E39 525TDS jahutusprobleem
-
- Huviline
- Postitusi: 529
- Liitunud: 24.07.2012 21:38 05
- Peamine sõiduk: bmw 320d 01
- Kontakt:
E39 525TDS jahutusprobleem
Tere,
Võibolla on siin kuskil kirjas foorumis, ise otsisin ja hakkama ei saanud(ehk siis ei leidnud midagi kindlat otsingust).
Probleem siis selline, sai toodud üks kuu-aega tagasi e39, mootoriks 2,5TDS 105kw(auto 98a), ja nüüdseks läbitud juba 800+ km, aga eile juhtus selline asi, suvalisel hetkel tõusis temperatuur punase peale, kähku jätsin seisma ja kapoti alla vaadates oli ülevoolust ikka korralikult välja ajanud tosooli.. Tükk aega ootasin et asi natuke maha jahtuks, et saaksin ära sõita parklasse vms, kuna teeääres passida ka natuke nadi. Temperatuur langes tükkmaad, sain parklasse sõidetud, aga sinna jõudes tõusis temp uuesti siis samale tasemele(punase piirile), ja imelik oli see et, soojendus oli põhjas aga grammigi sooja ei tulnud! Samuti parklasse seisma jättes katsusin radikat, ja seegi oli külm -.-
Mõtlesin tükkaega, jalutasin poodi ja ostsin uue veepumpa ja termostaadi, kuna see tundus ainuke loogiline lahendus. Poest tagasitulles oli mootor natuke rohkem jahtunud, keerasin paisupaagi punni maha, lükkas sealt natuke tosooli välja ja siis langes temperatuur ikka väga palju.
Istusin sisse, panin kodupoole ajama, koduteepeal oli kõik vinks vonks, temperatuur ilusti keskel kus ta koguaeg olnud oli, puhus sooja, sõitis väga kenasti.
Vahetasin kodus veepumba ja termostaadi ära(vigu ei täheldanud), kuigi tosooli tuli AINULT 2-3L välja..sisse läks pärast 8-9L.. Sai käima pandud, käis tükkaega kohapeal, käisin tegin ühe suurema tiiru, temp oli ilusti keskel ja normis, sooja puhus, kõik tiptop, aga suurt ringi jälle ei ava. Radikas külm, termostaadist tulev ots jumala külm? Milles asi? Kas jäi siis õhk sisse või mis jama on.
Radikas sai puhtaks pestud, pole umbes.
Muidu kontrollisin veel õli, õli ilus puhas, ei ole tosooli märke. Samamoodi pole paista ka et õli tosooli sees oleks. Tagant valget ei viska, käima läheb kõik nagu tipptopp..
Ainuke jama asi et ülemine radikasse minev lõdvik, kui auto ikka tükkaega käinud ja temp juba üleval, siis see lõdvik suht kõva, nagu surve oleks sees, aga samas see tundub ka loogiline olema kui ta tegelikult peaks juba sellel ajal suure ringi avama..
Milles võib uba olla? Ja miks ta üldse nii tegi?
Kuidas õhu välja saaks süsteemist(Kui on õhk sees), bemmil see nii lihtne vist ei olegi?
Loodan et kaan katki või kõver pole, see veel puuduks..Ei taha nagu uskuda et lihtsalt rahulikul sõidul kaan otsad annab
Võibolla on siin kuskil kirjas foorumis, ise otsisin ja hakkama ei saanud(ehk siis ei leidnud midagi kindlat otsingust).
Probleem siis selline, sai toodud üks kuu-aega tagasi e39, mootoriks 2,5TDS 105kw(auto 98a), ja nüüdseks läbitud juba 800+ km, aga eile juhtus selline asi, suvalisel hetkel tõusis temperatuur punase peale, kähku jätsin seisma ja kapoti alla vaadates oli ülevoolust ikka korralikult välja ajanud tosooli.. Tükk aega ootasin et asi natuke maha jahtuks, et saaksin ära sõita parklasse vms, kuna teeääres passida ka natuke nadi. Temperatuur langes tükkmaad, sain parklasse sõidetud, aga sinna jõudes tõusis temp uuesti siis samale tasemele(punase piirile), ja imelik oli see et, soojendus oli põhjas aga grammigi sooja ei tulnud! Samuti parklasse seisma jättes katsusin radikat, ja seegi oli külm -.-
Mõtlesin tükkaega, jalutasin poodi ja ostsin uue veepumpa ja termostaadi, kuna see tundus ainuke loogiline lahendus. Poest tagasitulles oli mootor natuke rohkem jahtunud, keerasin paisupaagi punni maha, lükkas sealt natuke tosooli välja ja siis langes temperatuur ikka väga palju.
Istusin sisse, panin kodupoole ajama, koduteepeal oli kõik vinks vonks, temperatuur ilusti keskel kus ta koguaeg olnud oli, puhus sooja, sõitis väga kenasti.
Vahetasin kodus veepumba ja termostaadi ära(vigu ei täheldanud), kuigi tosooli tuli AINULT 2-3L välja..sisse läks pärast 8-9L.. Sai käima pandud, käis tükkaega kohapeal, käisin tegin ühe suurema tiiru, temp oli ilusti keskel ja normis, sooja puhus, kõik tiptop, aga suurt ringi jälle ei ava. Radikas külm, termostaadist tulev ots jumala külm? Milles asi? Kas jäi siis õhk sisse või mis jama on.
Radikas sai puhtaks pestud, pole umbes.
Muidu kontrollisin veel õli, õli ilus puhas, ei ole tosooli märke. Samamoodi pole paista ka et õli tosooli sees oleks. Tagant valget ei viska, käima läheb kõik nagu tipptopp..
Ainuke jama asi et ülemine radikasse minev lõdvik, kui auto ikka tükkaega käinud ja temp juba üleval, siis see lõdvik suht kõva, nagu surve oleks sees, aga samas see tundub ka loogiline olema kui ta tegelikult peaks juba sellel ajal suure ringi avama..
Milles võib uba olla? Ja miks ta üldse nii tegi?
Kuidas õhu välja saaks süsteemist(Kui on õhk sees), bemmil see nii lihtne vist ei olegi?
Loodan et kaan katki või kõver pole, see veel puuduks..Ei taha nagu uskuda et lihtsalt rahulikul sõidul kaan otsad annab
Re: E39 525TDS jahutusprobleem
Kui torud kivikõvad, siis on sinu oaks paisupaagi kork.
Isegi korra tünga saanud, möllasin termostaadiga ja õhutasin, kasu polnud.
Sai uue korgi ja probleem kadunud.
See mootor ajab süsteemist õhu ise välja päris ästi, mitte nagu mõned pensukad.
Isegi korra tünga saanud, möllasin termostaadiga ja õhutasin, kasu polnud.
Sai uue korgi ja probleem kadunud.
See mootor ajab süsteemist õhu ise välja päris ästi, mitte nagu mõned pensukad.
-
- Huviline
- Postitusi: 529
- Liitunud: 24.07.2012 21:38 05
- Peamine sõiduk: bmw 320d 01
- Kontakt:
Re: E39 525TDS jahutusprobleem
Ahsuu, selle peale ei tulnudki..kuskilt keegi mainis muidu ka jah paisupaagi korki, aga ei võtnud nagu seda väga tõsiselt! Proovin järgi! Tänud.
Kui veel ideid, andke märku!
Kui veel ideid, andke märku!
Re: E39 525TDS jahutusprobleem
ja võta korralik mitte mingi vuffel
-
- Huviline
- Postitusi: 529
- Liitunud: 24.07.2012 21:38 05
- Peamine sõiduk: bmw 320d 01
- Kontakt:
Re: E39 525TDS jahutusprobleem
Ja kust ma selle korraliku leida võiks ?
Kuidagi kontrollida ka saab, kas vana kork töötab või ei tööta?
Kuidagi kontrollida ka saab, kas vana kork töötab või ei tööta?
-
- Huviline
- Postitusi: 529
- Liitunud: 24.07.2012 21:38 05
- Peamine sõiduk: bmw 320d 01
- Kontakt:
Re: E39 525TDS jahutusprobleem
Nii nii!
Ei olnud kuidagi uut võimalik ostma minna, võtsin romulast auto pealt ühe korgi..samasuguse.
Igatahes ajasin auto nina püsti, lasin pool tundi kohapeal käia, aga radikas soojaks ei läinud..Siis lasin lõdviku termostaadi otsast lahti, lendas tosooli veits, panin tagasi, ja oli tunda et hakkas soojaks minema, kuni radikas oli täiesti ilusti kuum, ja lõdvikud Samuti!
Temperatuur oli normis ja paistis nagu et kõik töötaks. Lõdvikud pole kivikõvad, aga ikkagi päris sellised tuugad..
Panin asja kokku ja asusin Türi(käin koolis siin), poole minemist, jõudsin TÜrile ilma probleemideta, ei läinud kuumaks, temperatuur korras.
Mõtlesin et võtan veel kapoti korra ühika ees lahti ja vaatan alla, paisupaak pealt märg..ja selle all olev põhi või kere oli ka märg. Ei saa aru kust see tosool sinna sai, või miks ta sinna tuli. Kas ta seda lihtsalt sealt alt ülevoolust ei peaks välja lükkama, mis läbi selle põhja on?
Kuidas see tosool sinna paisupaagi peale saab, või miks ta seda üldse välja surus?
Ei olnud kuidagi uut võimalik ostma minna, võtsin romulast auto pealt ühe korgi..samasuguse.
Igatahes ajasin auto nina püsti, lasin pool tundi kohapeal käia, aga radikas soojaks ei läinud..Siis lasin lõdviku termostaadi otsast lahti, lendas tosooli veits, panin tagasi, ja oli tunda et hakkas soojaks minema, kuni radikas oli täiesti ilusti kuum, ja lõdvikud Samuti!
Temperatuur oli normis ja paistis nagu et kõik töötaks. Lõdvikud pole kivikõvad, aga ikkagi päris sellised tuugad..
Panin asja kokku ja asusin Türi(käin koolis siin), poole minemist, jõudsin TÜrile ilma probleemideta, ei läinud kuumaks, temperatuur korras.
Mõtlesin et võtan veel kapoti korra ühika ees lahti ja vaatan alla, paisupaak pealt märg..ja selle all olev põhi või kere oli ka märg. Ei saa aru kust see tosool sinna sai, või miks ta sinna tuli. Kas ta seda lihtsalt sealt alt ülevoolust ei peaks välja lükkama, mis läbi selle põhja on?
Kuidas see tosool sinna paisupaagi peale saab, või miks ta seda üldse välja surus?
-
- Huviline
- Postitusi: 529
- Liitunud: 24.07.2012 21:38 05
- Peamine sõiduk: bmw 320d 01
- Kontakt:
Re: E39 525TDS jahutusprobleem
Tere,
Tülitan jälle..äkki keegi viitsib natuke aega raisata mu peale ja paar head õpetussõna veel öelda, et mu meel ikka rahule jääks!
Olen nüüd paarpäeva sõitnud, ostsin ükspäev ka veel lisaks ühe paisupaagi koos korgiga..e39 525TDS'i pealt, monteerisin peale ja kõik nagu toimib ja auto sõidab..aga lõdvik on ikka kuradima tuuga küll..
Kuskilt nagu välja ei aja, aga kui üks tund-kaks ringi uhada, ja siis katsuda lõdvikut, siis ütleme niiet, natuke pigistab teda ikka, aga ikkagi väga kõva asi.
Kuigi hakkasin mõtlema et.. kui kork hoiab rõhku süsteemis 1.4 bar'i, siis see voolik nagu peakski suhteliselt tuuga olema, aga kas nii tuuga?
Tahaks nagu rahus lihtsalt sõita, ja kindel olla et asi on siis ikkagi korras, mitte et järgmisel hetkel ta mul mõne lõdviku otsast ära lööb või halvemal juhul puruks..
Kedagi Raplamaa kandist pole, kes tuleks ja ütleks kohe ära kas asi on normaalne, või ebanormaalne!?
Tänud,
Joonas
Tülitan jälle..äkki keegi viitsib natuke aega raisata mu peale ja paar head õpetussõna veel öelda, et mu meel ikka rahule jääks!
Olen nüüd paarpäeva sõitnud, ostsin ükspäev ka veel lisaks ühe paisupaagi koos korgiga..e39 525TDS'i pealt, monteerisin peale ja kõik nagu toimib ja auto sõidab..aga lõdvik on ikka kuradima tuuga küll..
Kuskilt nagu välja ei aja, aga kui üks tund-kaks ringi uhada, ja siis katsuda lõdvikut, siis ütleme niiet, natuke pigistab teda ikka, aga ikkagi väga kõva asi.
Kuigi hakkasin mõtlema et.. kui kork hoiab rõhku süsteemis 1.4 bar'i, siis see voolik nagu peakski suhteliselt tuuga olema, aga kas nii tuuga?
Tahaks nagu rahus lihtsalt sõita, ja kindel olla et asi on siis ikkagi korras, mitte et järgmisel hetkel ta mul mõne lõdviku otsast ära lööb või halvemal juhul puruks..
Kedagi Raplamaa kandist pole, kes tuleks ja ütleks kohe ära kas asi on normaalne, või ebanormaalne!?
Tänud,
Joonas
Re: E39 525TDS jahutusprobleem
Kui õhku enam sisse ei teki, siis lase aga edasi. Kui aga tekib, siis pead ikkagi hakkama kaane remonti tegema.
Re: E39 525TDS jahutusprobleem
Kontrolli kas paisupaaki tagasi tulev peenike nire on ikka ühtlane mootori töötamise ajal või katkendlik,kui katkendlik siis lõhnab tihendi või kaane järgi,endal läbi elatud etapp.
-
- Huviline
- Postitusi: 192
- Liitunud: 01.06.2005 18:18 14
- Peamine sõiduk: palju
- Telefon: 58696077
- Asukoht: Riia-TLN-Tartu-Põlva
Re: E39 525TDS jahutusprobleem
lisaks kontrolli üle eesmine radikas, mingil põhjusel kipuvad need aegajalt ummistuma (eriti kui on varasemalt kasutatud lekkepeatajaid)
-
- Huviline
- Postitusi: 529
- Liitunud: 24.07.2012 21:38 05
- Peamine sõiduk: bmw 320d 01
- Kontakt:
Re: E39 525TDS jahutusprobleem
Eesmine radikas sai veega läbi lastud, ja oli puhas, siis kui sai veepumbad jms vahetatud!
Aga kust ma seda tean kas tekib õhku üldse süsteemi või ei teki?
Aga kust ma seda tean kas tekib õhku üldse süsteemi või ei teki?
Re: E39 525TDS jahutusprobleem
Kui see peenike nire on katkendlik,siis tekib süsteemi lisa õhku,mida ei tohiks olla,kontrolli ära,kui jookseb ühtlaselt,siis peaks olema korras.
-
- Huviline
- Postitusi: 529
- Liitunud: 24.07.2012 21:38 05
- Peamine sõiduk: bmw 320d 01
- Kontakt:
Re: E39 525TDS jahutusprobleem
No ma ei tea, kui käima panna siis sealt ei jooksegi nagu midagi.. Ootasin kuni temp keskele tõusis, vahest nagu viskab sealt natuke aga seda ka väga vähe.
Igatahes kui gaasi peal hoida, pöördes, siis jookseb sealt ilus nire, ühtlaselt..
Jama küll kohe selle asjaga..ei taha nagu ilmaasjata ka tööd teha, et nüüd hakata kohe kaant vahetama vms. Aga samas käib ka pinda see et lõdvikud kõvad on..pikka maad sõita on ju päris riskantne, pärast lõdviku otsast lööb ja mahlad välja, siis istu seal teeääres, automaati väga ei transpordi ka köieotsas.
Igatahes kui gaasi peal hoida, pöördes, siis jookseb sealt ilus nire, ühtlaselt..
Jama küll kohe selle asjaga..ei taha nagu ilmaasjata ka tööd teha, et nüüd hakata kohe kaant vahetama vms. Aga samas käib ka pinda see et lõdvikud kõvad on..pikka maad sõita on ju päris riskantne, pärast lõdviku otsast lööb ja mahlad välja, siis istu seal teeääres, automaati väga ei transpordi ka köieotsas.
Re: E39 525TDS jahutusprobleem
Peenike nire peab mootori töötamise ajal ilusti jooksma,võibolla vedeliku vähe sees et ei jookse,lisa juurde.Mootori seismise ajal peab lõdvikut pigistades hakkama jahutusvedelikku peenikesest voolikust tulema,kui vähe sees siis ei pruugi.Kui kõvaks lõdvikud lähevad,kas käega suudad mootori töötamise ajal lõdviku mõlemad küljed omavahel kokku suruda,kui ei siis surve liiga suur.
Re: E39 525TDS jahutusprobleem
Kus kandis muidu asud.
-
- Huviline
- Postitusi: 529
- Liitunud: 24.07.2012 21:38 05
- Peamine sõiduk: bmw 320d 01
- Kontakt:
Re: E39 525TDS jahutusprobleem
Asun ise Raplas nädalavahetusel, ja nädalasees Türil..(bemmiga)
No ütlen ausalt et kokku seda voolikut suruda küll ei jõua, kui ikka mootor juba tükk tükkaega käinud, või pikema otsa sõitnud.
Kui käimise ajal voolikut pigistada, siis jah nire jookseb sealt, aga muidu kui auto ise käib, siis ei tule sealt küll pmst mitte midagi, haruharva törts lendab ainult. Aga samas kui gaasi jah peal hoida siis jookseb ühtlane nire.
No ütlen ausalt et kokku seda voolikut suruda küll ei jõua, kui ikka mootor juba tükk tükkaega käinud, või pikema otsa sõitnud.
Kui käimise ajal voolikut pigistada, siis jah nire jookseb sealt, aga muidu kui auto ise käib, siis ei tule sealt küll pmst mitte midagi, haruharva törts lendab ainult. Aga samas kui gaasi jah peal hoida siis jookseb ühtlane nire.
Re: E39 525TDS jahutusprobleem
Täpselt sama probleem mul. Ei jõua Samuti lõdvikut kokku suruda. Imelik see, et vahepeal lööb surve sisse, mõnipäev kõik OK.
Arvatavasti plokikaan peetis.
Arvatavasti plokikaan peetis.
E36 328i cabrio & E36 328iT Winterbeater
Re: E39 525TDS jahutusprobleem
Pane süsteemi niipalju antifriisi,et see peenike ülevoolutoru oleks paisupaagis kaetud. Kui tühikäigul sealt õhumullikesi järjepidevalt ajab,hakka aga kaant maha võtma.
Re: E39 525TDS jahutusprobleem
Kui auto on sama kallis kui plokikaane vahetus, mis siis? Puurida paisupaagi korki pisike auk, et survet sisse tekkida ei saaks?
E36 328i cabrio & E36 328iT Winterbeater
Re: E39 525TDS jahutusprobleem
Korteri keskkütte tuulutus ventiil ülevoolutoru ja paisupaagi vahele,sõitsin ise aasta nii 524-ga .
-
- Huviline
- Postitusi: 529
- Liitunud: 24.07.2012 21:38 05
- Peamine sõiduk: bmw 320d 01
- Kontakt:
Re: E39 525TDS jahutusprobleem
Oeh, täna ikka kontrollisin veel, ja valasin paisupaagi silmini täis nagu eelpool mainiti, ja noh, ainult mullirida tulebki :S
Paistab et mu kaan siis ikka õhtal..
Algul mõtlesin ka et, mis siis juhtuks kui korgil tihend ära võtta või siis jah, auk sisse teha Ajutise lahendusena oleks täitsa mõistlik vast..Parem ikka kui sõita ja oodata millal see pauk käib kus mingi lõdviku või radika laiali lööb..
Aga hakkasin mõtlema et..üks võimalus on ju veel ka kaane tihend. Või kui isegi on see mikromõra vms seal kaanes, kuidas see korda tehakse? Keevitus vist ei pruugi pidama jääda vms? On kellelgi kogemusi sellega?
Parem vb oleks teine kaan ligi võtta kuskilt?
Paistab et mu kaan siis ikka õhtal..
Algul mõtlesin ka et, mis siis juhtuks kui korgil tihend ära võtta või siis jah, auk sisse teha Ajutise lahendusena oleks täitsa mõistlik vast..Parem ikka kui sõita ja oodata millal see pauk käib kus mingi lõdviku või radika laiali lööb..
Aga hakkasin mõtlema et..üks võimalus on ju veel ka kaane tihend. Või kui isegi on see mikromõra vms seal kaanes, kuidas see korda tehakse? Keevitus vist ei pruugi pidama jääda vms? On kellelgi kogemusi sellega?
Parem vb oleks teine kaan ligi võtta kuskilt?
Re: E39 525TDS jahutusprobleem
osta parem uus mootor komplektne , võib tulla odavam ja hiljem sealt muid juppe võimalik võtta.
- jass161
- Huviline
- Postitusi: 825
- Liitunud: 29.09.2013 16:17 41
- Peamine sõiduk: E91
- Asukoht: Viljandimaa
Re: E39 525TDS jahutusprobleem
Kui kuuma korralikult sai, siis tihend on nagunii ära. 2.5 tds korraliku kaant raske leida, saad vaid hunnik sitta. Parem olemasolev kaan remonti viia.