1. leht 1-st

BMW 530d 142kw

Postitatud: 15.10.2013 22:48 46
Postitas Westcoast
Mure selline, et vähe niiskemate ilmadega, esimene laks ei taha käivituda vaid teeb imelikku häält, algul nagu starter veab ja isis pämm hakkab seda häält tegema, süüde välja suts oodata 5 sec ja uuesti siis läheb ideaalselt.
Paar korda nii juhtunud aga ideaalis tahaks asjale kiirelt lahenduse leida kui süveneb probla.


Leidsin ka youtubest video kellegi teise oma ja samat häält teeb kui ei taha minna.
Ehk mõni oskab öelda milles viga võiks olla või mis ära väsima hakkab?


http://www.youtube.com/watch?v=8AB2j5G-ZD0

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 15.10.2013 23:49 06
Postitas illukas316
Videos tundub, et mehel käib starteri mootor tühja. Kas mõni hammas puudu või bendix puru, solenoid jääb kinni, kahvel katki...

Kiire lahendus on uus starter. Odavam lahendus on starter maha kiskuda ja korda teha.

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 16.10.2013 00:58 13
Postitas arnis
Pendiks jamab. Kiireim meetod starter tõesti vahetada. Iga garaažiomanik peaks ise asjaga hakkama saada.
Akuklemm maha enne tööd!!!

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 16.10.2013 06:43 47
Postitas Westcoast
Selge pilt, eks lihtsam tõesti uus osta, nendel parandamistel pole ilmselt mõtet, sest vana on ikkagi vana.
Hinnad ka pole väga kirved, bochi oma on vähe kallim aga ilmselgelt tegemist vähe etema tootjaga ka.

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 16.10.2013 07:39 04
Postitas illukas316
Starterit pole mõtet siis parandada, kui rootoril on lühiskeerud või on kontakrõngas lootusetult ära põlenud, sest rootori hind võib tulla tõesti juba remonditud starteri hinna ligidale. Kõikidel muudel juhtudel on reeglina siiski parandamine odavam kui uus, sest starter on tegelikult väga lihtne asi ja juppe tal vähe, mis läbi kuluvad.

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 16.10.2013 10:37 13
Postitas arnis
Kuna vahetus on nii lihtne, siis miks mitte osta kasutatud jubin,
see tuleb ikka kordades odavam.

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 16.10.2013 17:04 22
Postitas illukas316
Jutt jumala õige, aga kasutatud vidin tasuks ikkagi enne alla panekut lahti kiskuda ja vähemalt harjad üle vaadata/ära vahetada.

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 16.10.2013 20:10 45
Postitas arnis
Tavaliselt sureb pendiks enne ära kui harjad :D Aga jah, harjadest tekkinud
tolm võib küll jamasid tekitada. Väiksemate mootoritega (aknatõstukid,
veepumbad) on sellise põhiprobleemiga.

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 17.10.2013 07:38 56
Postitas ooDDoo
Kui ise mees starterit vahetama pole siis lase starter korralikult taastada kuna talv tulekul ja starter hakkab diislimeestel kõvasti vatti saama.

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 17.10.2013 17:46 07
Postitas Veiks1
Vatti hakkab "diislimeestel" starter siis saama,kui eelsüüteküünlad on läbi või mootori endaga mingid probleemid. Korras diiselmootor käivitub talvel väga hästi ;)

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 18.10.2013 00:58 55
Postitas arnis
Veiks1 kirjutas:Vatti hakkab "diislimeestel" starter siis saama,kui eelsüüteküünlad on läbi või mootori endaga mingid probleemid. Korras diiselmootor käivitub talvel väga hästi ;)
:arrow:

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 18.10.2013 08:25 22
Postitas ooDDoo
Korralik m57 diisel käivitub nii, et 5 korda poob kinni ja kuuendaga juba lööb käima. Kuid kajuks käivituvad 10-15 a vanadest mootoritest niimoodi vähesed. Aegajalt küll kohtab selliseid masinaid. kuid enamasti läheb ikka 3-5 sek-i enne kui enamused käima lähevad.

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 18.10.2013 11:27 38
Postitas arnis
Puutunud kümnete 99-03 aasta M57-tega kokku ja vähemalt 90% neist
käivituvad kindlasti kiiremini kui 2½ sekundit. Vähemalt 70% kiiremini kui 2 sek.
Iseenesest on tõsi, et täiesti korras M51 käivitub veelgi kiiremini, vähem kui 1 sek :D

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 19.10.2013 10:26 14
Postitas ooDDoo
Kahjuks minu tuttavatel nii korras masinaid pole nagi sinu tuttavatel mis kõik kahe sekiga käima paugutaksid.
Ja kas sa Arnis töötad muidu statistika ametis, et kõik asjad on kohe nii täpselt protsentuaalselt välja arvutatud. Sul peab olema kas jube suur märkmik või hoopis hästi suur pea.

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 19.10.2013 11:35 50
Postitas arnis
Pea on mul küll konstruktiivselt Eesti keskmisest suurem.
Ning kui mingi päev tuleb halvasti või ülihästi käivituv auto, siis ma teen
kohe märkuse omanikule. See jääb aga mulle endale meelde. Kõik ülejäänud
mahuvad sinna keskklassi. Protsente toon ma välja selle jaoks, et vähendada
sellist sõnavara nagu: "päris paljud", "nii mitmedki", "enamik" - need ei
tähenda minu jaoks praktiliselt mitte midagi, kui rääkida numbritest.

Ja muide sekunditest rääkides. Inimestel on raskusi (sh minul) hinnata lühikest
ajamomenti ja raporteerida seda numbriliselt, maakeeli, 2 sekundit võib olla
50% möödaöeldud mõlemas suunas. Tuleb stopper kätte võtta ja süütevõti
teise. Keeramisel ja lahti laskmisel klik-klik. Enne kui ma postitasin, kontrollisin
enda ajalised väärtused oma nutitelefoniga umbkaudselt üle :mrgreen:

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 19.10.2013 20:13 30
Postitas testivoitja
Mehed, mis vaidlete? :lol: Igatahes mind hakkas ka kohe huvitama, et kui kiiresti minu m57 käima läheb. Olgu öeldud, et auto oli maja ees seisnud viimased 2 päeva ja väljas 3 kraadi sooja. Stopperiga mõõtes 1,43s.

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 19.10.2013 21:04 50
Postitas Alari.
Puht huvipärast käisin ka proovimas :lol: pm sama nagu testivoitjal :D

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 19.10.2013 21:29 20
Postitas arnis
1,7s venna 99a pill. Vaidluses peitub tõde? :D

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 19.10.2013 23:12 36
Postitas KristjanS
Eelmine aasta -20 ja üle 2 seki mäletamist mööda käima ei tõmmanud. Hetkel suht 0 ja poolest pöördest. Aku peab hea olema!

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 20.10.2013 02:43 33
Postitas arnis
EEEE.. See on samuti vale arusaam, et aku peab hea olema, et auto käivituks. Ses
mõttes, et korras diiselmootor ei vaja seda, et seda ketratakse kiiresti, peaasi et
mootor hakkab liikuma ja kõik olemasolevad süsteemid töötavad suurepäraselt.
Diisel plahvatab olenemata, kas ringi käib nagu tavaliselt starter ketrab või väga aeglaselt.
Samas kui aku ei hakka enam ketrama, siis on jah kõik. See, et nõrga akuga mootor käima
ei lähe, see on juba pooleldi rike või rike (pumbad ei löö kütust ülesse nominaalrõhuni,
eelsüüteküünalde relee läbi, kütus geelistunud, õhk kütuses, suur koormus rihmaringil).

Aga muidu makroskoopiliselt võttes peaks aku alati hea olema, et vältida ebamugavusi
pärast muusika kuulamist või webasto töötamiseks või mõne väikese rikke tekkel.

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 22.10.2013 23:07 23
Postitas rait183
Sportlikust huvist käisin ka enda oma proovimas, 2 päeva seisnud ja umbestäpselt 0,9s

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 23.10.2013 07:34 26
Postitas ooDDoo
järelikult heas korras autod teil. mingiaeg käisin sõbraga 330 d e46 otsimas. Platsipeal olevatest läks vb 10st -1 normaalselt käima. Või lihtsalt need kelle auto pikemalt käivitub häbenevad siia postitada.

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 23.10.2013 20:17 37
Postitas kloox
To arnis
kui diisel plahvataks,siis oleks sul moto laiali nagu pardipask.
Ja diisel vajab käivitumiseks ikkagi korras starterit ja head akut(muidugi peavad ülejäänud asjad ka korras olema).

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 23.10.2013 22:58 56
Postitas arnis
:lol: Ütleme nii, et vast oleks jah. Tõesti, tehniliselt rääkides diisel põleb.
Aga ikkagi, miks on vaja nüüd üllatavalt head akut, seda mulle pole veel öeldud.
Kõige mõttetum aku suudab mõne sekundi toita 60-100A eelsüüdet ja hetk
hiljem 2 sekundit starterit kedrata. Suurema mahtuvusega aku ei too mingeid
erilisi eeliseid.

Ainult korras starter suudab mootorit ketrama panna. Kui
starteril pendiks surnud või mähis põlenud, pole korras mootorist ja akust tolku.

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 24.10.2013 09:54 18
Postitas kloox
Siiamaani ikka diislil üle 250 ampri vaja käivituseks voolu ja bensukalegi jääb 100 amprist väheks.Teadupoolest dislal surveaste suurem ja et starter jõuaks surnud punktist üle lüüa ongi vaja suuremat akut ja võimsamat starterit ,kui bensukal.Muidugi pole vahet ,kui sul nt köie või mägistarter(sellisel juhul piisab 60-100 amprisest akust) :D

Kui sa tead mis on ampertangid(kui ei siis uuri nende kohta väheke :roll: ),siis uuri natuke,palju ampreid läheb diislil sooja ja külma mootoriga,et käima saaks masina.

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 24.10.2013 12:55 13
Postitas arnis
Olen näinud oma silmaga, kuidas TDS läheb kergelt käima 54Ah 530A-se väljundvõimsusega
akuga, mis oli selleks momendiks 3-4a vana.
Ja faktina rääkides, siis starterid on 2.2kW-sed, minu autol spetsiifiliselt 1.8kW.
Nii et piirdume ikka 200A juures.

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 24.10.2013 13:59 29
Postitas teet82
Ühel kuulsas kütusemüüjal oli mõnda aega tagasi reklaam, kus toimus plahvatus ja heitgaasid väljusid.
Põhimõtteliselt reklaamiti oma kütust, nagu lõhuks see hästi mootoreid. Keegi vist õnneks juhtis nende tähelepanu sellele veale ja edaspidi toimus plahvatuse asemal süttimine :D

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 24.10.2013 15:21 08
Postitas butek
Vot mida ma olen WIKIpeediast väljalugenud. Diiselküttuse põlemis viis (detonatsioon(100-1000 m/s) või sujuv(0,2-0,3 m/s)) sõltub tsetaani arvust. Diiselmootorite optimaalse töö tagab tsetaani arv vahemikul 40-55 vahel, kui see arv on alla 40 siis suureneb põlemis viivitus (ajavahemik küttusesegu kokkusurumisest-põlemiseni) mis omakorda suurendab rõhutõuse kiiruse põlemiskambris ehk detoneerib. Tsetaani arvu 60 ja rohkem puhul - väheneb küttusepõlemiseffektiivsus, suureneb heitgaaside suitsusus, suureneb küttusekulu. Järelikult diisel mootor ei tööta detonatsiooniga kuni teil on õige küttus sees.

Re: BMW 530d 142kw

Postitatud: 24.10.2013 21:01 36
Postitas kloox
Kui ikka diisel plahvatab,siis pole dünamiiti vajagi ju :D .
Meenus mulle kunagisest traktoriõpetuse tunnist. :cool: