E34 Kliima täitmine "vana" ainega...

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Timo
Huviline
Postitusi: 80
Liitunud: 26.06.2004 11:38 36
Asukoht: Tallinn

E34 Kliima täitmine "vana" ainega...

Postitus Postitas Timo »

Auto on 535 90a. Kliima süsteem on külmaainest tühi. Aga selles süsteemis käib veel vana - praeguseks ametlikult keelatud miski R12 aine, mis tekitab osoonikihti auke vmt jama. Küsimus selline, kas on veel kohti,kus saaks selle ainega lasta süsteemi täita ja kontrollida? Või jääb vaid viimane võimalus süsteem lasta uue aine pealeümber ehitada? UM-s seda tehakse.
BMW
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

On nurgataguseid kohti kust veel saab vana ainet ja on ka kohti kust saab nn. ülemineku ainet st. vastab reeglitele ja hädaga sobib kokku ka vana süsteemiga (vähemalt sedasi on mulle seda asja ühes nurgataguses urkas seletatud).
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

Päris nurgatagune jutt... :D
Timo
Huviline
Postitusi: 80
Liitunud: 26.06.2004 11:38 36
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Timo »

No kui keegi teab mõnda arvestatavat nurgatagust kohta, võiks mulle selle privasse ära mainida. Oleks väga tänulik.
BMW
Kasutaja avatar
vanaisa
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 07.10.2004 06:37 02
Asukoht: K.-Nõmme

Postitus Postitas vanaisa »

miks nurgatagune? Soovitan Pärnus Härma kaubahoovi linna poolset otsa. normaalsed hinnad, teenindus jne.
BMW 525 tds TOURING, pikkadeks reisideks sobivaim auto
arvutihiir
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 15.06.2006 00:14 53
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas arvutihiir »

veel variant mõni firma mis tegeleb külmikute täitmisega.sealt saab ka seda ainet ja täitmist
hanzvonkazak
Huviline
Postitusi: 512
Liitunud: 29.06.2005 22:11 03
Peamine sõiduk: Nissan Leaf
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas hanzvonkazak »

kui r12 sees, lastakse see välja ja asendatakse uuega.
520i E28 läks manalateed ja vahepeal 325IA -87, VW Caravelle 2.5i ja Nissan Leaf
Timo
Huviline
Postitusi: 80
Liitunud: 26.06.2004 11:38 36
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Timo »

Päris nii lihtne see pole, et lihtsalt asendatakse uuega, seal tuleb vahetada mõned jubinad enne ära. Sellise vanast uue tegemise komplekti letihind UM-s on miski 2200.-+aine. Peagi saab mul see tehtud.
BMW
HannoK
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 29.07.2005 13:20 24
Asukoht: Tln

Postitus Postitas HannoK »

R12 on tänapäevamõistes jah jube mürk. EU-s kasutatakse R134a. Süsteemid on iseenesest identsed, jupid ei ole põhimõtteliselt erinevad. Lihtsalt r12 kasutab mineraalõli, r134a (mis ongi tegelikult toodetud asendamaks r12) aga kasutab ester, e. sünt õli. Õli asub kompressoris ja freoon kannab seda süsteemi laiali.nii toimubki süsteemi määrimine. Ja kui lihtsalt lasta r12 välja ja r134a otse peale, siis võib juhtuda see, et r134a ei seo piisavalt õli, ei võta seda n.ö. kompressorist kaasa. Ongi kaks võimalust, kas vahetada siis kompressor, või proovida see lahti võtta ja ära puhastada. Arvatavalt mitte just kõige lihtsam tegevus.

aga, igatahes, tean kedagi kellel veel on seda r12 ja saadan sulle ta nr-i. täitmine 500eeki.
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4232
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Aina targemaks läheb, igas normaalses kohas on aseaine olemas ja r12-st ei lase mitte ükski normaalne inimene enam autosse, see on liigne raiskamine. R12 on kallim kui aseaine. Muideks ei ole enam ammu kuulnud osooniaukudest, äkki on lehmad vähem puuksu teinud ?
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Vasta