320t/325t
320t/325t
plaan soetada selline isend: a al. 98, manual. mis a-del toimusid 90ndatel mudeliuuendused? palju nad joovad (320 7,5? maanteel ja 9? linnas ja kas 325 eriti ei erine?). kas mõttekam oleks vaadata 320 või 325 (pole plaanis ulme rasket kolu vedama hakata). mis neil standardis olemas? kas selline touring on väärt masin? kuidas neil mootoritel autom kast käitub (uimane/ergas). kas autom on 4 käiku? muidu kogemused selliste aastakäikude kohta oleks ka ok.
oleks <190k raha. kas kellelgi on kogemusi, et on pannud kokku auto konfi ja läinud siis poodi ja öelnud, et tooge saksast selline kasutatud masin (see kysimus ongi tegelt kõige olulisem).
oleks <190k raha. kas kellelgi on kogemusi, et on pannud kokku auto konfi ja läinud siis poodi ja öelnud, et tooge saksast selline kasutatud masin (see kysimus ongi tegelt kõige olulisem).
Veidi sellise isendi ajaloost.
E36 kerega touring nägi ilmavalgust ajal, mil toimus esimene suurem upgrade E36 peres, so '94 a lõpus. E36 kerega sedaan oli müügis juba '91 -sest. Iseloomulikumaks selle upgrade juures oli mootorite vahetus. 325i asemele ilmus 323i ja 328i. Alates '96 muutusid ka tiivapealsed suunatuled ja nn. neerud. Uue põlvkonna 3-sajast (E46) tutvustati '98a. Taas esimesena sedaan. Seekord järgnes universaal kiiremini - '99a. Märgatav facelift E46-l toimus '01 lõpus. Ilme muutus äkilisemaks, parandati esisilla geomeetriat jms.
Esimesena tuleks seega otsustada, mis keremalli osta. Kuna sain aru, et eelarve lõppeb kusagil 190k juures, siis on asi ilmselt juba otsustatud - E36 (vähegi norm E46 hind Saksas hakkab 17 000 EURist. Järgmisena tuleks otsustada mootor. Väga lihtsustatult võib öelda, et '94 a tehti BMW marketingi osakonnas otsus - seoses uue mootori 328i tulekuga tuleb downgradeda endine 325i mootor, saades lõpptulemuseks 323i. Seega, isiklikult teeksin oma valiku 320i ja 328i vahel. Kuna kütusekulu pea-aegu ei erine (vahe jääb ka linnas alla 1 liitri ja lisaks on 320i läbi aegade üks mõtetumaid kuuesilindrilisi olnud (OK! välja arvatud praegune 2,2l 320i)) valiksin 328i. Kui sulle kangesti meeldib kombinatsioon 325, siis pead valima diisli 325 tds
. Koos kerevahetusega touringul '99a kaotati 323i toote nimekirjast.
Standardvarustus on bemaril läbi aegade nigel, kuna see on auto, mis komplekteeritakse vastavalt omaniku soovile. Samas on nad reeglina seal maal päris hästi varustatud (eriti suurema mootoriga isendd)
Selline touring on päris mõnus masin, tõsi volvo 745? universaaliga võrrelda ei anna. Põhiliseks pagasiks on siiski ilmselt golfivarustus mõeldud. Automaadid on bemaritel läbi aegade eeskujulikud olnud, nii et neid karta ei tasu. VaneMadis K mudelid lisavad muidugi kütuse kulu.
Kui tahtmist on, vali ise http://www.mobile.de auto välja ja lase näiteks Alsines autol asi siia toimetada. Vajadusel sebivad nad ka liisingu asjad.
Kui ise sellise aastakäigu masinat vaataksin, otsiksin selliseid märksõnu: 328iT, sport esiistmed, esiistmete elektrisoojendus, nahksisu, vähemalt esimesed elektriaknad, konditsioneer, M spoilerid ja ka vedrustus, sportrool, püsikiirushoidja. Hea oleks kui on esitulede pesurid - parem Xenon tuledele upgradeda. Aastaarvuks võiks olla 96 ja up. Peaks juba sinu eelarvesse jääma
E36 kerega touring nägi ilmavalgust ajal, mil toimus esimene suurem upgrade E36 peres, so '94 a lõpus. E36 kerega sedaan oli müügis juba '91 -sest. Iseloomulikumaks selle upgrade juures oli mootorite vahetus. 325i asemele ilmus 323i ja 328i. Alates '96 muutusid ka tiivapealsed suunatuled ja nn. neerud. Uue põlvkonna 3-sajast (E46) tutvustati '98a. Taas esimesena sedaan. Seekord järgnes universaal kiiremini - '99a. Märgatav facelift E46-l toimus '01 lõpus. Ilme muutus äkilisemaks, parandati esisilla geomeetriat jms.
Esimesena tuleks seega otsustada, mis keremalli osta. Kuna sain aru, et eelarve lõppeb kusagil 190k juures, siis on asi ilmselt juba otsustatud - E36 (vähegi norm E46 hind Saksas hakkab 17 000 EURist. Järgmisena tuleks otsustada mootor. Väga lihtsustatult võib öelda, et '94 a tehti BMW marketingi osakonnas otsus - seoses uue mootori 328i tulekuga tuleb downgradeda endine 325i mootor, saades lõpptulemuseks 323i. Seega, isiklikult teeksin oma valiku 320i ja 328i vahel. Kuna kütusekulu pea-aegu ei erine (vahe jääb ka linnas alla 1 liitri ja lisaks on 320i läbi aegade üks mõtetumaid kuuesilindrilisi olnud (OK! välja arvatud praegune 2,2l 320i)) valiksin 328i. Kui sulle kangesti meeldib kombinatsioon 325, siis pead valima diisli 325 tds

Standardvarustus on bemaril läbi aegade nigel, kuna see on auto, mis komplekteeritakse vastavalt omaniku soovile. Samas on nad reeglina seal maal päris hästi varustatud (eriti suurema mootoriga isendd)
Selline touring on päris mõnus masin, tõsi volvo 745? universaaliga võrrelda ei anna. Põhiliseks pagasiks on siiski ilmselt golfivarustus mõeldud. Automaadid on bemaritel läbi aegade eeskujulikud olnud, nii et neid karta ei tasu. VaneMadis K mudelid lisavad muidugi kütuse kulu.
Kui tahtmist on, vali ise http://www.mobile.de auto välja ja lase näiteks Alsines autol asi siia toimetada. Vajadusel sebivad nad ka liisingu asjad.
Kui ise sellise aastakäigu masinat vaataksin, otsiksin selliseid märksõnu: 328iT, sport esiistmed, esiistmete elektrisoojendus, nahksisu, vähemalt esimesed elektriaknad, konditsioneer, M spoilerid ja ka vedrustus, sportrool, püsikiirushoidja. Hea oleks kui on esitulede pesurid - parem Xenon tuledele upgradeda. Aastaarvuks võiks olla 96 ja up. Peaks juba sinu eelarvesse jääma
thanks asjaliku kommentsi eest.
ei old 328st nii teadlik, sellepärast ei osand ka kysida. tean, et ega 3seeria t ei ole mõeldud vannide vedamiseks. vaja oleks mahutada surfikamasid lihtsalt, laud katusele ja muu siis tagant salongi. vanamehel mb w202 T. ja see ju sama suur (loe: väike), a piisab. autom.i ei karda, tglt ise pea kogu elu autom-ga ringi rallind, sõltub kas konkreetsel autol peal või mitte. sealt mobile.de-st nats uurisin, nüüd peab siis sinna kohe sukelduma.
1 kys. kui mugavalt e36 t-l istmete alla klappimine käib, kas tekib sile põrand?
sry, et algul veits vale teema alla läks.
ei old 328st nii teadlik, sellepärast ei osand ka kysida. tean, et ega 3seeria t ei ole mõeldud vannide vedamiseks. vaja oleks mahutada surfikamasid lihtsalt, laud katusele ja muu siis tagant salongi. vanamehel mb w202 T. ja see ju sama suur (loe: väike), a piisab. autom.i ei karda, tglt ise pea kogu elu autom-ga ringi rallind, sõltub kas konkreetsel autol peal või mitte. sealt mobile.de-st nats uurisin, nüüd peab siis sinna kohe sukelduma.
1 kys. kui mugavalt e36 t-l istmete alla klappimine käib, kas tekib sile põrand?
sry, et algul veits vale teema alla läks.
[quote][i]Algselt postitas Raivo[/i]
[quote][i]Algselt postitas kaur[/i]
kas e36 auto kast on 4. või 5. käiguline? [/quote]
4. ikka. [/quote]
6 sil mudelitel on ikka viiene, 5HP18.
On märgatavalt vähem vastupidavam ja töökindlam
kui neljane 4HP22/24. Bemmi automaat peale V8
ja V12 mudelite on konkurentidega võrreldes
olnud ikka sadul sea seljas, kasti tööpiirkond
ja mootori tööpiirkond kaks ise asja. Eriti nõme
ja närviline on Madis Kalatel pööretel momendivaese
24V 320/520 ning viiese kasti töö mis pigem meenutab
rapsimist kui sujuvat sõitu. Kast on häälestatud
sõitma 2000 p/min, mootor alustab vedamist üle
4000 p/min. Kiirendamiseks on vaja vajutada kahekordne
kickdown, hirmus rapsakas, mootor hakkab karjuma,
möödasõit, kaks kiiret ülesvahetust, sport???
5 käiguline 520i on konkurentsitult kõige kehvem
automaadikogemus, võrredav vast veel 3-käigulise
Golf II ja veel mõne taolise jubedusega.
Töökindlusega muidu nii, et kõige kestvaMadis K
on mehhaanilise juhtimisega (so pole reziime)
3HP22 ja 4HP22.
[quote][i]Algselt postitas kaur[/i]
kas e36 auto kast on 4. või 5. käiguline? [/quote]
4. ikka. [/quote]

On märgatavalt vähem vastupidavam ja töökindlam
kui neljane 4HP22/24. Bemmi automaat peale V8
ja V12 mudelite on konkurentidega võrreldes
olnud ikka sadul sea seljas, kasti tööpiirkond
ja mootori tööpiirkond kaks ise asja. Eriti nõme
ja närviline on Madis Kalatel pööretel momendivaese
24V 320/520 ning viiese kasti töö mis pigem meenutab
rapsimist kui sujuvat sõitu. Kast on häälestatud
sõitma 2000 p/min, mootor alustab vedamist üle
4000 p/min. Kiirendamiseks on vaja vajutada kahekordne
kickdown, hirmus rapsakas, mootor hakkab karjuma,
möödasõit, kaks kiiret ülesvahetust, sport???
5 käiguline 520i on konkurentsitult kõige kehvem
automaadikogemus, võrredav vast veel 3-käigulise
Golf II ja veel mõne taolise jubedusega.
Töökindlusega muidu nii, et kõige kestvaMadis K
on mehhaanilise juhtimisega (so pole reziime)
3HP22 ja 4HP22.
[quote][i]Algselt postitas Aare[/i]
[quote][i]Algselt postitas Raivo[/i]
[quote][i]Algselt postitas kaur[/i]
kas e36 auto kast on 4. või 5. käiguline? [/quote]
4. ikka. [/quote]
6 sil mudelitel on ikka viiene, 5HP18.
On märgatavalt vähem vastupidavam ja töökindlam
kui neljane 4HP22/24 [/quote]
viiene automaat kast? no kui nii siis nii. 318'l on aga küll 4'ne.
[quote][i]Algselt postitas Raivo[/i]
[quote][i]Algselt postitas kaur[/i]
kas e36 auto kast on 4. või 5. käiguline? [/quote]
4. ikka. [/quote]

On märgatavalt vähem vastupidavam ja töökindlam
kui neljane 4HP22/24 [/quote]
viiene automaat kast? no kui nii siis nii. 318'l on aga küll 4'ne.
GS
[quote][i]Algselt postitas Muhv[/i]
Aare, on näha, et sa pole C klassi mersu automaate proovida saanud.
Nende kõrval on bemari analoogid ikka sula või. [/quote]
Ühel kolleegil on mul C180 automaat, halba
sõna ei ütleks. Ütleme selle pilguga, et
tegelesin automaatide remondiga 3 aastat
ning proovitud sai mõndagi. Korras automaadi
tunneb ikka ära ning mõni pisiasi mis tavajuhti
ei häiri häiriks kindlasti. Mercedese automaat
on kindlasti üks automaadiehituse tippe...
6-sil bemmi automaadi puhul häiris see närviline
käikude vahetamine tõsiselt
Aare, on näha, et sa pole C klassi mersu automaate proovida saanud.

Ühel kolleegil on mul C180 automaat, halba
sõna ei ütleks. Ütleme selle pilguga, et
tegelesin automaatide remondiga 3 aastat
ning proovitud sai mõndagi. Korras automaadi
tunneb ikka ära ning mõni pisiasi mis tavajuhti
ei häiri häiriks kindlasti. Mercedese automaat
on kindlasti üks automaadiehituse tippe...
6-sil bemmi automaadi puhul häiris see närviline
käikude vahetamine tõsiselt
[/quote]
ei häiri häiriks kindlasti. Mercedese automaat
on kindlasti üks automaadiehituse tippe...
6-sil bemmi automaadi puhul häiris see närviline
käikude vahetamine tõsiselt [/quote]
Jeerum, siis ei saa ma enam millestki aru. OK. Uue S500 käiguvahetamisega olen ma rahul. Samuti E39 540iA omaga. Umbes võrdselt. E46 325iA juhtelektroonika? õnnestus mul närvilise sõiduga pisut segadusse ajada. Uue C ja ka E klassi oma õhkus aga täiega suhtumist, me siin veel vaatame, kas vahetame või mitte. Ühe sõnaga - UIMANE. Ühegi nipiga ei suutnud kiiremat üles vahetamist esile kutsuda. Alla, jah oli ehk pisut normaalsem. Samas umbes kiiruselt võrdne on E30 325iA automaat. Vahetused küll hoomatavalt tuntavaMadis K.
Ei tea küll nende kastide siseehitust, aga oma tagumiku tunnet usaldan küll.
BTW olete kogenud millise vahemaa peab käsi läbima uues Saab 93-s selleks, et D-ni jõuda?
ei häiri häiriks kindlasti. Mercedese automaat
on kindlasti üks automaadiehituse tippe...
6-sil bemmi automaadi puhul häiris see närviline
käikude vahetamine tõsiselt [/quote]
Jeerum, siis ei saa ma enam millestki aru. OK. Uue S500 käiguvahetamisega olen ma rahul. Samuti E39 540iA omaga. Umbes võrdselt. E46 325iA juhtelektroonika? õnnestus mul närvilise sõiduga pisut segadusse ajada. Uue C ja ka E klassi oma õhkus aga täiega suhtumist, me siin veel vaatame, kas vahetame või mitte. Ühe sõnaga - UIMANE. Ühegi nipiga ei suutnud kiiremat üles vahetamist esile kutsuda. Alla, jah oli ehk pisut normaalsem. Samas umbes kiiruselt võrdne on E30 325iA automaat. Vahetused küll hoomatavalt tuntavaMadis K.
Ei tea küll nende kastide siseehitust, aga oma tagumiku tunnet usaldan küll.
BTW olete kogenud millise vahemaa peab käsi läbima uues Saab 93-s selleks, et D-ni jõuda?

-
- Huviline
- Postitusi: 737
- Liitunud: 02.10.2002 13:25 52
- Peamine sõiduk: Sarvedeta troll
- Asukoht: Tallinn
[quote] Mercedese automaat
on kindlasti üks automaadiehituse tippe...[/quote]Noh, mersul on automaatkastide ehitamine alati ka prioriteet nr.1 manuaalidega võrreldes olnud, mersud enamuses ju automaadiga müüakse.[quote]
6-sil bemmi automaadi puhul häiris see närviline käikude vahetamine tõsiselt [/quote]
Olen ise ka proovinud üht 96.a 528-t millel oli veel tavaline automaat. Vastikult uimase mõtlemisega oli see küll. Ka minu masin on tavalises D-asendis suht uimane, S-asend on juba tunduvalt parem, aga aktiivseks sõiduks kasutan ikkagi steptronicut. Manuali asendis ei sekku ka ATM (soft mis üritab ära arvata juhi juhtimisstiili ja vastavalt sellele käike vahetada) kasti juhtimisse.
on kindlasti üks automaadiehituse tippe...[/quote]Noh, mersul on automaatkastide ehitamine alati ka prioriteet nr.1 manuaalidega võrreldes olnud, mersud enamuses ju automaadiga müüakse.[quote]
6-sil bemmi automaadi puhul häiris see närviline käikude vahetamine tõsiselt [/quote]
Olen ise ka proovinud üht 96.a 528-t millel oli veel tavaline automaat. Vastikult uimase mõtlemisega oli see küll. Ka minu masin on tavalises D-asendis suht uimane, S-asend on juba tunduvalt parem, aga aktiivseks sõiduks kasutan ikkagi steptronicut. Manuali asendis ei sekku ka ATM (soft mis üritab ära arvata juhi juhtimisstiili ja vastavalt sellele käike vahetada) kasti juhtimisse.
vanal on w202 auto ja see kast küll suhtumist ei näita. ilusti alla ja üles. a tava mesadel on asendite nimed s-standard ja w-winter. niisiis 2
küss. palju nt e36 5-sel autokastil asendeid on, juttu oli spordist. kas mingi talve variant ka ja siis poeskäimise reziim. tuleb nagu 3 juba, a ei usu, et neid nii palju on.
a siit tuleb välja, et dünaamikaga bemmi autokast ei hiilga. no muidugi, kes alles uue S500 A normiks peab, siis olen ka vähemaga leplik
eks paeb vahelduseks manuaaliga ka rallima
küss. palju nt e36 5-sel autokastil asendeid on, juttu oli spordist. kas mingi talve variant ka ja siis poeskäimise reziim. tuleb nagu 3 juba, a ei usu, et neid nii palju on.
a siit tuleb välja, et dünaamikaga bemmi autokast ei hiilga. no muidugi, kes alles uue S500 A normiks peab, siis olen ka vähemaga leplik
eks paeb vahelduseks manuaaliga ka rallima
To Anti: Kas sellel 528-l polnud juba see "iseõppiv". Olen ühe sellisega 523i peal sõitnud - tõesti uimane oli. Omanik (naisterahvas), aga ütles, et iga kord kui meespoolik miskil põhjusel mõnd aega tema masinaga ringi kärutanud on, ei ole bemarit enam kerge ära tunda - astub mis kole
.
Äkki Aare oskab öelda, millal need isemõtlejad tekkisid?
To Kaur: MB S500 ja 325iA E30 olid lihtsalt minu poolt käsitletava skaala otsad. Kirjeldamaks midagi, tuleb kõige pealt määrata taustsüsteem

Äkki Aare oskab öelda, millal need isemõtlejad tekkisid?
To Kaur: MB S500 ja 325iA E30 olid lihtsalt minu poolt käsitletava skaala otsad. Kirjeldamaks midagi, tuleb kõige pealt määrata taustsüsteem

-
- Huviline
- Postitusi: 737
- Liitunud: 02.10.2002 13:25 52
- Peamine sõiduk: Sarvedeta troll
- Asukoht: Tallinn
[quote][i]Algselt postitas kaur[/i]
a siit tuleb välja, et dünaamikaga bemmi autokast ei hiilga. no muidugi, kes alles uue S500 A normiks peab, siis olen ka vähemaga leplik[/quote]
Ilma steptronicuta masinal pead sellega jah arvestama, kiireks gaas-pidur-gaas jne. sõiduks ta tõesti ei sobi. Sobib ta aga jah hästi V8, V12 ja uuemate turbodiislite juurde, kus ka Madis Kalatel pööretel väänet palju.
a siit tuleb välja, et dünaamikaga bemmi autokast ei hiilga. no muidugi, kes alles uue S500 A normiks peab, siis olen ka vähemaga leplik[/quote]
Ilma steptronicuta masinal pead sellega jah arvestama, kiireks gaas-pidur-gaas jne. sõiduks ta tõesti ei sobi. Sobib ta aga jah hästi V8, V12 ja uuemate turbodiislite juurde, kus ka Madis Kalatel pööretel väänet palju.
-
- Huviline
- Postitusi: 737
- Liitunud: 02.10.2002 13:25 52
- Peamine sõiduk: Sarvedeta troll
- Asukoht: Tallinn
[quote][i]Algselt postitas Muhv[/i]
To Anti: Kas sellel 528-l polnud juba see "iseõppiv". Olen ühe sellisega 523i peal sõitnud - tõesti uimane oli. Omanik (naisterahvas), aga ütles, et iga kord kui meespoolik miskil põhjusel mõnd aega tema masinaga ringi kärutanud on, ei ole bemarit enam kerge ära tunda - astub mis kole
.
[/quote]
Pole praegu kataloogi käepärast, aga minu mälu järgi tuli ATM 5-sele vist koos E39 tulekuga? Ja E36-l minu teada seda veel polnud, tuli ka alles E46-le?
To Anti: Kas sellel 528-l polnud juba see "iseõppiv". Olen ühe sellisega 523i peal sõitnud - tõesti uimane oli. Omanik (naisterahvas), aga ütles, et iga kord kui meespoolik miskil põhjusel mõnd aega tema masinaga ringi kärutanud on, ei ole bemarit enam kerge ära tunda - astub mis kole

[/quote]
Pole praegu kataloogi käepärast, aga minu mälu järgi tuli ATM 5-sele vist koos E39 tulekuga? Ja E36-l minu teada seda veel polnud, tuli ka alles E46-le?
1 kys veel. sellistel 3 seeria touringu (e36) bemmidel ple sageli statsionaarseid katuseraame. siit küsimus. kui võimalik/võimatu oleks selliseid asju installida. kui palju selline asi maksab (keerukus) ja milline on tulemus (suurenenud roostetamise oht raami ja katuse ühendustes vms). katuseraamid nagu sedaanidel variandi jutu jätaks kõrvale.