E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
al101
Huviline
Postitusi: 207
Liitunud: 17.02.2007 23:18 24
Asukoht: Oma kodu

E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Postitus Postitas al101 »

Tere, mind huvitaks siis BMW E34 ja E39 kahemassilised hoorattad.
Nimelt, kas kõigil E34 ja E39 on kahemassilised hoorattad või on mõni mootor millel ka pole?
Varuosade nimistust, vaatasin et on nagu ka bensukatele olemas, aga kas kõigile bensukatele?
Diisleid hetkel ei mõtle vaid bensukaid.

Siis huvitaks, mis hinnaga selliseid hoorattaid üldiselt liigub nii E34 kui E39-le bensukatele ja kui probleemsed need kahemassilised hoorattad üldse on bensiini BMW-del E34 ja E39 siis.

Kas on keegi ka kuidagi moodi tavalise hooratta pannud asemele või miskit moodi süsteemi ümber ehitanud?
Sest tean, et seda tehakse, pannakse leevendusvedrudega siduriketas ja hooratas keevitatakse kokku ning tasakaalustatakse.
Kuid ei tea, ka seda ka BMW-de puhul on tehtud.
BMW 525
Huviline
Postitusi: 690
Liitunud: 22.10.2010 10:48 40
Asukoht: Otepää-Tartu

Re: E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Postitus Postitas BMW 525 »

endal vahetan kohe kahemassihooratta mõne teise kobedama vastu nii kui ilmad lubavad seda teha.

Algul plaanisin ka kokku keevitust ja leevendiga kettast, aga selle mõtte unustasin sama kiiresti kui see tekkis.
Selleks oleks vaja korraliku keevitajat ja pärast tasakaaluajamist ka. Aga tulemus ei pruugi alati ikka hea saada.
Ja vaevalt see eriti odavam on kui kasutatud ostmine.

Muidugi mulle tundub, et selle kahemassilise hooratta pluss on see, et käiguvahetus on kuidagi parem. ei teki seda nõksu sisse. Aga enamus vanematel autotel on need juba per*ses. Ja siis on see vastupidi hoopis tüliks.

aa ja seda ka, et kui ühemassiline alla panna siis pidi sidurisilindrile mingi junni kuskile treima, sest muidu ei küündivat see sinna.

Jutt käis siis diislist, kui seal mingit vahet üldse on.
al101
Huviline
Postitusi: 207
Liitunud: 17.02.2007 23:18 24
Asukoht: Oma kodu

Re: E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Postitus Postitas al101 »

Asi selles, et uus kahemassiline hooratas on päris kallis, mina olen näind bemmile mingi 7500kr, eks teised võivad rääkida, mis hinnaga nad uusi teavad, et saab kuskilt.
Vana kahemassilise hooratta viga on see, et ei tea kaua see kestab.

Sellepärast see ümberehitamine polegi nii rumal mõte, osadele autodele müüakse lausa conversion kite, millega on kaasas tavaline hooratas ja tavaline siduriketas jne.
BMW 525
Huviline
Postitusi: 690
Liitunud: 22.10.2010 10:48 40
Asukoht: Otepää-Tartu

Re: E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Postitus Postitas BMW 525 »

mulle pakuti 6800.- KROOONIGA.
al101
Huviline
Postitusi: 207
Liitunud: 17.02.2007 23:18 24
Asukoht: Oma kodu

Re: E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Postitus Postitas al101 »

Ei ütle keegi rohkem midagi, sel teemal?
Kasutaja avatar
_siim_
Huviline
Postitusi: 269
Liitunud: 27.09.2007 16:05 42

Re: E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Postitus Postitas _siim_ »

Mina keevitasin ise ühe kinni,treipingis sai tööpind uuele elule turgutatud,kellaga täpselt paika ja ei unustanud ka korvi kinnitusrandist samapalju maha võtta :mrgreen: ja siis viimase asjana sai ca 2g täpsusega ära balansseeritud,nüüd siis igavene või kuni ära kulub ja siduriketas jäi originaal,mina küll väga aru ei saa et miskit vibra oleks,enne kolises ja laamendas nii et lausa hirm oli käima panna kuna kartsin tuppa lendavat hooratast või selle osasi :D
C:\>Sent from my i386 using MS-DOS__
al101
Huviline
Postitusi: 207
Liitunud: 17.02.2007 23:18 24
Asukoht: Oma kodu

Re: E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Postitus Postitas al101 »

Aga, mis aparaadiga sa selle ära tasakaalustasid?

Tegelikult kahemassiline hooratas ei vähendagi vibra, ta hoopis kaitseb käigukasti ja üldse veoosa löökide eest ja vähendab käiguvahetusel tekkivaid jõnkse.
No üldse kiirendus on sujuvam nii jne.

Ehk siis, kui keevitad kinni ja jätad vana siduriketta, võid käigukastist, difrist või kardaanist lahti saada.
Kuid mingi tavaline siduriketas peaks sinna ju ometi sobima?
BMW 525
Huviline
Postitusi: 690
Liitunud: 22.10.2010 10:48 40
Asukoht: Otepää-Tartu

Re: E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Postitus Postitas BMW 525 »

al101 kirjutas:Aga, mis aparaadiga sa selle ära tasakaalustasid?

Tegelikult kahemassiline hooratas ei vähendagi vibra, ta hoopis kaitseb käigukasti ja üldse veoosa löökide eest ja vähendab käiguvahetusel tekkivaid jõnkse.
No üldse kiirendus on sujuvam nii jne.

Ehk siis, kui keevitad kinni ja jätad vana siduriketta, võid käigukastist, difrist või kardaanist lahti saada.
Kuid mingi tavaline siduriketas peaks sinna ju ometi sobima?
siis pannakse leevendiga ketas.

aga tegelikult kui ikka mingi jopski ollakse siis võib iga auto veoosa pe*rse keerata. olgu need siis leevendiga või ilma. asi on ikka sõitmises ka. ;)
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Postitus Postitas fiziks »

al101, eks ta ikka vähendab vibra ka ja teeb kogu "vedamist" ühtlasemaks. see on nagu asja peamine point!
"No üldse kiirendus on sujuvam nii jne."
kiirendus on aeglasem...aga jah, võibolla sobib siis ka öelda, et sujuvam :D


ise tahan proovin leevendita ketast, ühemassilisega. eks näis, mis sellest välja tuleb siis.


http://www.uucmotorwerks.com/flywheel/gear_rattle.htm
al101
Huviline
Postitusi: 207
Liitunud: 17.02.2007 23:18 24
Asukoht: Oma kodu

Re: E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Postitus Postitas al101 »

Mootorist tulevat vibratsiooni ei saa see hooratas vähendada, sest käigukast on mootoriga jäigas ühenduses, mistõttu jõuab auto keresse sama vibratsioon nagu ikka, selle töö teevad ära hoopis käigukasti ja mootori padjad.

Kiirendus ei ole uimasem otseselt, aga esimene löök, kui järsku kiirendad see on tõesti väiksem veidi ja kohalt minek on ka pehmem, ei tule sellist järsku lööki.

Leevendusvedrud on siduriketastel ikkagi põhjusega, väidetavalt kahemassilist hooratast hakatigi sellepärast välja arendama, kuna diislitel oli juba niivõrd suur pöördemoent, mis hakkas käigukaste tapma.

Nii, et leevendusvedrudega siduriketas tuleks sinna kindlasti panna, aga mind huvitabki, kas mingi auto oma sobib sinna, niisama lihtsalt?

Kui leevendust ei ole, siis kohalt minekudja käiguvahetused hakkavad ka tagasillapukse ja tagasilla kinnitusi tapma, kuna saab rohkem lööke siduri vabastamisel.

Üldjoontes muidugi kahemassiline hooratas annab kaunis vähe võitu ja rahaliselt on tunduvalt mõttekam kasutada tavalist hooratast ja leevendusvedrudega tavalist siduriketast.

Tegin selle teema, et uurida E34 ja E39 probleeme selle vallas ja lahendusi, mida kasutatakse.

Ise ma arvan, et kahemassiline hooratas tehti selle jaoks, et saaks jälle varuosi müüa, kuna autotootjad tahavad kõvasti raha saada.
Samal põhjusel uued autod nii palju remondis käivad igasugu jamadega.
Sisuliselt on siduriketta pealt leevendusvedrud viidud lihtsalt hooratta peale ja sellega seoses on suurenenud natuke ka leevendava osa diameeter.
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Postitus Postitas fiziks »

Hakkame siis pihta :)

Võtaks esmalt selle kiirenduse teema. Mida mina silmas pidasin on see, et kiirendus on sõna otseses mõttes aeglasem, halvem...eks võib ju selle kohta öelda ka, et auto on uimasem (sellist terminit ikka kasutatakse). Miks see nii on? Seetõttu, et lisaks auto kiirendamisele peab nüüd mootor kiirendama ka raskemat hooratast - jah, kahemassiline on päris märgatavalt raskem kui ühemassiline. päris täpselt praegu ei meenu, kuid oli ligi kahekordne vahe.
muidugi kiirenduse vahe ei ole suur, kuid ma usun, et täiesti mõõdetav. eks saan omal mõõta peale vahetust nüüd.

"Leevendusvedrud on siduriketastel ikkagi põhjusega, väidetavalt kahemassilist hooratast hakatigi sellepärast välja arendama, kuna diislitel oli juba niivõrd suur pöördemoent, mis hakkas käigukaste tapma."
Eks nad ikka on põhjusega jah, kuid niipalju kui mina olen uurinud, siis põhjus on ikkagi midagi muud kui käigukasti tapmine. Lähemalt lugeda võib näiteks sellelt lingilt, mille varem andsin. Samas diislite kohta väga ei tea, et eks tõepoolest võib vast ka nii olla.
E34 kahemassilise asendamisel ühemassilisega näiteks saab kenasti kasutada E28 leevendusvedrudega ketast. Eks samamoodi saab seda kasutada ka kinnikeevitatud hooratta puhul. Üks ühele sobib, 240mm ketas.

"Kui leevendust ei ole, siis kohalt minekudja käiguvahetused hakkavad ka tagasillapukse ja tagasilla kinnitusi tapma, kuna saab rohkem lööke siduri vabastamisel."
Jah, teoorias see nii võibolla on, kuid kas on pakkuda mingit reaalset tõestust selle kohta, et kui palju kiiremini need puksid siis kah surevad? :D Mina muretseks esmajoones ikkagi vedava osa pärast, kardaan, differ ja veovõllid siis...kuigi olgem ausad, peale kasti ja kardaani vahel asetsevat kummist guibot ei jõua tegelikult sinna tahapoole enam mingeid erilisi pauke.
Muide, kahemassilised kipuvad vananedes kaotama oma "leevendava" funtsionaalsuse tihtipeale. Vähemalt olen lugenud selliste kogemuste kohta, kes on neid vahetanud. Seega võib teha kokkuvõtte, et autod liiguvad ka ilma leevenduseta...ja paljud sõidavad nende tuksis 2-massilistega ikka väga võiduka lõpuni!

Kuidas käigukast siis mootoriga jäigas ühenduses olla saab :shock: ...kui seal vahel on esiteks sidur, mis iseenesest on juba lahutav komponent. ja teiseks siis vedrusid sisaldav hooratas! oled sa (töökorras) kahemassilist hooratast ikka käes hoidnud ise?
al101
Huviline
Postitusi: 207
Liitunud: 17.02.2007 23:18 24
Asukoht: Oma kodu

Re: E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Postitus Postitas al101 »

Ee, kas sa oled üldse autot põhja alt näinud?
Mootor ja käigukast on poltidega jäigalt omavahel koos.
Ehk siis mootori vibra kandub kenasti käigukasti ja sealt edasi kerre, nagu ka läbi mootoripatjade kandub osa vibrat ikka kerre.
Kahemassiline hooratas vähendab vaid väntvõllist tulevaid lööke, veosuunas, muud miskit.
Kahemassiline hooratas ei pane otseselt mootorit vähem vibrama, ok kuna ta on raskem, siis selle võrra jah mootor vibrab vähem tõesti, aga see ei ole nii oluline vahe ja see pole otseselt seotud sellega, et tegemist on kahemassilise hoorattaga.
Mootori vibras saavutaksime sama tulemuse, kui tavalise hooratta sama raske teeme.

Kui asja selle poole pealt võtta, et kahemassiline hooratas on raskem, siis tõesti selle võrra ta kärbib jah ka omakorda kiirendust, peale selle, et ta oma kahemassilisusega veel kohalt võttu pehmendab.
Samas suurem mass annab jälle kohaltvõtul suurema inertsivaru, misõttu on parem kohalt võtta.

Käigukasti tapmisest ma ju rääkisin ja üldse veoosa tapmisest.
See, kui palju ilma leevenduseta sõitmine tapab autol veoosa, see sõltub juba juhi kogemustest ja sõidustiilist.
Oma asi, kui ei usu, et leevendusvedrudega siduriketas peab ikka olema.

Vot see juba läheb, E28 siduriketas sobib, selge, vot sellist infot ma tahtsingi.

Tegelikult mina ei salli seda kahemassilist hooratast üldse, temast pole suurt tolku, aga jama on sellega kõvasti, isegi uutel autodel.
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Postitus Postitas fiziks »

Kle olen jah põhjaalt näinud, liigagi palju võibolla...vahel ise mõtlen küll nii igatahes :D

Ma mõtlesin jäigalt ühenduse all vedavat osa.

Kahemassilise hooratta point on vähendada mootori poolt tekitatavate jõuimpulsside intensiivsust (ei tea kas sai nüüd eesti keeles päris õigesti, aga...)
Kuna mootor ei vääna ühtlaselt, vaid nö. pauk haaval siis sellest tulenevalt töötab ta "rappudes". sama loogika järgi, v12 on palju rahulikum mootor kui näiteks rida 4. mida rohkem silindreid, seda tihedamad on need impulsid.
kahemassilise hoorattaga saab seda raputamist ehk ebaühtlast mootori tööd ühtlustada, kuna sisuliselt on väntvõlli otsa ühendatud mingi võrdlemisi suur mass, mida kiirendada üritades see jääb natuke maha - vedrud võtavad paugu endasse ja samas lasevad selle jälle järgmisel hetkel teistpidi välja. seega soojuseks suurt ei lähe ja otseselt energiakadu ei ole.

minu seletus ei ole võibolla kõige parem...ma ei ole õppejõud, kuid kui tahad omale kahemassilise tööpõhimõtet paremini selgeks teha siis netis leidub igasuguseid materjale ja lausa tutvustav video oli vist ZF kodulehel kuskil näiteks.
al101
Huviline
Postitusi: 207
Liitunud: 17.02.2007 23:18 24
Asukoht: Oma kodu

Re: E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Postitus Postitas al101 »

Olen kahemassilise hoorattaga kursis.
Asi on selles, et kahemassilise hooratta töö teeb tavaline leevendusvedrudega siduriketas ka 70-80% ulatuses ära, eks sõltub sellest ka, kui karm mootor on.

Eks vedamine muutubki ühtlasemaks, just vedamise muutumine, aga muidu mootori vibratsioon on sama, E34 ja E39-l muidugi ei tunne seda vibrat väga, sest mootorid on ise nii ühtlased ja head mootoripadjad on.

Aga ok, mis me siin ikka pikalt arutleme, teemale vastuseid ootaks tegelikult, kel veel häid soovitusi, kuidas kahemassilist hooratast töökindlalt ja odavalt asendada.

Nagu ütlesin, ei salli ma seda kahemassilist hooratast kohe teps mitte.
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Postitus Postitas fiziks »

no teema pealkiri on: E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

nii et offtopicuks siin räägitud juttu nagu nimetada ei saa mingi nurga alt :D

leevendusvedruga siduriketas ja vedrudega hooratas "teevad sama töö", enamvähem ära siis kui vaadata asja käigukasti vaatevinklist ja nende löökide tugevuse vähendamisest, millest sa siin ka rääkisid enne.
aga vedrudega siduriketas EI OLE samaväärne mootori töö ühtlustamise vaatevinkilist. suurt massi omav "asi" on sellest seisukohast ikkagi hooratas, mis tavalise ühemassilise puhul on väntvõlliga jäigalt ühenduses. kahemassilise puhul on vedrud väntvõlli ja "veel suurema massiga" hooratta vahel - seega seal ei ole enam jäik ühendus! see ongi kogu kahemassilise point.
kui täpsem olla siis peaks seal sees olema 2-stage vedrud. nö. pehmed, mis toimivad mootoritaktide summutajana ning jäigemad, mis siis sisuliselt on sama funtsionaalsusega siduriketta leevendusvedrudega.

vedamine ja selle "ühtlus" on üldse väga teisejärguline asi antud juhul. kui pidev vedu on taga ja pöörded on kõrgemad (näiteks 2000+ rpm), siis olgu seal vahel täiskomplekt kahemassiline, ühemassiline õige sidurikettaga või ühemassiline solid kettaga - pole mingit vahet. mida suuremad on pöörded, seda ühtlasem vääne väntvõllilt...see peaks olema loogiline?!

veelkord soovitan sul asja täpsemalt uurida, või vaadata mõnda nö. selgitavat videot...sa arvad, et sa saad aru kuidas see hooratas toimib, kuid nagu välja võib lugeda siis tegelikult sa sellest ikkagi aru ei saa.
al101
Huviline
Postitusi: 207
Liitunud: 17.02.2007 23:18 24
Asukoht: Oma kodu

Re: E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Postitus Postitas al101 »

Mina väidan endiselt, et kahemassilisest hoorattast on vähe tolku ja see suht mõttetu asi.
Suurema massiga saaks olla ka tavaline hooratas.
Ma tean jah ,et kahemassilisel hoorattal on seal see mehaanika, aga sellest on vähe tolku, võrreldes tavalise leevendusega sidurikettaga.
See rohkem loodud ikka raha pumpamiseks klientidelt, kuna see kahemassiline hooratas kallis ja vähe vastupidav.
Samuti on kahemassiline hooratast täpselt arvestatud mootori dünaamikaga, ehk siis mootorit võimsamaks tuunides on vaja nagunii see hooratas välja vahetada kas teistsuguse kahemassilise vastu või siis tavalise hooratta ja siduri vastu.
Kasutaja avatar
ändi
Huviline
Postitusi: 491
Liitunud: 03.11.2006 21:16 26
Peamine sõiduk: X3
Asukoht: Autodoonor
Kontakt:

Re: E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Postitus Postitas ändi »

Sa olid vist see insener,kes tahtis 730d põhjaaluse ja paagisisese kütusepumba vahelt ära jätta,kuna nende asendamine väga kallis?[see oli ainult teooria küll]Tundub,et ka seekord ei lähe keegi kaasa sinu ideega.
tel 529 0267
730d ex,728 ex, E39ex, E53 ex
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Postitus Postitas fiziks »

"Mina väidan endiselt, et kahemassilisest hoorattast on vähe tolku ja see suht mõttetu asi..."

no see kõik on juba jutt hoopis teisel teemal siiski! tolku või mitte tolku, eks see oleneb kasutusest. selge see, et näiteks track carile keegi jurakat kahemassiliselt ratast mootori otsa ei jäta :lol:

vastupidavuse koha pealt ma ei oska kommenteerida. selge see, et üks tükk rauda ilma ühegi liikuva osta on kordades vastupidavam kui mingit mehaanikat sisaldab tükk rauda...aga ma arvan, et ega see teistpidi ei saakski olla.

anyway, varsti panen kokku oma masina, kus vahetasin kahemassiline ühemassilise vastu, kuna hakkan masinat kasutama peamiselt ringrajal. eks võin siis kommenteerida kuidas ja kas ja mis muutus.
TD
Huviline
Postitusi: 408
Liitunud: 07.04.2007 20:57 47
Peamine sõiduk: Bmw

Re: E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Postitus Postitas TD »

89 aasta 524td hooratta asendasin ühemaasilisega, tulemuseks oli ebameeldivad helid käigukastist. Kahemassilisega kadusid helid! Käigukast jäi sama mis oli ka koosluses ühemassilise hoorattaga.
Kasutaja avatar
Edson520
Huviline
Postitusi: 4664
Liitunud: 17.09.2008 07:28 12
Peamine sõiduk: 535d
Kontakt:

Re: E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Postitus Postitas Edson520 »

BMW 525 kirjutas:mulle pakuti 6800.- KROOONIGA.
kui kellelgi tekib huvi siis me Pakkume uue originaali 351eur eest ehk 5500eeki eest
+372 5 100 607
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Postitus Postitas fiziks »

TD, millal need ebameeldivad helid sealt kastist kostusid?

kas sa siduriketta vahetasid ka leevenditega ketta vastu ikka?
Kasutaja avatar
_siim_
Huviline
Postitusi: 269
Liitunud: 27.09.2007 16:05 42

Re: E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Postitus Postitas _siim_ »

fiziks kirjutas: suurt massi omav "asi" on sellest seisukohast ikkagi hooratas, mis tavalise ühemassilise puhul on väntvõlliga jäigalt ühenduses. kahemassilise puhul on vedrud väntvõlli ja "veel suurema massiga" hooratta vahel - seega seal ei ole enam jäik ühendus! see ongi kogu kahemassilise point.
Natuke eksid,leevenduste otsa jääb siiski pm ainult ketta tööpinna osa mis on väga kerge võrreldes vända otsas jäigalt istuva osaga.
C:\>Sent from my i386 using MS-DOS__
al101
Huviline
Postitusi: 207
Liitunud: 17.02.2007 23:18 24
Asukoht: Oma kodu

Re: E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Postitus Postitas al101 »

Kas ma saan õieti aru, et kõigil E34-del on kahemassiline hoorats, isegi 520i 110kw bensukal?
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Postitus Postitas fiziks »

_siim_, selles on sul ilmselt õigus, kuid oskad sa öelda kui kerge on väga kerge sel juhul? ise pakuks, et leevenduste otsas on siiski vähemalt 1/3 massi (hoorattast). nimelt see tööpind iseenesest ei saa juba olla väga kerge (a'la plekiriba) minumeelest.
lisaks hooratta enda küljest leevenduste otsas olevale massile on siis seal veel teiseltpoolt korv ja ketas. kogu ports jaguneb arvestuslikult ikkagi nii, et leevendatud on >50% kogumassist ma usun...kuigi jah, võin eksida sest ega ma päris pudinateks lahti võtnud ja kaalunud ei ole neid asju :)


ma ei ole kindel, et päris kõigil E34'del on kahemassiline, küll aga päris paljudel kindlasti! 110w bensuka puhul olen peaaegu 100% kindel, et sellel on kahemassiline. kuid eks seda võid bmwfansist kontrollida alati ;)
Kasutaja avatar
_siim_
Huviline
Postitusi: 269
Liitunud: 27.09.2007 16:05 42

Re: E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Postitus Postitas _siim_ »

Ise pole ka kaalunud ja koos korviga võib peaaegu isegi 50/50 jaguneda.

Jah ka 110kw on kahemassiline.
C:\>Sent from my i386 using MS-DOS__
Kasutaja avatar
_siim_
Huviline
Postitusi: 269
Liitunud: 27.09.2007 16:05 42

Re: E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Postitus Postitas _siim_ »

Küsimus siis rahvale,kas keegi on leidnud mingi ühemassilise hooratta mis sobiks m51 otsa,sidurikettaga on asi selge,saab kasutada e28 vedrudega,aga mis hooratast?
Kui ei saa muudmoodi peab kahemassilise ringi tegema,ei kujuta ette ainult kuidas,kergemaks tahaks ka pool vähemalt saada.
C:\>Sent from my i386 using MS-DOS__
Kasutaja avatar
Kalev
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 10.09.2005 21:37 46
Asukoht: Viljandimaa

Re: E34 ja E39 kahemassilised hoorattad, kõik nendega seonduv

Postitus Postitas Kalev »

E34 110kw on ka ühemassilisena saada. Olenes see vist konditsioneeri olemasolust, kui ma ei eksi.
F11
Vasta