E46 salongisoojenduse probleem

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Riksaraksa
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 27.03.2005 00:06 18

E46 salongisoojenduse probleem

Postitus Postitas Riksaraksa »

Tere,

Lugu järgmine - autoks on 2001.a. 316iA; 1,9l.
Talv on tulemas ja meenus nüüd teiste probleemide kõrval üks möödunud talve salongisoojenduse jama.
Nimelt ei hakka salongis sooja õhku puhuma, kui panna külma mootoriga auto tööle ja lasta tal omasoodu tühikäigul "tiksuda" ~1000 pöörde juures.
Mootor soojeneb normaalselt, aga sooja õhku salongi ei tule - sisse puhuv õhk on jääkülm. Jahutusvedeliku tase on normis.
Kogemused teiste autodega on näidanud, et olenevalt autost peaks hakkama ~10minuti jooksul ikka sooja õhku tulema.
Minu puhul muudab olukorda see, kui hoida ise jalga gaasipedaalil nii, et pöörded oleks ~1500 juures... siis hakkab mõne aja pärast sooja õhku tulema küll ja asi on sootuks parem kui hakata kohe sõitma, mida väga külma öö möödudes ei tahaks teha...
Probleem oleks justkui vee ringluses, mis ei saa madalatel pööretel hoogu.
Millega võiks olukorda seletada?
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

suure tõenäosusega jahutusvedelikku vähe- kuna talv tulemas siis võid selle äravahetada ja vaata kas asi hakkab toimima. Kui viga nii lihtne ei ole siis arvatavasti termostaat vajab vahetamist- nimelt jääb sul suurring lahti ja sooja õhku pole niipea kusagilt loota! Mõlemad suht vähe raha nõudvad tegemised!
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Riksaraksa
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 27.03.2005 00:06 18

Postitus Postitas Riksaraksa »

OK, teen alustuseks proovi jahutusvedeliku vahetusega, kuid termostaati ei tahaks ma esialgu kahtlustada, sest mootor ise ju soojeneb normaalselt.
Mootor soojeneb normaalselt tühikäigul töötades, kuid sooja õhku ei hakka salongi puhuma enne kui vähe pööret anda.
Kui suurring oleks kogu aeg lahti, siis peaks ju mootori soojenemine ka vaevaliselt minema...
Kas mängus ei või olla veepump (pumba labad), mis ei löö tühikäigu pööretel jahutusvedelikku piisava jõuga ringi?
Kuidagi peab ju jahutusvedelik salongiradikasse ka jõudma.
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Kas õhutamist oled proovinud?
Muidu soovitan foorumis veidi ringi ka vaadata, analoogseid teemasid on siin üksjagu.
530d
Riksaraksa
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 27.03.2005 00:06 18

Postitus Postitas Riksaraksa »

Sain vahepeal targemaks.
Jahutusvedeliku kontrollimisega tegin ise vea, sest kahel korral kontrollisin taset sooja mootoriga. Targema mehe õpetuse järgi tuleb aga vedelikku kontrollida külma mootoriga ja esimesed tulemused on olemas.
Keerasin veel selle "nipli" (vist ongi õhutusventiil - radika juures lõdviku peal) ka küljest ära ja ~0,5 liitrit läks vedelikku sisse, enne kui pilgeni täis sai. Üleliigse pidi mootor ise välja keetma.
Jääb vaid külmemat hommikut oodata et saaks katsetada.
Siinkohal uus küsimus: kas keegi teab öelda, mitu liitrit jahutusvedelikku on E46-le tehnilliselt ette nähtud?
Relax
Huviline
Postitusi: 31
Liitunud: 22.01.2006 17:20 08

Postitus Postitas Relax »

Endal oli sama probleem ning asi lahenes veepumba vehtusega
tiitk
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 26.05.2006 22:13 22

Postitus Postitas tiitk »

Riksaraksa kirjutas:Siinkohal uus küsimus: kas keegi teab öelda, mitu liitrit jahutusvedelikku on E46-le tehnilliselt ette nähtud?
E46 316i 1,9 6 liitrit
thend
Huviline
Postitusi: 687
Liitunud: 29.10.2006 23:55 36
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas thend »

endal ka sama jama, et ei tule kohapeal sooja õhku, kas siis vahetada mõlemad veepump ja termostaat?
2006 118D :)
1999 328 CI väikest viisi sõidu rõõmu :) --> Ajalugu
1992 318is rakett :) --> ajalugu.
mytology
Huviline
Postitusi: 207
Liitunud: 05.12.2004 13:20 06

Postitus Postitas mytology »

Kuna auto Itaaliast läbi Saksa toodud siis soojaksminemisega veidi probleeme. Kole aeglaselt juhtub see võrreldes näiteks sõbra e39 525tds-iga. Linnas sõites tõuseb seier kenasti püsti aga kui maanteeots tuleb, langeb kohe alla esimese veerandi. Pikema maantee puhul jääb u 1mm üle sinise seisma.
Kas diagnoos vale termostaadi oleks õige? Pole ka jahutusvedelikku veel kontrollinud. Autoks e46 328 99a.
F11
Kasutaja avatar
mel76
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 22.10.2006 14:03 16
Asukoht: Jyväskylä

Postitus Postitas mel76 »

mytology kirjutas:Kuna auto Itaaliast läbi Saksa toodud siis soojaksminemisega veidi probleeme. Kole aeglaselt juhtub see võrreldes näiteks sõbra e39 525tds-iga. Linnas sõites tõuseb seier kenasti püsti aga kui maanteeots tuleb, langeb kohe alla esimese veerandi. Pikema maantee puhul jääb u 1mm üle sinise seisma.
Kas diagnoos vale termostaadi oleks õige? Pole ka jahutusvedelikku veel kontrollinud. Autoks e46 328 99a.
Ei usus et probleem jahutusvedelikus on .Kui seda vähe siis just ülekuumenemise probleem.Vale termostaat võib-olla küll!
Aga kui ta sul sinna päris sinise serva jääb siis ma kaldun arvama et viga hoopis selles et termostaat lihtsalt puudub.
Bmw 520 i 110kw
mytology
Huviline
Postitusi: 207
Liitunud: 05.12.2004 13:20 06

Postitus Postitas mytology »

mel76 kirjutas:
mytology kirjutas:Kuna auto Itaaliast läbi Saksa toodud siis soojaksminemisega veidi probleeme. Kole aeglaselt juhtub see võrreldes näiteks sõbra e39 525tds-iga. Linnas sõites tõuseb seier kenasti püsti aga kui maanteeots tuleb, langeb kohe alla esimese veerandi. Pikema maantee puhul jääb u 1mm üle sinise seisma.
Kas diagnoos vale termostaadi oleks õige? Pole ka jahutusvedelikku veel kontrollinud. Autoks e46 328 99a.
Ei usus et probleem jahutusvedelikus on .Kui seda vähe siis just ülekuumenemise probleem.Vale termostaat võib-olla küll!
Aga kui ta sul sinna päris sinise serva jääb siis ma kaldun arvama et viga hoopis selles et termostaat lihtsalt puudub.
Kahtlen, et üldse puudu on. Saksamaal, kus oli 10 kraadi kanti sooja käitus temp nii nagu peab. Alles kiirteel 160+ kiirustel langes veidi püstasendist aga jäi täpselt või isegi veidi enne veerandi märki pidama. Sama oli ka teisel e46 coupel mille ostsime.
Jahutusvedeliku paagis minu sõrm vedelikuni ei ulatanudki. Ühtki veateadet või tulukest aga armatuuril ei põle, et midagi valesti oleks.
F11
Keith120
Huviline
Postitusi: 189
Liitunud: 11.08.2006 13:55 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Keith120 »

mytology kirjutas:
mel76 kirjutas:
mytology kirjutas:Kuna auto Itaaliast läbi Saksa toodud siis soojaksminemisega veidi probleeme. Kole aeglaselt juhtub see võrreldes näiteks sõbra e39 525tds-iga. Linnas sõites tõuseb seier kenasti püsti aga kui maanteeots tuleb, langeb kohe alla esimese veerandi. Pikema maantee puhul jääb u 1mm üle sinise seisma.
Kas diagnoos vale termostaadi oleks õige? Pole ka jahutusvedelikku veel kontrollinud. Autoks e46 328 99a.
Ei usus et probleem jahutusvedelikus on .Kui seda vähe siis just ülekuumenemise probleem.Vale termostaat võib-olla küll!
Aga kui ta sul sinna päris sinise serva jääb siis ma kaldun arvama et viga hoopis selles et termostaat lihtsalt puudub.
Kahtlen, et üldse puudu on. Saksamaal, kus oli 10 kraadi kanti sooja käitus temp nii nagu peab. Alles kiirteel 160+ kiirustel langes veidi püstasendist aga jäi täpselt või isegi veidi enne veerandi märki pidama. Sama oli ka teisel e46 coupel mille ostsime.
Jahutusvedeliku paagis minu sõrm vedelikuni ei ulatanudki. Ühtki veateadet või tulukest aga armatuuril ei põle, et midagi valesti oleks.
Mina Sinu asemel paneks kõigepealt jahutus vedeliku normi ja õhutaks ära korralikult. Jahutus vedeliku taset ei pea ju sõrmega mõõtma,seal ju üks julla ,mis paisupaagist välja peab tulema kui vedelik normis. Aga ilmselt pead ikkagi termostaadi vahetuse peale ka mõtlema. Sul kas tõesti vale termostaat st. liiga madala avanemis kraadiga või siis on ta katki. Kui asi korras,siis ei tohiks seier keskelt langeda maanteesõidul isegi mitte 25 kraadise külmaga. Vähemalt minu autol (e-46 323 99a) on küll seier koguaeg keskel kui ta sinna korra tõusnud on olenemata kas sõidad maanteel või linnas ummikus. Kunagi e-36 l 325 oli sama jama ,et mnt. sõidul natuke langes seier ja ei puhunud salongi ka korralikult sooja. Asi lahenes sellega,et ostsin um-ist 92 kraadise termostaadi ,enne oli kui ma nüüd õigesti mäletan siis vist 82 võibolla ka 88 ,täpselt ei mäleta enam. Aga igaljuhul peale 92 kraadise termostaadi panekut oli asi korras ja seier ka koguaeg keskel ja salongi küttis ka mõnusalt kuumaks,nii,et T särgiga võis ka autos 20 kraadise pakasega palav hakata.
mytology
Huviline
Postitusi: 207
Liitunud: 05.12.2004 13:20 06

Postitus Postitas mytology »

Seega peaks ka mulle sobima 92 kraadi siis!? Pool huvi pärast vaatasin autoosad.ee-st termostaati ning seal näitab 328 alates 1998a 97 kraadi ning vanemale 92. Kas see tähendab midagi või on see lihtsalt seal lehel nii sattunud, et muud pole valikus?
F11
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Cert85 »

Teema küll teine, aga ei hakanud uut teemat tegema.
Probleem selles, et salongiventilaator hakkab nagu jõnksutama kohati.
Ning vahel käib nagu ilusti jälle. Kui võimsus lõpuni lükata, siis nagu käib ilusti- siit eeldaks, et mingi nn kiiruseregulaator jamab. On kellelgi olnud sellest asja ja lahenduse leidnud?

2001 aasta, täiskliima( Vist?).
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
thend
Huviline
Postitusi: 687
Liitunud: 29.10.2006 23:55 36
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas thend »

mina arvan, et sul on ventikal puksid läbi, või siis kuivad. Kuid selle korda tegemine suur töö :) Või oskab äkki keegi öelda, kas kapoti alt ka ligi pääseb ventika mootorile?
2006 118D :)
1999 328 CI väikest viisi sõidu rõõmu :) --> Ajalugu
1992 318is rakett :) --> ajalugu.
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Cert85 »

Pilt

Aga detail nr 3-e ei või kahtlustada?

Muidu nagu mingit kriuksumist või sellist ei tähelda. Samas kui panna täis võimsusele ja siis jälle väiksemale võimsusele. Siis sellel ajal, kui ta hoog raugeb teeb ka seda häält. Välistaks sellega puksid, aga iial ei tea.

Saaks nagu toidet kohati. Aga miks siis vahepeal? Külmalt vist ei tee nagu.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Cert85 »

Ei tea siis keegi miskit enamat? Tõsiselt häirivaks on see saanud.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
T_Kuuda
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 18.04.2007 19:55 06

Postitus Postitas T_Kuuda »

Cert85 kirjutas:Ei tea siis keegi miskit enamat? Tõsiselt häirivaks on see saanud.
Hei,

Mul täna hakkas kliima Samuti nalja tegema. Auto reziimi peal hakkas lihtsalt suvaliselt suurtel pööretel puhuma kusjuures vaikselt hakkis ka (korra kiiremaks ja korra vaiksemaks). Kui kliima polokk hoogu maha võttis siis see ventilaatorile ei mõjunud. Samuti ei mõjunud manuaalne kiiruse regull. Kui näppisin akna peale puhumise nuppu võttis tuure juurde aga allapoole lasi reguleerida ainult 1/3 võimsust, st et puhus 2/3 võimsusega isegi siis kui võimsus tabloo peal miinimumis oli. Väga naljakas, suvalise näppimise peale hakkas jälle tööle. Kas kliima plokk vajab ümberprogrammeerimist või on õhtul?
330xi
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Cert85 »

Tere tali. Nüüd otsustas see krempel üldse vait jääda :evil:
Tõsiselt närvi ajab see teema. Sinna ligi pääseda ka vist paras %#%#.
Ei tööta mingilgi kiirusel. Kaitsmed kindalaeka juures nagu korras.

Kas ainus tee selleni normaalselt on läheneda kapoti alt? Või saab ka salongist? (vaevalt).

http://forum.e46fanatics.com/showthread ... ght=heater

Hetkel siis lammutan, et see resistor kätte saada.

Ju ta tahab siis sõbrapäevaks endale uut jupikest :lol:
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
thend
Huviline
Postitusi: 687
Liitunud: 29.10.2006 23:55 36
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas thend »

kakkusin endal selle mootori koha lahti ja õlitasin ära selle mootori asja. ei vigise enam ja suhteliselt lihtne oli ka :) natuke WD40 lõhna on sees, kuid mis seal ikka :D
2006 118D :)
1999 328 CI väikest viisi sõidu rõõmu :) --> Ajalugu
1992 318is rakett :) --> ajalugu.
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Cert85 »

Lähenesid kapoti alt sealt, kus on salongifilter?
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
thend
Huviline
Postitusi: 687
Liitunud: 29.10.2006 23:55 36
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas thend »

ikka jah. filter minema. korpus ka 4 kruviga ja siis see mis on venti ees 2 kruviga lahti ja kate ventika pealt maha ja korras.
2006 118D :)
1999 328 CI väikest viisi sõidu rõõmu :) --> Ajalugu
1992 318is rakett :) --> ajalugu.
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Cert85 »

Tänud sulle! Kui homme ilm laseb ja sõrmi otsast ei külmeta siis vaatan ka sinna, kas siis veaks mul see reostaat või asi harjades või milles iganes. Täna ei tahtnud külmaga palju kapoti all pusida. Paistis nagu, et selle plastiku eemaldamiseks oleks ka vaja kojamehed eemaldada, aga see siis pole nii? Seesamune, mis filtri peal see plastik on.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
thend
Huviline
Postitusi: 687
Liitunud: 29.10.2006 23:55 36
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas thend »

kõik käib lihtsalt ära, kuid kui sa tahaksid seda välja võtta, siis peaksid küll kojameeste mootori vist ära kakkuma. Kui nüüd välismaa foorumeid lugeda, siis mõni mees isegi seletab, et mootor tuleb tiba alla poole lasta, et saaks selle kätte. Kuid on kirjutatud variante, et ka kojameeste hoovastiku eemaldamisest pidi aitama. toll või nii pidi puudu jääma, et asi välja saada kangutada sealt.
2006 118D :)
1999 328 CI väikest viisi sõidu rõõmu :) --> Ajalugu
1992 318is rakett :) --> ajalugu.
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Cert85 »

http://karcraze.com/blowfan.htm


Ei taha see kate ventikalt maha tulla. Peab vist tagumise kruvi ka ülevalt lahti keerama? Jube......külm väljas :lol:
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
thend
Huviline
Postitusi: 687
Liitunud: 29.10.2006 23:55 36
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas thend »

tagumist ei ole vaja, see mis sul see esimene üleval on, sellest piisab. võta see ära ja siis paar halba sõna ja jõudu, ning tulebki lahti. Ta on ülalt mingite 2 plastikuga kinni ja alt need klambrid lahti.
2006 118D :)
1999 328 CI väikest viisi sõidu rõõmu :) --> Ajalugu
1992 318is rakett :) --> ajalugu.
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Cert85 »

Jep, saingi jõu ja paari halva sõnaga. Aga targemaks ei saanud miskit, ladusin tänaseks kokku tagasi. Ei pääsenud mõõtma, kas tuleb pinget või mitte. Järgmine nädal UM`i, raiskan see paarsada krooni ja testivad ära, kas viga siilis. Mulle aitab.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
thend
Huviline
Postitusi: 687
Liitunud: 29.10.2006 23:55 36
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas thend »

sa päris tihe UM külastaja :) kalliks ei lähe asi?
2006 118D :)
1999 328 CI väikest viisi sõidu rõõmu :) --> Ajalugu
1992 318is rakett :) --> ajalugu.
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Cert85 »

Eks ikka läheb, raha nad küsida oskavad. Aga kui öösel vaata aknast välja nagu tanki piilikust siis see pole ka enam normaalne.
Üks võimalus on veel, et kakun selle siis sealt ise küljest. Partatsok ja kõik kola jube eest lammutatud ja lammutuses oli see olemas (800.-), et äkki annavad proovida.

Et ennem vist proovin seda.

Ja kui viga ventikas siis edu mulle. Pea 7k uus :shock: ja ega vast lammutuski alla 5k ei anna.
Sest tõesti, ega raha puu otsas kasva :(
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
thend
Huviline
Postitusi: 687
Liitunud: 29.10.2006 23:55 36
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas thend »

Arvan ise, et peaks ikka selle asja sealt kätte saama. See sama link mille sa siia panid, seal kirjutab et tema läksaega ära võtmisega kusagil 4 tundi ja palju vihaseid sõnu :) ja sellekäigus lõhkus ta asja ära, ning pidi ikkagi uue ostma. Kuid arvan et see nö. siil seal ei tohiks kuigi raskel äta käia, kuna ma ise nägin päris hästi teda. Mis selle siili põhimõte üldse on? Arvan siiski, et pad kojameeste hoovastiku lahti lasma, ning siis saad asja käte.
2006 118D :)
1999 328 CI väikest viisi sõidu rõõmu :) --> Ajalugu
1992 318is rakett :) --> ajalugu.
Vasta