webasto.

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
bmw530td
Huviline
Postitusi: 203
Liitunud: 24.09.2005 18:42 11
Asukoht: tallinn
Kontakt:

webasto.

Postitus Postitas bmw530td »

selline kysimus. Minu e39 530d lanzeroni peale on pandud kleeps webasto ja muu juttgi. kuid auto servise raamatus kus on kirjas mis lisad autol on ei ole kirjas et webasto peal oleks. kuigi on olemas 2 taimerit ja kompuutri all osas auxventilatsion. Ja kui need taimerid tööle panen tuleb ainult kylma õhku. Kysims selline et kas see kleeps on niisama sinna pandud voi on midagi tuksis. ja auto aasta 99
ArgoV
Huviline
Postitusi: 296
Liitunud: 25.11.2004 20:17 08
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ArgoV »

Auto on Saksast tulnud? Mingist hetkest olid igatahes kõigil uutel Eestis müüdavatel 530 diislitel plokisoojendused standardis peal... Kas see käis kõikide autode kohta või tegemist lihtsalt põhjamaadesse müüdavatega, seda täpselt ei tea.
E83 X3 2,0dA 2010.a.
Kasutaja avatar
Mulk
Huviline
Postitusi: 1166
Liitunud: 16.12.2003 19:28 23
Peamine sõiduk: A6 4G QUATTRO
Asukoht: Vantaa-Viljandi

Postitus Postitas Mulk »

kõigil 530d ja 525d (120 kw) on peal tehasest webasto mis aitab kylmana kiiresti jahutusvedelikku soojendada ja auto läheb kiirelt soojaks. on olemas vöimalus et see sama webastu programmeeritakse ka seisu soojenduseks, ehk sisevent. lisaks tuleb seisusoojendus autost programmeritava ajaga. Ametlikult bmw esindusest sellest keelduvad ja püüavad sulle müüa rinnale pea teist webastot koos kellade pumpade jne. saksa foorumitest sellest juttu palju olnud ja leidub yksikuid kohti kes seda programmeerimist teevad, nii 5-10 eur. eest sealmail kohvirahana mehhaanuikule(ehk see tehakse mustalt) Eestis minuteada ei saa teha , vähemalt UM ei tee , lähim koht soomes, ise syvenen asjasse lähiajal täpsemalt, ehk saab soomes tehtud. Ainuke asi et peab olema korralik aku autol ja peale kasutamist tuleb ka autoga pikemalt söita(mitte nii et 20 min web . peal ja siis 10 min sõitu ja tööle. )
Kasutaja avatar
bmw530td
Huviline
Postitusi: 203
Liitunud: 24.09.2005 18:42 11
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas bmw530td »

nagu ma tähele olen pannud sõelud sa eesti ja soome vahet. Ma ise samasugune kes sõelub. Aga kui sa selle tehtud saad äkki jagad seda teistegagi kuna ise olen sellest väga huvitatud ei meeldi mulle lutid millega soendatakse. Ja kas ei ole tõesti eestis yhtegi vana kes oleks seda teind.
Kasutaja avatar
Mulk
Huviline
Postitusi: 1166
Liitunud: 16.12.2003 19:28 23
Peamine sõiduk: A6 4G QUATTRO
Asukoht: Vantaa-Viljandi

Postitus Postitas Mulk »

eks ma anna kõigile teada kui saab tehtud, oleks saksaski saanud tehtud sept. algul kui auto ostsin kuid kahjuks oli nädalavahetus ja jäi tegemata , koht oli lybecki lähedal tol korral.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8278
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Ühest teisest foorumist korjasin just sellise teate üles. NB! YMMV ja õigsuse eest ei vastuta!

--- In openbmw@yahoogroups.com, "Broken_Systems" <Real_BSs@g...> wrote:
>
> Hi !
>
> > Winter is coming soon and some heating system would be nice for the
> > engine. My car is BMW 530Da -99 and it has Webasto, but there is no
> > way
> > to control it. My thought is to make some timer to start it before
> > engine is startted.
>
> There is a way ... If you have the onboard computer "high" version (
or navigation ) it is very easy, just go to a dealer having a
> old DIS version and let him programm the aux heater function. If you
don't have any of the two you'll have to buy the aux. heater
> kit. However just programming the heater will not convert the
already installed ( fully funtional aux heater ) into the full
> version. If you want the "full" version, you'll have to add some
valves to control the water flow. The version that is already
> installed in your car is designed to heat up the entire water in the
cooling system of the engine, the real "aux heater" ( full
> version with the additional valves ) does not heat the engine, it
will only heat the inside of your car ( due to closing the above
> mentioned valves ). You warm up the car much faster ( less water to
heat ) and the warm water will flow into the engine if you start
> the engine ( valves open ) and "preheat" the engine which will help
to get the engine warm.
>
> I'm in germany and in winter time we get temperatures between -10°C
and +5°C, with +5°C outside the heater will warm up the car
> something around 15-25°C ( depending on the temperature of the
cooling system ). If you are at -10°C you will get something around
> 10-15°C ( or warmer if the cooling system is warmed up ). However,
it is nice to have and I won't miss it ... :) It's not perfect
> but for me it's ok.
>
> But one general thing : The inside temperature depends directly on
the water temperature ( what a surprise ... :) ) and the more
> water you have to heat ( engine + inside ) the longer it will take
to warm up. Additionaly : The timer will shut down the heater
> after 15-20mins or if the battery voltage is getting low. This is
for both versions.
>
> I saw you are from finland, I guess you have temperatures below the
point we have here, I would recommend you to get the full aux
> heater function, it's expensive but you'll be happier I guess.
>
> > I know that Webasto is controlled via K-Bus, but I don't have
> > commands
> > or address for it. Does anyone know commands to control Webasto via K-
> > Bus?
>
> See above ...
>
>
> Have fun,
>
> Bernd
>
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
bmw530td
Huviline
Postitusi: 203
Liitunud: 24.09.2005 18:42 11
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas bmw530td »

aga veel selline kysimus. et kuidas ma aru saan kas se webasto yldse soendab mootorit. Kui ma auto käima panen siis küll ei ole näha et mootor soojem oleks. Kuigi taimerid autos olemas. voi on ned 2taimerit ainult salongi õhuringi ajamiseks.
priit0001
Huviline
Postitusi: 102
Liitunud: 19.10.2005 16:57 18
Asukoht: Tartu
Kontakt:

WEBASTO

Postitus Postitas priit0001 »

E39- l on Webasto on tehase poolt paigaldatud juhipoolse esilogari alla. Tõenäoliselt on tegu sõidusoojendiga, mis hakkab tööle, kui välistemperatuur on alla pluss viie kraadi ning jahutusvedeliku temperatuur alla 75 kraadi (Webasto Thermo Top C/Z - ilmselt on sama kiri ka kleepsul). Kõige lihtsam on seda testida nii, et käivitad hommikul auto, lased mõned minutid töötada siis seiska mootor. Kui Webasto sõidusoojendi on peal, siis on umbes viie minuti jooksul kuulda, kuidas soojendi süsteemi läbi puhub. Seda muidugi siis, kui see on töökorras.
Aga eelsoojendiks muutmine ei tohiks olla eriti keeruline, ühe ilmselt samasuguse olen saanud Webasto puldist toimima.

Priit
5088118
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8278
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Kui nüüd Sinu ja sellele eelnenud postitus kokku panna, siis arvaksin, et peal on juba tellitud "full version" seisuküte, mis väidetavalt mootorit ei eelsoojenda.
A mine UM.i ja lase VIN-i järgi välja trükkida, mis varustusega auto algselt telliti.
EDIT: nüüd loen, et Sul juba service raamatus see list olemas. Kui on originaalne tehasepaigaldis, siis ei mainita sõna Webasto mitte kunagi. Otsi parem märksõna "Standheizung". Kui see kirjas, siis telliti kohe täiskomplektne seisuküte.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
bmw530td
Huviline
Postitusi: 203
Liitunud: 24.09.2005 18:42 11
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas bmw530td »

priitv8 kirjutas:Kui nüüd Sinu ja sellele eelnenud postitus kokku panna, siis arvaksin, et peal on juba tellitud "full version" seisuküte, mis väidetavalt mootorit ei eelsoojenda.
A mine UM.i ja lase VIN-i järgi välja trükkida, mis varustusega auto algselt telliti.
EDIT: nüüd loen, et Sul juba service raamatus see list olemas. Kui on originaalne tehasepaigaldis, siis ei mainita sõna Webasto mitte kunagi. Otsi parem märksõna "Standheizung". Kui see kirjas, siis telliti kohe täiskomplektne seisuküte.
Noo jah. ei ole raamatus sellist kirja sai juba enne lastud uurida.
Kasutaja avatar
bmw530td
Huviline
Postitusi: 203
Liitunud: 24.09.2005 18:42 11
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas bmw530td »

sai patriku juurs käidud ja lisas mu arvutisse sellise lisa nagu seda on kyte kui auto seisab ,kuid kahjuks ahi ei taha tööle hakata. kuid küll selle probleemile lahenduse leiame muidu patrik igati asjajlik vana kogu aparatuur olemas.
HannoK
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 29.07.2005 13:20 24
Asukoht: Tln

Postitus Postitas HannoK »

kisun vana teema ülesse jälle...
Ilmad külmad, kangesti tahaks jahutusvedelikku soojendada.
Täpsemalt - e39, 3.0d, webasto peal, käivitub nii MID-ist kahe taimeri toel, kui ka vastavast puldist, kui süüde 0 asendis. Hommikul autosse ronides on algul tore küll, aga mõnikümmend sekundit peale mootori käivitamist justkui seade lülitub välja ja hakkab suhteliselt jahedat vaikselt puhuma. Jahutusvedeliku temperatuur ei näikse samuti olevat tõusnud. BMW user manualist loeb nagu välja hoopis, et :
"The auxiliary fuel-burning heater can be
operated at outside temperatures
below 16 *C if the switch-on time is
preselected, or switched on directly at
any outside temperature. This only
applies when the car is driven,
however, until the engine has reached
its regular operating temperature"

Pole leidnud kohta, kust teda saaks kirjeldatud moel otse sisse lülitada.
Oskab keegi juhendada, et kuidas seda põletit vahetult saaks käivitada, töötava mootoriga? Ning kuidas on selle plokisoojenduse funktsiooniga ja ümberseadistamisega EV-s asjad arenenud. helistasin muide ka UM-i, kus väideti, (arvati...) et sellist asja nagu õhu soojendamine mingil muul moel kui jahutusvedelikuga ei eksisteeri webasto puhul.
priit0001
Huviline
Postitusi: 102
Liitunud: 19.10.2005 16:57 18
Asukoht: Tartu
Kontakt:

webasto

Postitus Postitas priit0001 »

Väike nõuanne. Programmeeri taimer nii, et soojendi töötaks praeguste ilmadega vähemalt pool tundi enne sõidu alustamist. Või lülita see puldist vähemalt pool tundi enne sisse. Soojendil võtab ikka veidi aega enne, kui kolme liitrise mootori jahutusvedelik soojaks saab. Sooja õhku hakkab ta salongi puhuma alles siis, kui jahutusvedeliku temperatuur on tõusnud 30 kraadini.
Webastol on Air Top õhusoojendid olemas küll, kuid päris kindlasti ei kasutata neid E39 puhul. Neid kasutatakse enamasti veoautokabiinide, kaubikute, paatide jms. kütmiseks.
HannoK
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 29.07.2005 13:20 24
Asukoht: Tln

Postitus Postitas HannoK »

eee... jah, ma väljendusin pisut segaselt. ta hakkab sooja õhku siiski mõne minutiga juba puhuma. Tundus lihtsalt, et see lõpeb vahetult peale mootori käivitamist.
Täna hommikul sooja salongi ronides taipasin, et jahedat hakkab vaikselt puhuma täiesti loogilisel põhjusel. Mitte et põleti ennast välja lülitaks, aga lihtsalt salongi temp. on köetud tõenäoliselt 25...28 kraadini, ja siis on ka asjade loomulik käik, et seda tuleks nüüd jahutada, soovitud 21-ni. Avadest puhuv õhk tundub jahe lihtsalt selle saunatemperatuuriga võrreldes. Tegelikult on ta ilmselt ~18 *C. Et siis kokkuvõttes - paanikaks nagu polegi otseselt põhjust.
ArgoV
Huviline
Postitusi: 296
Liitunud: 25.11.2004 20:17 08
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ArgoV »

Endal ka puldiga versioon ja siiamaani toimib küll laitmatult - hommikul voodist välja ronides korraks näpp puldi nupule ja selleks ajaks kui auto juurde jõuan, on soojendus oma töö lõpetanud ja auto soe. Juhul kui nupuvajutuse ja sõitma hakkamise vahe on alla 30 min., töötab lisasoojendi sõidu ajal edasi. Sellest annab märku vilkuv punane tuluke keskkonsoolis.
E83 X3 2,0dA 2010.a.
Tarks
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 16.08.2005 19:44 02

Postitus Postitas Tarks »

bmw530td kirjutas:sai patriku juurs käidud ja lisas mu arvutisse sellise lisa nagu seda on kyte kui auto seisab ,kuid kahjuks ahi ei taha tööle hakata. kuid küll selle probleemile lahenduse leiame muidu patrik igati asjajlik vana kogu aparatuur olemas.
Tunneks siis huvi, et kas said süsteemi toimima ja kui saladus ei ole siis palju Patrik selle töö eest küsis :?:
Kasutaja avatar
max55
Huviline
Postitusi: 206
Liitunud: 29.12.2005 12:59 24
Asukoht: Eesti

Postitus Postitas max55 »

Kuidas see Webasto seisuküttena töölelülitamine käib ja millest saab aru, et ahi on sisse lülitatud? Kas taimeri sisselülitamiseks peab mootori seiskama või saab seda teha ka töötava mootoriga. Pole sellest soojendusest veel sotti saanud, tekib juba kahtlus et ahjul midagi viga.
Kasutaja avatar
eclipse
Huviline
Postitusi: 261
Liitunud: 03.01.2005 23:13 26

Postitus Postitas eclipse »

missugune see pult välja nöeb?
530d
Kasutaja avatar
bmw530td
Huviline
Postitusi: 203
Liitunud: 24.09.2005 18:42 11
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas bmw530td »

max55 kirjutas:Kuidas see Webasto seisuküttena töölelülitamine käib ja millest saab aru, et ahi on sisse lülitatud? Kas taimeri sisselülitamiseks peab mootori seiskama või saab seda teha ka töötava mootoriga. Pole sellest soojendusest veel sotti saanud, tekib juba kahtlus et ahjul midagi viga.
küll sa seda kuuled kui midagi jalge all undama hakkab. tõõlelyllitamine käib taimerilt. kui sul see on auto põhipaketis kui ei ole siis on vaid sõidusoojendi
vovan
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 25.12.2004 13:08 56

Postitus Postitas vovan »

aga keegi teab,kus eestis saab webasto kontrollima ja vöibolla remontida ?
Vasta