E46 käivitus probleem - midagi hakkas ilmnema...

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Riksaraksa
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 27.03.2005 00:06 18

E46 käivitus probleem - midagi hakkas ilmnema...

Postitus Postitas Riksaraksa »

Autoks on 2001a. 316i automaat.
Probleem selline, et aegajalt auto ei käivitu. Ei olene sellest, kas mootor või ilm on soe või külm... Süüte keeramisel kostub armatuurist ja ka mootori juurest klõpsumist, kuid auto ei käivitu. Oma peaga ei julge pakkuma hakata, mis võiks klõpsumist tekitada. Seni on lahenduseks olnud juhtmetega voolu võtmine teise auto akult ja mootor käivitub.
Katsetasin selliselt, et pärast teise aku abiga mootori käivitamist jätsin kohe mootori seisma ja proovisin omaljõul käivitamist - mootor ei käivitunud. Mootor käivitub järgmistel kordadel normaalselt, kui pärast abistavat käivitust mootor mõnda aega töötab ja siis käivitub mootor probleemideta orienteeruvalt 10 käivitust umbes kahe päeva jooksul ja siis on jälle "tore hetk" kui mootor enam ei käivitu.
Ühel korral seni neljast probleemsest olukorrast on auto käivitunud pärast tunni ajalist seismist...
Üks minu arvates auto "akundust" tundev inimene jõudis seadmetega mõõtes järeldusteni, et aku ei ole nõrk ja genekas laeb normaalselt, kuid see oli ka kõik mida ta julges väita minu probleemi otsides.
Mida võiks sellise kirjelduse põhjal arvata?
Viimati muutis Riksaraksa, 03.01.2007 01:10 01, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
Kristjan_K
Huviline
Postitusi: 1780
Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan_K »

Mina pakuks küll, et aku on lihtsalt otsa saanud.
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Äkki aku maandus või klemm kehvasti ühenduses?
Kasutaja avatar
Ilmar
Huviline
Postitusi: 215
Liitunud: 18.11.2004 09:06 59
Peamine sõiduk: BMW 318d E91
Asukoht: Päälinn
Kontakt:

Postitus Postitas Ilmar »

äkki midagi starteriga või siis genekaga ... vaata juhtmed üle ... mul nagu oli midagi analoogset ühe teise auto puhul ning siis oli starteri/geneka juhe läbi korrudeerunud
E91 318d 105kw '09
Riksaraksa
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 27.03.2005 00:06 18

Postitus Postitas Riksaraksa »

Hakkab ka tunduma, et äkki on mingi juhtme ühenduse viga ja olemasolev vool ei lähe vajalikul määral "mingist punktist" edasi või läbi. Kui kasutada lisa voolu teise aku pealt - ju siis läheb vigasest kohast võimsam vool läbi ja mootor käivitub...
Aku enda indikaator on ka "roheline", mis peaks märku andma aku korrasolekust.
Äkki on võimalik, et starteris on midagi liialt kulunud? Kahjuks ma ei tumme starteri hingeelu...
Midagi teeb käivitamisel ka tõmberelee...?
Aga enne kui viga ei ole leidnud, ootan "kaasvõitlejate" arvamusi.
Viimati muutis Riksaraksa, 31.12.2006 14:23 22, muudetud 1 kord kokku.
hanzvonkazak
Huviline
Postitusi: 512
Liitunud: 29.06.2005 22:11 03
Peamine sõiduk: Nissan Leaf
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas hanzvonkazak »

puhasta aku klemmid lihtsalt ära.
520i E28 läks manalateed ja vahepeal 325IA -87, VW Caravelle 2.5i ja Nissan Leaf
Riksaraksa
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 27.03.2005 00:06 18

Postitus Postitas Riksaraksa »

Puhastasin liivapaberiga nii aku klemmid kui ka aku juhtmed - midagi ei muutunud.
Püüan leida käivituva auto pealt akut. Proovin siis ainult teise akuga või jällegi koos teise akuga - saab siis näha, kas viga on minu akus või vajab süsteem tõesti mingi sügavama vea tõttu kõvemat voolu et käivituda...
Samas püüan siis oma akuga teist autot käivitada ;)
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8278
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Kui see aku ka 2001 aastast on, siis ta muud ei tahagi, kui ära prügimäele!
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
hanzvonkazak
Huviline
Postitusi: 512
Liitunud: 29.06.2005 22:11 03
Peamine sõiduk: Nissan Leaf
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas hanzvonkazak »

mul endal oli ka samasugune jama ford c-maxiga, et lihtsalt vahepeal ei võtnud enam starteritki taha vaid plõgises ainult. appi tulid võtta krokodillid ja vopsti käis. teeninduses mehed väitsid, et aku viga ja seda ei esine ainult minul vaid paljudel teistel ka. aga teenindus ei saa garantiikorras akut vahetada kuna puudub vastav veateade :?. ise ka ei hakanud akud vahetama ja müüsin lihtsalt edasi.
520i E28 läks manalateed ja vahepeal 325IA -87, VW Caravelle 2.5i ja Nissan Leaf
Riksaraksa
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 27.03.2005 00:06 18

Postitus Postitas Riksaraksa »

HEAD UUT AASTAT!
Ma ei ole veel jõudnud oma katsetusi teha, aga mis puutub aku vanusesse, siis hetkel kasutuses oleva aku ostsin 09.sept.2006.
Uut akut sundis ostma teadmine, et vana aku oli tõesti väsinud (võis olla aastast 2001) ja möödunud talve külmadega oli paar korda käivitamise probleeme.
Ülejäänud aasta jookul ei olnud plusskraadidega probleeme ja nüüd püüüdsin olla ettenägelik...
hanzvonkazak
Huviline
Postitusi: 512
Liitunud: 29.06.2005 22:11 03
Peamine sõiduk: Nissan Leaf
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas hanzvonkazak »

aga proovi teist akut, ega mul ka fordiga muidu probleeme ei olnud aga vahest lihtsalt lambist oli aku tühi. tuli teiseauto pealt käivitada. pärast siis kui auto juba käis käivitus ilusti igas asendis.
520i E28 läks manalateed ja vahepeal 325IA -87, VW Caravelle 2.5i ja Nissan Leaf
ravia
Huviline
Postitusi: 223
Liitunud: 30.12.2004 23:53 38

Postitus Postitas ravia »

Tuttav lugu.Masinaks küll Citr. aga sümptomid sarnased.
Viga oli aku massis(kere ja klemmi vahel rooste).
Avastasin siis kui käivitamisel hakkas kapoti alt suitsu ajama.
Kärssama hakkas plokisoojenduse maandusjuhe(käivitusel oli kõige parem mass läbi selle peene juhtme).
Sai ka kirutud starterit ja akut.Nii et ...
'90 E34 M50B25
Riksaraksa
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 27.03.2005 00:06 18

Postitus Postitas Riksaraksa »

Vaatasin aku massi juhet. Lükkasin nii klemmi kui kere otsa liivapaberiga üle (kuigi oli kohe näha et ühendus on puhas), kuid tulemust see ei andnud...
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8278
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Mine mõne akuspetsi poole (või sinna, kus Sulle see aku müüdi) ja lase käivitusvool ära mõõta. Pinget saad muidugi ka ise voltmeetriga kontrollida. Kui käivitamise hetkel alla 10V kukub on jama, 8V juures ei käivitu enam kindlasti.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

keegi tark võib öelda, et mis on nn minimaalne käivitusvool, kuid ma olen üsna kindel, et vaheta aku ära ja ongi probleem lahendatud.
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Riksaraksa
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 27.03.2005 00:06 18

Postitus Postitas Riksaraksa »

Sain oma koduse katse läbi viia ja tulemus oli olemas.
Sõbra auto minu akuga ei käivitunud ja minu auto tema akuga käivitus.
Läksin "Autopartnerisse", sest sealt ma aku ostsin.
Pärast 15min. kohale sõitu ei olnud seal viga loomulikult kohe näha.
Mõõtmised näitasid, et genekas laeb ja akus on vool. Õnneks pärast nelja-viit käivitust kostus mootorist vaid "tuttavat" klõpsumist...
Seejärel mõtiskleti mõtteid juba starterist, kuid ma mainisin kogemustest, et anname nüüd lisavoolu või paneme teise aku.
Akule pandi lisavool taha ja mootor käivitus. Pärast paari omaljõul käivitust oli jälle tuttav olukord. Seejärel võeti välja uuesti test aparaat ja selleks hetkeks näitas mõõtmine, et aku on TÜHI!!! Lihtinimese jaoks näitas aku enda indikaator jätkuvalt "rohelist" (aku on OK).
Otsus oli selline, et probleem on akus ja garantii korras vahetati aku välja.
Uus aku hetkel töötab :? .
Jääb vaid loota, et vool jääb pidama.
Kasutaja avatar
MadMan
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 21.10.2005 10:20 14

Postitus Postitas MadMan »

Mis firma akuga on tegu? Mul teeb üks 2 a. vana Raylite sarnast trikki ühe masina peal.
Riksaraksa
Huviline
Postitusi: 27
Liitunud: 27.03.2005 00:06 18

Postitus Postitas Riksaraksa »

Aku on CENTRA Plus Calcium; 62Ah.
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Jäin nats hiljaks oma arvamuse avaldamisega- esmane kirjeldus viitas minu meelest kohe pensile läinud akule. Halva kontaktidega klemmide puhul peaks armatuuris olevad tulevad tulukesed käivitamise hetkel ära kustuma, klõpsumiseni asi ei jõuagi, vähemalt minu kogemused nii on näidanud...
Vasta