1. leht 1-st

700 E38 - kuidas aru saada, kas on difi plokk või mitte?

Postitatud: 11.04.2006 14:58 47
Postitas ploom
tahaks osta 700 E38 - neid pakutakse näiteks sellisi, kus kirjas:
elektrooniline diferentsiaali lukusti

näited:
1. http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html

2. http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html

küsimused:
a) kuidas kontrollida, kas on TÕESTI mingil moel "differentsiaali plokk" olemas või mitte?

ei taha osta autot, et hiljem tuleks välja, et oli teadmata või pahatahtlikult kirjas et difri lukustus ON, aga tegelikult EI OLE.
tänud ette ;)

Postitatud: 11.04.2006 16:22 39
Postitas Raivo
Neil pole seal mingit mehhaanilist blokki.
Seda tehakse elektrooniliselt ning minumeelest on see kõigil bemmidel peal alates E38/39.

Sellest on siin varemgi juttu olnud, nii et otsing abiks.

Postitatud: 11.04.2006 16:24 49
Postitas Jass
otsid natuke tühjema asfaldi platsi paned dif luku peale ja vaatad mida auto suudab...kui on 2 musta kriipsu on dif lukk täiesti olemas kui 1 kriips siis on kas lsd või pole lukku. soovitavalt mitu korda proovida kui on tegu lsd.ga

Postitatud: 11.04.2006 16:27 02
Postitas priitv8
Jass kirjutas:otsid natuke tühjema asfaldi platsi paned dif luku peale ja vaatad mida auto suudab...kui on 2 musta kriipsu on dif lukk täiesti olemas kui 1 kriips siis on kas lsd või pole lukku. soovitavalt mitu korda proovida kui on tegu lsd.ga
E38-l ei ole LSD-d kunagi olnudki. Ja DSC-ga ei õnnestu musti jutte maha joonistada.

Postitatud: 11.04.2006 16:29 25
Postitas ploom
LSD LCD ei tea

aga jah DSC-ga või ASC/ACS-ga küll musta kriime ei saa teha
selleks nad ongi loodud :)
ootan veel vastuseid :) tänud

Postitatud: 11.04.2006 16:31 35
Postitas AARE540
Aga milleks see E38 puhul nii oluline on, sellele ei saa ma pihta?

Postitatud: 11.04.2006 16:35 34
Postitas ploom
minult küsid või ? :)
no et tahan osta e38
selle päarst muud auto puhul ei huvita see :D
ja tahan just sellist - kuna juba väsinud sellest, et mõni kord kusagilt ei saa ära sõita - kuna üks ratas jookseb nii sama - libeb/libedab.. :oops:

ja ASC ei aita...

Postitatud: 11.04.2006 16:37 21
Postitas AARE540
Noh, mul ka E34-l LSDd ei ole, seni pole väga probleemi olnud, pole kuskile selle pärast pidama jäänud veel. E38 puhul peaks see veel väiksem probleem olema, sest see ju raskem...

Postitatud: 12.04.2006 01:17 10
Postitas Henrik88
enda 740 pole ei diffrit , lsd , lcd ega asd peal ja talejooksul jäin ainult korra kinni. see ka enda lollusest. sai lihtsalt hange pargitud ja öösel külmetas . Tõsta auto ülesse. keera kardaanist kui rattad samas suunas pöörlevad siis peaks differ plokiga olema.

Postitatud: 12.04.2006 07:58 37
Postitas Jass
740 ilma difrita vist üldse edasi ei liigu, mäestalla ainult siis

Postitatud: 12.04.2006 08:41 33
Postitas raimo_r
saage aru juba
priitv8 kirjutas:E38-l ei ole LSD-d kunagi olnudki

Postitatud: 12.04.2006 09:11 17
Postitas priitv8
ploom kirjutas:ja ASC ei aita...
No miks ta siis ei aita?
Ilma +T-ta ASC oli viimati peal vist E34 535i-l. Edasi on ASC+T ja see tähendab ka +Traction-it e. el. difrilukku.

Postitatud: 13.04.2006 09:36 06
Postitas Kuuno_R
740 ilma difrita vist üldse edasi ei liigu, mäestalla ainult siis

Sama kehtib kõikide autode kohta, v.a kardid ja muu eritehnika :lol:

Postitatud: 14.04.2006 19:09 29
Postitas ploom
Jass kirjutas:740 ilma difrita vist üldse edasi ei liigu, mäestalla ainult siis
kõigepealt lõpetame jamamist
ja saame aru, et küsimus pole KAS ON DIFFER VÕI MITTE
küsimus on ikka kas diffril PLOKK ON või MITTE ;) vat nii

E38-l ei ole LSD-d kunagi olnudki
räägime - mis üldse see LSD on ? ASC tean,.. traksion tean... DSC vist saan aru kõik on sama... erinavad nimed... noh ABS ikka :)
a LSD ???

priitv8 kirjutas:
ploom kirjutas:ja ASC ei aita...
No miks ta siis ei aita?
no krt teab miks.. E32 1992 ASC... ja ei saagi edasi liikuda.... libe ja jää oli... ja ei aita järrelikult, kui ei liigu edasi... maja taga pargitud olin... ei saanud välja... lund oli vaid 1-2cm kõrgusega

Postitatud: 14.04.2006 19:35 45
Postitas ErkiS
Kui õigesti mäletan, oli mu e39 manuaalis kirjas, et lumes kinni istudes on soovitatav ASC+Traction välja lülitada. Ja LSD jätab kenasti 2 jutti, see ta idee ju ongi. Paljudel autodel yldse konkreetselt LUKK tagasillas on?

Postitatud: 14.04.2006 20:03 36
Postitas ploom
ErkiS kirjutas:Kui õigesti mäletan, oli mu e39 manuaalis kirjas, et lumes kinni istudes on soovitatav ASC+Traction välja lülitada. Ja LSD jätab kenasti 2 jutti, see ta idee ju ongi. Paljudel autodel yldse konkreetselt LUKK tagasillas on?
minagi e32 730 sain välja aint kui ASC välja panin, sedagi suure rasuksega sain välja... 30 min joblasin autos sina tagasi, asc-ga ja ilma...
hea et manuaal on... muidu üldse ei saaks... aga ka see päästis mind vähe :) et manuaal

mu arust nii - oleks difri plokk olemas - siis iölma ASC-ta kui hakkaks üks rattas libama ja ülepöörlema jääl, siis differ paneks automaatselt/elektrooniliselt/automehaanilsisetl end lukku/plokki ja hakkajs ka teine rattas pöörlema... ja kahe rattaga on juba kergemin välja..
aga ploki mul vist pole - siis pks ratas läbi ja teine ei pöörle... ei saagi välja...
see on minu arusaam, aga võin eksida...

Postitatud: 14.04.2006 21:15 20
Postitas xeon
see on küll huvitav et nii kinni jääd!!5-sega,automaat (naelkumm all)pole kordagi kinni jaanud aga 3-sega m6nikord olin kinni jäänud.7 seeria ikka raskem...

Postitatud: 15.04.2006 10:38 09
Postitas Jass
räägime - mis üldse see LSD on ? ASC tean,.. traksion tean... DSC vist saan aru kõik on sama... erinavad nimed... noh ABS ikka
a LSD ???



Nih LSD on siis Limited Slip Differencial ehk siis piiratud läbilibisemisega differ... praktikas siis peaks tähendama seda et kui üks ratas hakkab ringi käima libeduse tõttu siis kantakse kogu jõud üle teisele rattale..

Postitatud: 15.04.2006 10:51 35
Postitas priitv8
Jass kirjutas:... praktikas siis peaks tähendama seda et kui üks ratas hakkab ringi käima libeduse tõttu siis kantakse kogu jõud üle teisele rattale..
Kuna ta on piiratud läbilibisemisega (s.t. ei lukustu 100%), siis kantakse teisele rattale siiski ainult osa momenti.

Postitatud: 16.04.2006 13:17 10
Postitas fromme
Tundub et hakkate jõudma umbes sellesse kohta nii et väike link teile:
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... highlight=

Postitatud: 21.05.2006 01:32 50
Postitas wirx
ja põhjus, miks mitte ühelgi E38 pole "plokk diffrit" on nati jabur, kuid asi pidi olema selles, et 750 on kõikidel DSC ehk siis libisemis vastane seade ja milleks siis üks lux auto omanik veel LSD vajaks??? nõrgematel mootoritel pole see libisemine vist nii suureks probleemiks ka ja ka neil paljudel vähemalt ASC...
ja kahjuks ei saa lihtsalt seda LSD mõne teise masina alt ka sinna alla panna ainult spets difrid hinnaga 20k+ :(

Postitatud: 14.10.2006 22:57 34
Postitas raiks660
ok jutt muutub segaseks aga teema alustajale nii palju et olgu plokkdiffer või mitte talvel sellest abi eriti ei ole-st. NÄIDE:rekkaga olin talvel kinni (päris palju raskust ju)ooh plokk sisse ja tuld-palju önne mitte edasi ega tagasi,vaid külgepidi
ja kui oled veel kerge kaldega koha peal,kogemus olemas e34-ga ristmikul kiilakas jää-kohalt minnes kergelt gaasi ja järgmine hetk kraavis

Postitatud: 14.10.2006 23:17 25
Postitas UrMas.L
Tõsta auto tõstukil üles, keera kardaanist ja kui üks ratas keerleb ühele ja teine teisele poole, siis on sellel autol kõige tavalisem ülekanne, kui aga keerlevad ühes suunas ja kui keegi veel üritaks ühte ratast kinni hoida ja see ei õnnestu erilist jõudu rakendades, siis on nn piiratud libisemisega asi all. See nn piiratud libisemise nähtus saab tulla ka kaua paigal seisnud autol, nii et enne sõida asi soojaks.
E32 puhul on erinevad reduktorid silmaga märgatavalt eri suurusega, E38-l ei oska pakkuda.
Mingist elektriliselt juhitavast diffrist olen kuulnud vaid "kalamehe pajatustes".
Kui keelegil on midai sellist ette näidata, siis ma vaataks seda meeleldi.

Postitatud: 15.10.2006 09:24 20
Postitas Ragnar
Ootan põnevusega juba talve ja libedust. PriitV8 rääkis, et e34 pole ka plokk diffrit kui on ASC ometi kui ma tegin loomkatseid mõni aeg tagasi nii, et üks ratas oli kruusase asfaldi peal ja teine oli puhta asfaldi peal siis
ringi käisid ja juti jätsid mõlemad rattad. :?
http://kodu.neti.ee/~ugodit/picture002.avi

Postitatud: 15.10.2006 10:06 28
Postitas UrMas.L
Kujuta ette, kui mõlemad, ühel teljel olevad rattad on jäigalt teineteisega seotud, kas sellist autot on võimalik normaalselt juhtida!?. Isegi piiratud libisemisega süsteem halvendab libedal roolile kuulekust, samas muidugi kergendab otsesõidul liikumise kindlust. Igasugused sisse ja välja lülitatavad nupukesed ei tee vanaaja bmw-del muud, kui juhivad elektroonilist mootori töö piirajat. Lihtsalt teevad nii, et rataste läbi libisemisel sõidul "lasevad gaasi maha" või ei tee seda, kui süsteem välja lülitada.
E34 ja 32 on sama rauaga, kui mootoriks on 4.0, kardaan vaid erineva pikkusega.

Postitatud: 15.10.2006 10:28 48
Postitas Ragnar
UrMas.L kirjutas: Igasugused sisse ja välja lülitatavad nupukesed ei tee vanaaja bmw-del muud, kui juhivad elektroonilist mootori töö piirajat.
pidureid ikka ka

Postitatud: 15.10.2006 18:17 04
Postitas e36forever
Pidureid see ei mõjuta.(vähemalt e34)
Sinu e34 peaks küll plokkdiffer olema, aga kõige parem variant järgi proovimiseks on see, et lähed märja asfaldi peale ja siis hakkad kohapeal tiire tegema, kui hakkab ümber enda tiire tegema, siis on plokk, kui ei hakka, siis pole. Tegelt peaks piisavalt võimu olema 540-l, et kuival ka seda proovida, lihtsalt rehve lõhub:D

Postitatud: 15.10.2006 18:27 03
Postitas Ragnar
kui käigukasti filtrit vahetasin siis õli lisamiseks pidin mootori tööle panema ja kui rattad õhus tõstukipeal ASC sees oli siis hakkas tagarataste juures kõva plõksumine. Pidurid plagisesid kinni-lahti.

Postitatud: 06.11.2006 23:46 08
Postitas hotwing
priitv8 kirjutas:
ploom kirjutas:ja ASC ei aita...
No miks ta siis ei aita?
Ilma +T-ta ASC oli viimati peal vist E34 535i-l. Edasi on ASC+T ja see tähendab ka +Traction-it e. el. difrilukku.
ASC+T aitab küll. Piirab mootori pöördeid (see teine "kõri" päris-gaasisiibri ja õhulugeja vahel) ja +T ei ole diffrilukk vaid pidurdab läbilibisevat ratast vajalikul määral, et teine vedama hakkaks. Pealegi laseb ka ASC+T mingil määral tagaratastel kiiremini käia - kui gaasi peal hoida siis kisub lume peal mõõdukalt külge.

Aga E38-t ilma veojõukontrollita pole küll minu meelest mõtet osta. Täna olid tänavad paksus lumes ja 3,0 mootoriga pani iga gaasipedaali puudutus veojõu tulukese vilkuma.

Postitatud: 07.11.2006 09:55 42
Postitas priitv8
hotwing kirjutas:...ja +T ei ole diffrilukk vaid pidurdab läbilibisevat ratast vajalikul määral, et teine vedama hakkaks.
Õige, aga efekt on ju (peaaegu) sama, sest ASC+T tractioni osa töötab ainult kuni 40km/h-ni. Ja uutel X-drive mudelitel pole ka enam difrites muud lukku peale selle piduriketastelt töötava.