E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
Tervist!
Hiljuti sai omandatud 530d, mis on esimene diisel beemar. Varem oli 520i E34 - mis oli ikka väga räige kütuse röövel.
Varasem kogemus diislist oli '04 aasta Opel Vectra 3.0 V6 CDTi'l (Automaat 5 käiku) ning keskmine number oli väga väga talutav. 7,45 L/100, 70% linn ja 30% maantee. Tean seda täpselt, sest iga tankimine läheb tarkvarasse koos odomeetri näiduga. Sõidan kuus ca 2000 - 3000 km. Tarkvara väidab et kuskil ca 90km päevas. Huvitav veel et Opel oli linnas kuni 8 ja maanteel ca 5.
Bemm aga "nagu röövib". 9,37 L/100 ja pole isegi talv (kusjurues Opeli enamus oli talvest, suvel läks müüki). Hetkel on olnud maanteed rohkem 50% / 50%. Kingad on väga väga kergest materjalist nii et eriti ei talla ning temperamentne ka ei ole.
Milles probleem? Kuidas saada leevendust? Auto on väga hea ja väga meeldib, aga igakuine eelarve kütusele on väljaarvestatud (250L) ning seda ei tahaks suurendada lihtsalt sellepärast et tegu on bemmiga, sest Opel oli parem, aga remont oli jõhkralt kallis (Isuzu maasturite mootor aetud sõiduautosse).
Lugesin foorumist et EGR klapi "eemaldamine" teeb linna paremaks?
Võibolla mõttetu nutt ja hala, aga auto tõesti meeldib ning tahaks sellega ka mahtuda eelarve piiridesse kulgemisel.
Tänud kõigile, kes viitsivad natukene asjalikku vastust kirjutada.
Autost:
530d Touring 1999 automaat (m57 mootor?)
Kaugjuhitav Webasto
Väidetav M-Pakett, pole UM-st kontrollinud.
Tutikas aku. Uus tehase taastatud turbo. Kõik 6 uut pihustit.
Õlid kõik vahetamata (nii palju nüüd ka õlist ei tohiks oleneda) - plaanis lähiajal vahetada.
Mootoripadjad tahavad vahetust (nendest ka ilmselt ei olene, kuigi lugesin kuskilt siit, et turbo vaakumit mõjutab (?!))
Kütusefilter ja õhufilter vahetatud.
Viimased 100+ liitrit kütust läinud paaki koos Karla Auto diislilisandiga (kõik kiidavad) - eks näe
Kui hommikul auto tööle panen tuleb "valget" suitsu mõnda aega - päeval enam ei tule (suitsu maitstud , jahutusvedelikku nuusutatud / maitstud) (webasto lekib?) (reaalne video)
Vahest kiirendamisel "puterdab või nö katkub" - pöörded lähevad üles aga hoogu ei tule (mootoripadjad? vaakumi teema?)
Natukene kahtlaselt kange on BMW kohta, E34 oli pehmem - (M-paketi sport vedrustus?)
Hull vibratsioon on sees kiirustel 80+ - roolivarda otsad?
Hiljuti sai omandatud 530d, mis on esimene diisel beemar. Varem oli 520i E34 - mis oli ikka väga räige kütuse röövel.
Varasem kogemus diislist oli '04 aasta Opel Vectra 3.0 V6 CDTi'l (Automaat 5 käiku) ning keskmine number oli väga väga talutav. 7,45 L/100, 70% linn ja 30% maantee. Tean seda täpselt, sest iga tankimine läheb tarkvarasse koos odomeetri näiduga. Sõidan kuus ca 2000 - 3000 km. Tarkvara väidab et kuskil ca 90km päevas. Huvitav veel et Opel oli linnas kuni 8 ja maanteel ca 5.
Bemm aga "nagu röövib". 9,37 L/100 ja pole isegi talv (kusjurues Opeli enamus oli talvest, suvel läks müüki). Hetkel on olnud maanteed rohkem 50% / 50%. Kingad on väga väga kergest materjalist nii et eriti ei talla ning temperamentne ka ei ole.
Milles probleem? Kuidas saada leevendust? Auto on väga hea ja väga meeldib, aga igakuine eelarve kütusele on väljaarvestatud (250L) ning seda ei tahaks suurendada lihtsalt sellepärast et tegu on bemmiga, sest Opel oli parem, aga remont oli jõhkralt kallis (Isuzu maasturite mootor aetud sõiduautosse).
Lugesin foorumist et EGR klapi "eemaldamine" teeb linna paremaks?
Võibolla mõttetu nutt ja hala, aga auto tõesti meeldib ning tahaks sellega ka mahtuda eelarve piiridesse kulgemisel.
Tänud kõigile, kes viitsivad natukene asjalikku vastust kirjutada.
Autost:
530d Touring 1999 automaat (m57 mootor?)
Kaugjuhitav Webasto
Väidetav M-Pakett, pole UM-st kontrollinud.
Tutikas aku. Uus tehase taastatud turbo. Kõik 6 uut pihustit.
Õlid kõik vahetamata (nii palju nüüd ka õlist ei tohiks oleneda) - plaanis lähiajal vahetada.
Mootoripadjad tahavad vahetust (nendest ka ilmselt ei olene, kuigi lugesin kuskilt siit, et turbo vaakumit mõjutab (?!))
Kütusefilter ja õhufilter vahetatud.
Viimased 100+ liitrit kütust läinud paaki koos Karla Auto diislilisandiga (kõik kiidavad) - eks näe
Kui hommikul auto tööle panen tuleb "valget" suitsu mõnda aega - päeval enam ei tule (suitsu maitstud , jahutusvedelikku nuusutatud / maitstud) (webasto lekib?) (reaalne video)
Vahest kiirendamisel "puterdab või nö katkub" - pöörded lähevad üles aga hoogu ei tule (mootoripadjad? vaakumi teema?)
Natukene kahtlaselt kange on BMW kohta, E34 oli pehmem - (M-paketi sport vedrustus?)
Hull vibratsioon on sees kiirustel 80+ - roolivarda otsad?
iti-miis
Opel Astra F GSI -> Vectra A, BMW 520 E34 -> Opel Vectra C Cosmo Elite -> BMW 530d E39 M -> Opel Corsa D Cosmo (ökorakett)
Ostaks esiistmed E46
Opel Astra F GSI -> Vectra A, BMW 520 E34 -> Opel Vectra C Cosmo Elite -> BMW 530d E39 M -> Opel Corsa D Cosmo (ökorakett)
Ostaks esiistmed E46
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
Isegi omatud E39 530D Automaat `02 ja kesk kulu maanteel 6,4 ja linnas viskas 10,5l peale. Ega eriti alla selle kulu ei saa.
Tavalised asjad mis sellel vajavad kontrollimist
1. Mootori padjad, eriti juhipoolne. Kui katki siis vaakum lekib ja mootori alguse otsa tõmme on uimane.
2. Turbolõdvikud, turboradikas lekib.
3. Turbo laadimise rõhk, eriti kui on taastatud turbo peal, et vajab pisut varda regulli. Omal tõusis rõhk liiga kõrgele, ehk siis kõrgematel pööretel kadus tõmme ära. Selle vea tuvastamiseks vaja teha diagnostikat.
4. Õhufilter, karterituulutusfilter.
5. Kõik vaakumvoolikud peaks uute vastu välja vahetama.
See et sul vibra sees al 80Km/h siis kontrolli kõigepealt velgede tasakaalu.
Tavalised asjad mis sellel vajavad kontrollimist
1. Mootori padjad, eriti juhipoolne. Kui katki siis vaakum lekib ja mootori alguse otsa tõmme on uimane.
2. Turbolõdvikud, turboradikas lekib.
3. Turbo laadimise rõhk, eriti kui on taastatud turbo peal, et vajab pisut varda regulli. Omal tõusis rõhk liiga kõrgele, ehk siis kõrgematel pööretel kadus tõmme ära. Selle vea tuvastamiseks vaja teha diagnostikat.
4. Õhufilter, karterituulutusfilter.
5. Kõik vaakumvoolikud peaks uute vastu välja vahetama.
See et sul vibra sees al 80Km/h siis kontrolli kõigepealt velgede tasakaalu.
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
Padjad on läbi vist küll. Seda öeldi carmastersis kui peeglit vahetati - või no ei saadud lõpuks ikka vahetatud.
Kuidas seda EGR asja tehakse? Jutud käivad, et võtab ca liitri linna alla.
Väga äkot nagu nii kui nii ei oodanud. Pigem sama mis eelmine Vectra.InterFace kirjutas:...
3) seega ma ei ütleks, et su autol VÄGA midagi viga oleks. 530d AUTOMAAT ei olegi teab mis ökomasin kuna ta on suhteliselt raske. manuaal on muidugi hoopis teine jutt (maantee 5 kanti ja linn 8 kanti).
...
Kuidas seda EGR asja tehakse? Jutud käivad, et võtab ca liitri linna alla.
http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php? ... #p14667969" onclick="window.open(this.href);return false;InterFace kirjutas:ilma kattideta spoolib turbo kiiremini üles , turbo temp on väiksem ning minek parem ja kulu väiksem
mitte-töötava EGR'ga saab mootor rohkem värsket õhku ja samuti spoolib turbo kiiremini üles . väiksem kulu ja parem minek
DPF samuti takistus ees ja ilma on parem
pöördklapid kukuvad lihtsalt mootorisse ja teevad palju ai-ai . parem on nad eemaldada. jõu ja kulu poolest ei oma mingit vahet
nimekirja viimane "kohustuslik" asi on siis remap (või chip nagu maakeeli öeldakse) ning vanematel diislitel siis wastegate juurest ka rõhu peale keeramine . kulu väiksem - auto kiirem
muidugi asja võib lõputult edasi jutustada , a'la suurem intercooler , parem sidur , suuremad pihustid , suurem turbo jnejne kuid need lisavad ka kõvasti rahakulu - kõik eelnev on aga odav ning midagi juhtuda väga ei saa (plokikane tihend võib minna ka niisama halvasti koheldes ning automaatkast katki või sidur ära kuluda samuti ka täiesti originaal masinaga).
enda autode pealt näited:
325tds manuaal: kat läind , turborõhku juures, remap, suurem intercooler ja kõvem sidur (antud autol ei saanud egr'i kinni panna kuna õhulugejale see ei meeldinud kahjuks) ning ca 125-130kw ja 350nm . kiirendus 10.4s asemel ca 9.0 . veerandmiili kahjuks sõitma ei jõudnud
530d automaat: katid (4tk!) läinud, egr kinni , pöördklapid läinud, remap ja ca 160kw ning kuni 500nm .
kiirendus ~9.5s asemel 8.0 ja veerandmiil ca 16.5 asemel 15.3s
maanteekulu jäi mõlemal täpselt samaks aga linnakulu langes pea liiter . nii , et miks ka mitte
siia lisandub muidugi väike "aga" . näiteks 530d soojeneb (eriti talvel) just ka EGRi toel ning kui webastot ei ole või see ei peaks töötama siis tekib päris nõme olukord. väljas -15c ning webasto oli katki. töötava EGR'ga sai linnas töösoojaks 12km'ga ning kinnise EGR'ga 20km'ga ...
Viimati muutis djrayon, 22.10.2012 13:05 07, muudetud 3 korda kokku.
iti-miis
Opel Astra F GSI -> Vectra A, BMW 520 E34 -> Opel Vectra C Cosmo Elite -> BMW 530d E39 M -> Opel Corsa D Cosmo (ökorakett)
Ostaks esiistmed E46
Opel Astra F GSI -> Vectra A, BMW 520 E34 -> Opel Vectra C Cosmo Elite -> BMW 530d E39 M -> Opel Corsa D Cosmo (ökorakett)
Ostaks esiistmed E46
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
M-paketi vedrustus ongi "kangem" mis võib alguses ära ehmatada aga lõpuks harjub ära. Endalgi see. Ebamugavaks see sõitu teinud pole, pigem on just juurde andnud - kurvides ja linna ringristmikes lausa lust keskmiselt kiiremini neid läbida.
Kütusekulu koha pealt on mu arust automaadi ja 3.0 mootori puhul täiesti normaalne. Samas mul endal 2.5d manuaal ja kütusekulu peaaegu 2x väiksem
Vibratsiooni koha pealt pakun ka balansist väljas olevaid rehve/velgi. Ise siin maadlesin ka sellega kõvasti - räägitakse, et E39 peaks rattast tuleneva vibra hästi ära "neelama" aga ise tundsin küll juba üsna ruttu kui isegi ratas oli väheke balansist väljas.
Kütusekulu koha pealt on mu arust automaadi ja 3.0 mootori puhul täiesti normaalne. Samas mul endal 2.5d manuaal ja kütusekulu peaaegu 2x väiksem
Vibratsiooni koha pealt pakun ka balansist väljas olevaid rehve/velgi. Ise siin maadlesin ka sellega kõvasti - räägitakse, et E39 peaks rattast tuleneva vibra hästi ära "neelama" aga ise tundsin küll juba üsna ruttu kui isegi ratas oli väheke balansist väljas.
BMW E36 316i kupee '95 -> BMW E39 525d sedaan '00 -> BMW E36 318i kabrio '96 -> BMW E46 320Ci M-tech II kupee '02 -> BMW E39 528i touring '98 -> BMW E39 528i sedaan '97
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
Vibra võib tulla ka veel tagumisest rattast millel on muna sees, aga kõik rehvimehed ütlesid, et kõik on korras, sest muna pole veere pinnal.Jokker kirjutas:M-paketi vedrustus ongi "kangem" mis võib alguses ära ehmatada aga lõpuks harjub ära. Endalgi see. Ebamugavaks see sõitu teinud pole, pigem on just juurde andnud - kurvides ja linna ringristmikes lausa lust keskmiselt kiiremini neid läbida.
Kütusekulu koha pealt on mu arust automaadi ja 3.0 mootori puhul täiesti normaalne. Samas mul endal 2.5d manuaal ja kütusekulu peaaegu 2x väiksem
Vibratsiooni koha pealt pakun ka balansist väljas olevaid rehve/velgi. Ise siin maadlesin ka sellega kõvasti - räägitakse, et E39 peaks rattast tuleneva vibra hästi ära "neelama" aga ise tundsin küll juba üsna ruttu kui isegi ratas oli väheke balansist väljas.
Mingeid nagina / vibra teemalisi asju on veel, aga hoian teemad eraldi - http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=39&t=164009" onclick="window.open(this.href);return false;
iti-miis
Opel Astra F GSI -> Vectra A, BMW 520 E34 -> Opel Vectra C Cosmo Elite -> BMW 530d E39 M -> Opel Corsa D Cosmo (ökorakett)
Ostaks esiistmed E46
Opel Astra F GSI -> Vectra A, BMW 520 E34 -> Opel Vectra C Cosmo Elite -> BMW 530d E39 M -> Opel Corsa D Cosmo (ökorakett)
Ostaks esiistmed E46
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
InterFace kirjutas:EGRi saad töövõimetuks teha lihtsalt sellega, et võtad vaakumvooliku küljest ära ja paned pimeda ette (kasvõi polt või kruvi).
Siit aga teine jutt: Kui webasto ei tööta siis praeguste ilmadega läheb 13-15km aega enne kui töösoojaks saab ning talvel -17c'ga läks mul näiteks 23km linnasõitu aega enne kui jahutusvedelik 88c'ni jõudis
M57 mootor soojeneb läbi EGRi kuidagi - igatahes , eriti veel kui webasto on katki, ei tasu talvel või külmade ilmadega EGRi kinni panna. Ma enda oma panin täna just uuesti tööle kuna +7c'ga läks juba 15km aega enne kui töösoe oli.
Päris seda lubada ei saa , et nüüd liitri alla võtab aga pool liitrit kindlasti - oleneb muidugi ka sõidustiilist.
Pigem võidab rohkem erksuses ja turborõhus madalal pöördel.
70linn/30maantee juures ca 7l/100le ei saa mitte mingi valemiga 530d automaatiga kui just ainult õhtuti ei sõida. seega "vectra taolist kulu" loota pole mõtet.
Täiesti hämmastav
Ma lihtsalt eeldasin et R6 on vähemalt sarnane kui V6 - mis peaks olema loomuselt vähe janusem.
Tõenäoliselt annab siis selle tõstetud kütusekulu kehvem automaatkast ja tagasild, sest siiski veku oli '04. Kaalult autod suht samad - Bemm on 85kg raskem.
http://autopass.ee/et/compare/3059,5039/" onclick="window.open(this.href);return false;
Käisin just remondimehe juures. Ütles et padjad on ok. Kangutas ja ragistas rataste kallal ka. Kõik pidi ok olema nii et jääb see mulliga rehv ainult värina tekitajaks.
iti-miis
Opel Astra F GSI -> Vectra A, BMW 520 E34 -> Opel Vectra C Cosmo Elite -> BMW 530d E39 M -> Opel Corsa D Cosmo (ökorakett)
Ostaks esiistmed E46
Opel Astra F GSI -> Vectra A, BMW 520 E34 -> Opel Vectra C Cosmo Elite -> BMW 530d E39 M -> Opel Corsa D Cosmo (ökorakett)
Ostaks esiistmed E46
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
Väidad siis hetkel et 730d e38 (jah?) on ökonoomsem? See ka ju m57 mootor.InterFace kirjutas:üks asi on see, et móni auto lihtsalt on ökom kui teine.
omaltpoolt samasugune ebaloogika varnast vôtta.
eelmine auto oli 530d automaat touring ja see vôttis nii linnas kui maanteel ca 0.5l keskmiselt rohkem kui praegune 730d mis on 125kg raskem ja 19" velgedega :d
iti-miis
Opel Astra F GSI -> Vectra A, BMW 520 E34 -> Opel Vectra C Cosmo Elite -> BMW 530d E39 M -> Opel Corsa D Cosmo (ökorakett)
Ostaks esiistmed E46
Opel Astra F GSI -> Vectra A, BMW 520 E34 -> Opel Vectra C Cosmo Elite -> BMW 530d E39 M -> Opel Corsa D Cosmo (ökorakett)
Ostaks esiistmed E46
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
Kui rehvil muna kyljepeal väljas, siis see värinat ei põhjusta. Aga ainult logistades Sa seda vibra yles ei leia. Vaja rattad ykhaaval alt võtta ja tasakaalustuspingist läbi lasta.
BMW-le kindel
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
Veljed käinud juba pingis ja tasakaalustatud.pikk66 kirjutas:Kui rehvil muna kyljepeal väljas, siis see värinat ei põhjusta. Aga ainult logistades Sa seda vibra yles ei leia. Vaja rattad ykhaaval alt võtta ja tasakaalustuspingist läbi lasta.
iti-miis
Opel Astra F GSI -> Vectra A, BMW 520 E34 -> Opel Vectra C Cosmo Elite -> BMW 530d E39 M -> Opel Corsa D Cosmo (ökorakett)
Ostaks esiistmed E46
Opel Astra F GSI -> Vectra A, BMW 520 E34 -> Opel Vectra C Cosmo Elite -> BMW 530d E39 M -> Opel Corsa D Cosmo (ökorakett)
Ostaks esiistmed E46
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
Kui nüüd võrrelda E39 3,0D ja E38 3,0D siis vahe on ATM kastis, mootori aju softis, taga differ, et sealt viskab selle kulu vahe sisse E38 kasuks
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
Facelifti automaat 530d'l on GM kast A5S390R, pre-faceliftil GM A5S360R.
-
- Huviline
- Postitusi: 196
- Liitunud: 26.04.2008 16:17 32
- Peamine sõiduk: 530d
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
Selle vibra suhtes vaata üle kardaani leevendus puks.Mul enda 530d oli sama jama.
E30,324d-E28,520i-E36,318tds,E36-318,E39-530d,E38-730iL
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
kas muidu termostaadid on korras?mis mõõtu rehvidega sõidad?mul küll e61 3.0. aga täna sain maandteel 5.3. normaalse sõiduga 100km/h. Ja viimase paagi keskmine oli 7.5 l. enda autol aitas termostaatidest juba päris palju. Ja vist aitas kütusekulu vähenemisele kaasa ka talverehvide alla panek. Suvekad olid 245/40 18 ja talvekad on 225/55 16.
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
Ja endale tundub veel, et kasti õli vahetus ka võibolla mõjutab veits. Nimelt avastasin täna, et ei vaheta järsemate mägede puhul enam nii tihti käiku kui enna. Turbiin püsib paremini lukus ja kast ilmselt ei libise ja ei teki vajadust käiku vahetada.
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
minu 530 142kw joob nii 7.5 saiale! rehvi mõõt on 19' 275-30
530 2003. 09 touring.individual.
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
Ise sõidan 530dT 142kw manuaalkastiga ja küttekulu on rahulikuma sõidustiiliga maanteel 6l ja tublisti alla selle veel. Viimase 3000 km on keskmine küttekulu 6,4l sajale,70/30 maantee kasuks.Igal juhul kui paak silmni täis tankida siis on tykk aega hooleta . Olen proovinud ka agressiivsemalt sõita ja küttekulu kasvab kenasti kohe. Igal juhul on kõvasti ökoneemsem sõita kui enda eelmine 2.0i bensukaga. Rehvimõõdud on 225/55 R16 ja talvel kasutan 205/55 R16.
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
Õige küll, on jah 6-ne kast. Kompuuter näitab ikka suht täpselt mul. Aga need viimased mõõtmised olid mul paagi meetodil.InterFace kirjutas:maarekl - sul on 6 käiguline kast ja seega pöörded madalamal ning väänet rohkem. E60/E61 3.0 disla ongi ökom kuid omajagu valetab ka kompuuter.
ivo54 - kõik oleneb millal sõita ja kus sõita.
fakt on see ,et väga ümmarguselt võtta siis 530d automaat E39 on maanteel 6.5 ja linnas 10 kui säästlikult/normaalselt sõita. suvel vähem - talvel rohkem.
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
endal 8,4L 100km ja keskmiseks kiiruseks tuli 44,4km/h
see peaks vist suht ok olema
see peaks vist suht ok olema
- testivoitja
- Huviline
- Postitusi: 2073
- Liitunud: 30.11.2005 20:35 24
- Peamine sõiduk: BMW X5 E53
- Asukoht: Helsinki
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
Minu autol, 530d 142kw automaat kolme viimase paagitäie keskmine 9,33..... Linn/maantee 50/50. Kliima koguaeg sees ja tühjalt tiksumist ka päris palju. Auto eeskujulikus korras. Sama kulu 18" suvekatega kui ka 16" talvekatega.
-
- Huviline
- Postitusi: 485
- Liitunud: 23.09.2012 18:24 34
- Peamine sõiduk: BMW 330 XD
- Asukoht: Tartu
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
Mul võtab linnas 12.8 sajale ja pole raske jalaga. Seier kukub hoolega. Alguses arvasin,et termostaadid,aga kui papitükk ette panna,siis hoiab küll temperatuuri,kui`d kütusekulu sama. Mootor 3.0 135 KW manuaal. Kuidagi janune ikka see mootor.Trassil näitab ökonomaiser 6,aga minu arust võtab 7
Kohati olen diislilõhn tundnud,kuid loiku all ei ole.Passi järgi peaks linnas 10 võtma,trass 6. Algul,kui sain,siis trassil ka võttis 6,sai täispaagi järgi arvutatud. Sis oli ka soojem,rehvidall 225/55 R16. Mootor käib ühtlaselt ja ei puterda,vahetatud on õli ja õlifilter,õhufilter,eelsüütekad kõik 6 tk. Käivitub ilusati,liigub ilusti.Paranoia?
Kohati olen diislilõhn tundnud,kuid loiku all ei ole.Passi järgi peaks linnas 10 võtma,trass 6. Algul,kui sain,siis trassil ka võttis 6,sai täispaagi järgi arvutatud. Sis oli ka soojem,rehvidall 225/55 R16. Mootor käib ühtlaselt ja ei puterda,vahetatud on õli ja õlifilter,õhufilter,eelsüütekad kõik 6 tk. Käivitub ilusati,liigub ilusti.Paranoia?
Kui ei suitse rehv, siis suitseb sidur..
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
BMW ei ole ökorelv. Fakt!DaddyV kirjutas:Mul võtab linnas 12.8 sajale ja pole raske jalaga. Seier kukub hoolega. Alguses arvasin,et termostaadid,aga kui papitükk ette panna,siis hoiab küll temperatuuri,kui`d kütusekulu sama. Mootor 3.0 135 KW manuaal. Kuidagi janune ikka see mootor.Trassil näitab ökonomaiser 6,aga minu arust võtab 7
Kohati olen diislilõhn tundnud,kuid loiku all ei ole.Passi järgi peaks linnas 10 võtma,trass 6. Algul,kui sain,siis trassil ka võttis 6,sai täispaagi järgi arvutatud. Sis oli ka soojem,rehvidall 225/55 R16. Mootor käib ühtlaselt ja ei puterda,vahetatud on õli ja õlifilter,õhufilter,eelsüütekad kõik 6 tk. Käivitub ilusati,liigub ilusti.Paranoia?
Suhteliselt normaalne 12,8 talvel.
iti-miis
Opel Astra F GSI -> Vectra A, BMW 520 E34 -> Opel Vectra C Cosmo Elite -> BMW 530d E39 M -> Opel Corsa D Cosmo (ökorakett)
Ostaks esiistmed E46
Opel Astra F GSI -> Vectra A, BMW 520 E34 -> Opel Vectra C Cosmo Elite -> BMW 530d E39 M -> Opel Corsa D Cosmo (ökorakett)
Ostaks esiistmed E46
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
Pihustite erinevad voolikud või pihustid ise kuskilt lekivad ehk?DaddyV kirjutas: Kohati olen diislilõhn tundnud,kuid loiku all ei ole.
Vaidleks vastu, BMW võib kütusekulu poolelt olla ökorelv küll aga selleks vaja korras hooldatud mootorit ja rahulikumat jalga. (ökorelvad enamasti manuaalid)djrayon kirjutas:BMW ei ole ökorelv. Fakt!
BMW E36 316i kupee '95 -> BMW E39 525d sedaan '00 -> BMW E36 318i kabrio '96 -> BMW E46 320Ci M-tech II kupee '02 -> BMW E39 528i touring '98 -> BMW E39 528i sedaan '97
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
Just - enamasti manuaal!
iti-miis
Opel Astra F GSI -> Vectra A, BMW 520 E34 -> Opel Vectra C Cosmo Elite -> BMW 530d E39 M -> Opel Corsa D Cosmo (ökorakett)
Ostaks esiistmed E46
Opel Astra F GSI -> Vectra A, BMW 520 E34 -> Opel Vectra C Cosmo Elite -> BMW 530d E39 M -> Opel Corsa D Cosmo (ökorakett)
Ostaks esiistmed E46
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
Linnakulu on jah suhteline, sõltub kui pikad otsad on, kas passid ummikutes jne. Trassi kulu on natuke palju kui ütled et 7. Mina sain manuaal touringuga 5,2.
Edit: Täna tegin linnas ökosõitu, mootor oli eelsoojendatud (u. 60C), keskmine kiirus 30 km/h ja tulemus 8,0L/100km. Rehvid 225/55 R16, rõhud 2,1 ees ja 2,4 taga.
530d automaat 142kw
Edit: Täna tegin linnas ökosõitu, mootor oli eelsoojendatud (u. 60C), keskmine kiirus 30 km/h ja tulemus 8,0L/100km. Rehvid 225/55 R16, rõhud 2,1 ees ja 2,4 taga.
530d automaat 142kw
Viimati muutis Kristo_K, 24.01.2013 16:28 30, muudetud 1 kord kokku.
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
panin kirja kogu 2012 aasta kütuse ja kilometraazi ja statistika järgmine:
suvi (mai-sep) keskmine 6,18L/100km - peamiselt maantee ca 70%
talv (okt-aprill) 8,95L/100km - peamiselt maantee ca 70%
kokku aasta keskmine 7,2L/100km
530d, 135kw, manuaal
seega minu masin trassi peal võtab alla 6L sajale
suvi (mai-sep) keskmine 6,18L/100km - peamiselt maantee ca 70%
talv (okt-aprill) 8,95L/100km - peamiselt maantee ca 70%
kokku aasta keskmine 7,2L/100km
530d, 135kw, manuaal
seega minu masin trassi peal võtab alla 6L sajale
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
Mis rehvirõhud on sul talvel sees? Tundub kuidagi 2.0-2.2 suunasrents kirjutas:panin kirja kogu 2012 aasta kütuse ja kilometraazi ja statistika järgmine:
suvi (mai-sep) keskmine 6,18L/100km - peamiselt maantee ca 70%
talv (okt-aprill) 8,95L/100km - peamiselt maantee ca 70%
kokku aasta keskmine 7,2L/100km
530d, 135kw, manuaal
seega minu masin trassi peal võtab alla 6L sajale
Ega kas veljed piirduvad 16"-ga?
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
jah, velg 16 ja rehv pigem kitsam. Rõhku ikka 2,5-2,6
-
- Huviline
- Postitusi: 485
- Liitunud: 23.09.2012 18:24 34
- Peamine sõiduk: BMW 330 XD
- Asukoht: Tartu
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
Küsimus termostaadi kohta- kui palju ontemp,kui seier on 90 kraadi püsti?
Vastuseks eelnevatele küsimustele kiirusekohta-maei tea,sest mulei tööta BC nupp. Arvan, mingi 30 km/h. Üle2000 pöörde ei lase,mootorit soojendan 2-3 minutit,siis vaikselt kulgen. Panen homme paagi täis ja ütlen reaalsed numbrid,kui paak tühi. Viimati oli 250 km 30 liitrit.
Vastuseks eelnevatele küsimustele kiirusekohta-maei tea,sest mulei tööta BC nupp. Arvan, mingi 30 km/h. Üle2000 pöörde ei lase,mootorit soojendan 2-3 minutit,siis vaikselt kulgen. Panen homme paagi täis ja ütlen reaalsed numbrid,kui paak tühi. Viimati oli 250 km 30 liitrit.
Kui ei suitse rehv, siis suitseb sidur..
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
Ei kontrollita BC nupuga vaid nupuga, mis on spidoka peal, sed apeal hoida ja sealt edasi.DaddyV kirjutas:Küsimus termostaadi kohta- kui palju ontemp,kui seier on 90 kraadi püsti?
Vastuseks eelnevatele küsimustele kiirusekohta-maei tea,sest mulei tööta BC nupp. Arvan, mingi 30 km/h. Üle2000 pöörde ei lase,mootorit soojendan 2-3 minutit,siis vaikselt kulgen. Panen homme paagi täis ja ütlen reaalsed numbrid,kui paak tühi. Viimati oli 250 km 30 liitrit.
Seier on püsti juba 70 juures, selle järgi ei saa midagi teada.
250km 30 liitrit on üsna jube kui otsad on pikemad kui 5km, katastroof kui pikemad kui 15km.
Ümber arvutades on see 12L/100km.
Kas sul webasto ei tööta? Ära tiksuta mootorit rohkem kui 30sec, mõttetu, parem sõida 2000rpm piires.
Rehvirõhud kontrolli üle, mingi 2.0-2.2 ei ole üldsegi korras, vaata kleepekat ukseservas.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: E39 530d Kõrge kütusekulu ja selle madaldamine
Temp.seier on keskel 75-105C, normaalne on sellel mootroril 88-90C, ok linnas seda saavutada -10 ja all on muidugi peaaegu võimatu.DaddyV kirjutas:Küsimus termostaadi kohta- kui palju ontemp,kui seier on 90 kraadi püsti?
Kui koguaeg nii sõidad siis on sul kogu väljalase, kaasa arvatud katid, tahma täis ja turbo geomeetria kinni jäänud(või siis varsti jääb), mis kindlasti ei vähenda kütusekulu.DaddyV kirjutas:Üle2000 pöörde ei lase