1. leht 1-st

Probleem poolteljega! E36 325i 1991.a

Postitatud: 18.03.2007 22:58 55
Postitas unis
Küsimus siis selline,et kuidas selle pooltelje kätte saab? Oleks vaja rattalaagrid ära vahetada. Kas tuleb üks pooltelje ots auto all lahti võtta ja siis tuleb ära? Tervena ta igatahes ei tule.

Postitatud: 18.03.2007 23:15 20
Postitas kapa
ei pooltelge ennast lahti ei võeta. enne võtakse assju eest ära.

Postitatud: 18.03.2007 23:44 12
Postitas unis
Kui stablikavarras kere küljest lahti lasta kas siis peaks see pooltelg difri poole ära tulema.

Postitatud: 19.03.2007 00:37 35
Postitas hollow
pooltelje võid ka diffri poolt poltidest lahti keerata nii et otsad jäävad diffri kylge... aga see ei päästa sind eriti... oled sa mõelnud kuidas sa need laagrid välja surud sealt??? sul peab see mingi press mahtuma sinna vahele ja kui sa loodsid seda koduste vahenditega teha, siis soovitan tegemata jätta ja lasta mõnel spets riistadega vennal ära teha

Postitatud: 19.03.2007 10:13 54
Postitas unis
Aga äkki keegi siit on nõus selle laagrite vahetuse ära tegema või oskab soovitada kedagi kes teeks.Mis see töö umbes maksta võiks,kaua aega võtab? :roll:

Postitatud: 19.03.2007 10:34 34
Postitas hollow
minul läks täpselt aasta tagasi rattalaagri vahetus maksma 800.- plus laagri hind (480.-)... tehti ära

Peterburi tee 38
Alo
5079733

see siis tallinnas

Postitatud: 20.03.2007 21:29 46
Postitas unis
Oskab keegi veel mingit asjalikku kohta soovitada tallinnas?

Postitatud: 22.03.2007 22:43 54
Postitas unis
Aga mida seal üldse pressiga teha, rattalaager peaks ju diffri poole välja tulema.Rattalaager on kahe stopperrõnga vahel kui pooltelg välja võtta saab ühe rõnga maha ja peaks selle laagri kätte saama. Selline juhend piltidega oli SKF laagritega kaasas. Või on see sinnasisse pressitud ja siis stopper taha pandud, sellisel juhul oleks vist mingeid tõmmitsaid vaja. On keegi neid tagarattalaagreid üldse ise vahetanud?
Parandage või õpetage mind kui eksin.

Tänud! :D

Postitatud: 23.03.2007 00:27 25
Postitas hollow
seee laager lägeb sinna sajandikmillimeetri täpsusega... nüüd arvesta seda, et su see korpus... nimetagem seda siis õõtshoovaks... on selle auto all olnud 15 aastat.... ja ta on tibake roostes... samuti on ta roostes ka laagri vahelt... ja kõigele tagatipuks on vaja ka see keskmine osa sealt laagri seest välja saada... võin sulle kohe ette ära öelda, et laagrit terves tykis sa kätte ei saa... rullid ja keskmine rõngas eralduvad kindlasti selle välimise rõnga kyljest... kuna keskmine rõngas koosneb 2 rõngast... millest yks käib välja yhelepoole ja teine teiselepoole... vana laagrit annab eemaldada ka kuumaa... aga uut laagrit kuumaga tagasi ei pane... sest see keerab laagri peppu ja siis saad uuesti laagrit osta

Postitatud: 23.03.2007 07:36 25
Postitas unis
Tänud õpetuste eest, midagi taolist kartsin ma ise ka!
Mul undab nii kõvasti et varsti lendab midagi laiali seal,pealegi ei kuule raadiot enam. Remondikohtades pikad järjekorrad, äkki keegi teab mingit kohta veel soovitada.

Postitatud: 23.03.2007 11:45 21
Postitas Jarlo
Otsi foorumist kasutajat Valdek ja helista talle. Ütleb sulle kiirelt kuna löögile pääsed ja palju maksab.

Postitatud: 23.03.2007 12:03 01
Postitas raimo_r
sajandik millimeetri täpsusega? pole mõtet asju üle dramatiseerida. mina panin 42X75,05X37 mõõtudega laagri asemele 42X75X37 ja seda 0,05 ei mõõtnud ma sealt ühegi nihiku ega kruvikuga välja. hinnavahe oli 4-5 kordne.

tuleb pooltelje mutter lahti keerata, pooltelje ots välja lüüa õõtsa seest. edasi tuleb laagri seest välja lüüa ratta rumm, selle jaoks otsi sobiva diameetriga metalltükk, et rummu tagumist otsa ära ei rikuks.
nb! ennem eemalda stopperrõngas.

rumm tuleb ära koos ühe laagri sisemise võruga. selle võru eemaldad sealt nii, et relakaga lõikad ettevaatlikult soone sisse (nb! päris läbi ei lõika) ja siis lihtsalt väike kõks sinna soone vahale. jääb üle ainult käega see võru ära tirida.
teine võru jääb laagri külge, nüüd tao laager pesast välja. nb! kasuta sobiva diameetriga abivahendeid.

uue laagri tagasi panemiseks läheb vaja pikka polti, millel peaks olema ka pikk keerme osa ja loomulikult ühte sobivat mutrit. poldi paned laagri august läbi ja kasutad sobivaid seibe ning mutrit kinni keerates hakkad laagrit sisse suruma. laager tuleb tagant toestada korralikult, muidu pressid tagumise laagri võru ka välja.

laua peale on seda muidugi tunduvalt lihtsam teha. loomulikult on see kodukootud meeted aga mul on alati toiminud ja toimib ka edaspidi.

Postitatud: 23.03.2007 12:55 12
Postitas hollow
aga siiski on bmw tehas ettenäinud laagi mõõdud mis on sajandi mm täpsusega tehtud... saab panna küll teise laagri

Postitatud: 23.03.2007 16:55 24
Postitas raimo_r
ma lihtsalt tõin näite, et ei ole mõtet siin asju üle dramatiseerida. laagri korpus ei tohiks üldiselt roostes olla.

mõtlemisvõime olemasolul on laager sellistel autodel ise vahetatav.

Postitatud: 23.03.2007 17:00 53
Postitas hollow
laagrikorpus ei olegi roostes... see ju roostevaba.... aga õõtshoob ja see pesa kus laager sees on... see on roostes... ja roostel on kombeks paisuda... st. et see auk on väiksem sealt kus miski seda roostetamise paisumist ei takistanud

ega ma ei olegi öelnud, et seda vahetada ei saa... aga selleks läheb korralikult aega ja erinevaid tööriistu vaja varuda lihtsalt mutrivõtmekomplektiga ei tee seal midagi

Postitatud: 23.03.2007 17:40 59
Postitas raimo_r
ma mõtlengi seest, seal kus laager käib. e30 õõtsadel on mul küll kõigil laagri pesa roostest vaba olnud.

Postitatud: 24.03.2007 18:36 30
Postitas unis
Valdekul esimene vaba aeg oli 14 aprill. Aga Hollowi antud Alo juurde aeg kinni pandud 4-ndaks aprilliks aga hinnaks oli ainult 350.- üks ratas.

Rooste

Postitatud: 24.03.2007 19:32 02
Postitas indrex
Kui tundmatus kohas lased teha tuleb ise juurde jääda. Mul e30 oli suht kinni pooltelg ja suure vasardamisega rikuti keere päris põhjalikult ära.

Re: Rooste

Postitatud: 24.03.2007 21:49 04
Postitas hollow
indrex kirjutas:Kui tundmatus kohas lased teha tuleb ise juurde jääda. Mul e30 oli suht kinni pooltelg ja suure vasardamisega rikuti keere päris põhjalikult ära.
üheksal juhul kümnest ei lasta sul kõrval passida... või maksad topelt... mul läks vahetusse 2 rattalaagrit kui õigesti mäletan... sellest ka hind... hinna mõtlesin ka suht suurusjärgu ainult välja... võis ka 700 olla mul see tööraha... ikkagi yle aasta möödas... pea pole prygikast, et kõike meeles pidada

Postitatud: 05.04.2007 22:37 59
Postitas unis
Nii laagrid vahetatud (Alo juures) auto vaikne ja ise igati rahul. Soovitan teistelegi seda kohta, E36 jupid koguaeg kohapeal olemas ja hind ka norm.

Re: Probleem poolteljega! E36 325i 1991.a

Postitatud: 27.07.2010 22:57 25
Postitas Jaanus K
Tõstaks vana teema üles.
Nimelt hakkasin e36 325-l tagumisi rattalaagreid vahetama, aga ühte pooltelge välja ei saa. Proovisin haamriga lüüa, rummu küljest tõmmitsatega pressida - aga ei midagi...
Teiselt poolt kukkus pooltelg põhimõtteliselt ise välja ja ka rumm tuli laagri otsast paari löökhaamri paugu peale ära.

On kellelgi häid ideid või kogemusi, kuidas selle pooltelje lõpuks kätte saaks? (ei pea terveks jääma)

Re: Probleem poolteljega! E36 325i 1991.a

Postitatud: 03.08.2010 12:13 18
Postitas Randofer
Jaanus K kirjutas:Tõstaks vana teema üles.
Nimelt hakkasin e36 325-l tagumisi rattalaagreid vahetama, aga ühte pooltelge välja ei saa. Proovisin haamriga lüüa, rummu küljest tõmmitsatega pressida - aga ei midagi...
Teiselt poolt kukkus pooltelg põhimõtteliselt ise välja ja ka rumm tuli laagri otsast paari löökhaamri paugu peale ära.

On kellelgi häid ideid või kogemusi, kuidas selle pooltelje lõpuks kätte saaks? (ei pea terveks jääma)
Töötan ühe teise margi esinduses( nimesid ei nimeta :D ) Oli sarnane juhtum pooltelg nii kinni et isegi oma firma 20tonnine press ei lükanud lahti käisime Veoka esinduses pressimas, see eeldab muidugi terve käändmiku alt võtmist. Aga kui muud moodi ei saa pead ilmselt nii tegema. Too auto oli ka pikalt sõitnud undava laagriga, ju siis oli kuumaks läinud ja nii öelda kinni kõrbenud.

Edu
Rando

Re: Probleem poolteljega! E36 325i 1991.a

Postitatud: 03.08.2010 13:05 49
Postitas toivoku
Tuleb võtta lihtsalt suurem haamer, isegi jännanud nendega kõvasti, vahel ikka nii korralikult kinni põlenud,et hoia ja keela :) .

Re: Probleem poolteljega! E36 325i 1991.a

Postitatud: 03.08.2010 17:44 16
Postitas Jaanus K
Lõpuks tegingi nii, et viisin kogu mudru spetsialistide kätte, kes asjast jagu said. Teise poolega probleeme polnud, laagri sain ka omavalmistatud tööriistadega vahetatud.
Loo moraal: kui laager juba undab, siis tuleb ta ka ära vahetada.