E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
poe piduri kettad hinna klassiga 35 euri lähevad jube kiirelt kõveraks( 3000-5000 km)kas kellelgi on kogemust BOSCH ketastega( need saaks 55 euriga kätte see hind nibin nabin talutav) kuidas kestavad BREMBO on kuidagi liiga kallis ,v on kellelgi soovitada miskit tootjat mis kindlalt kestab auto sõidab aastas keskmiselt 20000 km ei jõua pidevalt uusi kettaid osta v kõveraid treimisse viia
- Günther
- Huviline
- Postitusi: 3483
- Liitunud: 01.04.2007 13:27 25
- Peamine sõiduk: Bmw e39 M5
- Asukoht: Haapsalu
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
selgita parem välja miks kettad kõveraks lähevad? Kas rattalaagri viga vms...
* e39 M5 http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=4&t=282508
* f10 530d 2011 Xdrive 190kw
* f10 530d 2011 Xdrive 190kw
- erikred
- Huviline
- Postitusi: 1636
- Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
- Peamine sõiduk: E38 740D
- Asukoht: põhja läti metsad
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
Kettad 99% kõveraks ei lähe. Lähevad ainult siis kui jahutusribideni õhukeseks sõita.
Lase üle kontrollida sild ega seal lõtke ei ole. Vaheta ära lõtkuga sõlmed.
Pidurda 3 korda tugevalt 100-20km/h, lase ketastel jahtuda ~10 min sõites (proovi ilma pidurdamiseta hakkama saada).
terv
erich
Lase üle kontrollida sild ega seal lõtke ei ole. Vaheta ära lõtkuga sõlmed.
Pidurda 3 korda tugevalt 100-20km/h, lase ketastel jahtuda ~10 min sõites (proovi ilma pidurdamiseta hakkama saada).
terv
erich
'96 E34 525TDSt M5-pack Executive Shadowline aka tume jõud
No smoke = No power
No smoke = No power
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
Sarnane kogemus, et pidurikettad lähevad jube kergelt kõveraks E39sal seega ei usu ülal räägitud juttu kus 99% ei lähe kettad kõveraks. Kui UM-is lasta vahetada kas siis ei peaks olema aasta või kahene garantii? Seda ma muidugi öelda ei oska kas see laieneb ka sellele kui kettad kõveraks lähevad.
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
Kusjuures lähevad ikka ka kiiremini kui 2000-3000 km. Ostsin ka need ala 30 euri kettad. Sain sõita u. 2 nädalat, max 200 km ja juba andsid tunda. Vanad andsin naabrimehel, elupõline treial, treis sirgeks. Läks natu aega mööda ja ei kannatanud enam seda jõnksutamist välja, panin need treitud alla. Aga krt need hakkasid veel hullemini loopima kui enne, seisid ka muidugi mitu kuud garaazis. VB olid mingid sisepinged sees ja pärast treimist tõmbas ikkagi kõveraks uuesti. Ühesõnaga lasin naabrimehel ka need 30 eurised üle treida, eks näis, homme vb panen alla, praegustega mnt kiirustel on nii, et ära piduripedaali puutu.
- Günther
- Huviline
- Postitusi: 3483
- Liitunud: 01.04.2007 13:27 25
- Peamine sõiduk: Bmw e39 M5
- Asukoht: Haapsalu
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
Üldjuhul vigane rattalaager, valesti paigaldatud kettad, halb tuulutus vms
* e39 M5 http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=4&t=282508
* f10 530d 2011 Xdrive 190kw
* f10 530d 2011 Xdrive 190kw
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
taga on bosch (e46) ja probleeme pole. samas taga vist võivad ükspuha, mis kettad olla, kuna ei saa koormust.
- Günther
- Huviline
- Postitusi: 3483
- Liitunud: 01.04.2007 13:27 25
- Peamine sõiduk: Bmw e39 M5
- Asukoht: Haapsalu
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
panen siia ühe targa jutu viite:
Peamine põhjus vibratsiooniks (reeglina kõigepealt pidurdamise ajal roolis),
mis tekib reeglina pärast ketaste vahetust 3000-8000km läbimisel on ketta
paksuse muutumine (DTV – disc thicknes variation). Kui ketas pannakse alla
ja ta jääb mingil põhjusel pisut "viskama" (põhjuseks roostes rummu
kontaktpind/mustus ketta ja rummu kontaktpinna vahel, “laksu saanud” või
muidu vigane rumm/laager, jne…), siis see ei avaldu kohe, vaid pärast 3-
8000km läbimist, kuna pidurdamisel pidurisadul "ujub" kaasa ja see
rooli/piduripedaali värinat esile ei kutsu. Pärast piduripedaali vabastamist ja
sõidu jätkamisel "pühivad" piduriklotsid tänu "viskamisele" ketta hõõrdpindu
mingist kohast ühelt poolt ja 180 kraadi teiselt poolt, kulutades kettapinda
kummaltki poolelt ühest kindlast kohast – tulemusena ketta paksus muutub
kahest kohast (omavahel 180 kraadi all) ja see omakorda põhjustab 3-
8000km läbimisel algselt rooli ja hiljem võimalikult ka piduripedaali värina
pidurdamisel. Eelpooltoodud info mõte on selles, et viga autol ei pruugi olla
seotud rooste või vale paigaldusega, vaid on ette tulnud selliseid
"kotermaniga" autosid (erinevaid mudeleid, ka neid milledel tavaliselt sellist
probleemi ei teki) ning põhjuseks on olnud löögist viga saanud rumm või
laager. Lisaks olgu mainitud, et on ette tulnud autosid, millel vibratsioon tekib
roolis ja ainult kindlatel kiirustel (kiirusevahemikes). Sel juhul on põhjuseks
hoopis "viskav" veovõll (minimaalne kõverdumine / tasakaalustuse lahtitulek /
loksuv tugilaager, jne..). Sellistel juhtudel jääb auto juures “ketaste
kõverdumise” viga korduma. Aitab laagri, rummu või veovõlli vahetus.
Konkreetselt ketaste kõverdumist põhjustab reeglina ketaste üldine
ebaõnnestunud konfiguratsioon (seega autotootja möödalaskmine) või
porikaitseplekkide puudumine (pole ette nähtud või “minema roostetanud”).
Ebaõnnestunud konfiguratsioon tähendab ventileeritud ketta tundlikust kiire
temperaturimuutuse suhtes, kus kummagi kettapoole soojuse
edasikandumine on ebaüthlane ja selle tulemusel tekkivad pinged (tugev
pidurdamine, vette/lumme “maandumine”) võivad ketta hõõrdpindade
paralleelsust muuta. Viimane näide kehtib konkreetselt BMW5 E39 1995>
ketaste BG3043 kohta, samuti Audi100 BG2745. BMW5 E39 BG3043 ketaste
võimalik kõverdumine ei ole (eriti diiselautode puhul) seega olemuselt garantii,
vaid paratamatus ning soovitav oleks auto omanikke sellest teavitada.
Peamine põhjus vibratsiooniks (reeglina kõigepealt pidurdamise ajal roolis),
mis tekib reeglina pärast ketaste vahetust 3000-8000km läbimisel on ketta
paksuse muutumine (DTV – disc thicknes variation). Kui ketas pannakse alla
ja ta jääb mingil põhjusel pisut "viskama" (põhjuseks roostes rummu
kontaktpind/mustus ketta ja rummu kontaktpinna vahel, “laksu saanud” või
muidu vigane rumm/laager, jne…), siis see ei avaldu kohe, vaid pärast 3-
8000km läbimist, kuna pidurdamisel pidurisadul "ujub" kaasa ja see
rooli/piduripedaali värinat esile ei kutsu. Pärast piduripedaali vabastamist ja
sõidu jätkamisel "pühivad" piduriklotsid tänu "viskamisele" ketta hõõrdpindu
mingist kohast ühelt poolt ja 180 kraadi teiselt poolt, kulutades kettapinda
kummaltki poolelt ühest kindlast kohast – tulemusena ketta paksus muutub
kahest kohast (omavahel 180 kraadi all) ja see omakorda põhjustab 3-
8000km läbimisel algselt rooli ja hiljem võimalikult ka piduripedaali värina
pidurdamisel. Eelpooltoodud info mõte on selles, et viga autol ei pruugi olla
seotud rooste või vale paigaldusega, vaid on ette tulnud selliseid
"kotermaniga" autosid (erinevaid mudeleid, ka neid milledel tavaliselt sellist
probleemi ei teki) ning põhjuseks on olnud löögist viga saanud rumm või
laager. Lisaks olgu mainitud, et on ette tulnud autosid, millel vibratsioon tekib
roolis ja ainult kindlatel kiirustel (kiirusevahemikes). Sel juhul on põhjuseks
hoopis "viskav" veovõll (minimaalne kõverdumine / tasakaalustuse lahtitulek /
loksuv tugilaager, jne..). Sellistel juhtudel jääb auto juures “ketaste
kõverdumise” viga korduma. Aitab laagri, rummu või veovõlli vahetus.
Konkreetselt ketaste kõverdumist põhjustab reeglina ketaste üldine
ebaõnnestunud konfiguratsioon (seega autotootja möödalaskmine) või
porikaitseplekkide puudumine (pole ette nähtud või “minema roostetanud”).
Ebaõnnestunud konfiguratsioon tähendab ventileeritud ketta tundlikust kiire
temperaturimuutuse suhtes, kus kummagi kettapoole soojuse
edasikandumine on ebaüthlane ja selle tulemusel tekkivad pinged (tugev
pidurdamine, vette/lumme “maandumine”) võivad ketta hõõrdpindade
paralleelsust muuta. Viimane näide kehtib konkreetselt BMW5 E39 1995>
ketaste BG3043 kohta, samuti Audi100 BG2745. BMW5 E39 BG3043 ketaste
võimalik kõverdumine ei ole (eriti diiselautode puhul) seega olemuselt garantii,
vaid paratamatus ning soovitav oleks auto omanikke sellest teavitada.
* e39 M5 http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=4&t=282508
* f10 530d 2011 Xdrive 190kw
* f10 530d 2011 Xdrive 190kw
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
Vahetasin ka just hiljuti esimesed kettad-klotsid. Tuttav CarStop'is julges kindlalt soovitada ainult Brembo kettaid. Ütles, et need on ainukesed millega neil kunagi garantiiajal probleeme pole olnud...
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
jaaaa juttu on palju aga BOSCH ketaste kohta pole midagi ,brembo on muidugi tase ,töökaaslase 740 käis ka mitu tiiru 30 euriseid läbi 3-4 tuhat ja jälle jõnksutab targad rääkisid sama juttu et rummud kõverad, võll kõver, laager kõver, kõik kõver,aga kui brembo kettad pani siis ei olnud enam midagi kõver lasi mitu aastat, tuttavad varuosa müüjad räägivad sama juttu et odavad kettad lähevad kiirelt kõveraks ,eelmine auto oli mul volvo V70 sellel 30 eurised hakkasid umbes poole aasta pärast pärast jõnksutama seega 5000 km 10000 km jõnksutas nii et vaat peaga vastu rooli ei tao ,ma nüüd auto remondi kohapealt päris imbekas ka pole elu aeg autoremondis elatist teenind tean väga hästi et peab olema roostest puhas ja loksuva suporti tunnen ka ära ,rummu viskamise võib ju kellaga ära ka mõõta , aga äkki keegi ikkagi oskaks midagi BOSCH ketaste kohta rääkida ,prembo maksab vist 100 tükk
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
Nii hull see asi nüüd ka ei ole, letihind Carstopis oli 59.-€ tk.steyr kirjutas:jaaaa juttu on palju aga BOSCH ketaste kohta pole midagi ,prembo maksab vist 100 tükk
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
naljakas BOSCH id saab sõbrahinnaga 53 euri tk ja autoexpert küsis brembode eest 89 euti tk talvel ,peab uurima kas pärnus ka Carstop on ,äkki olid tegumised et nii odavenn1 kirjutas:Nii hull see asi nüüd ka ei ole, letihind Carstopis oli 59.-€ tk.steyr kirjutas:jaaaa juttu on palju aga BOSCH ketaste kohta pole midagi ,prembo maksab vist 100 tükk
- testivoitja
- Huviline
- Postitusi: 2073
- Liitunud: 30.11.2005 20:35 24
- Peamine sõiduk: BMW X5 E53
- Asukoht: Helsinki
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
Jep, minul Brembod kõverad esimese 1000km. Tugevat pidurdust ei saanud, vetta ega muud sellist ka mitte. Aga homme Eesti ja siis reedel selgub, kas viga ketastes või on autol kuskil mingi viga.
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
niiah siin ei oska enam miskit tarka lisada ,ilmset on ketastega nii et kuidas tootjal materjaliga joppab on pinged sees v pole, samas olen kuulnud et isegi UM i originaalid lähevad suht kiirelt kõveraks, ei teagi mis teha praegusel ajal toodavad isegi kõvad firmad sitta ,ostad poest kettad 3000 lähevad kõveraks ,lähed poodi tagasi saadetakse pu.siInterFace kirjutas:kasutajal testivõitja läksid brembod 1000km'ga kõveraks 530d all.
endal olid ostes juba kõverad , nüüd eile sai just odavad NK kettad alla pandud ja ca 180km olen nendega linnas nüüd sõitnud. siiamaani väga hea ja vibratsioonivaba pidurdamine - loodan , et ka nii jääb.
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5631
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
Neid hindu siin võrreldes, kuidas kuskil jube kallis on, aga samas kuskilt jube odavalt Brembo vms on saadud, siis vaadake, et siga käoga ei võrdle.
Kõikidel E39 mudelitel ei ole samad esikettad ja tootmisaastast olenevalt on ka samal mudelil erineva suurusega kettad. Väiksema ketta hindu ei ole mõtet suurema omaga võrrelda.
Kõikidel E39 mudelitel ei ole samad esikettad ja tootmisaastast olenevalt on ka samal mudelil erineva suurusega kettad. Väiksema ketta hindu ei ole mõtet suurema omaga võrrelda.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
Kas erinevus ei tulnud mitte R6 ja V8 mootoritest ?
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
On võimalus ka R6 l suured pidurid, tavaliselt jah V8l.enn1 kirjutas:Kas erinevus ei tulnud mitte R6 ja V8 mootoritest ?
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5631
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
Mitte ainult.enn1 kirjutas:Kas erinevus ei tulnud mitte R6 ja V8 mootoritest ?
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
just nii ongi, mul vedelevad garaazis -96a e39 520 alt pärit treitud kettad, mis -02a 530d alla ei istu, väikseks jäävad. Niiet kui kellelgi huvi siis annan odavalt ära.
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
mul läksid 4x lemförderid ca ~4k km jooksul kõik kõveraks (rattalaagrid jms olid vahetatud, sillad ok, jms asjad okeid) lihtsalt ei kestnud nad .. .Nüüd on brembod mingi hmm 25k km ja suht ok .. kuigi ~140 pealt pidurdades viskavad ikka õrnalt .. 90-120 pealt on kõik ok.
Ise ei julgeks küll muud enam peale brembo alla panna .. VB mingid zimmermanni puuritud variandid? Neid pole proovinud ei oska öelda nende kohta midagi ..
140 liigelda nagunii võimatu, seega ei häiri ..
auto: 530d 142kw 2003a
Ise ei julgeks küll muud enam peale brembo alla panna .. VB mingid zimmermanni puuritud variandid? Neid pole proovinud ei oska öelda nende kohta midagi ..
140 liigelda nagunii võimatu, seega ei häiri ..
auto: 530d 142kw 2003a
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
Millegipärast on see ainult 3,0 dislade probleem ,et esikettad kõveraks lähevad, kas V8 bensiinikatel ka ketta prob. on/
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5631
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
Disla+need 324mm kettad. Neid ei tasuks alla Brembo võtta. Kuigi võib jopata kui korralikult on paigaldatud.
Väiksemaid kettaid võib keskmise hinnaklassi omi ka üldiselt kasutada. Aga igal juhul hoolikas paigaldus on edu alus
Ei saa väita, aga see leitsi 4tkm ketaste "kõverdumine" on just tüüpiline viltu paigaldamise tagajärjel õhemaks kulumise läbisõit kui see avalduma hakkab. Ja vaevalt et seda keegi mõõtis, kas kõik 4 olid defektsed. Et ka seda ei saa väita. Piisab ühel sillal ühest sellisest.
Aga Fl dislal on küll konstrueerimisel viga tehtud jah niiet sellel autol võis sellest ka olla.
Väiksemaid kettaid võib keskmise hinnaklassi omi ka üldiselt kasutada. Aga igal juhul hoolikas paigaldus on edu alus
Ei saa väita, aga see leitsi 4tkm ketaste "kõverdumine" on just tüüpiline viltu paigaldamise tagajärjel õhemaks kulumise läbisõit kui see avalduma hakkab. Ja vaevalt et seda keegi mõõtis, kas kõik 4 olid defektsed. Et ka seda ei saa väita. Piisab ühel sillal ühest sellisest.
Aga Fl dislal on küll konstrueerimisel viga tehtud jah niiet sellel autol võis sellest ka olla.
Viimati muutis eero, 10.05.2012 18:35 16, muudetud 1 kord kokku.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
Ilmselt mul on siis õnnestunud paigaldusege ?eero kirjutas:Disla+need 324mm kettad. Neid ei tasuks alla Brembo võtta. Kuigi võib jopata kui korralikult on paigaldatud.
Väiksemaid kettaid võib keskmise hinnaklassi omi ka üldiselt kasutada. Aga igal juhul hoolikas paigaldus on edu alus
Endal e39 530d PFL ja ostsin talvel endale ette TRW kettad ja ferodo klotsid (jäid vanad, sest olid täitsa uue väärsed), hetkel sõitnud üle 8000 km ja pole probleemi ei 50 ega ka 150 pealt pidurdades. Ja ise paigaldasin ka pealekauba(ei ole auto remondi mees aga oskan repair manuale lugeda ja sain hakkama).
Targad rääkisid et TRW pidi vist olemagi kuidagi BMW-ga seotud, aga ei tea rohkem
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
Mis neil FL disladel teistmoodi on, võrreldes teiste mudelitega millel samad pidurid?eero kirjutas: Aga Fl dislal on küll konstrueerimisel viga tehtud jah niiet sellel autol võis sellest ka olla.
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
ma millegi pärast kahtlustan et see ketta viskamine ,v siis ,mh kuidas oleks parem seletada, pidurdades auto jõnksutab ette st reisijate pead hakkavad õrnalt noogutama rool ei kisu ,pedaal ei hüppa ,seega tekib tunne et ,ketas ei lengerda külgebidi ,sedasi külgebidi lengerdades liiguks suport kaasa ja suport võib liikuda külgepidi päris palju ,aga tunne on et ketta oleks nagu laiend ,nagu jahutus ribide vahel tekiks laiend et hakkab klotsides pooma ,ja kui suruda pidurit eriti tugevalt siis pole tilligi tunda ,jõnksutab just piduriga libistades ja suuremal kiirusel libistades käib algul trtrtrtrtrtrtrtr kiiruse vähenedes jonksjonksjonksInterFace kirjutas:Samas , kui nüüd uus ketas peale panna ja käega ringi tõmmata kas ta peaks olema täääääiiiieeeeestiiii sirgelt käiv? Minul mõlevad esimesed silmajärgi "viskasid" ca 1-2mm või see ongi normaalne? Sõites ei tunne samas mitte midagi.
Eelnevalt sai kõik pinnad ära puhastatud rummu pealt jne.
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
mul tekib küsimus mis on FL disla , disla on diisel ok , aga mis on FL
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
ja BOSCH ketaste kohta ikka mitte midagi
- Leho
- Huviline
- Postitusi: 4557
- Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
- Peamine sõiduk: BMW E60 550I
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
FL on facelift mudel. 3.0d puhul siis 135 kw üleminek 142 kw peale koos muude uuendustega.
BMW E60 550i MY05 270KW. Telefoni number : +372 56 206 746
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
Loe Günther 09.05.2012 16:31 11 postitus uuesti läbisteyr kirjutas: aga tunne on et ketta oleks nagu laiend ,nagu jahutus ribide vahel tekiks laiend et hakkab klotsides pooma
Re: E39 -530d 2002 a esi piduri kettad
sellega on nii et kui ratta alt ära võtad jääb ketas rummukölge ühe fikseerimis poldiga ühe külje pealt ja ttiribki ketta natuke viltu ,kui tahad vaadata ketta jooksu pead ketta 5 poldiga kinni kruvima nii nagu oleks ratas all autolInterFace kirjutas:Samas , kui nüüd uus ketas peale panna ja käega ringi tõmmata kas ta peaks olema täääääiiiieeeeestiiii sirgelt käiv? Minul mõlevad esimesed silmajärgi "viskasid" ca 1-2mm või see ongi normaalne? Sõites ei tunne samas mitte midagi.
Eelnevalt sai kõik pinnad ära puhastatud rummu pealt jne.