525tds 1998.a. käivitumisprobleem

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Kasutaja avatar
Hendrik_R
Huviline
Postitusi: 125
Liitunud: 04.04.2007 21:00 16
Asukoht: Kuressaare

Re: 525tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas Hendrik_R »

umbes sama asi siin.
Kasutaja avatar
sander k
Huviline
Postitusi: 1578
Liitunud: 02.07.2007 17:26 44
Asukoht: Tartu

Re: 525tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas sander k »

Peale elketroonika on pumbas kuluda kaks asja. Jaoturpea või rootorpump. Jaoturpea maksab 5,5k ja rootorpump 800 eeku.
Kehva külmkäivituse annavad paraku mõlemad.
e32 750i & IX35 & A6 4F & Jeep GC
Kasutaja avatar
Heiki_L
Huviline
Postitusi: 897
Liitunud: 04.08.2004 12:20 44
Peamine sõiduk: BMW 530xd
Asukoht: Harjumaa

Re: 525tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas Heiki_L »

Kui need kaks asja ära vahetada siis on pump nagu uus :?: :P
E39 530D 01
omandatud keremudelid : e28, e30, e34, e36, e39x3
Kasutaja avatar
sander k
Huviline
Postitusi: 1578
Liitunud: 02.07.2007 17:26 44
Asukoht: Tartu

Re: 525tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas sander k »

kui juba see 800 eegune pump vahetada siis peaks juba efekt päris suur olema
e32 750i & IX35 & A6 4F & Jeep GC
külamees
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 29.11.2009 19:21 46

Re: 525tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas külamees »

kui võimalik mõõda kompresioon ära, see võib olla siiski natuke nõrk
Kasutaja avatar
Heiki_L
Huviline
Postitusi: 897
Liitunud: 04.08.2004 12:20 44
Peamine sõiduk: BMW 530xd
Asukoht: Harjumaa

Re: 525tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas Heiki_L »

kas autol mingit oma tagasivoolu klappi originaalis pole ?
E39 530D 01
omandatud keremudelid : e28, e30, e34, e36, e39x3
Kasutaja avatar
Danil523
Huviline
Postitusi: 1721
Liitunud: 30.12.2004 12:52 38
Asukoht: Saue

Re: 525tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas Danil523 »

Aga mis on viga (kulunud)- kui sätin süütenurka kõige varasemasse asendisse ning on tunda et rohkem varasemaks ei saagi (aga tahaks veel)? Mis on kulunud sellisel juhul? kas kett või pump- sellest on tekkinud isegi vaidlus.

Nimelt panen käima ning keeran pumpa - kui hilisemaks siis uimane ning ei lähe pöördesse, kui aga varasemaks siis on talutav kuid tahaks veel- aga ei saa. (pump ei keera enam- tuleb max asend ette)...Sai siis jõuga max- varasemasse asendisse ning kinni keeratud. Praegu on enam vähem- kuid varem kunagi pole mitte mingi autoga (isegi 525tds) sellist jama olnud. Samas väga palju ei muuda süütega mängimine. Mul jooksis juhe kokku selle koha pealt :roll:

Veel huvitab et kust saab seda nukka ja pumba vahet reguleerida. Ning kas selleks peab esikaane(ketti kaane) ka maha võtma- kui suur ettevõtmine see on?

Mul kõik OK - maantesõit, käivitus -20 Ok. Kuid SOOJALT annab tunda et midagi on mäda. Vahest on ka uimane 700rmp juures- kuid juba 900rmp on hea minek.
Kasutaja avatar
Danil523
Huviline
Postitusi: 1721
Liitunud: 30.12.2004 12:52 38
Asukoht: Saue

Re: 525tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas Danil523 »

Võrdluseks on 524td: kui ma sellel muudan süütenurka, siis kohe kõik muutub- seda mõlemas suunas. Reguleerin ära.
Sama ka pumbakaanega- kõik regulleeritav ning kontrolli all. Ka 524td kks mehhaanilise pumbaga - sama lugu.
525tds aga ajas mul küll kõik 524td peal praktiseerimised ning kogemused valele teele. Samas loogiliselt mõeldes- ei tohiks väga midagi erineda.

525tds - minek ei saa 524tdga võrrelda - asi ikka liigub ning ka küttekulu normide piires. (peaaegu mõlemal sama)
panin sellele saanile (525tds) siis max varane süütenurk ning suht rikkas ning varane kütusesegu(max suurem- edasi hakkab lonkama). Paremaks enam ei saa ning ei ole reaalselt võimalik midagi muuta. Kõik Põhjas. Nüüd kui järmine kord(suvel) tahan midagi muuta- siis ei saa enam.
Kasutaja avatar
sander k
Huviline
Postitusi: 1578
Liitunud: 02.07.2007 17:26 44
Asukoht: Tartu

Re: 525tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas sander k »

Ma otsisin pikka aega samale probleemile lahendust. Lõpuka oli asi juba nii hull, et hakkas sumpasse peaksma. Kohapeal käies lötutas. Käivitus suht raskelt. Kui süütenurk oli maks varane, siis madalal pöördel jõudu polnud. Lagises kah korralikult. Kui natuke hilisemaks keerata, siis tahtis pikalt starterit.
Nüüd sain pumbale korraliku alumise poole. 995 oli vist. Sellel kaelus teise mööduga. Sisu ja jaoturpea lappasin enda pumba korpusesse. Sättisin kütte ja süütenurga enam vähem paika. Nüüd käib suht vaikselt ja käivitud poolest pöördest nii külmalt kui soojalt.
e32 750i & IX35 & A6 4F & Jeep GC
Kasutaja avatar
Danil523
Huviline
Postitusi: 1721
Liitunud: 30.12.2004 12:52 38
Asukoht: Saue

Re: 525tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas Danil523 »

Suured tänud.
Mina mõtlesin sama- et ikka see pump kutu. Kuid pakuti et kett läbi.
Nüüd jääb üle vaid teine pump peale panna. Loodan et mul sama probleem.

Mul pump teine olemas- sai isegi pumba elektroonika juba ammu peale pandud, kuid pumpa pole veel jõudnud just kõhklemise(pump vs kett) pärast.
Kasutaja avatar
sander k
Huviline
Postitusi: 1578
Liitunud: 02.07.2007 17:26 44
Asukoht: Tartu

Re: 525tds 1998.a. käivitumisprobleem

Postitus Postitas sander k »

Mis ma nüüd tds pumba juures tähele panin, siis hiliseks keerates jäi uimasemaks, aga läks käima ikka poolest pöördest. Nendel pumpadel on all üks solenoid, mis keerab süütenurka varasemaks või hilisemaks vastavalt pritsemomendile. Kui nüüd pump panna liiga varasesse, või hilisesse asendisse, siis ei jää enam ajul võimalust pritsenurka korrigeerida. Selletõttu hakkab kehvalt käivituma.
Kui sul mõni pumba ketiratas vedelemas on, siis võid proovida kuidas pump ringi käib. 1 täispöörde ajal peab tegema 6 nõksu. Kui plunser väsinud, siis käib pump suht kergelt ringi. Kui plunser hea veel, siis üle nõksu käib suht raskelt. Minul vähemalt oli selline vahe vanal pumbal ja selllel, mis nüüd sai pandud.
e32 750i & IX35 & A6 4F & Jeep GC
Vasta