1. leht 2-st

e39 temperatuuri andur

Postitatud: 16.12.2013 21:32 03
Postitas Lite
Hakkas jama pihtsa sellega, et temp andur hakkas valetama, näitas koguaeg paar kraadi peale. Uurisin juhtmeid, tuli meelde ,et kunagi jootsin neid sealt pistiku tagant üle juba, võtsin lahti, jootsin uuesti üle. Nüüd võtsin temp anduri üldse küljest ära, selle asemel et näidata -40 näitas hoopis -26. Nüüd päev läbi ringi liikudes on juba jõudnud asi nii kaugele, et näitan ilma andurita väljas 3 kraadi sooja. :D
Kõige nõmedam on selle juures see, et kero ei saa ju taimeriga kasutada enam, hakkab hoopis ventileerima autot, kuna andur säitab sooja kraade. Ja kuna ilma andurita ei näita -40, järelikult peab olema viga juhtmetes kusagil. Äkki on kellelgi kogemusi sellega, kus võiks olla mõni tüüpiline koht kust juhtmed läbi hõõruvad, niisama mööda juhet edasi liikuda ja viga otsida on kah naruke niru tegevus. :D

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 17.12.2013 00:54 31
Postitas arnis
Lõika 30cm maha ja pane uued juhtmed.
Ilma andurita hakkavad autos asjad valesti tööle. Tee korda!

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 17.12.2013 20:10 08
Postitas Lite
nonii, polnudgi väga keeruline. Lammutasin pistiku laiali ja kogu elu oli seal sees. Panin pistikusse uued juhtme otsad. Vanad juhtmed tegin enne jootmist happega puhtaks ja ongi korras. :)

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 17.12.2013 20:43 01
Postitas IvoMei
Kasutaks seda sama teemat ära ja uuriks, et mis asju Temperatuuri andur mõjutab autol? Mis autol siis valesti toimetama hakkavad?

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 17.12.2013 20:45 43
Postitas avicii
Kui andur näitab -40, siis näiteks kütab kogu aeg peegleid ja düüse 100% võimsusega.

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 17.12.2013 20:58 00
Postitas Kaupo_K
Vähe sellest et düüsid võivad siis kapoti põlema panna, kui kogu aeg küte järgi. On juhtunud. Lisaks ei toimeta kliima nii nagu vaja. Rääkimata paljudest muudest asjadest. Proovi järgi kui huvi suur. :D

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 17.12.2013 22:35 42
Postitas arnis
Lite kirjutas:nonii, polnudgi väga keeruline. Lammutasin pistiku laiali ja kogu elu oli seal sees. Panin pistikusse uued juhtme otsad. Vanad juhtmed tegin enne jootmist happega puhtaks ja ongi korras. :)
Küsin sult vastu, mis hapet kasutasid ja kust leidsid selle?

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 18.12.2013 19:14 11
Postitas Lite
arnis kirjutas:
Lite kirjutas:nonii, polnudgi väga keeruline. Lammutasin pistiku laiali ja kogu elu oli seal sees. Panin pistikusse uued juhtme otsad. Vanad juhtmed tegin enne jootmist happega puhtaks ja ongi korras. :)
Küsin sult vastu, mis hapet kasutasid ja kust leidsid selle?
Tööjuures vedeles pudelis mingi kiviajast saati see seal juba. Homseks uurin järgi millega täpselt tegu on.

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 18.12.2013 23:02 32
Postitas arnis
Oleks tänulik kui sellest abi oleks.
Nimelt võib praegu poodides ringi käia, kuid kõik kehitavad õlgu :D
Sellepärast ma ennustasingi, et vastus tuleb nõukogude ajast :D

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 19.12.2013 09:56 02
Postitas eero
Nõuka ajast mäletan siiani eredalt kui isa ise tegi jootevedelikku kui viskas soolhappesse tüki tsinki. Eredalt selle pärast, et äge oli poisikesel vaadata kui H2 purgist aktiivselt välja hakkas keema.

Aga praegu vist on umbes nii, et kui soolhapet oleks siis teeks, aga tsinki pole.

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 20.12.2013 13:00 23
Postitas Lite
Nii, tegu on siis soollhappega, mille sisse on lahustatud veits tina et see enam nii aktiivne ei oleks. Kannab isegi seda pudelis säilitada. Suht kahtlane roheline näeb välja. :D

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 20.12.2013 17:44 22
Postitas arnis
Kas seal mingi kontsentratsiooninumber oli peal?
Tundub, et soolhapet täitsa annab osta küll :)

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 20.12.2013 18:44 08
Postitas Lite
Ei ole seal midagi peal, pudel on kah mingi aastast 80 pläsku. :D

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 29.01.2014 15:49 50
Postitas maarekl
küsiks sellise asja. et enda autol ka andur puudu ja sai uus ostetud ja siis avastasin et pistik ka läinud. nüüd esinduses uus pistik olemas ja ostab sealt ära. aga kuidas need juhtmed peab ühendama või pole vahet?

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 29.01.2014 19:22 43
Postitas arnis
Välisõhu temperatuurianduril pole vahet.

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 29.01.2014 19:49 46
Postitas maarekl
arnis kirjutas:Välisõhu temperatuurianduril pole vahet.
kindel? miks siis pistik ainult ühtepidi võimalik külge panna?

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 29.01.2014 20:13 37
Postitas Lite
Temperatuuri andur on lihtsalt takisti, sellel pole vahet mispidi juhtmed jooksevad. Pistikut saab panna ühtepidi, et ei tekiks liigapalju küsimusi lihtsalt. :D

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 29.01.2014 20:14 32
Postitas Kaupo_K
On küll vahet mis pidi juhtmed on. Enda 39sal valetpidi tõstes näitas soojemat kui tegelikult oli. Vb E60l vahet pole. Neid on lihtne ju pistikus ümber tõsta.

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 29.01.2014 20:17 02
Postitas maarekl
Kelle juttu siin nüüd uskuda? tegu siis e39 2000 aasta facelift.

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 29.01.2014 20:23 39
Postitas avicii
Aja näpuga rida ja pane nii, nagu tehas ette näeb. Ja vsjo.
Abiks ikka http://www.bmw-planet.com/diagrams/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 29.01.2014 20:28 57
Postitas ttsys
Saad selles veenduda näiteks testriga nii, kui mõõdad/testid seda andurit kui dioodi - kui mõõdetud oomid nn anoodist katoodele ja katoodist anoodile on sama tulemusega siis pole vahet, kuidas pin-id ühendatud.
maarekl kirjutas:
arnis kirjutas:Välisõhu temperatuurianduril pole vahet.
kindel? miks siis pistik ainult ühtepidi võimalik külge panna?

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 29.01.2014 21:44 42
Postitas maarekl
avicii kirjutas:Aja näpuga rida ja pane nii, nagu tehas ette näeb. Ja vsjo.
Abiks ikka http://www.bmw-planet.com/diagrams/" onclick="window.open(this.href);return false;
ei näinud sealt suurt midagi.

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 29.01.2014 22:09 04
Postitas avicii
Pilt

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 29.01.2014 22:22 35
Postitas ttsys
See skeem ei näita jah midagi... ehk siis mooduli pin 14 on PNP transi emitter (+) ja pin 22 on vastu maad (-).
Skeemi järgi on X770 samastatav potekaga nii, et pole vahet, mis pidi vool sellest andurist läbi juhitakse.

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 29.01.2014 22:33 27
Postitas avicii
Kuidas ei näita?
Anduri juures ju kenasti näha, pin1 BL/BR(sinine/pruun) ja pin2 BL/RT (sinine/punane). Pinide numbrid peavad pistkul kenasti näha olema.

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 29.01.2014 23:03 00
Postitas arnis
Puuduvad nii teoreetilised kui praktilised teadmised termistoritest.
Tegu on tavalise NTC termistoriga - negatiivse temperatuuri koefitsendiga.
http://et.wikipedia.org/wiki/Termistor" onclick="window.open(this.href);return false;
Termistor on takisti, mitte diood ega transistor.

Pistik sobib ühte pidi sest vastasel 1) tuleb teha uus pistik ja pesa, kus
saab panna mõlemat pidi 2) palju kõnesid helpdeski, mis pidi panna see külge.

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 29.01.2014 23:29 50
Postitas ttsys
Muide lisaks veel selle X770 komponendi skeemi tunnus viitab pigem potekale kui termistorile.
http://en.wikipedia.org/wiki/Potentiometer" onclick="window.open(this.href);return false;
Pilt

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 30.01.2014 03:28 01
Postitas iaanek
E34 skeemide peale on fritsud omal ajal maalinud reostaadi sümboli, kuigi reaalselt on tegemist siiski termotakistiga (4k7 NTC).

Eelnevalt oli juttu happega juhtmete puhastamisest.
Jah, teeb juhtmed kiiresti ja väikese vaevaga väga ilusaks ja lihtsalt joodetavaks.
Aga see on väga halb lahendus. Hape ronib mööda kiude isolatsiooni alla, nagu kapillartorus, ja seda ei saa eemaldada- isegi aluses (soodavees) leotamine ei ole tõhus.
Aasta-paariga on juhtmed jootekoha kõrvalt läbi ussitanud. Tean, sest olen seda ise kogenud. Korduvalt :oops:

Katsetuste käigus olen leidnud, et kõike parem on isolatsioonita juhtmeotsale plekitükk toeks alla panna ja siis akudrelli külge käiva väikese pehmemat sorti traatkettaga haljaks lasta. Lihtne, kiire ja ohutu ning ka kõige mustemaks oksüdeerunud juhe särab nagu uus.
Kuidas siinsed härrad toiminud on?

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 30.01.2014 05:59 59
Postitas maarekl
avicii kirjutas:Pilt
Ma ei saanud seda pilti enda arvutis ette, tahtis mingi plugi installi, tegin ära aga ikka ei avanud. Aga tänud kes selle siia panid!

Re: e39 temperatuuri andur

Postitatud: 04.02.2014 19:47 04
Postitas maarekl
sai siis andur külge, kuid veits liiga soojana näitab välisõhku. kas viga võib olla anduris? andur tuli uus ostetud swagi oma vist oli. või tuleb ratta juurest nii palju sooja? või äkki peab arvutiga kalibreerima