1. leht 1-st

e39 steptronicu upshifti disable

Postitatud: 10.12.2019 15:04 01
Postitas iknowthatfeelbro
Tere.

Probleem selline, et steptronic vahetab käike ise ka manuaal modes. Eriti häiriv on ülesvahetus piirajas. Kas on võimalik jätta manuaal modes käiguvahetus vaid juhi teha / sisse vaid üks käik?

Ise näen väljapääsuna hakata ise shift solenoididele tuimalt 12 volti aku pealt andma (5HP24 kastil peaks neid olema kokku 3 tükki. Kui vool on 1. ja 2. solenoidil, siis on sees teine käik. Kui on ainult 1. solenoidil vool, siis esimene ja kui ainult 2. solenoidil vool, siis kolmas käik. Kui kusagil voolu pole, siis viies (avariirežiimis kaob vool ära kastist ja seetõttu lähebki viies sisse). On mul õige arusaam asjast ja/või plaanil jumet?

Enne aga kui ma midagi nii autistlikku tegema hakkan, siis tahaks leida kergemat lahendust :D

Re: e39 steptronicu upshifti disable

Postitatud: 10.12.2019 17:02 29
Postitas Artur_L
Kõige kergem lahendus on osta manuaal :mrgreen:

Re: e39 steptronicu upshifti disable

Postitatud: 10.12.2019 17:13 34
Postitas iknowthatfeelbro
540-i vist kuigi kergelt manuaaliga ei saa :)

Ning vaadates kuhu asjad liiguvad käigukastide osas (manuaale jääb vähemaks ka tavaliste mootorite puhul), siis millalgi oleks paratamatult vaja steptronicule sellist modi.

Re: e39 steptronicu upshifti disable

Postitatud: 10.12.2019 19:52 37
Postitas ttsys
Kogu see tekst vooluga on pehmelt öeldes autistlik.
iknowthatfeelbro kirjutas: 10.12.2019 15:04 01 Kui kusagil voolu pole, siis viies (avariirežiimis kaob vool ära kastist ja seetõttu lähebki viies sisse). On mul õige arusaam asjast ja/või plaanil jumet?
iknowthatfeelbro kirjutas: 10.12.2019 15:04 01 Enne aga kui ma midagi nii autistlikku tegema hakkan, siis tahaks leida kergemat lahendust :D

Re: e39 steptronicu upshifti disable

Postitatud: 10.12.2019 21:52 11
Postitas iknowthatfeelbro
Kummast osast sa aru ei saanud - kas sellest, et vool kaob solenoididest ära või sellest, et siis kui shifti solenoidides voolu pole on 5. käik sees? Ma võin proovida sul sellest aru saada, kui sa ise pole päris võimeline :D

Re: e39 steptronicu upshifti disable

Postitatud: 10.12.2019 22:33 49
Postitas toivoku
mõte on tore aga mõistlikum on orgunnida manuaal kast.

Re: e39 steptronicu upshifti disable

Postitatud: 10.12.2019 22:58 55
Postitas zcode

Re: e39 steptronicu upshifti disable

Postitatud: 11.12.2019 04:23 47
Postitas 50atmracing
Jälgin , eelnev talv oli endagi häiriv et vahetab käigu siis rohkem ei jaksa vedada ja kui hoida pööre 5k juures siis vahetas ta ise ikka paratamatult ära jalga kergelt tõstes :mad: .

Re: e39 steptronicu upshifti disable

Postitatud: 11.12.2019 06:17 24
Postitas ooDDoo
iknowthatfeelbro kirjutas: 10.12.2019 21:52 11 Kummast osast sa aru ei saanud - kas sellest, et vool kaob solenoididest ära või sellest, et siis kui shifti solenoidides voolu pole on 5. käik sees? Ma võin proovida sul sellest aru saada, kui sa ise pole päris võimeline :D
Kui on elektrooniline rike läheb sisse neljas käik. Kui mehhaaniline viga läheb kolmas. Viiendat nii sisse ei saa ja turbiin lukku ei lähe.

Re: e39 steptronicu upshifti disable

Postitatud: 11.12.2019 17:29 36
Postitas iknowthatfeelbro
Ma ka põgusalt uurisin seda Dinani chipi ning see võiks olla üheks väljapääsuks küll. Esmalt aga proovin kergemaid (kiiremaid) variante.

Ma jään ikka 5. käigu teooria peale, kuid see ei ole antud juhul oluline ega ole vaja siia takerduda. Kes tahab loeb 5HP24 diagnostikajuhendtit, kes tahab kuulata foorumlasi - eks igaüks vaatab ise.

Mõtlesin et ehk aitaks hoopis Curve Recognition süsteemi šabotaaž kasutades eri diameetriga rattaid esisillal (idee poolest Curve Recognition süsteem takistab ülesvahetusi, kui auto on kurvis, võrreldes selleks esirataste kiiruse signaale). Proovin hankida reise diameetriga ratta ning annan tulemustest teada (ehk aitab lihtsalt sättida erinevad rehvirõhud?). See peaks olema kõige kergem trikk, kuidas panna oma winterbeater ühte käiku sees hoidma.

Re: e39 steptronicu upshifti disable

Postitatud: 11.12.2019 18:37 30
Postitas Artur_L
Et enne dristi minekut vahetad rattaid koguaeg? Kõlab suht mitte “kõige kiiremana” :mrgreen:
Rehvirõhkudest jääb väheseks- ei anna isegi errorit.

Ühenda tagumine parem? Abs andur lahti- siis peaks spido ka kutu olema ja käimar ei tohiks aru saada mis toimub. Ehk aitab :mrgreen:

Re: e39 steptronicu upshifti disable

Postitatud: 12.12.2019 06:24 35
Postitas ooDDoo
Käikar vahetab käike ka katkise tagumise abs anduriga. Lisaks on see et üle 5500 rpm saadab aju signaali mootoriajusse, et see keeraks süüdet hilisemaks et mootorilt käiguvahetuseks jüudu maha saada. Milleks üldse jamada miks mitte manuaal.

Re: e39 steptronicu upshifti disable

Postitatud: 16.12.2019 17:23 16
Postitas iknowthatfeelbro
V8 manuaal swap pole just kõige odavam lõbu (kast / adapter plaat, hooratas, sidur, lugematud töötunnid) ning e39 pole küll see auto kuhu hakata raha matma.

Rehvirõhkude erinevus ei aidanud kahjuks :( Lisaks DSC ja ABS kaitsmete eemaldamine rikkus tavalise käiguvahetuse ära, kuid piirajas tõstis lõpuks ikkagi :D

Mis signaal täpsemalt annab märku käiguvahetusest (kas mootori koormus või pöörded või mis täpselt)? Kas neid signaale oleks võimalik petta (panna käigukasti aju ja ülejäänud CAN-BUS-i süsteemi vahele mingi proxy vms)? Kas siis võivad tekkida mingid turvalisuse probleemid (checksumid enam ei klapi nt)? Huvitav mis näiteks siis saaks, kuid käigukastile kogu aeg spämmida 3000 pöörde signaale vms - sellisel juhul võiks ju nagu käiku sees hoida küll :D

Re: e39 steptronicu upshifti disable

Postitatud: 17.12.2019 22:53 33
Postitas toivoku
iknowthatfeelbro kirjutas: 16.12.2019 17:23 16 ...ning e39 pole küll see auto kuhu hakata raha matma.

sellise suhtumisega ei ole pointi üldse autot omada.

Re: e39 steptronicu upshifti disable

Postitatud: 17.12.2019 22:54 59
Postitas Artur_L
Kutt ootab ju lund selle jaoks.
Ma sain oma 320dA väga edukalt külksi lastud, polnud mingit probla upshiftimisega :mrgreen:

Re: e39 steptronicu upshifti disable

Postitatud: 19.12.2019 06:45 39
Postitas m2x
Mul 530Dga sama, eelmine talv sai küljetada nii tavareziimis, sportreziimis kui manuaalireziimis ja ei jäänud ükski külks laskmata.. Algusest peale jälgin teemat ja mõtlen, et miks 4.0 v8 üldse piirajas peab istuma, minu 142kw saab asfaltilgi ilusti 4000 pöördel rattad ühtlaselt maast lahti, lumest rääkimata.

Re: e39 steptronicu upshifti disable

Postitatud: 19.12.2019 11:46 25
Postitas strohher
Piirajasse läheb ilmselt selle pärast, et mähitakse monoga. Kui nii suur isu põletada, siis tuleks kemppi diffri peale panustada, mitte mingi kaitsmete välja tõmbamise ja muu jamaga tegeleda.

Re: e39 steptronicu upshifti disable

Postitatud: 19.12.2019 11:52 49
Postitas iknowthatfeelbro
Ma arvan, et siin mingi dissonants diisli- ja bensukaomanike vahel. Nimelt diisliomanikud ei suuda vist ära tajuda, et (ilma vanoseta) BMW bensiinimootoril pole jõhkrat insta-väänet alates 2000-st pöördest vms.

Ilma vanoseta M62 hakkab elama alates 3000st pöördest ning tõeliselt magusaks vahemikuks peaksin ise 4000-6000 pööret. Ja siin lähebki juba asi ohtlikuks, sest kõrgel pöördel tahab kast käigu üles vahetada ning siis poob tõenäoliselt kinni (nagu ka üks eeskõneleja oli täheldanud).

Aga jaa, ma mõtlesin nüüd lume ära oodata ja vaadata mis saama hakkab - ehk pole asi nii hull :) Auto CAN-BUS-i süsteemi ei julge praegu vastu talve häkkima hakata. Äkki ei saa siis üldse sõita enam :D