siis stocki lastes jääb õige aku väärtus alles.
Progmanist üldiselt hoiduks selle töö puhul, NCS on selge ja kindlalt toimiv lahendus.
Progmanist üldiselt hoiduks selle töö puhul, NCS on selge ja kindlalt toimiv lahendus.
Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
Täna siis sai proovitud seda NCS-iga FA muutmist ühe E61 aku vahetusel:
Algselt oli 110Ah tavaaku ja uus sai pandud 90Ah AGM. FA listis oli algselt +B110, see sai kustutatud ja asemele pandud +A090, seejärel FA_Write CAS ja LMA moodulisse. Registreerimine oli plaan teha DIS-iga, aga seal näitab endiselt, et aktuaalne aku on 110Ah. NCS-iga CAS moodulit lugedes on seal õige aku. Mis valesti sai tehtud?
Algselt oli 110Ah tavaaku ja uus sai pandud 90Ah AGM. FA listis oli algselt +B110, see sai kustutatud ja asemele pandud +A090, seejärel FA_Write CAS ja LMA moodulisse. Registreerimine oli plaan teha DIS-iga, aga seal näitab endiselt, et aktuaalne aku on 110Ah. NCS-iga CAS moodulit lugedes on seal õige aku. Mis valesti sai tehtud?
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
Pane siia oma CAS ja LMA pealt loetud trc fail või otsi ise nendest mõlemast, kas aku tüüp on 90ah_agm.
Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
Seda sai kontrollitud, CAS moodulis on asi õige, LMA moodulis proovisin CTR+F abil otsida sõna "klasse_battarie" aga ei leidnud. Kas seal on see mingi muu asja all?
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
Kui CASis on õige ja teises seda rida pole siis peaks kõik timm olema.
Aga FA-sse minuarust käis -A090, mitte +?
Aga FA-sse minuarust käis -A090, mitte +?
- PeeterA
- Huviline
- Postitusi: 4508
- Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
- Telefon: 51949859
- Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
- Kontakt:
Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
Peale "FA-write" tuleb CAS moodulile teha veel "SG-kodieren", et muudatus läbi läheks.
tel. 51 949 859
Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
Enamuses juhendites on tõesti miinus, aga vana aku oli plussiga ja sai ka uus nii pandud.martinlink kirjutas:Aga FA-sse minuarust käis -A090, mitte +?
See on siis tühja MAN failiga või kuidas?PeeterA kirjutas:Peale "FA-write" tuleb CAS moodulile teha veel "SG-kodieren", et muudatus läbi läheks.
- martinlink
- Huviline
- Postitusi: 713
- Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
- Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
- Asukoht: Tallinn
Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
Aga kui CAS moodulilt loetud trc failis juba klasse_battarie 90ah_agm on, siis ei anna see tühja man'iga sg_codieren enam midagi.
- PeeterA
- Huviline
- Postitusi: 4508
- Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
- Telefon: 51949859
- Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
- Kontakt:
Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
Selles *.MAN failis ei pea tingimata midagi muutma. Vaikimisi on selle faili kasutamine config. seadmetes üldse kinni keeratud.
Programm võtab kodeerimisel arvesse lihtsalt FA-koodi ja teeb funktsioonides/parameetrites ise vajalikud muudatused.
"FA_Write" lihtsalt muudab FA-koodi sisu. Käsk "SG-kodieren" viib FA-koodis või *.MAN failis tehtud muudatused ellu.
Programm võtab kodeerimisel arvesse lihtsalt FA-koodi ja teeb funktsioonides/parameetrites ise vajalikud muudatused.
"FA_Write" lihtsalt muudab FA-koodi sisu. Käsk "SG-kodieren" viib FA-koodis või *.MAN failis tehtud muudatused ellu.
tel. 51 949 859
Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
Kui korralikult ära seletatakse, siis tundub loogiline küll. Tänud!
Aga mis hetkest selle uue aku laadimine siis õigesti toimuma hakkab, kas tuleb kindlasti ka see "sg_kodieren" teha, või ongi see lihtsalt selleks vajalik, et õigesti kuvataks asju näiteks DIS-is?
Aga mis hetkest selle uue aku laadimine siis õigesti toimuma hakkab, kas tuleb kindlasti ka see "sg_kodieren" teha, või ongi see lihtsalt selleks vajalik, et õigesti kuvataks asju näiteks DIS-is?
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
Kui mahtuvus paika pandud siis edasi ISTA/D-ga uue aku registreerimine kõige täpsem ja intelligentsem. Arvesse läheb muu hulgas ka näiteks aku tüüp ning päritolu.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
Intelligentsus on Tool32 puudulik. See on õige, et "kui osata". ISTA/D ei tekita kasutajale jälle piinlikust. 

-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
Heh. Tool32 ja INPA-l suva, kas BMW orig aku või after-market.
ISTA/D arvestab marginaalsete asjadega ning vahel on kasulik üle küsida, "kas AGM või tavaline", sest see on niivõrd oluline erinevus ja 2sek kuluv vastamine nüüd küll seewaldi suunaga ei ole. 


-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
Ütleme siis nii, et maitse asi. Mulle meeldib see koht, kus ta "trumme põristab" ja teatab genereeritud kodeeringustringi salvestusest. See on nagu tempel, et protsess korrektselt lõpetatud. Kasutage, mida oskate. 

Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
Kas oskaksite soovitada akut.
Autoks e90 318D
Start/stop süsteemi ei ole, istmesoojendusi ka mitte.
Küll aga on üks Alpine võimendi (500W RMS) ja teine Hertz võimendi (4x95W RMS).
Aku on kutu hetkel, oli juba enne võimendi lisamist.
Mitu Ah peaks olema ja kas keegi oleks nõus Tallinnas kodeeringu ära tegema?
Autoks e90 318D
Start/stop süsteemi ei ole, istmesoojendusi ka mitte.
Küll aga on üks Alpine võimendi (500W RMS) ja teine Hertz võimendi (4x95W RMS).
Aku on kutu hetkel, oli juba enne võimendi lisamist.
Mitu Ah peaks olema ja kas keegi oleks nõus Tallinnas kodeeringu ära tegema?
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
See pardal olev "toitu küsiv" tarbija on pigem võimsama generaatori teema. See võimendi lüpsab suvalise aku, kui gene võimsusest puudu jääb.
Aku paned normina sinna ikka samasuguse nagu hetkel peale kodeeritud aga generaatori upgrade' peale on küll põhjust mõelda ja hüpata.
Aku paned normina sinna ikka samasuguse nagu hetkel peale kodeeritud aga generaatori upgrade' peale on küll põhjust mõelda ja hüpata.
Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
kangem genekas või uus juhtmestik?
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
Juhtmestik peab olema võimendile sobitatud ehk nii-või-naa võimsust tagav. Generaator vaata üle, mis on hetkel olemas ja arvuta seoses võimendi lisamisega vajaminev varu.
PS: Ma ei väida, et hetkel olemasolev gene on ebapiisav. Küll aga mainin ära, et olemasoleva aku mahtuvuse suurendamine sellele kooslusele positiivselt ei mõju. Pigem eelistada AGM akut, mis just väiksema mahtuvusega võrreldes happega aga tagab nõutud CCA.
PS: Ma ei väida, et hetkel olemasolev gene on ebapiisav. Küll aga mainin ära, et olemasoleva aku mahtuvuse suurendamine sellele kooslusele positiivselt ei mõju. Pigem eelistada AGM akut, mis just väiksema mahtuvusega võrreldes happega aga tagab nõutud CCA.
Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
Ega ma ei tea, mis aku mul seal olema peaks. Hetkel on eelmise omaniku paigaldatud noname aku millel ilutseb 90Ah. Kuskile sinna auku võiks ka uus aku jääda või arvad, et see on liig?
Ma pommitasin BMW-si ka aga nemad ütlesid, et tuleb kohale tulla ja vaadata mis aku on hetkel peal ja selle järgi uus valida. Aga toru otsas ei osanud keegi enam vastata, mis siis teha kui ei ole enam originaal aku, et kust siis jälje üles saab, et mis aku seal siis originaalis oli.
Okei, ma rehkendasin 15V juures ja 850W juures sain A väärtuseks ca 60A. Aga mis edasi, mida ma selle numbriga peale hakkan?
Kui ma ei eksi siis hetkel on mul 140/150A generaator.
Ma pommitasin BMW-si ka aga nemad ütlesid, et tuleb kohale tulla ja vaadata mis aku on hetkel peal ja selle järgi uus valida. Aga toru otsas ei osanud keegi enam vastata, mis siis teha kui ei ole enam originaal aku, et kust siis jälje üles saab, et mis aku seal siis originaalis oli.
Okei, ma rehkendasin 15V juures ja 850W juures sain A väärtuseks ca 60A. Aga mis edasi, mida ma selle numbriga peale hakkan?
Kui ma ei eksi siis hetkel on mul 140/150A generaator.
-
- Huviline
- Postitusi: 222
- Liitunud: 23.09.2010 10:57 32
- Peamine sõiduk: BMW 330d F31
- Asukoht: Pärnu
Arvutiga saab vaadata mis aku peaks olema. Kusjuures mul oli tavaline bmw originaal 90Ah pagassis ja peaaegu oleks uus ka tavaline pandud, aga ma palusin arvutiga ikka vaadata enne. Selgus et auto on kodeeritud 90Ah AGM peale.
Ei tea kas eelmine omanik oli pulli teinud või oli UM vale aku pannud. Ajaliselt klappiv aku vahetus oli autos registreeritud.
Ei tea kas eelmine omanik oli pulli teinud või oli UM vale aku pannud. Ajaliselt klappiv aku vahetus oli autos registreeritud.
Viimati muutis Ranno, 01.02.2016 15:19 23, muudetud 2 korda kokku.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
Kas see on AGM või hape? Ega see vale ei ole, mida öeldi. Seal vaatavad, mis aku kodeeritud ning ilma kodeeringut muutmata panevad/registreerivad sama mahtuvuse ja tüübiga aku. Kui tahad tüüpi muuta siis ikka vaja kodeerida. Seda, millised akud on hetkel sinna kodeeritavad saab vaadata auto pealt arvutiga. BMW saab muidugi seda vaadata ka vin järgi aga ei ole niks-naks-plõks tegevus ja nõuab aega. Aeg aga maksab nii, et sõida kohale. 
Otsi gene pealt andmed. Oletamisest ei ole abi. Kui on 150A gene siis nibin-nabin tuleb optimeeringutega see gene 60A eraldamisega toime aga mitte siis, kui auto endale kõik vajaliku "küsib" (full loaded) ja samal ajal paned stereo volume üle poole peale. Ampertangid peale panna ja näeb ära, mis toimub.

Otsi gene pealt andmed. Oletamisest ei ole abi. Kui on 150A gene siis nibin-nabin tuleb optimeeringutega see gene 60A eraldamisega toime aga mitte siis, kui auto endale kõik vajaliku "küsib" (full loaded) ja samal ajal paned stereo volume üle poole peale. Ampertangid peale panna ja näeb ära, mis toimub.
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: BMW E90 aku vahetus/registreerimine
I=U/R. Loe teema algusest ja ära ennast nüüd nii lihta võttega lolliks tee. 
