525ix esiamordid, kust saab?
525ix esiamordid, kust saab?
On kellelgi kogemusi?
Viimati muutis janz, 25.11.2004 19:14 23, muudetud 1 kord kokku.
Vaja oleks esiamorte 525ix -93 -le.
Arvasin ekslikult, et kui kuskil venelaste veebis on kirjas et amort läheb IX -le siis ta ka läheb.
http://www.autobriz.ru/catalog/auto02364.html
Selgus siiski suhteliselt kähku, et venelased ekslikult on need Al-Ko ja De Carboni amordid IX all kirja pannud. Kui teha lihtne Google päring
http://www.google.com/search?num=30&hl= ... 8.002G+bmw
siis selgub et neid "IX amorte" pakutakse ka muudele BMW -dele, mis jällegi ei ole loogiline teades nende erilisust.
Lisaks selgus Balti Laagris, kes küll enam neid Al-KO amorte ei müü enam, (liiga kehvad olid et paberkataloogis ikkagi IX pole.
Nii et praegu on valida kas UM-i 5761.- tk või otsida koht kus taastatakse või asendada ratsimisega tavalise 525 amordiga.
Kas keegi teab kohta, kus taastatakse selliseid eksulsiivseid amorte?
Arvasin ekslikult, et kui kuskil venelaste veebis on kirjas et amort läheb IX -le siis ta ka läheb.
http://www.autobriz.ru/catalog/auto02364.html
Selgus siiski suhteliselt kähku, et venelased ekslikult on need Al-Ko ja De Carboni amordid IX all kirja pannud. Kui teha lihtne Google päring
http://www.google.com/search?num=30&hl= ... 8.002G+bmw
siis selgub et neid "IX amorte" pakutakse ka muudele BMW -dele, mis jällegi ei ole loogiline teades nende erilisust.
Lisaks selgus Balti Laagris, kes küll enam neid Al-KO amorte ei müü enam, (liiga kehvad olid et paberkataloogis ikkagi IX pole.
Nii et praegu on valida kas UM-i 5761.- tk või otsida koht kus taastatakse või asendada ratsimisega tavalise 525 amordiga.
Kas keegi teab kohta, kus taastatakse selliseid eksulsiivseid amorte?
Vaevalt, et BMW neid amorte ise teeb.janz kirjutas:Nii et praegu on valida kas UM-i 5761.- tk või otsida koht kus taastatakse või asendada ratsimisega tavalise 525 amordiga.
325ix esiamorte samuti enamus katalooge ei näita, kuna on ka täitsa teistsugune võrreldes tavamudeliga. Küll aga näitas lõpuks BOGE kataloog. BOGE oli ka 325ix'ile tehasest allapandud originaalamordi peal kirjas.
5,7K on ikka pisut krõbedavõitu või mis. Uuri rohkem asjalikest amortidega tegelevatest firmadest. Sellised universaalvaruosamüüjad kipuvad tõesti lihtsamini käega lööma ning "ei ole" sulle ütlema. Minule öeldi eile näiteks ühest automaailmast, et nad suudavad minu autole ainult lõhnakuuske pakkuda
Kui ma oma 325ix'ile neid otsima hakkasin, siis põrkusin samuti samale probleemile. Siis pakuti küll sõbrahinnaks u 1500.- tk. Aga ma olin vaene ning ratsisin hoopis teist marki auto amordid sinna alla, millede hind oli 400.- tk. Nüüd on aasta otsa kestnud ning pole küll aru saada, et oleks pehmeks läinud vms juhtunud.
Amort sai ülevalt paar milli õhemaks treitud, samuti ka seibe mis amordi peale läheb.
Olen teda igas asendis piisavalt "testinud" ning tänaseni on küll korralikult kestnud.
EDIT: kas sina Jans ostsidki selle 525ixt ära, mis meil foorumis hiljuti müügis oli?
Amort sai ülevalt paar milli õhemaks treitud, samuti ka seibe mis amordi peale läheb.
Olen teda igas asendis piisavalt "testinud" ning tänaseni on küll korralikult kestnud.
EDIT: kas sina Jans ostsidki selle 525ixt ära, mis meil foorumis hiljuti müügis oli?
GS
Räägi Raivo mis amorte sa doonoriks kasutasid ning kes sul selle ratsimise tegi.
Aga selle foorumis müügis olnud 525ixta -95 ostis ära konfidentsiaalsust hindav härra - seega mina ei tea kes.
Aga ära arva et neid 525ix nii vähe müügis on. Mina lugesin neid ühel hetkel 5 tükki korraga müügis, sealjuures 325ix oli sama ajal ainult paar tükki.
Minu ostetud 525ix on 93 -ndast ja manuaal kastiga muidu samamoodi tuuring.
See amordi jama tuli mulle halva üllatusena sest enne ostu sai ülevaatuspunktis amorditestis käidud ja alt üle vaadatud et ei lekiks.
Ise kahtlustan et saksast toodud auto ei olnud külmas eriti sõitnud ja nii kui siin -15 tuli hakkasid piirpeal olevad tihendid lekkima.
Aga selle foorumis müügis olnud 525ixta -95 ostis ära konfidentsiaalsust hindav härra - seega mina ei tea kes.
Aga ära arva et neid 525ix nii vähe müügis on. Mina lugesin neid ühel hetkel 5 tükki korraga müügis, sealjuures 325ix oli sama ajal ainult paar tükki.
Minu ostetud 525ix on 93 -ndast ja manuaal kastiga muidu samamoodi tuuring.
See amordi jama tuli mulle halva üllatusena sest enne ostu sai ülevaatuspunktis amorditestis käidud ja alt üle vaadatud et ei lekiks.
Ise kahtlustan et saksast toodud auto ei olnud külmas eriti sõitnud ja nii kui siin -15 tuli hakkasid piirpeal olevad tihendid lekkima.
Kas ETK number 31311090293 kõlbab?
Neid numbreid on kokku millegipärast 2 tk, vt:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10
Õhtul vaatan selle Sachs numbri ka mis praegu all oleval amordi peal on - ehk on abiks otsimisel.
Neid numbreid on kokku millegipärast 2 tk, vt:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10
Õhtul vaatan selle Sachs numbri ka mis praegu all oleval amordi peal on - ehk on abiks otsimisel.
Sai siis eile amort maha võetud.
Kirjad peal järgmised:
Sachs SFE 36/25x85A
14 1500 115 188
1090 295.1
Sealjuures see viimane number tundub olevat tagumine osa BMW vastavast tootekoodist:
http://www.elcats.ru/bmw/parts.asp?seci ... r=19930900
Peale mahavõtmise selgus ka ruttu amordi lekkimise põhjus. Nimelt on saanud kunagi löögi amordi tolmukaitse ja katki läinud. Katkise tolmukaitse vahelt on tulnud tolm mis hõõrus amordi vardasse lohu. Ja see lohk siis omakorda on hõõrunud katki simmerlingi.
Muide need numbrid 36/25x85A tähistavad:
25mm varda läbimõõt
85 amordi käik
Ainult 36 ei suutnud identifitseerida, keegi teab?
Lisaks sai mõõdetud ka amordikorpuse alumise osa mõõt = 55 mm.
Kas kellelgile meenub mõndi amort mis oleks sarnaste parameetritega? Eeskätte on oluline amordi käik ja varda läbimõõt võiks kah lähedane olla. Seda kõik siis selleks, et valmistuda amordi asendamisega analoogsega.
Ja veel: 525ix tundub olema (kui M5 kõrvale jätta kuna sellel on amordi külge riputatud pool esisilda) kõige kallim BMW amort.
Isegi X5 amort mis on ka ühestükis vedrualusega on 100$ odavam, lisaks on X5 -le saada ka Sachs -i amort.
Ei teagi kas rõõmustada või kurvastada et nii kallis ja haruldane auto. Üks põhjusi, lisaks väikesele tootmisarvule on ilmselt ka nende originaal amortide hea kestmine, miks ei pakuta kolmandate firmade poolt amorte.
Kirjad peal järgmised:
Sachs SFE 36/25x85A
14 1500 115 188
1090 295.1
Sealjuures see viimane number tundub olevat tagumine osa BMW vastavast tootekoodist:
http://www.elcats.ru/bmw/parts.asp?seci ... r=19930900
Peale mahavõtmise selgus ka ruttu amordi lekkimise põhjus. Nimelt on saanud kunagi löögi amordi tolmukaitse ja katki läinud. Katkise tolmukaitse vahelt on tulnud tolm mis hõõrus amordi vardasse lohu. Ja see lohk siis omakorda on hõõrunud katki simmerlingi.
Muide need numbrid 36/25x85A tähistavad:
25mm varda läbimõõt
85 amordi käik
Ainult 36 ei suutnud identifitseerida, keegi teab?
Lisaks sai mõõdetud ka amordikorpuse alumise osa mõõt = 55 mm.
Kas kellelgile meenub mõndi amort mis oleks sarnaste parameetritega? Eeskätte on oluline amordi käik ja varda läbimõõt võiks kah lähedane olla. Seda kõik siis selleks, et valmistuda amordi asendamisega analoogsega.
Ja veel: 525ix tundub olema (kui M5 kõrvale jätta kuna sellel on amordi külge riputatud pool esisilda) kõige kallim BMW amort.
Isegi X5 amort mis on ka ühestükis vedrualusega on 100$ odavam, lisaks on X5 -le saada ka Sachs -i amort.
Ei teagi kas rõõmustada või kurvastada et nii kallis ja haruldane auto. Üks põhjusi, lisaks väikesele tootmisarvule on ilmselt ka nende originaal amortide hea kestmine, miks ei pakuta kolmandate firmade poolt amorte.
-
- Huviline
- Postitusi: 194
- Liitunud: 02.08.2004 23:10 28
Originaal amorti peaks Boge tootma.
Kui seal all Sachs´id olid siis kas Sachs´i müüjate käest oled amorti uurinud?
Siin on veits infot Koni kohta:
http://www.koni.de/_produkte/sportfahre ... afram.html
Kui seal all Sachs´id olid siis kas Sachs´i müüjate käest oled amorti uurinud?
Siin on veits infot Koni kohta:
http://www.koni.de/_produkte/sportfahre ... afram.html
Sellel jah on püstik ja amort ühes tükis, erinevalt tavavedrustusest, kus amort on lihtne püstikusse käiv padrun. BTW kui seda vene saiti uskuda, siis vastab sinu amordi kood ka madaldusega sportvedrule.
OT tavaamordist ümbertegemisel peab ilmselt arvestama, et IX-i amort on vist tavaamordist lühem ka ?
PS kas see 36 torbiku välisläbimõõt ei või olla?
OT tavaamordist ümbertegemisel peab ilmselt arvestama, et IX-i amort on vist tavaamordist lühem ka ?
PS kas see 36 torbiku välisläbimõõt ei või olla?
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
No nii amordi saaga on saanud oma järje - täna pool päeva kulunud sellele . Saatuse iroonia on selles et just täna rohke lumega päeval pean ma sõitma Corollaga mööda linna ja ajama neliveolise juppe taga .
Alustan siis järjekorras:
- Helistasin MG Autosse kus on Tarmo nimeline Sachs tootejuht ja edastasin talle kõik oma originaalamordi andmed. NAgu arvata võis ei näidanud ka tema kataloogid selle peale midagi. Ta lubas teha päringu tehasesse kuid ei andnud eriti lootust kuna on ennegi seda teinud kataloogis mitte esinevate amortide korral ja ei ole positivseet vastust eriti saanud. Õigemini vastuseid on tulnud a'la seda amorti Sachs järelturul ei müü - küsige autotootja käest.
Järgmiseks pöördusin oma koolikaaslase Kalvo poole TRK Värvidest, kes oli kirjutanud Jaanusele (see Jaanus kes oma 525ixtA siin foorumis müüs) kevadel et Koni pakub esiamorte. Kohapeal kui ma Kalvole amorti näitasin siis selgus muidugi kohe, et ega ikka ei müü küll. Ja põhjus peamiselt selles et sellel 525ix esiamordil on tehtud üks väike jõnks sisse - väidetavalt selleks et laiemaks tehtud offsetiga velg ei hakkaks vastu amorti käima. Sama jõnks pidi ka Golf VR6 -l näiteks olema...
Lõpuks läksin tagasi Monroe garaazi Tihniku tänaval, kus siis kohalikud meistrimehed soovitasid mul pöörduda Koplis asuva Leonidi poole, kes pidi haruldasi ja kalleid amorte taastama. Saigi viidud amort Leonidi kätte, kes lubas selle homseks valmis teha 300 EEK eest ja anda 20 000 km garantiid! Elame - näeme.
Mis 525ix esiamordi hinda puutub siis UM küsis selle eest 5761.- tk -st.
Ja ega elcats.ru/exist.ru kaudugi odavamalt ei saaks 373-433 USD.
http://www.exist.ru/resultr.asp?pcode=3 ... e=00e&sr=4
Aga see jutt et 525ix amort kõige kallim kehtis loomulikult esiamortide kohta sest tagaamordid võivad rahulikult maksta kordades rohkem eriti kui tegemist automaatse reguleeringuga, nagu näiteks:
http://www.exist.ru/resultr.asp?pcode=3 ... e=00e&sr=4
Kuid vähemalt on Sachsi kataloogis sees need 525ix tagaamordid:
http://webcat.zf-trading.com/index.asp?SPR=4
Alustan siis järjekorras:
- Helistasin MG Autosse kus on Tarmo nimeline Sachs tootejuht ja edastasin talle kõik oma originaalamordi andmed. NAgu arvata võis ei näidanud ka tema kataloogid selle peale midagi. Ta lubas teha päringu tehasesse kuid ei andnud eriti lootust kuna on ennegi seda teinud kataloogis mitte esinevate amortide korral ja ei ole positivseet vastust eriti saanud. Õigemini vastuseid on tulnud a'la seda amorti Sachs järelturul ei müü - küsige autotootja käest.
Järgmiseks pöördusin oma koolikaaslase Kalvo poole TRK Värvidest, kes oli kirjutanud Jaanusele (see Jaanus kes oma 525ixtA siin foorumis müüs) kevadel et Koni pakub esiamorte. Kohapeal kui ma Kalvole amorti näitasin siis selgus muidugi kohe, et ega ikka ei müü küll. Ja põhjus peamiselt selles et sellel 525ix esiamordil on tehtud üks väike jõnks sisse - väidetavalt selleks et laiemaks tehtud offsetiga velg ei hakkaks vastu amorti käima. Sama jõnks pidi ka Golf VR6 -l näiteks olema...
Lõpuks läksin tagasi Monroe garaazi Tihniku tänaval, kus siis kohalikud meistrimehed soovitasid mul pöörduda Koplis asuva Leonidi poole, kes pidi haruldasi ja kalleid amorte taastama. Saigi viidud amort Leonidi kätte, kes lubas selle homseks valmis teha 300 EEK eest ja anda 20 000 km garantiid! Elame - näeme.
Mis 525ix esiamordi hinda puutub siis UM küsis selle eest 5761.- tk -st.
Ja ega elcats.ru/exist.ru kaudugi odavamalt ei saaks 373-433 USD.
http://www.exist.ru/resultr.asp?pcode=3 ... e=00e&sr=4
Aga see jutt et 525ix amort kõige kallim kehtis loomulikult esiamortide kohta sest tagaamordid võivad rahulikult maksta kordades rohkem eriti kui tegemist automaatse reguleeringuga, nagu näiteks:
http://www.exist.ru/resultr.asp?pcode=3 ... e=00e&sr=4
Kuid vähemalt on Sachsi kataloogis sees need 525ix tagaamordid:
http://webcat.zf-trading.com/index.asp?SPR=4
-
- Huviline
- Postitusi: 194
- Liitunud: 02.08.2004 23:10 28
see on ligikaudu õige hind. UM küsib tagumistest reg. amortidest 17 000janz kirjutas: Aga see jutt et 525ix amort kõige kallim kehtis loomulikult esiamortide kohta sest tagaamordid võivad rahulikult maksta kordades rohkem eriti kui tegemist automaatse reguleeringuga, nagu näiteks:
http://www.exist.ru/resultr.asp?pcode=3 ... e=00e&sr=4
Sachsi tootejuht Mihkel MG Autost kirjutas vastuseks minu päringule:
Kahjuks pean teatama, et 525I X esiamortide kohta saingi Sachsilt kardetud
vastuse.
Toodetakse ainult OE ja vastavalt BMW tellimisel.
S.t. oma lattu ei tehta ühtegi ja järelturule ei müüda - puudub piisav
nõudlus.
Samas Leonid juba helistas et amort kap. remonditud . Ootan põnevil kuidas selliselt remonditud amort kestab.
Kahjuks pean teatama, et 525I X esiamortide kohta saingi Sachsilt kardetud
vastuse.
Toodetakse ainult OE ja vastavalt BMW tellimisel.
S.t. oma lattu ei tehta ühtegi ja järelturule ei müüda - puudub piisav
nõudlus.
Samas Leonid juba helistas et amort kap. remonditud . Ootan põnevil kuidas selliselt remonditud amort kestab.
-
- Huviline
- Postitusi: 194
- Liitunud: 02.08.2004 23:10 28
- blokkdiffer
- Huviline
- Postitusi: 8
- Liitunud: 18.11.2006 21:05 51
- Asukoht: jõgeva
ka mina olen kasutanud sellist võimalust et mitte uut osta- asi kestab. Mind isegi ei huvita kuidas nad seda teevad- peaasi et asi toimib. Neil juba lihtsalt suur kogemus ja vajalikud riistad - abivahendid.... Kuid on ka väike tõenäosus et just seda varianti e34 amorte nad ei tee või ei ole võimalust neil selleks ... Peab lihtsalt uurima.