K: e32 v8 õlide ja küünalde vahetus.

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
raidoraido
Huviline
Postitusi: 205
Liitunud: 02.07.2010 12:51 36

K: e32 v8 õlide ja küünalde vahetus.

Postitus Postitas raidoraido »

Küsimus siis selline targematele meestele :)
Autoks on e32 730i 160kW v8 1992 aasta, ja plaanis on teha mootoriõli, käigukastiõli, ja küünalde vahetus. Et äkki keegi oskab soovitada mis margid kõige paremini sobivad, mitte hirm odavad ja mitte ka hirm kallid. Ja kaasneb ka muidugi filtrite vahetus.

Ette tänades :)
---Bensiiniga pestakse pintsleid, diisel teeb jõudu--- 2.5 TDSA
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: K: e32 v8 õlide ja küünalde vahetus.

Postitus Postitas AARE540 »

BMW-le soovitatakse üldjuhul Castroli õli. Küünalde puhul on aga vastus lühike ja konkreetne- NGK BKR6EK :)
Kasutaja avatar
raidoraido
Huviline
Postitusi: 205
Liitunud: 02.07.2010 12:51 36

Re: K: e32 v8 õlide ja küünalde vahetus.

Postitus Postitas raidoraido »

selle koodiga osatakse mulle poest vajalikke küünlaid anda ? :P
---Bensiiniga pestakse pintsleid, diisel teeb jõudu--- 2.5 TDSA
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: K: e32 v8 õlide ja küünalde vahetus.

Postitus Postitas AARE540 »

Kindlasti.
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: K: e32 v8 õlide ja küünalde vahetus.

Postitus Postitas fiziks »

käigukasti jaoks castrol minumeelest sobivat õli ei tee. juhul kui manuaalkastiga siis vast leiab ka sinna castroli...aga automaadile käisid mingi shelli spets variant ja esso spets variant vist...need on muidugi nii ropp kallid, et ilmselt sa mõtled õige pea ümber oma plaanid :lol: automaatkasti õli vahetus + filter läheks maksma vist umbkaudu suurusjärgus 5k...okei, oirodes tuleb palju väiksem summa küll :D
jan.
Huviline
Postitusi: 45
Liitunud: 08.04.2010 18:52 09

Re: K: e32 v8 õlide ja küünalde vahetus.

Postitus Postitas jan. »

Üldjuhul on E32-l vanemad ZF automaatkäigukastid.
Esimesena tuleks kindlaks teha kas käigukasti peal olev plaat(kuhu on kirjutatud käigukasti tüübid jne) taust on kas roheline või must. Minul näiteks must, siis käib sinna dexron III. Ja näiteks Castrol dexron III maksis 160 eeki liiter, seda läheb 10 liitirit umbes,+orig, filter(517.-) ja orig. tihend(170.- vist oli) ja kui tööraha ei arvesta siis summaks ligi 2300.-(hinnad eekides, ei viitsi euridesse arvestada)

Aga muidugi kui see lipik roheline, siis käib sinna esso lt 71141 ning selle õli liiter oli äkki 300 millegagi ning siis läheb see kõvasti kallimaks. Muidugi on ka odavamaid õlisid sama kvalifikatsiooniga, kuid nendega pole kokku puutunud eriti ja ei oska soovitada ka.
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: K: e32 v8 õlide ja küünalde vahetus.

Postitus Postitas fiziks »

võtsin enne automaatselt enda mootori/kasti järgi, aga kuna mul 4-liitrine siis seal järel ainult 5hp30, millele omakorda käivad ainult shelli ja esso spets õlid. ja nende puhul siis ongi jah nii, et alla 300eeku liiter vist ei mängi kuidagi välja ning sisse läheb ~12l, filter maksis UM's ka ~800eeku :) shelli variant minumeelest oli veel kallim! ma arvan, et väga paljud ostavad omale vastava auto tänasel päeval umbes nii 3x selle raha eest, mis läheks kõigest käigukasti õlivahetuse peale :lol:
aga noh 3-liitrisel on tõesti natuke teine kast (vist oli 5hp18) ja mõnevõrra tuleb siis ilmselt odavam selle arvelt, nagu jan. siin arvutas.
Kasutaja avatar
Kivissaar
Huviline
Postitusi: 1981
Liitunud: 14.09.2008 18:45 21
Peamine sõiduk: Ducati
Telefon: 56863083
Asukoht: Rakvere

Re: K: e32 v8 õlide ja küünalde vahetus.

Postitus Postitas Kivissaar »

Kui sa teed mootoriõli vahetust siis kontrolli kindlasti ka õle õlipumba poldid!
need kipuvad lahti tulema.
vöiks ju arusaada et kui inimene enivei Passatiga söidab on ta juba eos elule käega löönud nii et vahet pole mis velg seal talvel all on
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5626
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Re: K: e32 v8 õlide ja küünalde vahetus.

Postitus Postitas eero »

Küünlad BKR6EK
Mootoriõli Liqui Moly TopTec 4100 5W40 (BMW LL04)
Kasti Mobil (Esso) LT-71141
Filtrid Mann
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
PriitK
Huviline
Postitusi: 293
Liitunud: 20.07.2010 20:54 27

Re: K: e32 v8 õlide ja küünalde vahetus.

Postitus Postitas PriitK »

Tere!
Üldiselt on kasti õlivahetusega just õlisuhtes nii, et olulist vahet ma omal pole küll täheldanud, kas panna sisse mingit kallima otsa oma või tavalist bensukast ostetud dextronII või III-me.
Mingit vahet tunda ei ole.
Automaatkast on enamusel e32-dedel ZF4/hp22 ja sama kast on ka jaguaritel.
Niiet nende kastidega ka mõningane kogemus olemas.
Täpselt sama nn keiss oli ka mootoriõliga, vahetasin õli ja panin kallist Castroli õli(8L/1200eek), järgmine õlivahetus panin odavat Wolf õli(8l/580eek), mingit vahet pole siiani märganud, töötab samamoodi nagu ennem.

Üldiselt, kui pappi nagu läga, võib igale poole ainult kallite brändide õlisi toppida, kui aga rahaga nii nagu enamusel, kannatab ka norm hinnaga odavamat õli kasutada ja ei koole sellest kellegi auto maha.

See on minu arvamus ja kogemus, ei pretendeeri absoluutsele tõele aga omad kogemused nii igatahes on näidanud.

Priit
Kasutaja avatar
Kivissaar
Huviline
Postitusi: 1981
Liitunud: 14.09.2008 18:45 21
Peamine sõiduk: Ducati
Telefon: 56863083
Asukoht: Rakvere

Re: K: e32 v8 õlide ja küünalde vahetus.

Postitus Postitas Kivissaar »

PriitK küsimus sulle

võtame näiteks sellise mootorratta nagu Ducati

sa paneksid sinna tavalist näiteks mm statoili mootorrata õli sisse?
kui soovitatavat õli hind on seal kuskil 300 kr kanti liiter
siis statoili õli saab enamvähem alla 100 eeki per ltr kätte ja sa paneksid stati oma kui raha ei oleks väga laristada?
vöiks ju arusaada et kui inimene enivei Passatiga söidab on ta juba eos elule käega löönud nii et vahet pole mis velg seal talvel all on
PriitK
Huviline
Postitusi: 293
Liitunud: 20.07.2010 20:54 27

Re: K: e32 v8 õlide ja küünalde vahetus.

Postitus Postitas PriitK »

To:Kivissaar:Hetkel pakun välja, et sa võrdled näppu p#rsega, kuna usun, et enamus siin riigis liiklevatest seitsmestest on nii suureläbisõiduga ja "peeneks" lastud, et sellel nüüd küll vahet pole kas paned Ägedat Castrolit või minupärast näiteks mingit Kingoilsi õli, kui ka sellel on olemas BMW.le vastavad normid.Toimivad mõlemad ok-lt.Ja ei jookse ükski Bmw kokku, kui kasutad muud öli peale Castroli. :)
Näitena võin sulle tuua selle:
Sõbral on v12 Jaguar, mis on oma olemuselt oluliselt kapriissem igasuguste õlide ja muude asjade suhtes kui meie armastatud BMW nii 6-8-kui ka 12 silindrilised.
Enne kasutas ka miskit Castrolit ja sinna hinnaklassi kuuluvaid õlisid, siis sai kopp ette ilgest raha loopimisest, kuna kogused on üsna suured, ja ostis mingit Kingoilsi õli omale indeksiga 10w50.
Peale mõningast sõitu peale õlivahetust, rääkis, et mingit reaalset vahet pole.
Nüüd kasutabki samat õli koguaeg ja on täiesti rahul.

Lisaks, kaldun arvama, et enamusel "meie" seitsmestel on läbisõit suurem kui 250kkm, kui mitte rohkem, näiteks minuomal ilmselt üle 350kkm-i(täpset ei tea,kuna odokas seisab 299960 peal.), kui nüüd ka see odav ja nn paha õli vastab BMW normatiividele(enamusel need kanku peal märgitud), siis miks olla Äge Rahamees ja osta puhtalt Castroli õli, seda enam, et enamusel pole näiteks hooldusraamatut ja **** seda teab mida eelmine omanik seal üldse kasutanud on enne hetkelist omanikku.?
Lihtne.
See ei ole mingi laiamine ega oma arvamuse peale surumine, lihtsalt see on minu isiklik arvamus, et kui ka odavam õli vastab normidele siis miks mitte kasutada seda.? :roll:

Ja ducati kohta sulle niipalju, et vaevalt sa ostaks omale miskise 200+kkm läbisõiduga ratast !?Ja siis sinna ilma mootori remonti tegemata seda kõige kallimat õli sisse lahmiks.!?
Muidugi on ka see puhtalt minu isiklik arvamus, on see õige või vale , jäägu igaühe enda otsustada.
Niipalju kui on erinevaid inimesi, on ka erinevaid arvamusi.
Ja jäägem siiski sõpradeks.
Niiet Peace man.

Enivei, et mitte enam teise inimese teemas OT-d teha siis edasine teema arendus HR.Kivissaarega Ps-S palun. :D

Priit
villuro
Huviline
Postitusi: 2
Liitunud: 16.02.2011 14:29 22

Re: K: e32 v8 õlide ja küünalde vahetus.

Postitus Postitas villuro »

PriitK kirjutas:Toimivad mõlemad ok-lt.Ja ei jookse ükski Bmw kokku, kui kasutad muud öli peale Castroli. :)
Näitena võin sulle tuua selle:
Sõbral on v12 Jaguar, mis on oma olemuselt oluliselt kapriissem igasuguste õlide ja muude asjade suhtes kui meie armastatud BMW nii 6-8-kui ka 12 silindrilised.
Enne kasutas ka miskit Castrolit ja sinna hinnaklassi kuuluvaid õlisid, siis sai kopp ette ilgest raha loopimisest, kuna kogused on üsna suured, ja ostis mingit Kingoilsi õli omale indeksiga 10w50.
Peale mõningast sõitu peale õlivahetust, rääkis, et mingit reaalset vahet pole.
Nüüd kasutabki samat õli koguaeg ja on täiesti rahul.

Priit
Jutt käib ilmselt minu Jaguarist.
Täpsustaks vähe, tegemist oli arvatava prügikastimootoriga, kuhu sai odavat solki sisse valatud.
Jaguari v12 käib nii kuumalt, et W50 õli on miinimum ja seda King õli oli kohe kohapealt võtta, et autoga sõita ja mootori seisukorrast üldse aimu saada. See mootor osutus üliheas korras olevaks vaatamata oma suurele läbisõidule. Selles vanade tihenditega mootoris olengi seda odavat poolsünti kasutama jäänud kuid vahetusvälp on ettenähtust oluliselt tihedam. Heal ja odaval õlil on ikka oluline vahe, kui palju miinimumnõudeid ületatakse, kaua õli oma omadused säilitab. Ja tulemust saaks täpselt hinnata ainult erineva õliga võrdselt sõitnud mootoreid lahti võttes ja mõõtes. Selle konkreetse V12- ga tõesti peale aastaid sõitmist midagi tuntavalt halvemaks pole läinud.
Odavat õli olen veel uute mootorite esimeseks lühikeseks sissetöötamiseks ja põrsas kotis mootorite testimiseks (ühes Jaguaris mul isegi Mannol kõige odavam õli sees, aga sellel üks klapp põlenud ja nagunii läheb remontimiseks) kasutanud. Uuena soetatud asjad kasutavad mul väga kalleid ja kvaliteetseid õlisid, korralikud vanad keskmiseid.
Eks valik on igaühe enda teha, aga mina mingisse lõpusirgel olevasse bemmi mootorisse tõesti kvaliteetset õli ei hakkaks raiskama.
Samas enne korralikult hooldatud ja heas korras asja päris solki ei valaks.
Kasutaja avatar
Kivissaar
Huviline
Postitusi: 1981
Liitunud: 14.09.2008 18:45 21
Peamine sõiduk: Ducati
Telefon: 56863083
Asukoht: Rakvere

Re: K: e32 v8 õlide ja küünalde vahetus.

Postitus Postitas Kivissaar »

Kuskile põllurallikasse otseloomulikult ei valaks õli mille liitri hind jääb kuskil 150 -... hinna klassi

aga üldiselt bmw v8 mootorid on suht korralikud veel sellise läbisõiduga .

Lihtsalt soovitus et sellisele masinale võiks veel mõelda kallimate õlide sisse valamist mitte mingit odavad vedelikku mis peale 4000 km kaotab vajaliku viskoossustaseme.
vöiks ju arusaada et kui inimene enivei Passatiga söidab on ta juba eos elule käega löönud nii et vahet pole mis velg seal talvel all on
villuro
Huviline
Postitusi: 2
Liitunud: 16.02.2011 14:29 22

Re: K: e32 v8 õlide ja küünalde vahetus.

Postitus Postitas villuro »

Sellega teemaga seoses tuleb meelde see, et UK paljud racingmootorite ehitajad kasutavad seadistamisel ainult ühe tuntud võidusõiduõlide tootja tippõli, põhjuseks see, et risk kalli mootori lõhkumiseks võimalikult väikeseks viia. Samuti on näiteks kogu Silverstone raja ümbruses tunda selle sama õli spetsiifilist lõhna...
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5626
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Re: K: e32 v8 õlide ja küünalde vahetus.

Postitus Postitas eero »

Huvipärast küsiks, kas teemaalgataja sai midagi selgemaks ka? :D
Ma usun, et asi on kordi segasem kui varem. Mina müüks vist parem auto maha selle kõige peale. :lol:
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kasutaja avatar
raidoraido
Huviline
Postitusi: 205
Liitunud: 02.07.2010 12:51 36

Re: K: e32 v8 õlide ja küünalde vahetus.

Postitus Postitas raidoraido »

päris keeruliseks kiskus siin jah :D Aga nüüd õnneks juba asjad korras õlide ja värkidega :P
---Bensiiniga pestakse pintsleid, diisel teeb jõudu--- 2.5 TDSA
romet844
Huviline
Postitusi: 4
Liitunud: 25.08.2010 22:51 59

Re: K: e32 v8 õlide ja küünalde vahetus.

Postitus Postitas romet844 »

tere vabandust kirja vigade pärast aga arvuti soome keeles ja seal pole täppidega tähti, kusimus selline kust pean vaatama kas mul kastil siis roheline või must lipik. :(
Vasta