E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
Tahaks teada, palju võtab e34 2.5 diisel turboga ja ilma.
Manuaali kasti oma on põhiline, aga automaati oma lisaks ei tee paha
Netist otsides tuli sealt palju möla, ja numbreid ei toodud välja.
Sõidustiilks on rahulik
Manuaali kasti oma on põhiline, aga automaati oma lisaks ei tee paha
Netist otsides tuli sealt palju möla, ja numbreid ei toodud välja.
Sõidustiilks on rahulik
Re: E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
Oleneb ju täiesti kus sõidad, maanteel, linnas, mõlemat? Samuti veel kui linnas siis kui suurest on jutt, väikelinn või Tartu, Tallinn vms. Enda kogemutest võin öelda, et oma vana e34 525tds 105 kw manuaaliga sain väikelinnas Tõrvas hakkama 7,0 liitriga, rahulik sõidustiil, ökotades oleks võibolla veel nõksa alla saanud. Võrdluseks võin tuua, et e36 320 110kw sain näiteks 7,3 liitrit sajale.
Re: E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
Turbo on neil kõigil, vahe on intercooleris. Intercooler annab kilovatte juurde,
seda on suht kerge lisada, isegi kui seda ei ole, TD teha siis TDS-iks.
Kui kütusekulu on natukenegi tähtis, kindlasti võta manuaal. Automaat
röövib palju, eriti linnas. Lisaks lähevad nii vanadel autodel need juba tihtipeale
mäe taha. Manuaalid kestavad paremini, see-eest on kahemassilise hooratta
puhul tüüpiline "kolin", mis veidi häirib kui auto häälitsused ei meeldi, võimalik
vahetada ka ühemassilise vastu kui tegija oled.
Manuaalkastiga on võimalik saada maanteel numbreid alla 6L, oleneb, kui
palju terveid detaile autol veel on. Automaatkastiga on linnas raske saada
alla 8L, samas manuaaliga on täiesti võimalik sõita 7L-ga.
Touringu tagaots lisab kütusekulule kiirusel üle 80km/h 0,3-0,5L, täpselt ei mäleta.
seda on suht kerge lisada, isegi kui seda ei ole, TD teha siis TDS-iks.
Kui kütusekulu on natukenegi tähtis, kindlasti võta manuaal. Automaat
röövib palju, eriti linnas. Lisaks lähevad nii vanadel autodel need juba tihtipeale
mäe taha. Manuaalid kestavad paremini, see-eest on kahemassilise hooratta
puhul tüüpiline "kolin", mis veidi häirib kui auto häälitsused ei meeldi, võimalik
vahetada ka ühemassilise vastu kui tegija oled.
Manuaalkastiga on võimalik saada maanteel numbreid alla 6L, oleneb, kui
palju terveid detaile autol veel on. Automaatkastiga on linnas raske saada
alla 8L, samas manuaaliga on täiesti võimalik sõita 7L-ga.
Touringu tagaots lisab kütusekulule kiirusel üle 80km/h 0,3-0,5L, täpselt ei mäleta.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
E34, sedaan, manuaal, TD 85kw. Aastane keskmine 6,5liitrit.
Päevane läbisõit enam-vähem 100km, sellest 15km kruusateed, ülejäänud Tln-Tartu mnt.
Päevane läbisõit enam-vähem 100km, sellest 15km kruusateed, ülejäänud Tln-Tartu mnt.
E39 525tds
Re: E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
Minuteada peaks tds ja td ajud ka erinevad olema, aga 100% kindel pole.arnis kirjutas:Turbo on neil kõigil, vahe on intercooleris. Intercooler annab kilovatte juurde
Re: E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
On erinev, aga pole mõtet hakata immoga mässama, intercooler annab ka ilma ajude muutmiseta tulemuse.
Kui on võimalus, vahetada kõik vajalik, siis muidugi võib.
Kui on võimalus, vahetada kõik vajalik, siis muidugi võib.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
2.5TDS, Automaat. Mõistlikult sõites saan küll linnas alla 8 hakkama (~7) ja trassil on keskmine 6l/100km. Saan igati rahul olla.
Re: E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
Tahaks raha säästa, kas aju kohendamine on mõistlik asi? Olen kuulnud, et Kw juude ja kütusekulu vähemaks
Re: E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
Kütusesäästu mõttes need 100€ ei tasu ennast piisavalt ära.
Kilovatte saab juurde küll, aga neid pole vaja kui säästlikult sõita.
Anttti, teretulemast foorumisse
No selliseid näitajaid saab kätte tõesti sooja mootori ja kastiga ja väga rahulikult sõites,
ilma ummikuteta, näiteks õhtuti kruiisides ühtlaselt, siis kindlasti. Siis kui kast
käiku ei vaheta, kütusekulu erinevus manuaaliga võrreldes on tõsiselt väike.
Aga automaat vahetab käike, eriti keerulises linnaliikluses.
Automaatkastiga on selline hea näide tuua, et kui 525TDS võtab soojast peast kohapeal
tiksudes 0,6l tunnis, siis kui kohapeal seista automaatkastiga režiimis D, on kütusekulu
suurem, 1,1l tunnis, ligikaudselt. Klõbistada aga iga ristmiku peal N peale on ka halb mõte.
Seega, ummikus seismine või isegi foori taga on automaadiga pea kaks korda kallim
Kui käiku oskad vahetada, siis talvel on manuaaliga väga palju lõbusam
Ahjaa, manuaaliga on tegelikult võimalik veel suurem kütusekulu saavutada.
Ma olen paar korda kuulnud mõnd roolikeerajat, tihtipeale küll naisterahvast, kes käiku
vahetavad ainult siis, kui pöörded enam ei tõuse
Minu papsil on veel nõuka ajast jäänud loll komme sõita 50-ne alas kolmanda käiguga.
Jah, kunagi oli see võibolla vajalik õlirõhu tõttu ja midaiganes veel, aga nüüd lausa totter.
Kilovatte saab juurde küll, aga neid pole vaja kui säästlikult sõita.
Anttti, teretulemast foorumisse
No selliseid näitajaid saab kätte tõesti sooja mootori ja kastiga ja väga rahulikult sõites,
ilma ummikuteta, näiteks õhtuti kruiisides ühtlaselt, siis kindlasti. Siis kui kast
käiku ei vaheta, kütusekulu erinevus manuaaliga võrreldes on tõsiselt väike.
Aga automaat vahetab käike, eriti keerulises linnaliikluses.
Automaatkastiga on selline hea näide tuua, et kui 525TDS võtab soojast peast kohapeal
tiksudes 0,6l tunnis, siis kui kohapeal seista automaatkastiga režiimis D, on kütusekulu
suurem, 1,1l tunnis, ligikaudselt. Klõbistada aga iga ristmiku peal N peale on ka halb mõte.
Seega, ummikus seismine või isegi foori taga on automaadiga pea kaks korda kallim
Kui käiku oskad vahetada, siis talvel on manuaaliga väga palju lõbusam
Ahjaa, manuaaliga on tegelikult võimalik veel suurem kütusekulu saavutada.
Ma olen paar korda kuulnud mõnd roolikeerajat, tihtipeale küll naisterahvast, kes käiku
vahetavad ainult siis, kui pöörded enam ei tõuse
Minu papsil on veel nõuka ajast jäänud loll komme sõita 50-ne alas kolmanda käiguga.
Jah, kunagi oli see võibolla vajalik õlirõhu tõttu ja midaiganes veel, aga nüüd lausa totter.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
-
- Huviline
- Postitusi: 3725
- Liitunud: 19.02.2007 20:38 33
- Peamine sõiduk: Metroo
- Asukoht: Pärnu / Stockholm-Fittja
Re: E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
325 tds automaat, touring. Gramme ei loe aga linn 9-10 mnt 7- 7,5. Linnasõit on tallinnas ja sisaldab ummikutest õhtul kell 5 kesklinnas kuni öisetele kruiisidele nt järvevanal.
Vahe 85kw on siis cooler, aju ja turbo. 85kw hakkab madalamalt tõmbama aga saab enne ka otsa. St linnas parem kui 105kw oma. Nii siis suured diisli kummardajad rääkind.
Vahe 85kw on siis cooler, aju ja turbo. 85kw hakkab madalamalt tõmbama aga saab enne ka otsa. St linnas parem kui 105kw oma. Nii siis suured diisli kummardajad rääkind.
Re: E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
Jah arnis, peab tõdema, et võru linn on üpris väike ja ummikute vaba. Õiget marsruuti valides saab ökonoomsemalt . Automaatkastiga peaks ka nii olema, et kui jala gaasipedaalilt lahti lased ning seejärel jala sinna tagasi asetad - vahetub käik suuremaks (seda ainult teatud kiiruse ja käigu juures, mis ennem seda "protseduuri" sees on).
- KristjanK
- Huviline
- Postitusi: 799
- Liitunud: 09.06.2010 23:46 16
- Peamine sõiduk: BMW 525TDA Touring
- Asukoht: Võrumaa, Tartu
Re: E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
Kõik sööb ära, mida paaki valad. Omad kogemused.
N4pst3r
N4pst3r
Re: E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
Aga kui aju kohendada, palju siis saaks kütusekulu ?
Re: E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
Ikka sööb kõik mis paaki kallad
Ei tegelt kW ja Nm lisamine suurt muudatust kütusekulule ei too.
Tehas teeb suure töö juba ära. Heal juhul 5% langeb, kuid seda
on nii raske kätte saada, kuna autol on pedaal "parem"
Palju tähtsam küttekulule on absoluutselt kõikide süsteemide
"suurepärane töövõime", alates kokkujooksust kuni õlikvaliteedini.
Ei tegelt kW ja Nm lisamine suurt muudatust kütusekulule ei too.
Tehas teeb suure töö juba ära. Heal juhul 5% langeb, kuid seda
on nii raske kätte saada, kuna autol on pedaal "parem"
Palju tähtsam küttekulule on absoluutselt kõikide süsteemide
"suurepärane töövõime", alates kokkujooksust kuni õlikvaliteedini.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
et siis aju kohendamine on halb?
Re: E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
No kuidas sa niimoodi jutust aru said
Aju kohendamine lisab minekut, eriti madalatel pööretel.
Kui on soov vähem kütuse peale kulutada, oleks mõistlikum
investeerida need eurod kuhugi veermikusse. Iga tuksiminev
rattalaager, kinni kiilumas pidurisuportid või isegi puuduvad
plastikud auto põhjast suurendavad kütusekulu.
Aju kohendamine lisab minekut, eriti madalatel pööretel.
Kui on soov vähem kütuse peale kulutada, oleks mõistlikum
investeerida need eurod kuhugi veermikusse. Iga tuksiminev
rattalaager, kinni kiilumas pidurisuportid või isegi puuduvad
plastikud auto põhjast suurendavad kütusekulu.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
sain valesti astu lugesin tekstid uuesti läbi ja sain aru mis värk on
Tekkis veel selline küsimus, et touring võtan rohkem kütust?
Autopassis on sedaanil keskmine kulu 7 ja touringul on 8
Tekkis veel selline küsimus, et touring võtan rohkem kütust?
Autopassis on sedaanil keskmine kulu 7 ja touringul on 8
Re: E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
Nii suur vahe on ainult väga suurel kiirusel, Eestis sellist ei ole.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
Lugensin netist niipalju, et igasugused lisad (näitaks:subwoofer,kliima jne) võtavad lisakütust, et ka see jutt on õige? Ja tekkis veel selline küsimus, kas kuidagi on võimalik veel autot ökonoomsemaks teha? näieks vahetada mõni jupp välja või midagi sellist
Re: E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
Jah. Kogu elekter tuleb lõppudelõpuks kütuse arvelt.
Nõrgad seadmed aga on liiga vähetähtsad.
Suured kütuse tarbijad on:
konditsioneer, seda siis suvel ainult
tagaklaasi soojendus
Keskmised tarbijad:
istmesoojendused
webasto
korralik suppari võib (ainult tümmi ajal)
Halogeen lähituled
Halogeen/hõõglamp ääretuled (kõik kokku)
Kuid kõige rohkem kütust läheb raisku soojendusperioodil,
ehk esimesed kilomeetrid külma ilmaga. Sinnamaani, kuni
temperatuuriseier ei ole täitsa üleval, on kütusekulu kõvasti
suurem. Selle aja vähendamiseks on mitmeid meetodeid:
Autol eelsoojendus või sõidusoojendus, ehk Webasto, Defa, Calix
Kui sooja ei ole ja peab ikkagi kütuse põletamise abil seda saama,
siis senimaani mitte kütta salongi. Lülitada vent kinni või keerata
temperatuur miinimumi.
Loomulikult kõige tähtsam on õige kokkujooks ja korras termostaat.
Rehvirõhk peaks olema MINIMAALSELT see, mis on ukse servas kirjas.
Mina sõida +0.2-0.4 sellest piirist ja on säästlikum. 17-19" velgedega
seda väga teha ei saa, hakkab liiga palju autot taguma.
Nõrgad seadmed aga on liiga vähetähtsad.
Suured kütuse tarbijad on:
konditsioneer, seda siis suvel ainult
tagaklaasi soojendus
Keskmised tarbijad:
istmesoojendused
webasto
korralik suppari võib (ainult tümmi ajal)
Halogeen lähituled
Halogeen/hõõglamp ääretuled (kõik kokku)
Kuid kõige rohkem kütust läheb raisku soojendusperioodil,
ehk esimesed kilomeetrid külma ilmaga. Sinnamaani, kuni
temperatuuriseier ei ole täitsa üleval, on kütusekulu kõvasti
suurem. Selle aja vähendamiseks on mitmeid meetodeid:
Autol eelsoojendus või sõidusoojendus, ehk Webasto, Defa, Calix
Kui sooja ei ole ja peab ikkagi kütuse põletamise abil seda saama,
siis senimaani mitte kütta salongi. Lülitada vent kinni või keerata
temperatuur miinimumi.
Loomulikult kõige tähtsam on õige kokkujooks ja korras termostaat.
Rehvirõhk peaks olema MINIMAALSELT see, mis on ukse servas kirjas.
Mina sõida +0.2-0.4 sellest piirist ja on säästlikum. 17-19" velgedega
seda väga teha ei saa, hakkab liiga palju autot taguma.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
e34 on võimalik webastot peale panna? ja palju see maksab?
Re: E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
Osadel peaks juba tehasest peal olema.
Re: E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
ma pole veel kohanud
Re: E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
Webasto lisamine on keeruline. Kui on võimalus elektripistikuks, siis Defa/Calix on kõvasti loogilisem.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
ma elan nagunii korteris ja nende juhtmede vedamine ei ole eriti võimalik
Re: E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
Sellisel juhul aitaks korralik ja võimas aku talviseks käivitumiseks
Re: E34 2.5TDS ja TD kütusekulu
Ära siis väga palju vaeva näe. Praegu saad sõita siis ilma salongi kütmata (istmesoojendused oleks abiks).
Hiljem osta endale E39 520d, 525d või 530d (mitte TDS), seal kindlasti webasto olemas, mis siis et ei tööta, saab korda tehtud. Samas ka E46 puhul on elektriline soojendaja olemas, mis siis, et ka ei tööta, saab korda tehtud kui vaja
Hiljem osta endale E39 520d, 525d või 530d (mitte TDS), seal kindlasti webasto olemas, mis siis et ei tööta, saab korda tehtud. Samas ka E46 puhul on elektriline soojendaja olemas, mis siis, et ka ei tööta, saab korda tehtud kui vaja
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!