E65 745i kepsu ja raamsaalede mure

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Rinx_
Huviline
Postitusi: 248
Liitunud: 17.10.2012 01:56 29
Peamine sõiduk: BMW 525tdat

E65 745i kepsu ja raamsaalede mure

Postitus Postitas Rinx_ »

Soov vahetada BMW e65 2001a 745i 245kw kepsu ja raamsaaled.
Mootoriks siis N62b44a.
Algas sellest et leidsin õlivannist ketitalla tükke 😡. Kuna kettide ja taldade vahetuseks tuleb mootor aiste vahelt välja võtta ning vahekarter ja plokikaas eemaldada, läks asi aja ning rahamahukamaks🤬.
Kuna mootor täielikult laiali võetud siis lähevad enamus asju vahetusse, kaasa arvatud kepsu ja raamsaaled.
Kahjuks olen tulutult otsinud b varuosi kuna mitme tootja kataloogis olemas tooted mis peaks sobima sellele mootorile, kuid need ei pea paika😕.
Olen mitmele tootjale saatnud meile piltide ja mõõtudega vajaminevatest varuosadest kuid pole nende kaudu õigeid saalesid saanud.
Väntvõll on käinud mõõtmised ja poleeris. Mõõtud on STD ehk siis kulumist on olnud minimaalselt ja läheks standard mõõdus saaled.
King Racingult sai ka kataloogi järgi tellitud kuid mõõdud ei pea paika kui üle mõõtsin. Mõne kuu eest juba loobusin ja olin nõus originaal varuosad tellima.
Kepsu ja raamsaaled kokku u. 1400 euri 🤔 kuid tundub et ei saa isegi originaalne.
Ehk on keegi sama mahuka töö ette võtnud ja oskab soovitada kuskohast saaks saaled tellida 🙂 Tõesti asi juba liiga pikale veninud ning kulutusi palju teinud. Sooviks lõpuks mootori kokku saada ja sõitma saada 😁
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1522
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: E65 745i kepsu ja raamsaalede mure

Postitus Postitas LEDBeam »

Kui juba saalesid mõõta oskasid, kas mootori originaalid oli mõõdust väljas? Originaalsüsteemist saab saalesid 1-kaupa, raamidest kui kuluvad, siis alumised ja kepsudel ülemised. Lisaks pane tähele värvikoode. Selles orienteerumiseks on kindlasti vaja TIS-i lugeda.
Kusjuures mina sain 8 ülemist sinist kepsusaalet oeprofist kokku 187 € ja alumised raamid tulevad veel soodsamad (3 erinevat värvi). Kuid vahetuse eelduseks on mõõtmine ja veel kord mõõtmine ja raamide puhul tuleb värvikoodid järgi kontrollida, vajadusel TIS-ist vaadata 0,3 sajandikku paksemad jne. Kuna raamsaaled on erinevate paksustega, siis korralikku universaalset järelturu komplekti ei saagi olla.
Pilt
BMW without faults is not BMW
Rinx_
Huviline
Postitusi: 248
Liitunud: 17.10.2012 01:56 29
Peamine sõiduk: BMW 525tdat

Re: E65 745i kepsu ja raamsaalede mure

Postitus Postitas Rinx_ »

Minu saaled ei olnud väga hullud. Raamsaaledel mõned väiksemad sooned ja ülemistel kepsusaaledel oli vaske näha. Kõik tootekoodid on üle kontrollitud ning olin juba valmis originaale tellima. Lasin saata originaaltellimuse päringu kuid pole vastust saanud. Loodan ehk ikkagi on võimalik norm hinnaga saalede komplektid kuskilt leida kuna olen näinud et teistele BMW mootorile on müügil Mahale, Kolbensmith ning performance tootjate saalesid.
Olen kursis BMW saalede värvikoodidega. Sellisel juhul kui väntvõll lihvitakse näiteks +0.25mm mõõtu tuleks teha plastik surve test ning kontrollmõõtmine. Seejärel saaks tabeli järgi teada millise värvikoodiga saale tellida. Kas siis BMW mootorid on nii erilised ning neile sobivad ainult originaalsaaled? Toodetakse ka ju performance saalesid mida müüakse komplektina.
https://www.bimmerworld.com/About-Us/BM ... -Bearings/
Rinx_
Huviline
Postitusi: 248
Liitunud: 17.10.2012 01:56 29
Peamine sõiduk: BMW 525tdat

Re: E65 745i kepsu ja raamsaalede mure

Postitus Postitas Rinx_ »

tänan
Vaatasin oeprof.ee leheküljele. Täitsa norm hinnaga varuosasid võimalik tellida 🙂
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1522
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: E65 745i kepsu ja raamsaalede mure

Postitus Postitas LEDBeam »

Raamsaalede jaoks pead lugema vändal ja plokil infot, mille enne postitasin. Võllimõõdud vastavate värvikoodide jaoks. Mingit remontmõõdu juttu siin pole mõtet ajada, jutt käib 3-st variandist standardmõõdust. Reast on näha, et violet on kõige paksem. Võid teha pärast võlli mõõtmist paranduse. Kui ei mõõda, siis lähtuda võllil kirjas olevast. Raamsaaled võivad iga kaela kohta olla erinevad.
Standard yellow mm 69.984 +0.006
Standard green mm 69.977 +0.006
Original violet mm 69.971 +0.005
BMW without faults is not BMW
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1953
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: E65 745i kepsu ja raamsaalede mure

Postitus Postitas teet82 »

Kasutan ka seda teemat küsimiseks, kuigi mootor on tegelikult N55. Kui võtan poest B-osa saalede komplekti, siis seal võib olla juures lisainfo, et sobib näiteks kaelamõõdule 69.984 kuni 69.971 (eelnevast postitusest võetud kolme erineva värvikoodi vahemik). Ja kuskilt võib leida infot, et lubatud lõtk on näiteks 0.02 kuni 0.05, siis põhimõtteliselt peaks asi jääma ka suvalise B komplektiga lubatud piiridesse.
Värvikoodid mingi ideaalse lõtku saavutamiseks, aga kestab ka iga lubatud piirides lõtkuga?
Pean varsti ühe mootori kokku panema, millel taastati väntvõll keevitamise teel. Eriti usku pole sellesse ja ei näe mõtet jamada nende värvikoodidega.
Kasutaja avatar
unicoil
Huviline
Postitusi: 746
Liitunud: 06.02.2013 22:31 25

Re: E65 745i kepsu ja raamsaalede mure

Postitus Postitas unicoil »

B- osaga korralikult tootjalt (Glyco, Kolbenschmidt) toimib. Värvi koodi teema originaalis on selleks, et oleks ülitäpne ja sellel on mõtet kui tehases pannaks uus mootor kokku.
N55 pooleks väntvõlli on korduvalt nähtud.
Tallinn 56285704
Vasta