E30 õõtsad E36-le

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
toom
Huviline
Postitusi: 486
Liitunud: 12.07.2005 19:56 27

E30 õõtsad E36-le

Postitus Postitas toom »

Küsimus selline, et kas sobivad? Koguaeg arvasin, et lähevad küll, aga ühest teemast tuli välja, et M3 õõtsad on erinevad. Kas E36 M3 õõtsad on siis midagi muud mõõtudelt kui tavalised? Ahjaa, kui keegi kavatseb otsinguga nähvata, siis proovisin mis ma proovisin, aga ei suutnud sobivat märksõna välja mõtelda.
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

e30 õõtsad pidid ilma suuremate pingutusteta minema e36 alla... ja juhitavus pidi paranema tänu sharniiride teistsugusele ehitusele... e36 sharniirid peaks ka odavamad olema hiljem vahetada ja pididka vastupidavamad olema
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Leidsin viite:
http://web10.vs243224.vserver.de/bmw_schrauber.htm
Vt. vastust küsimusele "Wie kann ich das E36-Fahrwerk verbessern?"
Eesti keeli on see väga lihtne: E30 õõtsad ja E30 M3-e puksid.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
toom
Huviline
Postitusi: 486
Liitunud: 12.07.2005 19:56 27

Postitus Postitas toom »

Ehk siis E30 õõts jätab ratta tahapoole, aga see kompenseeritakse M3 ekstsentriliste õõtsapuksidega?
Kasutaja avatar
djarx
Huviline
Postitusi: 222
Liitunud: 01.05.2006 13:42 38
Asukoht: Saue

Postitus Postitas djarx »

mul on e30 õõtsad e36'l all ja sobisid täitsa hästi alla....aga m3'e omade kohta ei oska midagi öelda kas on samad või ei
E39 530D
Kasutaja avatar
ennopoiss
Huviline
Postitusi: 115
Liitunud: 01.02.2003 20:10 47
Peamine sõiduk: -99 BMW (e46) 323i
Asukoht: Võrumaa

Postitus Postitas ennopoiss »

Vabndust, aga kui jutt juba sellele läks siis mul ka pisike küsimus. Kas e 30 õõtshoova otsapuksid e36 lähevad või ei? Said kunagi e30 jaoks ostetud, aga jäid vahetamata ja nüüd siis oman e36.
"Kui kogu külarahval veel juuksed vihast peas püsti ei seisa on ilmselgelt veel liiga vara peolt koju minna..."
- ennopoiss -
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

priitv8 kirjutas:Eesti keeli on see väga lihtne: E30 õõtsad ja E30 M3-e puksid.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

ennopoiss kirjutas:Vabndust, aga kui jutt juba sellele läks siis mul ka pisike küsimus. Kas e 30 õõtshoova otsapuksid e36 lähevad või ei? Said kunagi e30 jaoks ostetud, aga jäid vahetamata ja nüüd siis oman e36.
lähevad küll, mul endal on selline kooslus all!
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

Jarlo kirjutas:
ennopoiss kirjutas:Vabndust, aga kui jutt juba sellele läks siis mul ka pisike küsimus. Kas e 30 õõtshoova otsapuksid e36 lähevad või ei? Said kunagi e30 jaoks ostetud, aga jäid vahetamata ja nüüd siis oman e36.
lähevad küll, mul endal on selline kooslus all!
Jah, see kooslus on kõige mõttekam, kuna e30 puksid on tugevamad, kui e36 enda omad.
Ise kasutan samuti.
estex
Huviline
Postitusi: 627
Liitunud: 05.02.2006 23:39 22
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas estex »

e30 ja e36 sharniiri ehitus peaks olema erinev! ehk e30 vastupidavam
Kasutaja avatar
meqa
Huviline
Postitusi: 156
Liitunud: 30.08.2005 20:58 16
Asukoht: kuressaare

Postitus Postitas meqa »

e30 asjad puksid pidid vähem kolisema
E36 320i touring 95a
toom
Huviline
Postitusi: 486
Liitunud: 12.07.2005 19:56 27

Postitus Postitas toom »

Tehtud. Silma järgi hinnates, jäi ratas natuke ettepoole, kui originaalis. Homme lähen sillastendi, seal räägitakse täpsemalt.
BigMoneyWaste
Huviline
Postitusi: 96
Liitunud: 30.01.2007 07:13 01
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas BigMoneyWaste »

Ei hakanud uut teemat tegema aga huvitab e36 alumise õõtsapuksi ehitus.

Puksi sisu nimelt on ühenduses ainult ülevalt ja alt puksi välimise osaga külgedel lihtsalt vahed vahel 3-5mm.

Aru ma ei saanud, tundus et ei ole mitte katki vaid ongi selline, et siis puksi ehitatdes on kohe loodud esirattale edasi-tagasi lõtk aga miks?
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

BigMoneyWaste kirjutas:Ei hakanud uut teemat tegema aga huvitab e36 alumise õõtsapuksi ehitus.

Puksi sisu nimelt on ühenduses ainult ülevalt ja alt puksi välimise osaga külgedel lihtsalt vahed vahel 3-5mm.

Aru ma ei saanud, tundus et ei ole mitte katki vaid ongi selline, et siis puksi ehitatdes on kohe loodud esirattale edasi-tagasi lõtk aga miks?
täispuks on liiga jäik tõenäoliselt. M3 puks on täispuks näiteks. võib veidi odavam variant on selline http://img76.imageshack.us/img76/7966/dsc00001ha2.jpg
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
BigMoneyWaste
Huviline
Postitusi: 96
Liitunud: 30.01.2007 07:13 01
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas BigMoneyWaste »

Aga miks on tahetud jäikust vähendada, te oleks vaiksem ja pehmem auto või ei kannata mõned muud jupid tugevamaid lööke välja.

Et kui ma nüüd sinna mingid jäigad puksid panen kas siis hakkan kaks korda tihedamini sarniire vms ka vahetama.

Hea pidi olema e30 õõts ja M3 puks, ka e30 õõts on oluliselt tugevam või on selle sarniirid tugevamad, teab keegi?

Tahaks hirmsasti midagi jäigemat sinna panna sellise "vedela" esisillaga on ikka väga veider sõita. :(
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Kasuta E36 M3 täiskummist pukse
nr 31 12 9 069 035
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

e30 õõtsad pannakse sellepärast, et seal on konstruktsioon tiba tugevam ja e30 sharniirid odavamad ja tugevama ehitusega kui e36 omad... nii rääkis mulle inimene kes seda swapi teinud korduvalt... samuti soovitas vähegi kiirema liiklemisega autole kasutada täis puksi


minu e36 originaal puksid mis on vahetatud 11000km tagasi... hakkavad jälle otsa saama... Welcome To Estonia
toom
Huviline
Postitusi: 486
Liitunud: 12.07.2005 19:56 27

Postitus Postitas toom »

hollow kirjutas: minu e36 originaal puksid mis on vahetatud 11000km tagasi... hakkavad jälle otsa saama... Welcome To Estonia
Arumaeisaa. Auto ostes vahetasin juhipoolse sharniiri , sisemise rooliotsa ja stabika kondid. 40000 km mööda igatsugu teid, kusjuures pea pooled kruusateed ilma tagasi hoidmata. Mitte midagi polnud läbi läinud. Nojah stabika kondi keere oli maas, aga seda võin ainult enda kraesse ajada(ju siis pingutasin löökvõtmega liiga palju, kui varrast vahetasin).
Kasutaja avatar
Toomas
Huviline
Postitusi: 642
Liitunud: 12.04.2004 12:53 22
Asukoht: Võru
Kontakt:

Postitus Postitas Toomas »

BigMoneyWaste kirjutas:Ei hakanud uut teemat tegema aga huvitab e36 alumise õõtsapuksi ehitus.

Puksi sisu nimelt on ühenduses ainult ülevalt ja alt puksi välimise osaga külgedel lihtsalt vahed vahel 3-5mm.

Aru ma ei saanud, tundus et ei ole mitte katki vaid ongi selline, et siis puksi ehitatdes on kohe loodud esirattale edasi-tagasi lõtk aga miks?
sama teema pakub ka mulle huvi .... puksi külgedel on tõesti 3-5 mm vahed ja olen samuti auto all omaette mõelnud, on see puks nüüd läbi või peabki see selline olema :? et kui peabki olema, siis missugune see katkine puks välja näeb, mida kõik nii tihti vahetavad? olen autoga 3 aastat ringi lasknud ja pole seda õõtsapuksi veel vahetanud, seega kuskohast nad reeglina siis ära lagunevad?
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

nad ei lagunegi ära (s.t. saja aastaga võibolla küll) vaid puks muutub pehmeks.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

kusjuures lagunevad küll... kahjuks ei ole näidata pilti eelmisest puksist mis mul auto all oli... konkreetselt oli yks poo sellest puksist katki nii et 3/4 puksist oli lahti keskosast ja ainult 1/4 hoidis asja kinni
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

1. Metallosa korrodeerub kummi küljest lahti (talvesool aitab hästi kaasa).
2. Kumm muutub pehmeks.

Pehmed puksid tekitavad pidurdamisel roolis vibratsiooni. Niisama sôites vôib ka kerget vibratsiooni tekitada.
Sõidurõõm
estex
Huviline
Postitusi: 627
Liitunud: 05.02.2006 23:39 22
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas estex »

Mul juba teist päeva e30 õõtsad LMI ja M3 puksid LMI, eks näis kuidas vastu peavad, esiots on stabiilsem, eriti kurvides ja konarlikul teel sõites.
Kasutaja avatar
MadMan
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 21.10.2005 10:20 14

Postitus Postitas MadMan »

:oops: Misasi on LMI?

Vaatasin, et UM-is on suht krõbedad hinnad nimetatud juppidel - E30 õõtsad üle 2200 tk ja E30 M3 puksid üle 1500 tk. Millised on alternatiivid?
M3 õõtsad on alumiiniumist, tavalised terasest.
estex
Huviline
Postitusi: 627
Liitunud: 05.02.2006 23:39 22
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas estex »

MadMan kirjutas::oops: Misasi on LMI?

Vaatasin, et UM-is on suht krõbedad hinnad nimetatud juppidel - E30 õõtsad üle 2200 tk ja E30 M3 puksid üle 1500 tk. Millised on alternatiivid?
M3 õõtsad on alumiiniumist, tavalised terasest.
Mina sain LMI=Lemförderi toodangu sinna, peaks väike erinevus olema UM-i juppidest :lol: kuid põhimõtteliselt sama osa.

Al M3 õõtsasid ei raatsinud osta.
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

MadMan kirjutas::oops: Misasi on LMI?
...
E30 M3 puksid üle 1500 tk. Millised on alternatiivid?
...
powerflex. saab amperracingust kohaliku bemarijumala käest :D
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

aga hind?
Kasutaja avatar
tsjuvak
Huviline
Postitusi: 270
Liitunud: 20.03.2004 18:08 09
Kontakt:

Postitus Postitas tsjuvak »

estex kirjutas:Mul juba teist päeva e30 õõtsad LMI ja M3 puksid LMI, eks näis kuidas vastu peavad, esiots on stabiilsem, eriti kurvides ja konarlikul teel sõites.
Kas asjad ostetud ladu24.ee'st? Mis oli n.ö. komplektis?
Pakun - õõtshoob ise,keskmine sharniir .....veel midagi? thx
Kasutaja avatar
tsjuvak
Huviline
Postitusi: 270
Liitunud: 20.03.2004 18:08 09
Kontakt:

Postitus Postitas tsjuvak »

Hmm....huvitav asi...E30 õõtshoob Realoem.is näitab,et väli sharniir ei ole eemaldav? :shock: kuda nii?
toom
Huviline
Postitusi: 486
Liitunud: 12.07.2005 19:56 27

Postitus Postitas toom »

tsjuvak kirjutas:Hmm....huvitav asi...E30 õõtshoob Realoem.is näitab,et väli sharniir ei ole eemaldav? :shock: kuda nii?
Pole lugu, kui seal ei näidata, ei näidata ka e30 ja 36 sisemist sharniiri eraldi, aga ikka on vahetatavad.
Komplektis on õõts sharniiridega. Puks tuleb eraldi osta ja puksi kronsa vana jätta, kui juhuslikult uut osta ei soovi.
Vasta