1. leht 2-st

BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 08.02.2015 22:53 00
Postitas pego113
Tere selline küsimus, kui suur peaks olema 2005a e65 3,0d generaatori laadimis vool ?

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 08.02.2015 23:23 23
Postitas A.Karro
Vaatad INPAga power modulist?

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 08.02.2015 23:33 33
Postitas pego113
akarro kirjutas:Vaatad INPAga power modulist?
Pole sellist asja ,mõtlen mis se nagu normaalne laadimis vool on ,kuna mul ta kõigub kahtlaselt palju kui sealt varjatud menüüst vaatad .
Tahakski teada mis vahemikus ta kõikuda võib ,probleem selles ,et hakkas igasugu veateateid viskama ,akut esialgu ei kahtlusta kuna see sai mingiaeg vahetatud.

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 08.02.2015 23:46 25
Postitas A.Karro
Mis vead, koodid ei teeks paha?
No käivast peast ikka 14v ja + võiks vast olla. Parem oleks INPA-ga vaadata.

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 08.02.2015 23:56 29
Postitas pego113
akarro kirjutas:Mis vead, koodid ei teeks paha?
No käivast peast ikka 14v ja + võiks vast olla. Parem oleks INPA-ga vaadata.
No need on need mis ta mul sinna spidokale viskab ,dynamik drive,käigukast avariis ,parking prake ,jne
miks ma seda generaatorit kahtlustan on see ,et kui aku täis laed pole midagi ,sõidab mitu tundi ,ja siis hakkab pihta jälle .hetkel näitab 14,5-15 v laadimist aga pääval näitas kui pandi puhuri ja kaugtuled põlema 12,1 -13,8
ja kui tarbiad maha võtsid siis tõusis 14,5 peale .
foorumist Peeter A juba vaatas ja ta ei saanud ka konkreetselt aru mis seda põhjustab peale 1he anduri mis läbi on ja selle saan uue homme .
läbi oli külg kiirendus andur e speed sensor mis on niiskust saanud .

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 09.02.2015 00:13 18
Postitas A.Karro
Millise aku panid ning kas ära tutvustasid? 12,1V on vähe kui mootor käib.

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 09.02.2015 00:22 48
Postitas pego113
akarro kirjutas:Millise aku panid ning kas ära tutvustasid? 12,1V on vähe kui mootor käib.
Vähe jah aga nüüd näitas jälle 14,8 ,ja jorra langes 12,6 peale ,aku on õige agm 90a ja tutvustatud ,eelmine suvi vahetati.

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 09.02.2015 00:51 05
Postitas A.Karro
No genekas peaks jaksama ikka hoida 14ja + või ärmisel juhul veidi alla 14V. Peaks võrdlema pinget ja ampreid. Et näha kas genekas ei laadi või vastupidi laadib niiet ei jõua enam pinget hoida.
Ilma nägemiseta kardan, et miskit tarka ei suuda pakkuda. :D

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 09.02.2015 12:01 10
Postitas silverMR
Targemast allikast E65 laadimise kohta:
Optimum Charging
The battery voltage can fluctuate between 14.0 V and 15.5 V. The optimum charge voltage is set according to the charge level of the battery, the battery temperature and the status of the external lights (higher charging voltage with lights off). The maximum setting is 16 V.
Kas oled täheldanud, et tühikäigul hoitakse kõrgemaid pöördeid kui 700 1/min? Näiteks 750? See viitab sellele, et aku pinge on vahepeal langenud lubatust madalamale.

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 10.02.2015 23:37 58
Postitas Sulev
genekal võib ka midagi häda olla, pingeregulaator ja selle kulunud harjad, alla 14,3V ei tohiks laadimise pinge kukkuda.

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 11.02.2015 00:24 59
Postitas TarmoV12
silverMR kirjutas:Targemast allikast E65 laadimise kohta: ...
Jaga palun allikat ;)
Ma ise olin oma auto puhul pisut hämmeldunud, kui varjatud menüüst nägin kohati laadimispinget 15,2V vms .. tundus nagu paljuvõitu võrreldes vanade autodega, aga sellel ju tark power moodul vms ja selle jutu järgi on 15V täitsa normaalne .. :shock: :)
Tõsi küll bensukatel on teist tüüpi vesijahutusega generaator (diislil peaks tavaline olema), aga ju power-moodul reguleerib voolu ikka omasoodu.

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 11.02.2015 01:11 48
Postitas arnis
https://www.google.ee/search?q=bmw+char ... and+15.5+V" onclick="window.open(this.href);return false;.

Mingi neljas vastus on PDF.
Jah, kui süveneda akude tehnoloogiasse siis võib laadida neid kõrgema pingega (olenevalt nende
täituvusastmest ja elektrolüüdi temperatuurist).
Juba 90-ndate BMW-del oli okei kui pinge tõuseb 16V-ni elektrisüsteemis (üle selle viskab veateate sisse).
If the temp. sensor is detected as defective then the charging voltage will be fixed at 14.3V.

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 11.02.2015 10:46 26
Postitas Sulev
Huvitav, kui lugeda E70 power managet siis seal laadimispinge graafikut vaadates -20C välistemperatuuriga max 14,8V AGM aku puhul. Samas enda E70 hommikul peale käivitust viskab ka ikka üle 15V pinge.

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 11.02.2015 16:07 57
Postitas kloox
start ja stop masinatel on lubatud isegi kuni 16,5 volti laadimispinge,kiu aku ikka tühi on,kuigi mitte väga pikaajaliselt.

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 11.02.2015 19:56 36
Postitas pego113
Minu autol vigade vilgutamist ,põhjustas ikkagi see külgkiirendus andur ,mis oli vett saanud ja läbiläinud.
Vett sai see andur tänu sellele, et kapoti alt oli veeäravool täiesti umbes ja vihmavesi ja pesulavesi voolas salongi .
Mis puudutab aga generaatorit, siis lasin 2 kohas seda eraldi veel mõõta ja laadimine on ikkagi nõrk ühel juhul koos tarbiatega töötava mootoriga oli 13,6 ja teisel 13,2 vahepeal muidugi näitas mingipäev 12,1.
Uus generaator tellitud ja reedel saan mõõta juba mis uuega näitab .

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 12.02.2015 00:18 11
Postitas A.Karro
Diislil parem vahetada ka vist. N62 mootoril vaatasin omal korra selle mõttega et äkki peab kunagi vahetama kui roolivõimu pumpa vahetasin. Tundub, et roolivõimu pumk on nali võrreldes selle geneka välja kookimisega. :D Eks kunagi see aeg tuleb.

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 03.03.2015 15:42 55
Postitas Yello
Mõelge nüüd korra:
* BMW soovitab E65'l igal juhul AGM akut, mis aga talub väga halvasti kõrget pinget (üle 14,4V). Samas jah, võtab kiirelt voolu vastu.
* E65'-l on normaalne laadimispigne talvel miiinus kraadidega tihti ikka 15V kandis. kevadel-sügisel ka ikka üle 14,4 V. Suvel pigem alla.

Nüüd küsimus, miks BMW-del läheb tihti aku läbi? :)

Ma paneks 1+1 kokku ja kasutaks E65'l ka happeakut.
Minumeelest on BMW "kodeerinud" sellise "hea soovitusega" lihtsalt AGM akutootjatele käibe :)

Jõudu!

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 03.03.2015 16:25 19
Postitas ttsys
Pane parem 1+1+1 kokku ehk linnainimene ostab diisli ja sirtsutab sellega talvel 2-10km kaupa. Sellega tapetakse AGM aku, pasandatakse EGR ja sellele järgneb DPF probleemid jne.

AGM aku vastupidi laseb sellel "vale auto ostjal" sellega linnas veel-kuidagi-moodi sirtsutada, sest ei oma pidevalt pool-tühjas olekus sulfadeerumise probleemi, mis on omane happeakule. Happeaku sureb linnadiislik sama kiiresti, kui AGM ja sellele lisandub veel pidev sokk miinuskraadides auto käivitamisega jne.
Mõelge tõepoolest enne, kui autot/akut valite.

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 03.03.2015 17:39 53
Postitas arnis
Misasja. Ei karda see AGM midagi kõrget laadimisvoolu (ehk ka pinget).
Mida AGM kardab (võrreldes tavalisega) on elektrolüüdist vesiniku eraldumist
(ehk maakeeli aku keeb). Kui tavalisel akul on see isegi vahest hea teha
teatud tingimustes, siis AGM puhul gaas jääb klaasfiibrite vahele kinni ja asi
lõpeb halvasti. See-eest ei karda ta 70%-st täituvuse olekut, nagu ttsys mainis.
AGM on viieminutiliste sõitude puhul ideaalne valik (võrreldes tavaliste akudega).

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 29.12.2015 13:22 30
Postitas Yello
BMW ping võib olla kuni 16V. Happeaku kannatab kuni 16V, aga geelaku kannatab kuni 14,7V.

Kus on probleem?

http://www.akukeskus.ee/akudeomadused" onclick="window.open(this.href);return false;

Vaadates näitajaid, siis julgeks öelda, et Geelaku ei sobi külmade ilmadega kasutamiseks. Normaalsetel temperatuuridel on ta aga väga hea ja õigustab ennast.

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 29.12.2015 13:27 48
Postitas ttsys
Probleem on siis, kui voolul ja pingel mitte vahet teha. Laadimisvool ei saa olla mitte mingi trikiga voltides. ;)
Yello kirjutas:BMW laadimisvool võib olla kuni 16V. Happeaku kannatab kuni 16V, aga geelaku kannatab kuni 14,7V.

Kus on probleem?

http://www.akukeskus.ee/akudeomadused" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 29.12.2015 13:30 14
Postitas Yello
tähenärimine, parandasin ära. Numbrid räägivad aga endiselt oma keelt. Seega ikkagi tundub, et BMW peale põhjamaa tingimustesse Geel ei sobi. Vaid peaks kasutama Happeakut?

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 29.12.2015 13:39 08
Postitas Yello
väga asjalikud ja sisulised vastused :)
Paluks püsida numbrite juures ja anda head nõu, mitte tegeleda sõnakasutusapsudega. Sain juba aru.

BMW laadimispinge kuni 16V
AGM kannatab kuni 14,7V
Happeaku kuni 16V

Vaadates numbreid, siis BMW-le AGM ei sobi. Tuleks kasutada happeakut.

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 29.12.2015 13:43 28
Postitas ttsys
Vool ja pinge on põhikooli teema. Absurdsust ei ole vaja lihtsalt kirjutada edaspidi.
AGM aku omad rida eeliseid võrreldes happeakuga. Eeskätt auto juures, mida kasutatakse lühiajaliselt või väikse vahemaa läbimiseks (alla 2-4h pärast külmkäivitust). Linnas kasutatavale autol on AGM kindlasti eelis.

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 29.12.2015 13:48 20
Postitas Yello
Sa räägid ümarguselt ja ei tugine ühelegi faktile. Ma tõin numbrid välja ja ootakski nüüd seletust sellele, (kui oskab keegi anda) et kui AGM kannatab kuni 14,7V, aga BMW pakub kuni 16,0V pinget, siis on sisse ju kodeeritud AGM aku surm BMW peal.

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 29.12.2015 13:58 36
Postitas ttsys
Loe see teema algusest kogu ulatuses. Kõik selgitused on antud. AGM nõrkus on ülelaadimine. Pelgalt see asjaolu ei tähenda teatud kindla pinge potentsiaali väärtuse ületust.

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 29.12.2015 14:08 30
Postitas Yello
Aga kui tootja ise ütleb AGM kohta, et kuni 14,7V, kuidas siis ei tähenda? Kas lühiajaliselt siis AGM aku kannatab ka kõrgemat pinget ja kui, siis miks tootja seda välja ei too, vaid jääb kuni 14,7V juurde?

Sest selge on see, et talvel BMW pakub oma süsteemis üle 15V pinget ja sellisel juhul see AGM pikalt vastu ei pea ja siis tootja saab väita, et Akule garantii ei kehti :), kuna BMW pinge on kuni 16V.

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 29.12.2015 14:24 00
Postitas ttsys
BM-ga ehk akumooduliga varustatud auto "lahendab" kõik laadimisparameetritega seotud erijuhtumid. Kui on vanem sõiduk, kus puudub eraldi või mootori ECU-ga kahasse ehitatud akukäsitlusemoodul siis AGM eluiga lühem. Antud teema on E65 osas, kus BM. Samadel põhjustel on vaja vastav aku (AGM või hape) ka kodeerida.

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 29.12.2015 14:47 02
Postitas Yello
E65-st ikka jah.
Ok, seega see akumoodul siis peaks piirama pinget, kui on AGM'i peale kodeeritud, maksimaalselt 14,7V-le. That could make sense...

Kus see akumoodul asub ja milline ta välja näeb?

Re: BMW e65 3,0D laadimine

Postitatud: 11.03.2016 11:08 07
Postitas M1kko
Ei hakanud uut teemat tegema aga kas ma saan ise kuidagi aku tüüpi muuta näiteks INPA'ga või kas/kuidas seda kontrollida saab kas auto teab mis akut ta laeb (Ehk siis kas AGM või hape)? Ainuke asi mida seal näen on, et tutvusta uus aku aga see vist ei ole piisav? Teema nimelt selles, et ostsin e65 730d 2003/5 ning peal oli tal aku millel vanust aasta ja 3 kuud. Eile hommikul läks vaevaliselt käima ning sõit oli pigem lühike ning teist käivitust mõned tunnid hiljem enam ei suutnud teha. Võtsin pakiruumist kola eest ära ja näha oli, et aku oli hapet välja ajanud...

Uus 100a happeaku seisis juba pool aastat garaazis riiulis mille mõni päev tagasi olin viisakusest täis ka laadinud ning viskasin selle peale. Siiani toimetab väga ilusti, käivitub reipalt ja veateateid ka ei viska.

Maha tuli samuti 100a happeaku mis siis oli üle keenud või mingil põhjusel mahlasid tuulutusest välja ajanud. Panin selle laadima ning ~20min. pärast arvas laadija, et see on valmis :D Eeldan sellest, et see aku on aastaga otsa saanud vist ja ei sooviks uut tuksi keerata.

Heameelega tuleks kellegi pädeva jutule, aga loodan pigem, et leidub mingi teine lahendus sellele probleemile kuna iga väiksema asja pärast ei sooviks Saaremaaalt kuhugi sõitma ka hakata.