e39 sedaani tagumiste piduritorude vahetus
e39 sedaani tagumiste piduritorude vahetus
Probleem siis selline, et üks piduritoru hakkas lekkima ja nüüd vaja välja vahetada. Kas peaksin ostma kohe valmistorud UM-st või siis nt. Forsist ja need alla panema või on kasulikum ise teha torud valmis (ehk siis osta vasktoru, ühendusniplid ja valtsimiseks vajalikud asjad)? Kas Um-st originaalid roostetavad ka?
Teadmiseks veel, et plaan on siis mõlemad tagumised torud välja vahetada ning lisaks veel voolikud kaa.
Kas vahetamisel ja torude valmistamisel tuleb midagi sellist ette mida ei oska kohe ette näha. Kui keegi selle protsessi läbi teinud siis võiks jagada lahkesti oma teadmisi ja tähelepanekuid.
Autoks on 523i 96a
Teadmiseks veel, et plaan on siis mõlemad tagumised torud välja vahetada ning lisaks veel voolikud kaa.
Kas vahetamisel ja torude valmistamisel tuleb midagi sellist ette mida ei oska kohe ette näha. Kui keegi selle protsessi läbi teinud siis võiks jagada lahkesti oma teadmisi ja tähelepanekuid.
Autoks on 523i 96a
Seisame võidu!
Re: e39 sedaani tagumiste piduritorude vahetus
Tuleks eelnevalt hoolikalt mõelda, kui palju oleks mõistlik investeerida sellisesse autosse,
kas paranduskomplekti kasutamine ei ole mõistlikum lahendus jne.
kas paranduskomplekti kasutamine ei ole mõistlikum lahendus jne.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: e39 sedaani tagumiste piduritorude vahetus
Ma siiski pooldan terve toru väljavahetamist. Juttude järgi ei tohiks väga kallid need olla kuigi hinnaklassi ma veel ei tea.
Seisame võidu!
Re: e39 sedaani tagumiste piduritorude vahetus
Kui Sa just uunikumi ei taasta, siis kaalu tõesti kulutuse mõttekust.
Varuosade hinnad leiad ise UMi varuosapäringust. Vasktorusid müüakse meetri kaupa, otsade hinnad lisaks. Teada on vaja torude pikkust, mis peaks olema vist BMW varuosakataloogis kirjelduse all olemas.
Asja uba ei ole mitte millised torud ja kust osta, vaid vahetamise töö vaev. Ligipääsu on halb, kõik on korrodeerunud, midagi lahti ei tule, ostma peab piduritoru spets avatud silmusega võtme(d), torud tuleb ise painutada (nõuab head silma ja kunstiannet).
Varuosade hinnad leiad ise UMi varuosapäringust. Vasktorusid müüakse meetri kaupa, otsade hinnad lisaks. Teada on vaja torude pikkust, mis peaks olema vist BMW varuosakataloogis kirjelduse all olemas.
Asja uba ei ole mitte millised torud ja kust osta, vaid vahetamise töö vaev. Ligipääsu on halb, kõik on korrodeerunud, midagi lahti ei tule, ostma peab piduritoru spets avatud silmusega võtme(d), torud tuleb ise painutada (nõuab head silma ja kunstiannet).
Sõidurõõm
Re: e39 sedaani tagumiste piduritorude vahetus
Mina vahetasin välja vaid selle osa torusst, mis jääb sirge põhjaaluse lõpust tagasilla peale. Kasutasin vahepeale spetsiaalseid sõrmustega liitmikke ja läksin raudtorult üle vasktorule. Originaal raudtoru alla väänamine on paras õudusunenägu, ma kujutan ette...
Re: e39 sedaani tagumiste piduritorude vahetus
nii tehtud. kõrvalistuja poole piduritoru vahetatud. Koos toruga vahetasin ka vooliku tagant kuna vana liitmikku lahti ei saanud enam. Kasutasin vasktoru mis Forsist ostetud. Hinnaks oli u 14 euri. Vooliku hind oli 7 euri
Selleks, et vana toru kätte saada, pidin siis rattakoopast logari ära võtma ning põhja alt plastikkaitsed ära võtma. vana toru muidu kätte ei saanud kui pidin otsast jupi maha lõikama:)
Uut toru hakkasin esialgu paigaldama tagant poolt ette poole aga siis selgus, et teistpidi on ikka kasulikum, kuna päris abs ajuni ei pidanud vedama seda toru. eesotsas põhja all oli oli ühendusmuhv ja see tuli ilusti lahti. Pikkust oli sellel ostetud torul täpselt 2-3 cm liiga palju ja selle ''üleliigse'' peitmisega tuli tükk aega tegeleda.
Kui vana toru katki tegin siis loomulikult jooksis ka kuigipalju pidurivedelikku välja. selleks ma väga valmis ei olnud- mul oli kaasas ainult paarsada ml pidurivedelikku aga see segas ainult õhutamist pärast. Pean selle igaks juhuks veel üle tegema peale teise toru vahetust.
Kõik kinnitused põhja all tulid päris korralikult lahti kui kasutada õli ja enne keeramist veel külmutamisvahendit. Kui vasktoru painutada, soovitan kasutada mingit suurema läbimõõduga torujuppi, mille peal teha kaared ja nurgad et tuleks ilusamad. Muu oli päris lihtne.
Kogu töö kokku võttis aega umbes 4 tundi ja suhteliselt kitsastes oludes. Aga tulemus jäi esimese korra kohta päris hea.
Loodan, et tulevastele hädalistele tuleb kasuks see lühikirjeldus sellest tööst.
Selleks, et vana toru kätte saada, pidin siis rattakoopast logari ära võtma ning põhja alt plastikkaitsed ära võtma. vana toru muidu kätte ei saanud kui pidin otsast jupi maha lõikama:)
Uut toru hakkasin esialgu paigaldama tagant poolt ette poole aga siis selgus, et teistpidi on ikka kasulikum, kuna päris abs ajuni ei pidanud vedama seda toru. eesotsas põhja all oli oli ühendusmuhv ja see tuli ilusti lahti. Pikkust oli sellel ostetud torul täpselt 2-3 cm liiga palju ja selle ''üleliigse'' peitmisega tuli tükk aega tegeleda.
Kui vana toru katki tegin siis loomulikult jooksis ka kuigipalju pidurivedelikku välja. selleks ma väga valmis ei olnud- mul oli kaasas ainult paarsada ml pidurivedelikku aga see segas ainult õhutamist pärast. Pean selle igaks juhuks veel üle tegema peale teise toru vahetust.
Kõik kinnitused põhja all tulid päris korralikult lahti kui kasutada õli ja enne keeramist veel külmutamisvahendit. Kui vasktoru painutada, soovitan kasutada mingit suurema läbimõõduga torujuppi, mille peal teha kaared ja nurgad et tuleks ilusamad. Muu oli päris lihtne.
Kogu töö kokku võttis aega umbes 4 tundi ja suhteliselt kitsastes oludes. Aga tulemus jäi esimese korra kohta päris hea.
Loodan, et tulevastele hädalistele tuleb kasuks see lühikirjeldus sellest tööst.
Seisame võidu!
Re: e39 sedaani tagumiste piduritorude vahetus
Mul on ka need torud pisut roostes ja soovitati ära vahetada kuid too töökoda väitis, et tagasilla peab lahti laskma. Sina seda ei teinud nagu loen?
Re: e39 sedaani tagumiste piduritorude vahetus
Alles hiljuti vahetasin ühel E39-l nimetatud torud. Aega läks vast tunni ringis, võibolla veidi rohkem, ei vaadanud kella. Torud said siis uued kõrvalistuja jalgade all olevatest ühenduskohtadest tagaratasteni, kummivoolikuteni. Vahetamise vajadus oli selles, et kõrvalistuja tagaukse kohal, karbi taga olid torud lausa läbi roostetanud ja lekkisid. Toru pikkuseid ei tea, sest hakkasin eest paigaldama (ees on erinevat mõõtu ühendusstutsid, need jäid vanad), taga aga lõikasin toru vajalikul kohal läbi ja tegin uued otsad. Tagasilda pole vaja lahti lasta, kuigi eriti mugav see toimetamine seal ei ole. Töö hinda ei tea, sest piduritoru on garaasis rullis, uusi toruotsasid on ka sahtlis (ei mäleta enam, mis hinnaga ostetud, nimetamisväärselt kallid ei ole), ja toruotsa valmistamise rakis ka olemas, see ei olnud mitte esimene auto, millele uued piduritorud paigaldatud ... ja ilmselt mitte ka viimane ... .
Soodne rehvivahetus Tartu lähedal, kel huvi, siis PS.
Re: e39 sedaani tagumiste piduritorude vahetus
tundub mingi 100eur töö. ega need autod nii vanad ka pole
Re: e39 sedaani tagumiste piduritorude vahetus
Kel huvi, siis selle raha eest võiks neid iga päev mitmel auto vahetada . Tegelikuses vähemalt mina teen seda poole odavamalt, kui välja käidud number. Ja rääkides auto vanusest, siis see E39, millel vahetasin, oli 2002 a , eestist uuena ostetud. Torusid sisuliselt polnud olemas. Enda E39 aastast 1999, torud veel nagu uued, aga auto natuke üle aasta eestis sõitnud, saksast toodud. Talvine sool on pahanduse tekitaja.zaruljom kirjutas:tundub mingi 100eur töö. ega need autod nii vanad ka pole
Soodne rehvivahetus Tartu lähedal, kel huvi, siis PS.
Re: e39 sedaani tagumiste piduritorude vahetus
Kaevan vana teema välja, kuna endal sama töö preventatiivses mõttes ees ootamas.
Lugesin foorumi erinevaid piduritorude teemasid, aga täit selgust ikkagi ei ole. Nimelt, kas E39-ls tuleb siis SILD JA PAAK alla lasta või mitte, et torud saaks korralikult ja nagu tehasest paigaldatud?
Ma seda ei viitsiks ette võtta, et pean torusid põhja all veel kuidagi väänama, et igalt poolt läbi mahuks.
Painutan torud täpselt originaali alusel valmis ja tahaks nad samal kujul ka alla saada.
Tänan juba ette
Lugesin foorumi erinevaid piduritorude teemasid, aga täit selgust ikkagi ei ole. Nimelt, kas E39-ls tuleb siis SILD JA PAAK alla lasta või mitte, et torud saaks korralikult ja nagu tehasest paigaldatud?
Ma seda ei viitsiks ette võtta, et pean torusid põhja all veel kuidagi väänama, et igalt poolt läbi mahuks.
Painutan torud täpselt originaali alusel valmis ja tahaks nad samal kujul ka alla saada.
Tänan juba ette
Re: e39 sedaani tagumiste piduritorude vahetus
Keegi teab?