E34 525 tds touring amortide reguleerimine.

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
DjGyntz
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 24.08.2006 22:18 28
Asukoht: Võru

E34 525 tds touring amortide reguleerimine.

Postitus Postitas DjGyntz »

probleem siis selles, et tagumik on maru madal.nokk õhus. pisikese uurimise järel selgus et amortidel on mingid voolikud küljes.enda loogika ütleb seda et nagu neid peaks saama reguleerida aga täpsemalt ei tea.
äkki oskab keegi aidata? :roll:
ja teiseks veel et kui need peaks osutuma oma eluea läbi elanuteks siis mis oleks uute hinnaklass?
autoks siis 92 aasta 525 tds touring.
imola
Huviline
Postitusi: 2
Liitunud: 27.11.2006 20:08 02
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas imola »

kui voolikud küljes, peaks tegemist olema nivoo amortidega, kuid minuteada neid ise reg. ei saa. kui tühjalt ka tagaratas koopas siis vast amort kutu

las targemad parandavad, kui eksisin :)
Kasutaja avatar
teet3
Huviline
Postitusi: 383
Liitunud: 21.02.2006 13:24 49
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas teet3 »

Touringud ongi tagant suht lääpas. Ratas peaaegu koopas sees.
http://www.matrix-salong.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
erikred
Huviline
Postitusi: 1636
Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
Peamine sõiduk: E38 740D
Asukoht: põhja läti metsad

Postitus Postitas erikred »

Et veenduda et asi õige siis mõõda üle.
Touringul peab olema velje alumisest servast koopa servani 522mm, seda siis 15 tollise velje korral. kui sull 16 tolli velg lisa sinna pool tolli ehk ~13mm. Probleem võib ka olla väsinud vedrudes.
Nivooamortide kohta kahjuks ei oska kahjuks kommentaari lisada.
Kõige pädevam nendes asjades oleks ilmselt UM. Aga ma arvan et hakkama saavad ka siin foorumis kirjas olevad autoremontijad sinu abistamisega.

terv
erich
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

Ise just lahkasin seda süsteemi. Õli (CHF 7.1 - roheline) tuleb amortidesse roolivõimuga samast süsteemist. Pärast amortide vahetust tavaliste vastu taguotsaga olulisi muutusi ei toimunud. Seega peaks probleem olema sinu puhul väsinud vedrudest. Nivooamortidel reguleerimisvõimalust ei tohiks olla, ise vähemalt midagi sellist ei märganud. Taguotsa kõrgust reguleerib seal väike hüdrojagaja mis töötab tagumise stabika pealt. Pärast jagajat läheb õli hüdroakumulaatoritesse ja sealt siis edasi amordile.

Terminoloogia ei pruugi küll õige olla, kuid :roll: sellisele järeldusele ma oma lolli mõistusega jõudsin :D


Ühesõnaga see süsteem:
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=33&fg=50
DjGyntz
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 24.08.2006 22:18 28
Asukoht: Võru

Postitus Postitas DjGyntz »

**** vedrud ja amordid ei tohiks läbi olla.mõõta küll ei õnnestunud aga see vahe on raudselt alla 522 mm. aga äkki on viga siis selle et kas on õli vähe või on see hüdroakumulaator läbi?või isegi hüdrojagaja?
talv tulemas ei tahaks ju kõhupeal kinni istuda:D
vaja kiirelt ära teha.
Kasutaja avatar
Ain
Huviline
Postitusi: 3229
Liitunud: 13.10.2003 22:19 20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ain »

DjGyntz kirjutas:k***t vedrud ja amordid ei tohiks läbi olla.mõõta küll ei õnnestunud aga see vahe on raudselt alla 522 mm. aga äkki on viga siis selle et kas on õli vähe või on see hüdroakumulaator läbi?või isegi hüdrojagaja?
talv tulemas ei tahaks ju kõhupeal kinni istuda:D
vaja kiirelt ära teha.
Roolivõim ühenduses selle süsteemiga, Kas rool raskemaks ei ole läinud või keeramise ajal kriuksuma hakanud pump kapoti all.
DjGyntz
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 24.08.2006 22:18 28
Asukoht: Võru

Postitus Postitas DjGyntz »

ja varem tal rattad polnud nii koopas.
auto on tegelikult natuke seisnud aga ei usu vedru.mingit pisike kolin on ka see on aga äkki selles et ülemine amordi padi läbi.too ei tohiks ju eriti mõjutada?
DjGyntz
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 24.08.2006 22:18 28
Asukoht: Võru

Postitus Postitas DjGyntz »

tibakene varasemaga raskemaks on läinud.proovin kohe õli variandi ka ära kui vähekene aega saan ;)
DjGyntz
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 24.08.2006 22:18 28
Asukoht: Võru

Postitus Postitas DjGyntz »

aga keegi ei oska siis ütelda palju amort võib maksta ja sellele on mingi spetsim vedru ka või kõlbab tavaline ja mis hinnaks.ja hea oleks kui hüdro värkide hindu ka saaks.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Enne amorti kontrolliks ma rõhuakud üle. Need on mitu korda odavamad ka.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Kas tagavedrud ikka terved ?
See et tagumik madal, on ikkagi väsinud vedrudes kinni.
Mercedes EQS 450+ 2022
DjGyntz
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 24.08.2006 22:18 28
Asukoht: Võru

Postitus Postitas DjGyntz »

võimalik.
vedrud peaks olema siiski korras.
arvan nüüd isegi enam et hüdroakud või mis iganes need oli....
panin õli juurde ei tõstnud ne gramm kõrgrmale.
aga kui ka need akud saan siis saab näha.võibolla tuleb veel vedrusi ka vahetama hakata;)eks näis.
aga keeig ei oska ütleda siis palju need maksava.?
raits
Huviline
Postitusi: 44
Liitunud: 10.02.2004 17:03 55
Asukoht: Jõgeva

Postitus Postitas raits »

Amortide kõrgust saab auto alt ilusti reguleerida, seal selleks vastav koht olemas. Mul oli auto liiga kõrge, lasin madalamaks. Aega võtab ca 2min. ja kahte 10mm. võtit vaja.
tom2
Huviline
Postitusi: 8
Liitunud: 09.09.2004 19:27 19
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tom2 »

nivooamortidel on regulaator keskel tagadiffri kõrval.Regulaatori varras läheb tagumise stabikavarda külge. stabikavarda küljes on u-aas. keerad kaks mutrit u-aasa juurest veidi lahti, paned mootori tööle ja reguleerid . Kui allapoole või ülespoole keerata näed kohe kas auto tagumine ots tõuseb või langeb .
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

Kahe viimase postituse põhjal jälle targem.... :?
Kasutaja avatar
alary
Huviline
Postitusi: 36
Liitunud: 15.04.2004 15:19 12
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas alary »

Minul tekkis rõhuakude vahetuse vajadus siis, kui amort oma töö järgi jättis ja auto taguots aukudes õõtsuma hakkas.
link rõhuakude vahetusest http://bmwe32.masscom.net/
Hetkel on mus 2 kasutatud akut saadaval.
Link ka amortide tööpõhimõttest http://www.e38.org/selflevel.pdf
DjGyntz
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 24.08.2006 22:18 28
Asukoht: Võru

Postitus Postitas DjGyntz »

niisiis ei petnudki mind minu loogika.proovin ära selle reguleerimise;)
Proovin ära ja kui ei funga läävad rõhuakud vahetusse.
hetkel ei ole aega aga loodan nii mõne päeva jooksul saada.
H_Margus
Huviline
Postitusi: 2101
Liitunud: 17.03.2005 09:14 35

Postitus Postitas H_Margus »

priitv8 kirjutas:Enne amorti kontrolliks ma rõhuakud üle. Need on mitu korda odavamad ka.
Ole nüüd hää mees ja seleta algajale lahti kuidas neid kontrollida..
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=50
ons neid lisaks umile ka kusagilt b-osana mõtet/võimalik otsida?

Margus.
Kasutaja avatar
LOWRY
Huviline
Postitusi: 312
Liitunud: 12.05.2005 20:42 50
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas LOWRY »

Kuhu maani see õli peaks seal potsikus olema?
Kasutaja avatar
romm
Huviline
Postitusi: 141
Liitunud: 24.08.2006 11:48 14
Asukoht: Tartu- Jõgevamaa

Postitus Postitas romm »

Õli peab olema siis selles potsikus oleva sõelani, st et natukene siis sõela põhjast ülevalpool, et näha oleks (paar millimeetrit).
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Margus525i kirjutas:Ole nüüd hää mees ja seleta algajale lahti kuidas neid kontrollida..
Ega kodus vist saagi. Vaja on spetsmõõteriista õlirõhu mõõtmiseks. Tegelikult siis kaudselt selle kaudu mõõdetakse gaasi rõhku akus, membraani taga. Tavaline häda selle akuga ongi see, et membraan mis eraldab gaasi- ja vedelikuruumi rebeneb, ja gaasi rõhk kaob ära.
Analoogilist akut kasutatakse ka E28/E32 hüdraulilises pidurivõimendis (ATE-H31) ja iX-i diferentsiaalilukus (GSA). Analoogilist, aga vaevalt et identset!
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
LOWRY
Huviline
Postitusi: 312
Liitunud: 12.05.2005 20:42 50
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas LOWRY »

Aga, kui seda sõela seal mingil X põhjusel ple? :? Õli tase on kuskil 3cm potsiku ülemisest servast. On seda siis piisavalt?
Probleem selles, et viimasel ajal teeb kohapeal keeramisel häält ja hetkeks on raske.
Juhtuma hakas see peale seda, kui sai vahetatud roolikarp ja alla läksid suuremad/laiemad veljed.
E34
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Kõrguse regullimiseks tuleb seda reguleerklapi hoova ja stabikavarda vahel olevat varrast regullida.
Mul olev õpetus näitab, et klapi hoova ava on ovaalne ja reguleerida saab sealt.
Selle pildi järgi arvaks jälle, et reguleeritav on varda pikkus:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=50
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Silver_S
Huviline
Postitusi: 347
Liitunud: 12.07.2004 20:46 22
Asukoht: hps/tln
Kontakt:

Postitus Postitas Silver_S »

priitv8 kirjutas:
Margus525i kirjutas:Ole nüüd hää mees ja seleta algajale lahti kuidas neid kontrollida..
Ega kodus vist saagi. Vaja on spetsmõõteriista õlirõhu mõõtmiseks. Tegelikult siis kaudselt selle kaudu mõõdetakse gaasi rõhku akus, membraani taga. Tavaline häda selle akuga ongi see, et membraan mis eraldab gaasi- ja vedelikuruumi rebeneb, ja gaasi rõhk kaob ära.
Analoogilist akut kasutatakse ka E28/E32 hüdraulilises pidurivõimendis (ATE-H31) ja iX-i diferentsiaalilukus (GSA). Analoogilist, aga vaevalt et identset!
Juhul kui rõhuakud on läbi muutub auto tagaots väga jäigaks, kuna kogu nn. akupomm on täitunud õliga, mida ei saa teatavasti kokku suruda ja vedrutamist ei teki.

Seda peaks juba iga auto omanik märkama.
BMW 530d -01 142kw Pilt
Kasutaja avatar
vanaisa
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 07.10.2004 06:37 02
Asukoht: K.-Nõmme

Postitus Postitas vanaisa »

Minu valgel olid (nüüd juba olid) ka nivooamordid all. Kanalil olles ja mootori töötades sai tagasilla kohal asuvast reguleeringust autot tõsta langetada päris kergelt ka ilma kinnitust lõdvestamata. Samas kohas on ka reguleering kust muuta touringu tagumise otsa kliirensit. Kindlasti tasub eelnevalt siiski vaadata üle kas roolivõimendi paagis õli on. Minu tasapind ulatus sõelani ja veidi enam. Ütleks, et kuskil 1-1,5 cm alla ülemist serva. Üks põhjusi kui roolivõimendi hakkab undama on vana õli. Peale õlivahetust see inisemine enamasti lakkab kui kõik muu korras. Talvel suurte külmadega soovitan esmalt veidi lasta õlil ringleda ennem kui rooli keerata. Uus nivooamort maksab suurusjärgus 10 kilo - seega tasub olla hoolas ja õigeaegselt õlivahetusi toimetada!
BMW 525 tds TOURING, pikkadeks reisideks sobivaim auto
Kasutaja avatar
LOWRY
Huviline
Postitusi: 312
Liitunud: 12.05.2005 20:42 50
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas LOWRY »

Kas see õlivahetus on keeruline ja palju see õli sinna maksta võiks?
joffe
Huviline
Postitusi: 1993
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Postitus Postitas joffe »

tom2 kirjutas:nivooamortidel on regulaator keskel tagadiffri kõrval.Regulaatori varras läheb tagumise stabikavarda külge. stabikavarda küljes on u-aas. keerad kaks mutrit u-aasa juurest veidi lahti, paned mootori tööle ja reguleerid . Kui allapoole või ülespoole keerata näed kohe kas auto tagumine ots tõuseb või langeb .
Mul peitusid ka rattad koopa varju. Võtsin ette, ajasin estakaadile ja kasutasin viites kirjeldatud meetodit. Asi kohe ilusam vaadata ja ei tea, kas tundub ainult, aga näib, et tagaots muutus nagu pehmemaks. Muidu nende 17"-stega meie teedel ikka raputab suht hästi, aga peale reguleerimist enam nii "hästi" ei kolista. :) Kõrgust sai küll tsipa rohkem pandud, aga eeldan, et see 522 mm 15" velje kohta on juba miinimum. Sai siis 570 mm keskmiselt 17"-sele ettenähtud 547 mm asemel. Väga viis, ma ütleksin! :lol:
Vasta