E39 523 läheb keema

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
guido23
Huviline
Postitusi: 43
Liitunud: 26.06.2013 18:26 13
Peamine sõiduk: bmw 523

E39 523 läheb keema

Postitus Postitas guido23 »

Tere,
Enam aru ei saa mis **** jama sellega nüüd on.
Ostsin auto, kõik oli ok, kuni avastasin paari nädalaga, et suitseb koledalt - asi läks hullemaks. Hakkas nagu sinist välja ajama. Jäin ristmikul seisma ja nägin kuidas suitsupilv minust endast möödub, samal päeval sõitsin Tallinnast Rakveresse, seal otsustas auto aga keema minna.
Koheselt tellisin plokikaane tihendi ja lasin kaane ära lihvida. Vahetatud on termostaat, veepump, viskosidur.
Aga ikkagi läheb keema. Lõdvikud lähevad kivikõvaks, seega on rõhk kuskil sees.
Kas keegi seletaks ära kuidas siis lõpuks õige õhutamine välja näeb?
Ja muidugi oleks vaja teada, mida järgmiseks teha, et keemisest jagu saada.
Pean ära mainima, et kui mingi 90-100 ga lendan, siis on mootori temperatuur OK ja nii kui laskun umbes 60 peale, läheb suht kiirelt keema.
Viimane proovisõit oli peale radikate pesemist (väljastpoolt) ilma stangeta ca 10km, nii umbes 50 km/h, lisaks veel töötas tühikäigul mingi 5 minti - kõik tundus Ok olevat. Arvasin, et radikate pesu aitas, nüüd lappasin stange külge, panin auto käima, mingi 10 minti ja juba oli seier kolmveerandi peal - loobusin ja suretasin välja.
Kaalun juba mootori vahetust vms. Kuul koos :(
mariovtt
Huviline
Postitusi: 599
Liitunud: 25.01.2012 19:20 21
Peamine sõiduk: E46
Asukoht: Tõrva

Re: E39 523 läheb keema

Postitus Postitas mariovtt »

Jah, võid kontrollida kas visko korras.
guido23
Huviline
Postitusi: 43
Liitunud: 26.06.2013 18:26 13
Peamine sõiduk: bmw 523

Re: E39 523 läheb keema

Postitus Postitas guido23 »

visko on täiesti tutikas! ja minu teada käib ventikas bmw mootoritel koguaeg ringi.
guido23
Huviline
Postitusi: 43
Liitunud: 26.06.2013 18:26 13
Peamine sõiduk: bmw 523

Re: E39 523 läheb keema

Postitus Postitas guido23 »

Hm, okei! vvimasel korral peale visko vahetamist, peatasin pehme ajaleherulliga selle ventika. Käega igaks-juhuks ei julgenud, kuna ei teadnud kui tugevalt ta käib.
Tean, et visko on uus (ise vahetasin), nii, oletan, et ikkagi see jama ringi ei käi nii nagu peab - kas termoanduris ei või viga olla?
guido23
Huviline
Postitusi: 43
Liitunud: 26.06.2013 18:26 13
Peamine sõiduk: bmw 523

Re: E39 523 läheb keema

Postitus Postitas guido23 »

Mina ei leidnud seal küll mingit andurit - ei ole seal mingeid juhtmeid ega midagi. Ainuke termoandur mis ma tean olla seal on radika küljes.
Sama vidin mille ära vahetasin: http://www.upload.ee/image/1609990/DSCN1933.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja termoanduriks pean seda: https://webspace.utexas.edu/rmedure/BMW ... wr%201.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; (eks siis see kuldne "polt" millel pistik taga ja juhtmed välja jooksevad.

Seega usun, et visko peaks olema OK. Aga mis selle visko sisse lülitab - kust ta nagu info saab? See on minu jaoks arusaamatu.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39 523 läheb keema

Postitus Postitas arnis »

Keema minemise all mõtled sa seda, et temperatuuriseier läheb kaugemale kui keskele?
Kuidas kütusekulu on maanteel sõites?

Veel üks asi, katsu selgeks teha, kas veeradikas läheb tuliseks. Jäta auto seisma ja proovi
katsuda ettevaatlikult radikat nii ülevalt kui altpoolt. See peab ikka päris tuline olema kui
mootor on peaaegu üle kuumenemas.
Väga kuuma mootoriga see visko ventilaator seisval mootoril küll käega väga ringi ei aja.
Saab jõuga ainult ringi ajada, vabatahtlikult mitte ühtegi sentimeetrit.

Õhutamise juttu on palju palju räägitud, peab otsima.
Suurem tõnäosus ongi, et õhk kusagil. Kliima keera kuuma peale ja siis kalla kõrini. Paar korda
tuurita 4500rpm'i. Seda siis leige mootoriga, mitte tulise mootoriga.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
guido23
Huviline
Postitusi: 43
Liitunud: 26.06.2013 18:26 13
Peamine sõiduk: bmw 523

Re: E39 523 läheb keema

Postitus Postitas guido23 »

Keemise all mõtlen seda, et läheb päris punase peale, siis punane süttib.
Küttekuluga nagu probleeme ei täheldanud.

Radikat katsusin ka - kõige pullim on see, et ülevalt (eestvaates paremalt) on tuline aga alt (eestvaates vasakult) on kergelt soe. Kui aga keeb, siis on ühtlaselt kuum ja lõdvikud on kivikõvad.

Õhutama lähengi kohe-kohe, proovin midagi teha. Selle kuuma peale keeramise ja tuuritamise kohta tnx - seda nagu varem ei täheldanud, et keegi oleks maininud. Küll aga sain aru, et nina peab ülalpool olema ja lurtsutama peab alumist lõdvikut, et siis ülevalt õhu välja pressiks (usun, et sealt õhutusaugust).
Kasutaja avatar
MargusA
Klubiliige - moderaator
Postitusi: 3393
Liitunud: 27.01.2009 11:16 45
Peamine sõiduk: e61
Asukoht: Harjumaa

Re: E39 523 läheb keema

Postitus Postitas MargusA »

Öhutamisel aja nina körgemale.Vedelikku vöid julgelt panna kuna ülejääk peaks korgi kaudu välja tulema.Kui kork ikka töökorras on.Kunagi kui endal sellised jamad olid siis süüdlaseks osutus radiaator.Ei saandki aru kas oli umbes või mis.
guido23
Huviline
Postitusi: 43
Liitunud: 26.06.2013 18:26 13
Peamine sõiduk: bmw 523

Re: E39 523 läheb keema

Postitus Postitas guido23 »

Ma proovin!
Ja maybe tõesti peaks hakkama teist radikat vaatama.....
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39 523 läheb keema

Postitus Postitas arnis »

Minul oli 13a jooksul sinna selline lehehunnik ja õli kogunenud, et lausa endal kole hakkas.
Nägin tunde vaeva, aga sai tutikaks.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
guido23
Huviline
Postitusi: 43
Liitunud: 26.06.2013 18:26 13
Peamine sõiduk: bmw 523

Re: E39 523 läheb keema

Postitus Postitas guido23 »

Ühesõnaga!
Radikas pestud survepesuriga jne.
Nüüd täna lasin õhu ka välja, ehk siis nina püsti, vesi sisse, lurtsutasin alumist lõdvikut, veel vett ja nii niikaua kuni sai täiesti täis. Panin auto käima, lasin pöördeid, lasin tühikäigul käia, jälle pöördeid - kordasin mitu korda. Lõpuks lasin tuksuda umbes 15 minutit - keema ei läinud. Lõdvikud enam pole kivikõvad, kuid kuidagi kõvavõitu ikka.

Kuskilt lugesin, et peale ülekuumenemist pidid klapisääretihendid üles ütlema. Suure jahmatusega avastasin, et klapidklõbin on sees, nuusutasin ka heitgaase, on nagu õlihais juures, kuid ei suitse.
Tundub, et peab hakkama vahetama klapisääretihendeid ja arvatavasti ka poolkuusi.

Teadmiseks siis teistele, kui keema läheb - kindlasti klapisääretihendid, plokikaanetihend. Soovitavalt ka vepump, kui viga ei tea, sobib ka termostaadi vahetus ja üle vaadata viskosidur.

On kellelgi veel midagi selle teema kohta öelda?
NB! Pean ära mainima, et korralikku sõitu pole proovinud, tahan enne klõbinast lahti saada, äkki annan siis ka teada, mis toimub, siis saaks teema selleks korraks sulgeda.
Pean ära mainima, et enne ülekuumenemist polnud mingeid klõbinaid ega midagi.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E39 523 läheb keema

Postitus Postitas arnis »

Ei ole nii et kui seier veidi punase suunas liigub, kohe peab kapitaalremonti tegema,
jamajutt. Remondi vajadus voib juba vana probleem olla.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
sigaelmar
Huviline
Postitusi: 3716
Liitunud: 02.07.2006 16:24 43

Re: E39 523 läheb keema

Postitus Postitas sigaelmar »

Kui sul jahutussüsteemis on niipalju õhku sees, et keema läheb, siis peaks soojendus ka streikima. Kas sul puhub tühikäigul ka salongi kuuma? Või on nii, et alles siis läheb kuumaks kui pöördeid anda?
Ja kas mõni targem mees oskab mu sõnu kinnitada, et kas vee ringlust saab niiviisi kontrollida, et paisupaagi kork maha ja siis pööretega vaadata kas sealt ülevalt väikesest august niriseb vedelikku?
316ti E46; 325i E36; 325iA E36; 328iA E36; 520iA E34; 520iA E34; 525tdsA E39; 525dA E61; 528i E39; 530dA E60; 730d E65; 730iLA E38; 740iA e38; 750iLA E38; 750iLA E38; 750i E65; X5 4.4i E53
Vasta