E91 probleem kliimaga
Postitatud: 21.05.2019 22:36 54
Tere!
Autoks on BMW E91 325d (2009 aasta).
Nimelt probleem selline. Ühel päeval kui auto 2-3 päeva seisis, siis peale seda hakkas kliimaga jama. Kui A/C sisse lülitada, siis tuleb väga vähe õhku ja külma ventilatsioonidest (pannes käe vendika lähedale, siis tunneb õrnalt jahedat õhku). Kliima on seadistatud näiteks kõige külmema peale, a/c lülitan sisse, puhuri panen põhja, siis auto ei tee teist häältki ning vendikatest eriti midagi ei tule. Kui tugevuse lülitada täiesti välja, siis nagu hääl kostaks, et midagi lülitus välja. Tugevuse tagasi sisse lülitada, siis samuti auto nagu lülitaks puhuri tööle, aga puhuri häält kosta pole (töötab väga vaikselt kuigi puhuri tugevus on põhjas).
On näha, et kindalaeka alumisel kattel on niiskus peale sattunud (ringikujuline, nagu oleks leke). Uurides niiskuse põhjust, siis arvatavasti kojamehe all oleva tihendi juurest laseb vett sisse ja sealt läheb puhurimootorisse (on näha, et ainult kõrvalistuja akna juures on tihend veidi lahti).
Proovitud:
1. Puhurimootori jätsin välja, panin auto tööle ja proovisin puhuri tugevuse põhja panna, mootor pöörleb aeglaselt. Pannes tugevuse kõige madalama peale, mootor ei tee mingit muudatust, ringleb ühtlasi edasi. Lülitades tugevuse välja, siis mootor jääb seisma, sisse lülitades hakkab mootor jälle tööle.
2. Kindalaekast võtsin välja puhurimootori, puhastatud ja õlitatud, keerleb ilusti ei mingeid probleeme (lehti ega midagi sees polnud).
3. Proovisin sõita. Kui A/C töötas, siis tuli ainult õrnalt jahedat õhku (kuigi kõik oli max külma ja tugevuse peal). Lülitades välja A/C, siis koheselt oli tunda kuhjaga jahedat õhku vendikatest tulemast. Lülitades tagasi A/C sisse, siis õhk kadus (vendikatest midagi enam ei tulnud). Kui A/C väljalülitatud, siis nagu asi toimib, aga toimib nii et kui autoga aeglasemalt sõita, siis puhub ka aeglasemalt. Kui kiirust lisada, siis ka puhub rohkem.
Proovisin võimalikult detailselt mure välja tuua, loodan et saab siit tarkadelt nõu või abi, et mida võiksin veel proovida. Endal ideed otsas kui ainult uus puhurimootor osta.
Kui midagi jäi arusaamatuks, siis küsige. - Vastan ja täpsustan.
Parimat
Georg
Autoks on BMW E91 325d (2009 aasta).
Nimelt probleem selline. Ühel päeval kui auto 2-3 päeva seisis, siis peale seda hakkas kliimaga jama. Kui A/C sisse lülitada, siis tuleb väga vähe õhku ja külma ventilatsioonidest (pannes käe vendika lähedale, siis tunneb õrnalt jahedat õhku). Kliima on seadistatud näiteks kõige külmema peale, a/c lülitan sisse, puhuri panen põhja, siis auto ei tee teist häältki ning vendikatest eriti midagi ei tule. Kui tugevuse lülitada täiesti välja, siis nagu hääl kostaks, et midagi lülitus välja. Tugevuse tagasi sisse lülitada, siis samuti auto nagu lülitaks puhuri tööle, aga puhuri häält kosta pole (töötab väga vaikselt kuigi puhuri tugevus on põhjas).
On näha, et kindalaeka alumisel kattel on niiskus peale sattunud (ringikujuline, nagu oleks leke). Uurides niiskuse põhjust, siis arvatavasti kojamehe all oleva tihendi juurest laseb vett sisse ja sealt läheb puhurimootorisse (on näha, et ainult kõrvalistuja akna juures on tihend veidi lahti).
Proovitud:
1. Puhurimootori jätsin välja, panin auto tööle ja proovisin puhuri tugevuse põhja panna, mootor pöörleb aeglaselt. Pannes tugevuse kõige madalama peale, mootor ei tee mingit muudatust, ringleb ühtlasi edasi. Lülitades tugevuse välja, siis mootor jääb seisma, sisse lülitades hakkab mootor jälle tööle.
2. Kindalaekast võtsin välja puhurimootori, puhastatud ja õlitatud, keerleb ilusti ei mingeid probleeme (lehti ega midagi sees polnud).
3. Proovisin sõita. Kui A/C töötas, siis tuli ainult õrnalt jahedat õhku (kuigi kõik oli max külma ja tugevuse peal). Lülitades välja A/C, siis koheselt oli tunda kuhjaga jahedat õhku vendikatest tulemast. Lülitades tagasi A/C sisse, siis õhk kadus (vendikatest midagi enam ei tulnud). Kui A/C väljalülitatud, siis nagu asi toimib, aga toimib nii et kui autoga aeglasemalt sõita, siis puhub ka aeglasemalt. Kui kiirust lisada, siis ka puhub rohkem.
Proovisin võimalikult detailselt mure välja tuua, loodan et saab siit tarkadelt nõu või abi, et mida võiksin veel proovida. Endal ideed otsas kui ainult uus puhurimootor osta.
Kui midagi jäi arusaamatuks, siis küsige. - Vastan ja täpsustan.
Parimat
Georg