1. leht 1-st

Suur õlikulu

Postitatud: 14.02.2019 06:55 15
Postitas Exceed12
Tere!
Probleem selles ,et õlikulu on maru suur ~50km peale 300-400ml(õli varda järgi).
Sai korda tehtud peenikesed vaakumvoolikud kuna autol polnud jõudu. Nüüd jõud olemas ja on vägagi ergas.
Kiirendades turbo veidi viliseb (isegi meeldiv hääl).
Kapotialt väga ei näe kas kuskilt lekib.
Hommikul lumel ei täheldanud õliplekke maas.
Ei tossa ei suitse.
Autoks 2001a 530d atm.
Kust millega alustada? Alustaks lihtsamatest asjadest väga ise autodest ei tea midagi nii.

Re: Suur õlikulu

Postitatud: 14.02.2019 09:06 31
Postitas m2x
Mõõtsid ikka samades tingimustes? St. külma mootoriga kui õli on karterisse valgunud? Sõidust tulles või lühikest aega pärast ei pruugigi õigesti näidata, plokk on suur ja õli igalpool laiali.

Re: Suur õlikulu

Postitatud: 14.02.2019 10:46 16
Postitas Exceed12
m2x kirjutas:Mõõtsid ikka samades tingimustes? St. külma mootoriga kui õli on karterisse valgunud? Sõidust tulles või lühikest aega pärast ei pruugigi õigesti näidata, plokk on suur ja õli igalpool laiali.
Just nii samades tingimustes 5-8h vahega mõõtnud.

Re: Suur õlikulu

Postitatud: 14.02.2019 10:54 18
Postitas Exceed12
Unustasin mainida ,et jahutusvedelikus on väiksed mootoriõli täpid. Kuid kas on reaalne ,et sinna võis kaduda see õli kõik?

Re: Suur õlikulu

Postitatud: 14.02.2019 22:10 09
Postitas Raemees
Jahutusvedelikus täpid võivad olla ka sellest, et see 10a vahetamata, või rohkem, mis iganes. Vaheta vedelik ja varsti selge kas jääb puhtaks...

Re: Suur õlikulu

Postitatud: 15.02.2019 02:21 27
Postitas Indrek523
See turbovile tekib sellest, et lõtkud juba igalepoole suured ja kisub vastu korpust! Õlikulu ka ilmselt liigse turbo kulumise tagajärg!

Re: Suur õlikulu

Postitatud: 15.02.2019 02:24 26
Postitas Indrek523
Exceed12 kirjutas:Unustasin mainida ,et jahutusvedelikus on väiksed mootoriõli täpid. Kuid kas on reaalne ,et sinna võis kaduda see õli kõik?
Ei sinna see õli kõik ei kao aga sellel mootoril on soojusvaheti täitsa olemas! Ehk kui pole tegu trolliga siis jah, soojusvaheti tihendeid võiks aegajalt vahetada!

Re: Suur õlikulu

Postitatud: 15.02.2019 16:38 25
Postitas Exceed12
Indrek523 kirjutas:
Exceed12 kirjutas:Unustasin mainida ,et jahutusvedelikus on väiksed mootoriõli täpid. Kuid kas on reaalne ,et sinna võis kaduda see õli kõik?
Ei sinna see õli kõik ei kao aga sellel mootoril on soojusvaheti täitsa olemas! Ehk kui pole tegu trolliga siis jah, soojusvaheti tihendeid võiks aegajalt vahetada!
Tänan, uurin asja ja annan teada!

Re: Suur õlikulu

Postitatud: 15.02.2019 21:23 41
Postitas Mart_L
Õlivarrast kontrollisid ikka teise väljatõmbamise ajal? Esimene kord kontrollides on mul ka varras tolmukuiv alati (selle mootori eripära), uuesti sisse torgates ja välja tõmmates näitab alles taset. Karterituulutus/filter ok? Ainult turbovile järgi diagnoosi panna ja kallist detaili vahetada on ka veits imelik, vilet võib teinekord ka mõni väike süsteemileke tekitada (lõdvikud/jahuti siis tilguvad seest õlist?) Mul X-l on 7-s aasta kerge vile taga ja igasugune õlikulu puudub 10 000km peale, samuti ei tossa ja minek igati ok :idea:

Re: Suur õlikulu

Postitatud: 15.02.2019 21:37 41
Postitas Exceed12
Mart_L kirjutas:Õlivarrast kontrollisid ikka teise väljatõmbamise ajal? Esimene kord kontrollides on mul ka varras tolmukuiv alati (selle mootori eripära), uuesti sisse torgates ja välja tõmmates näitab alles taset. Karterituulutus/filter ok? Ainult turbovile järgi diagnoosi panna ja kallist detaili vahetada on ka veits imelik, vilet võib teinekord ka mõni väike süsteemileke tekitada (lõdvikud/jahuti siis tilguvad seest õlist?) Mul X-l on 7-s aasta kerge vile taga ja igasugune õlikulu puudub 10 000km peale, samuti ei tossa ja minek igati ok :idea:
Olen kontrollinud 2-3 korda varrast külma mootoriga ja jäänud kindlaks et õlikadu on täiesti olemas.
Hetkel natuke uuritud asja ning võib ka olla õhuleke sisselaskekollektori ja silindripea vahel ,sest kui sisselaskekolde maha võtsin oli tihendid halvas seisus ja polt või 2 oli puudu. ps auto ostetud umb 3 nädalat tagasi. Hoian teemat üleval niikaua kui asi vask.

Re: Suur õlikulu

Postitatud: 16.02.2019 00:15 26
Postitas Indrek523
Sellel mootoril väga lihtne turbo seisukorda kontrollida, eemalda see u kujuline toru mis kinnitub kahe kruviga õhulugeja külge ja saab näppida turbo sisemust! Kui sealne võll natuke liigub risti pole viga aga kui pikilõtk ka on siis ilmselt asi otsa saanud! Selle toru eemaldamise lihtsustamiseks vist võiks vaakumpumba ka eest koristada. Mina pole seda teinud kuna mul miski väänatav pikendus olemas, keera või 90 kraadise nurga all lahti.

Re: Suur õlikulu

Postitatud: 25.02.2019 19:49 08
Postitas Exceed12
Indrek523 kirjutas:Sellel mootoril väga lihtne turbo seisukorda kontrollida, eemalda see u kujuline toru mis kinnitub kahe kruviga õhulugeja külge ja saab näppida turbo sisemust! Kui sealne võll natuke liigub risti pole viga aga kui pikilõtk ka on siis ilmselt asi otsa saanud! Selle toru eemaldamise lihtsustamiseks vist võiks vaakumpumba ka eest koristada. Mina pole seda teinud kuna mul miski väänatav pikendus olemas, keera või 90 kraadise nurga all lahti.
Tere jälle, risti lõtk oli olemas piki lõtk aga väga väga õrnalt tunda, nn turbo propelleri juurest koja seest oli koda vähe heledam nagu oleks vastu käinud. , õline polnud suht puhas oli seest.

Re: Suur õlikulu

Postitatud: 28.02.2019 08:43 07
Postitas AARE540
Kas hommikul külma mootorit käivitades ka tossu ei viska?