1. leht 1-st

e32 lähituled = seasilmad - ideid?

Postitatud: 16.12.2003 10:13 08
Postitas olger
pime aeg käes ja nagu kiuste ei taha lumi ka maha tulla ja jääda - saaks pildi natukenegi valgemaks. sõidan ja igatsen oma e28 lähitulesid...

mida ette võtta? foorumist leidsin pika jutu e30 lähituledest. muhv vist katsetas kangemaid ja võttis lõpuks õigete vattidega "steroide täis pumbatud" pirnid.

patrik võttis pika jutu kokku ohtude nimekirjaga - juhtmed sulavad / põlevad maha, reflektoril saab kenasti peegelpinna maha pühkida, klaasid kuumenavad ebaühtlaslt jne.

ma ise mäletan, et lugesin veebis ühe eestlase (justkui oli) inglisekeelset juttu, kuidas ta pirnidel miski hamba maha saagis, nii et need e32 tuledesse sisse mahtusid. ilma hüpnoosita rohkem ei mäleta... :) ka veebilinki ei mäleta :( ehk keegi teab?

levinuim soovitus - kasuta udukaid - ei ole ka eriti tore. miilitsatega lihtsalt ei viitsi kogu aeg vaielda ja delfi autofoorumis oli pikk jutt sellest, et "oi millised autopeded on need, kes kogu aeg udukatega sõidavad...". paljud lihtsalt vilgutavad kaugtulesid selle peale ja see segab veel topelt...

veel parem - ehk keegi on muu lahenduse leidnud?

olger

Postitatud: 16.12.2003 10:21 59
Postitas kimmo
milliseid lähitulesid kasutad? bosch või hella? kui kasutad esimesi, siis võimsamate pirnide kasutamine neile paha ei tee. ja alati on võimalus kasutada nn +20 ja +30 ja +50% pirne :)

abiks on ka tulede seestpoolne puhastus. lääts, reflektor ja tuleklaas kipuvad seestpoolt tolmuseks minema.

Postitatud: 16.12.2003 10:23 04
Postitas patrik
vaata oma tulesid kriitilise pilguga (väljast klaase, seest reflektoreid). siis saad aru miks nad tehasest tulles tegid oma töö ilusti ja nüüd pärast võibolla 300000 või enamat kilomeetrit enam ei saagi oma tööd teha

Postitatud: 16.12.2003 10:35 37
Postitas Eerik_K
Mina siiski kasutan udukaid, linnas liikudes enamjaolt valgustavad teid tänavavalgustus, seal kus halvem nähtavus kasutan udukaid. Mul sees +50% pirnid ja nad on tõesti pisut eredamad. Isegi Teh. ülevaatuses sell hakkas kobisema mille peale võtsin tal pirni välja ja näitasin et asi 55W. Ma ei arvanudki et nad võivad selle yle kobiseda, siis tõdes et jah need uuemad 55W pirnid on eredamad kui normid on.
Soovitus võta tulel lahti see läätse osa ja puhasta ära reflektor ja lääts ise, mul oli sinna ikka päris suur tolmukiht kogunenud, sain valgust veel +10% juurde :)
Nii et kokkuvõttes polegi nii väga hull. Ainult lörtsise ilmaga mitu korda õhtul käid neid klaase pyhkimas et puhtamad olexid ja valgus paistaks välja

Postitatud: 16.12.2003 11:07 32
Postitas ReY
Mina nutsin ka oma E30 seasilmade üle - kuni ühe neist eluküünal eelmisel nädalal kustus. Ostsin siis kaks Osrami tavalist 55w pirnikest ja torkasin ette autole - HEUREKA - sain nägijaks - kogu mu valgusmure sai paugupealt murtud. Siit moraal - enne kontrollin kas mu pirnid on ikka elujõus kui tulesid hakkan margi tüüpveaks tembeldama nagu seda juba peale foorumis tuhnimist hakkasin tegema :)
-------------------
P.S.
Häid jõule kõigile!

Postitatud: 02.12.2004 10:30 34
Postitas olger
kaevame vana teema seoses uue talvega üles. :) eelmisel aastal kasutusele võetud abinõud (puhastamine) ei ole vilja kandnud ja nüüd uued mõtted.

uurin mina täna bakt.ee'st e32'le esitulede reflektoreid ja .... bosch sellele mudelile neid ei valmista.

möh?

kas peaksin küsima siis e34'le / e30'le? et neil ehk samad tuled?

Postitatud: 02.12.2004 10:48 01
Postitas Viljar
Tõesti E28 tuled on E34 tuledest oluliselt paremad, või noh vähemalt saab neid heaks teha. Näiteks tuled mega alla regada ja panna mõlemad niidid põlema ;) E34 panin +50 philipsid ja tuled läksid päris palju paremaks, aga ikkagi ei ole päris need mis võiks. Udukaid ma kasutan, kuna need ikka teevad ajsa paremaks.

Tuled

Postitatud: 02.12.2004 10:55 25
Postitas Andrei8
Mul endalsamuti E34-l kasutusel lähituledena RINGi +50% ja ikka parem on kui enda originaalid.

Postitatud: 02.12.2004 11:50 40
Postitas priitv8
olger kirjutas:kas peaksin küsima siis e34'le / e30'le? et neil ehk samad tuled?
E32 ja E34 tuled on 100% identsed (erinevad ainult raamid tulede taga). E30 oma on mõõtudelt sama, aga kinnitus selle raami külge on teine.
Parim pakkumine on ikkagi uued tuled. St. nagu patrik rääkis: nii klaasid kui reflektorid pole enam need mis uuest peast. Läätsedele peaks aitama küll puhastamisest.

Postitatud: 03.12.2004 09:40 34
Postitas olger
priitv8 kirjutas:E32 ja E34 tuled on 100% identsed (erinevad ainult raamid tulede taga). E30 oma on mõõtudelt sama, aga kinnitus selle raami külge on teine.
Parim pakkumine on ikkagi uued tuled. St. nagu patrik rääkis: nii klaasid kui reflektorid pole enam need mis uuest peast. Läätsedele peaks aitama küll puhastamisest.
tulede vahetuse alla mõtlen mina eelkõige klaas+reflektor. muu pudi ei mängi ju erilist rolli ja peaks minu mälu järgi mul ka suht heas korras olema. ja täpselt klaas+reflektor ma boschist küsisingi. vastus oli negatiivne. nii et küsin siis e34'le? aga miks nad siis ise ei tea, et need identsed tuled on???

Postitatud: 03.12.2004 10:03 39
Postitas Ailer
loe mõned teemad altpoolt, seal on pikalt räägitud tuledest E30 ja E34. sinu tuled on samad

Postitatud: 03.12.2004 10:41 53
Postitas olger
Ailer kirjutas:loe mõned teemad altpoolt, seal on pikalt räägitud tuledest E30 ja E34. sinu tuled on samad
loetud juba! :) minu nüüdne küsimus ongi selles, et kas bosch siis ise tõesti ei tea, et e32=e34=?=e30 tuled? ehk et kuidas nende käest peaks küsima, et vastus positiivne oleks.

Postitatud: 03.12.2004 12:15 32
Postitas priitv8
Seal võibki see jama olla, et nende kataloogis on komplektne ühe poole valgusti koos raamiga:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=63&fg=05

Postitatud: 04.12.2005 19:44 57
Postitas Herman
Üks huvitav lugu. Mul on 92 aasta e32 ja vasak pooltuli oli mõrase klaasiga. Niisiis käisin lammutuses ja tõin uue tule, kuid nali on selles et auto millelt tuli oli võetud oli toodud Inglismaalt ja seal vasaku poole tuledel äär läheb üles nagu meie tuledel parem pool. Kuna mul nüüd pooltuledel mõlemad ääred üles tõusevad on pooltuled ka tavalist pirnidega üsnagi asjalikud. Soovitus otsiga Inglismaa autode küljest vasakpoolset lähituld.

Postitatud: 05.12.2005 08:15 34
Postitas Raivo
Herman kirjutas:Üks huvitav lugu. Mul on 92 aasta e32 ja vasak pooltuli oli mõrase klaasiga. Niisiis käisin lammutuses ja tõin uue tule, kuid nali on selles et auto millelt tuli oli võetud oli toodud Inglismaalt ja seal vasaku poole tuledel äär läheb üles nagu meie tuledel parem pool. Kuna mul nüüd pooltuledel mõlemad ääred üles tõusevad on pooltuled ka tavalist pirnidega üsnagi asjalikud. Soovitus otsiga Inglismaa autode küljest vasakpoolset lähituld.
Aga kas tuled on ikka õigesti reguleeritud?
Hetkel seda juttu lugedes jääb mulje, et üks esituli näitab sul vastusõitjale täpselt silma :|

Postitatud: 05.12.2005 08:47 08
Postitas Aare
Need laternad maksavad ju naeruväärselt vähe, mine osta uued tuled ja asi lahendatud.

Siingi on uusi pakutud mõnisada krooni tükist. Milles probleem?

E28 tuled on võrdse tehnilise seisu korral tuntavalt paremad kui E30/E34 omad, ilmselt suurte välimiste laternate arvelt.

Seejuures saab täiesti legaalselt teha E28/E23/24 kaugtulesid võimsamaks (valgustugevus ei suurene), sest välistules on H4 pirn, millel tarvitatakse ainult lähituleniiti (elektriteadmistega mees teab nüüd ise, mida edasi teha)

Postitatud: 05.12.2005 10:07 03
Postitas Muhv
Lisaks vaheta ära juhtmed kaitsmekarbist laternateni. Tõenäoselt saad veel 10-15% juurde.

Postitatud: 05.12.2005 11:43 11
Postitas priitv8
Herman kirjutas:... toodud Inglismaalt ja seal vasaku poole tuledel äär läheb üles nagu meie tuledel parem pool. Kuna mul nüüd pooltuledel mõlemad ääred üles tõusevad on pooltuled ka tavalist pirnidega üsnagi asjalikud. Soovitus otsiga Inglismaa autode küljest vasakpoolset lähituld.
See ei sõltu klaasist! Tuleb reflektorit 45 kraadi pöörata ja asi läheb paika! Lambi kopsiku peal on isegi kaks märki, L ja R selle jaoks.
Ja iga saksa E32/E34 saab ümber seadistada inglismaa jaoks, 8 kruvi keeramisega.