BMW E61 Vibratsioon
BMW E61 Vibratsioon
Tere,
Probleem siis selline ,et kiiruselt 70km/h + hakkab tunda andma väike vibratsioon. Vibratsiooni on tunda nii roolis kui ka kõrvalistuja peatugi õrnalt võbeleb. Vibratsioon ei ole suur, aga siiski ebameeldiv ja häiriv.
Veljed on balanseeritud ja sirgestatud. Samuti ees all uued rehvid. Esisillas on rooliotsad ja õõtsad kõik vahetatud. Esimesed kettad koos klotsidega sai ära vahetatud. Samuti vahetasin rattalaagri mis tundus imelik
Aga tolku ei milleski Ma ei tea kas see on kuidagi selega seotud, aga kui rooli kohapeal keerata edasi-tagasi ,siis vahepeal käib selline väike naks nagu läbi!? Või on see normaalne?
Äkki oskab keegi head nõu anda milles veel probleem olla võib?
Tervitades,
Probleem siis selline ,et kiiruselt 70km/h + hakkab tunda andma väike vibratsioon. Vibratsiooni on tunda nii roolis kui ka kõrvalistuja peatugi õrnalt võbeleb. Vibratsioon ei ole suur, aga siiski ebameeldiv ja häiriv.
Veljed on balanseeritud ja sirgestatud. Samuti ees all uued rehvid. Esisillas on rooliotsad ja õõtsad kõik vahetatud. Esimesed kettad koos klotsidega sai ära vahetatud. Samuti vahetasin rattalaagri mis tundus imelik
Aga tolku ei milleski Ma ei tea kas see on kuidagi selega seotud, aga kui rooli kohapeal keerata edasi-tagasi ,siis vahepeal käib selline väike naks nagu läbi!? Või on see normaalne?
Äkki oskab keegi head nõu anda milles veel probleem olla võib?
Tervitades,
Re: BMW E61 Vibratsioon
Kohapeal töötava mootoriga loksutades on kõik tihe? Kui enamvähem, viis vast vibra sellega seotud pole. See naks ilmselt roolilatist või amordi tugilaagritest.
Aga vibra suhtes oleks järgnevad variandid kardaanimuhv ja tugilaager. Ja siis käigukasti turbiin. Pöörded on iseenesest stabiilsed maanteel ühtlase kiirusega sõites? Kast muidu toimetab nagu siidi?
A, rehvid on ikka korralikud? Vanad ja väikese deformatsiooniga rehvid võivad ka sirgete velgedega ning tasakaalustatult vibra põhjustada.
Aga vibra suhtes oleks järgnevad variandid kardaanimuhv ja tugilaager. Ja siis käigukasti turbiin. Pöörded on iseenesest stabiilsed maanteel ühtlase kiirusega sõites? Kast muidu toimetab nagu siidi?
A, rehvid on ikka korralikud? Vanad ja väikese deformatsiooniga rehvid võivad ka sirgete velgedega ning tasakaalustatult vibra põhjustada.
Re: BMW E61 Vibratsioon
Kas veljed tasakaalustati korralikus kohas ala mõni tuntud rehvifirma või kuskil nurgataguses pisikeses garaazis? Endal oli just sarnane juhtum, et said veljed tasakaalustatud ühes mitte väga tuntud kohas ja pärast oli korralik vibra. Läksin teise kohta kus rehvipink oli just kalibreeritud ja pärast seda vibra kadunud. Samuti kui ühele veljele liiga palju raskust laduda, siis võib ka taskaalustatud velg vibreerida.
Teise võimalusena pakuks ise ka sama, mis Martin juba pakkus. Kardaani tugilaager ja siis käigukasti turbiin.
Teise võimalusena pakuks ise ka sama, mis Martin juba pakkus. Kardaani tugilaager ja siis käigukasti turbiin.
Re: BMW E61 Vibratsioon
Jah, kohapeal töötava mootoriga on kõik tihe. Esisilla jupid eelmine sügis kõik vahetatud. See nõks vahel on, vahel mitte ja see nii väga ei häiri.Ma®tin kirjutas:Kohapeal töötava mootoriga loksutades on kõik tihe? Kui enamvähem, viis vast vibra sellega seotud pole. See naks ilmselt roolilatist või amordi tugilaagritest.
Stabiilselt maanteel sõites on pöörded stabiilsed, ei uju. Kast ise ka muidu toimetab nagu siidi. Eelmine aasta sai Hõbenooles mahlad kõik välja lastud ja uus pandud.Ma®tin kirjutas:Aga vibra suhtes oleks järgnevad variandid kardaanimuhv ja tugilaager. Ja siis käigukasti turbiin. Pöörded on iseenesest stabiilsed maanteel ühtlase kiirusega sõites? Kast muidu toimetab nagu siidi?
Kui veljed ostsin siis sain kaasa 4 rehvi. 2tk viskasin kohe minema. 2tk tundusid sõidetavad (kuigi sisemine äär rohkem kulunud). Sai siis ostetud sama firma 2 uut rehvi. Need panin algselt taha ja vanad ette. Aga kuna vibra oli siis viskasin uued ette ja vanad taha. Mitte midagi ei muutunud. Samas ei saa asi olla ka rehvides ja velgedes kuna need juba kolmandad veljed millega sama probleem. Nendega lihtsalt vibra vähe suurem kuna ka suuremad rehvid.Ma®tin kirjutas:A, rehvid on ikka korralikud? Vanad ja väikese deformatsiooniga rehvid võivad ka sirgete velgedega ning tasakaalustatult vibra põhjustada.
Rehvid lasin peale panna ja balanseerida Rehvipunkt OÜ -sRain530 kirjutas:Kas veljed tasakaalustati korralikus kohas ala mõni tuntud rehvifirma või kuskil nurgataguses pisikeses garaazis? Endal oli just sarnane juhtum, et said veljed tasakaalustatud ühes mitte väga tuntud kohas ja pärast oli korralik vibra. Läksin teise kohta kus rehvipink oli just kalibreeritud ja pärast seda vibra kadunud. Samuti kui ühele veljele liiga palju raskust laduda, siis võib ka taskaalustatud velg vibreerida.
Seal tundus töö küll igati korralik. Lasti käiaga isegi vana tasakaalu kumm maha.
Kusjuures imelik on see ,et vahepeal on vibra peaaegu olematu ja siis jälle tuleb tagasi. Ei saa isegi aru millest see nii tuleb ja läheb.Rain530 kirjutas:Teise võimalusena pakuks ise ka sama, mis Martin juba pakkus. Kardaani tugilaager ja siis käigukasti turbiin.
Kas seda kardaani tugilaagrit ja turbiini kuidagi testida ka saab? Umbropsu ei tahaks enam asju vahetada Kulukaks läheb teine!
Re: BMW E61 Vibratsioon
Mine kuhugi asjalikku BMW-ga sinapeal olevasse asutusse (Karivol ja Bayer Motors nt) sooviga kardaanimuhvi ja tugilaagrit kontrollida ja saad selgeks. Nende vahetusel ka teatud nipid ja reeglid, seega päris igalpool teha ei tasu.
Re: BMW E61 Vibratsioon
Täna sai auto üles tõstetud, seoses piduriklotsi anduri vahetusega. Sai siis seda kardaanileevendit ka vaadatud.
Tundus nagu oleks need kardaanileevendi poldid kuidagi tsentrist väljas ja mingi pikilõtk oli ka sees. Kuidagi väga pehme oli see leevendi.
Ilmselt siis kardaani tugilaager ja leevendi õhtal.
Kas keegi teab kuidas selle kardaanileevendi ja tugilaagri vahetus täpselt välja nägema peaks? Kas kardaani saab ikka ilusti nuudist lahti võtta , et selle tugilaagri kätte saaks? On seal mingi stpopper? Uus laager tuleb ilmselt pressida? Lisaks on vist sumps ka vaja maha võtta? Mida veel soovitaksite vahetada lisaks kardaanileevendile ja laagrile sellise töö puhul?
Kui keegi mõnda head linki teab oleks ka abiks!
Tundus nagu oleks need kardaanileevendi poldid kuidagi tsentrist väljas ja mingi pikilõtk oli ka sees. Kuidagi väga pehme oli see leevendi.
Ilmselt siis kardaani tugilaager ja leevendi õhtal.
Kas keegi teab kuidas selle kardaanileevendi ja tugilaagri vahetus täpselt välja nägema peaks? Kas kardaani saab ikka ilusti nuudist lahti võtta , et selle tugilaagri kätte saaks? On seal mingi stpopper? Uus laager tuleb ilmselt pressida? Lisaks on vist sumps ka vaja maha võtta? Mida veel soovitaksite vahetada lisaks kardaanileevendile ja laagrile sellise töö puhul?
Kui keegi mõnda head linki teab oleks ka abiks!
Re: BMW E61 Vibratsioon
Sai siis põhja kate kõik alt ära võtud ja seda kardaani leevendit ja tugilaagrit vähe tähelepanelikumalt uuritud.
Tundub ikkagi ,et seal on kõik ok. Tugilaagril on väga väga pisike lõtk nagu. Väga kahtlen ,et nendes viga on. Leevendi tundus ka ikkagi ok.
Ja samuti kas see tugilaager ja karaanileevendi saavad rooli lüüa ?
Vahetasin ees teise rattalaagri ka ära, aga ikka tolku ei midagi. (ees mõlemad nüüd vahetatud, sai ostetud SKF aga laagri tootja KOYO)
Samuti välistaks käigkasti hüdromuhvi kuna kiirusel 100km/h lükata käigukast N peale ,siis vibratsioon on täpselt sama. Makes no difference.
Tunib ,et vibra tuleb algselt 70km/h rooli ja kandub üle ka keresse.
Avastasin muidugi ühe asja veel mis võib selle vibratsiooniga seotud olla.
Sõites 120km/h ja normaalselt pidurdades esimese korraga nagu kõik ok, kiirus tagasi 120km/h ja uuesti pidurdada, siis tuleb rooli vibra, kiirus tagasi 120km/h ja pidurdada, siis tuleb veel suurem vibra, kiirus tagasi 120km/h ja veel pidurdada siis tuleb veel suurem vibra (siis juba suht ulme). Peale seda sõita 70-90km/h ja pidurda, siis lööb ka rooli korraliku vibra. Kui pidurid või midagi seal maha jahtub , siis kaob pidurdamisel vibra ära kuni 100km/h.
Roolilatil tundub olema väike lõtk, kas see võib põhjustada sellist vibratsiooni.
Täiesti müstiline teema minu jaoks juba
Kellelgi ideid!?
Tundub ikkagi ,et seal on kõik ok. Tugilaagril on väga väga pisike lõtk nagu. Väga kahtlen ,et nendes viga on. Leevendi tundus ka ikkagi ok.
Ja samuti kas see tugilaager ja karaanileevendi saavad rooli lüüa ?
Vahetasin ees teise rattalaagri ka ära, aga ikka tolku ei midagi. (ees mõlemad nüüd vahetatud, sai ostetud SKF aga laagri tootja KOYO)
Samuti välistaks käigkasti hüdromuhvi kuna kiirusel 100km/h lükata käigukast N peale ,siis vibratsioon on täpselt sama. Makes no difference.
Tunib ,et vibra tuleb algselt 70km/h rooli ja kandub üle ka keresse.
Avastasin muidugi ühe asja veel mis võib selle vibratsiooniga seotud olla.
Sõites 120km/h ja normaalselt pidurdades esimese korraga nagu kõik ok, kiirus tagasi 120km/h ja uuesti pidurdada, siis tuleb rooli vibra, kiirus tagasi 120km/h ja pidurdada, siis tuleb veel suurem vibra, kiirus tagasi 120km/h ja veel pidurdada siis tuleb veel suurem vibra (siis juba suht ulme). Peale seda sõita 70-90km/h ja pidurda, siis lööb ka rooli korraliku vibra. Kui pidurid või midagi seal maha jahtub , siis kaob pidurdamisel vibra ära kuni 100km/h.
Roolilatil tundub olema väike lõtk, kas see võib põhjustada sellist vibratsiooni.
Täiesti müstiline teema minu jaoks juba
Kellelgi ideid!?
Re: BMW E61 Vibratsioon
Ma arvan, et üks esimestest supporti kolbidest ei liigu sul korralikult.
Re: BMW E61 Vibratsioon
Endal ka e61-l 80+ sõites häiriv vibratsioon sees. Üle 100 km/h sõites kaob roolilt ära aga kõrvalistuja peatugi ikkagi vibreerib. Autol on kevadest uued rehvid peal. Enne kui eelpool toodud asju kontollima hakkan, siis tahaksin alustada velgede kontrollimisest...
Kuhu soovitate minna?
Aitäh!
Kuhu soovitate minna?
Aitäh!
- TELK
- Huviline
- Postitusi: 1620
- Liitunud: 24.10.2006 22:29 13
- Peamine sõiduk: BMW 530xd
- Asukoht: Uus Saue vald
Re: BMW E61 Vibratsioon
Soovitan kontrollida käigukasti tagumist puksi
Re: BMW E61 Vibratsioon
Ei uskunud algul sellesse aga sain enda vibratsiooni korda vast kõige kergema lahendusega. Kevadel sai uued rehvid ostetud ja peale esimest tasakaalustamist sai teist korda veel samas kohas üle käidud, et kõik oleks ikka korras. Kahjuks linnast välja ei sattunud pikka aega ja vibratsiooni ei tundnud. Nüüd käisin kõverate velgede hirmus Vabaduse pst veljesirgestamis töökojas ja mehed tegid asja korda. Isegi veljed ei olnud kõverad. Suurte silmadega vaadati kus ma tasakaalustamas olen käinud. Täiesti väljas olid tasakaalust ja peale seda on ikka hoopis teine tera maantee kiirustel.
- bmw 740
- Huviline
- Postitusi: 109
- Liitunud: 14.03.2007 15:37 44
- Peamine sõiduk: Bmw 730 E65
- Asukoht: Rapla
Re: BMW E61 Vibratsioon
Endal sama probleem,et sõidu ajal 95+Km/h vibratsioon keres ja pole siiani veel mingit lahendust leidnud ning omal juba mõistus otsas.Autoks E65.
Kui suure tõenäosusega võib olla viga tagasillas olevas vibratsiooni leevendis ja kuidas seda kontrollida?
Kui suure tõenäosusega võib olla viga tagasillas olevas vibratsiooni leevendis ja kuidas seda kontrollida?
Re: BMW E61 Vibratsioon
Tere
Sama mure E61-ga. Kui varem oli keres ja roolis vibratsiooni kiirusevahemikus 80-100km/h, siis jama süveneb ja nüüd on vibra ka väiksema kiirusega. Kõige kõvem vibratsioon on siis kui kiirust kergelt pidurdades maha võtta, kui pidurit tugevamalt vajutada, kaob ära. Masinal on pidurikettad-klotsid ees vahetatud, alla läksid ka uued suverehvid, sild on kontrollitud ja vigu pole. Tean, et turbiin on minemas, kerge pöörete kõikumine esineb, aga kas see võib ka nii suurt vibratsiooni tekitada? Või on esialgu mingeid lihtsamaid asju, millele tähelepanu pöörata võiks?
Sama mure E61-ga. Kui varem oli keres ja roolis vibratsiooni kiirusevahemikus 80-100km/h, siis jama süveneb ja nüüd on vibra ka väiksema kiirusega. Kõige kõvem vibratsioon on siis kui kiirust kergelt pidurdades maha võtta, kui pidurit tugevamalt vajutada, kaob ära. Masinal on pidurikettad-klotsid ees vahetatud, alla läksid ka uued suverehvid, sild on kontrollitud ja vigu pole. Tean, et turbiin on minemas, kerge pöörete kõikumine esineb, aga kas see võib ka nii suurt vibratsiooni tekitada? Või on esialgu mingeid lihtsamaid asju, millele tähelepanu pöörata võiks?
Re: BMW E61 Vibratsioon
Kõige lihtsam asi, vaata oma pidurid kriitilise pilguga uuesti üle, sest kettad/klotsid on ainult üks osa nendest. Kas kolvid sadulad liiguvad ilusti, kas auto veereb vabalt kui õlaga veidi tõugata (nii sooja piduriga kui külmaga. Vihjeks võin öelda, et korras piduritega tõukab õlaga ka X5 täiesti vabalt liikuma). Mitteliikuv pidurisadul teeb uue pidurikettaga kiirelt 1:0
Made for fun E34 540 93a. (Avusblau) F15 15a. (Space Grau)
Re: BMW E61 Vibratsioon
Vibratsioon oli sees ka siis kui ma polnud uue kettaga ühtegi pidurdustki teinud, nii et ma pigem selle piduriteema välistaks.
Re: BMW E61 Vibratsioon
Minu jutt ei käinudki ainult pidurdamise hetke kohta vaid tavasõidul vibra, mis pidurdades hetkeks võimendub.
Made for fun E34 540 93a. (Avusblau) F15 15a. (Space Grau)