2. leht 4-st

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 15.10.2014 20:24 45
Postitas Alari.
Pole küll x seerijaga seotud aga kriban ikka.
Sõber lasi e38sal eelmine talv taastada webasto.Kõik ilus ja tore.
Aga kui süda talvel päevas sõita vaid 20-30 km siis ei pea seda matsu ka uus aku ära.
Iga paarinädalatagant laadis akut ja lõpuks see kaitse pagassist välja võeti. :roll:

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 15.10.2014 20:46 10
Postitas BumBum
Autodega minnaksegi siis remonti, kui mingi probleem on! Akude puhul jääb pigem süü tootjatele, kes suudavad ikka parajat jama kokku toota.

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 15.10.2014 21:08 18
Postitas Alari.
Ei viitsinud nii pikalt kribada aga,kui juba akut süüdistama hakati siis vaevalt suurtootja Varta ja Exide väga suur s*tta toodavad.
Kõigepealt käidi esinduses laadimisi ja tarbijaid kontrollimas.Kõik vinks vonks.
Pikajonnimise peale anti ka teine uhiuus aku proovimiseks.Tulemus null.
Lihtsalt külmadega ja suhtlühikeste sõitudega ei jaksa webasto tarvitatavat voolu tagastada.
Kes vähegi pikemalt sõidab siis palun väga hea asi.

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 15.10.2014 21:38 11
Postitas BumBum
Kirjuta google otsingusse Exide akud. Audi foorum oli äkki see, kus pikalt kirjutati.
Ma seisukohta selles suhtes ei oska ise võtta. Parim aku mis kasutanud olen, oli ZAP- on olnud Varta aku ja muid, kuid need läinud omal süül, mitte tootja.

Palju Webasto üldse voolu tarbib?

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 16.10.2014 02:18 08
Postitas arnis
Ärge süvenege konkreetselt Webasto tarbimisele. Lisaks webastole, läheb tarbimist
veel päris palju ahjus olevale ventilaatorile ning sellele, et auto ei maga.

EDIT: uudishimu tappis. Läksin ja mõõtsin ära. Webasto töö kulutab aku pealt kokku
nominaalselt 14A (vahepeal tarbimine tõuseb: 20-30A), seega ümardame: keskmiselt 15A/h.

See tähendab, et poole tunni peale kulub 7,5Ah (seda siis E39 puhul, sarnane on ka E53).
Võttes arvesse seda, et uue aku mahtuvus on 20 soojakraadiga 100% lubatud mahust, kuid
20 külma kraadi puhul 60% lubatud mahust. Seega, oleme optimistlikud, võttes 100Ah tavaaku,
on selles esimesel kasutusaastal pakase ilmaga 55Ah.
Kui sellest kasutada 7,5Ah, teeb see 15% aku tühjenemistsüklist. Pole nagu hull esmapilgul,
kuid kui tavalist starteri akut tühjendada 30%, siis peale 150 sellist tühjendamist on aku poolsurnud.
Antud olukorras IDEAALSETEL tingimustel elaks aku 250 tsüklit ära. Kuid neid tingimusi ei ole,
sest, mis põhiline, tavaline auto aku ei lae ennast -20 kraadiga poole tunniga täis.
Siit tulebki AGM aku (maakeeli kuivaku) eelis: see käitub külma ilmaga kordades paremini, põhiline,
et see suudab ennast laadida 5 korda kiiremini, sealhulgas pakase ilmaga.
Mina olen näinud enda AGM aku laadimiskiiruseks 80-90A/h (aku on 6 aastat vana).
Ja teiseks, AGM aku ei karda tühjeneda ka poole maani: see peab kordades kauem vastu sedamoodi.

Kokkuvõttes: tahad luksust, vastupidavust: osta AGM aku. Kui vajad ainult käivitust, osta tavaline.

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 18.10.2014 19:28 32
Postitas tarmotaa
Lähen algsesse teemasse tagasi,mitte et see akude teema jama oleks .Kas kasutaja bum bum tellis siis asja ära nagu lubas.Mina tellisin ja kaup juba eestis aga nädalavahetus tuli vahele ei saanud pakki kätte.Esmaspäeval lähen järgi ja läheb suuremaks paigaldamiseks.Kas enda muts selle asja paikka ka paneb,eks näis.

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 18.10.2014 19:51 18
Postitas BumBum
Minul kaup käes, kuid mul kulub paigaldamiseks veel aega. Alles järgmisel nädalavahetusel hakkan sellega tegelema. Paigaldus peaks olema suhteliselt lihtne.


Siin on õpetus paigaldusest, sellele samale KIT-ile: http://xdrivers.co.uk/forum/index.php/topic,961.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 19.10.2014 20:55 50
Postitas Raavo
Kui saite toimima andke märku kuidas toimib?? :D

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 22.10.2014 18:47 47
Postitas tarmotaa
Tehnika kohal,tundub kõik ülimalt lihtne paigalduse osas.Aga on üks aga,kuhu panna se kollaselt märgistatud juhe webasto pistikus.Pinn nr 1 on viiesajastel pemmidel,õpetab vähemalt nii.Enda Xil see nr1 juba kasutuses.Ei tahaks uskuda ,et sinna juurde veel topin ühe juhtme.Aga kes teab,andke teada,mis nr-ga pistikusse ma ta siis panema pean.

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 22.10.2014 21:11 17
Postitas PeeterA
Täna panin ühele E39 530d-le peale juhtploki, mille abil saab auto enda võtmepuldist Webasto't käivitada. Väga mõnus seade. Toimimise eelduseks on see, et Webasto ja võtmepult on töökorras.
Toimib nii E38/E39/E53 diiselmootoriga isendite peal, millel on tehase Webasto.

Kes on seadmest ja paigaldusest huvitatud, võib PM-i kaudu ühendust võtta.

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 22.10.2014 21:38 24
Postitas BumBum
tarmotaa kirjutas:Tehnika kohal,tundub kõik ülimalt lihtne paigalduse osas.Aga on üks aga,kuhu panna se kollaselt märgistatud juhe webasto pistikus.Pinn nr 1 on viiesajastel pemmidel,õpetab vähemalt nii.Enda Xil see nr1 juba kasutuses.Ei tahaks uskuda ,et sinna juurde veel topin ühe juhtme.Aga kes teab,andke teada,mis nr-ga pistikusse ma ta siis panema pean.
Kollane juhe internetist vaadates tundub olema just see mis läheb pinn 1-te. Läbi selle antakse Webastole 12v peale. Pistik ikka õige, pagasnikus? Ma võtan sama töö ette nädalavahetusel.

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 22.10.2014 22:11 26
Postitas tarmotaa
Ma mõtlesin sain aru et vebasto enda pistikus tuleb sinna pin 1-te pista see kollane juhe,aga et pagasiruumi kaudu asju peab ajama ma küll välja ei lugenud carsystemi lehelt.Aga kui sa asja toimima saad siis anna teada kuidas ja mis.

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 22.10.2014 23:12 30
Postitas BumBum
X5 peab olema see pistik seal kus on aku.

http://xdrivers.co.uk/forum/index.php?topic=961.0" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 25.10.2014 21:35 00
Postitas LatsRist
Kuna webasto muutub ilmamuutustega aina aktuaalsemaks ning oma isendil ka webasto ja uus AGM(Varta) aku peal,kuid enamus ajast on sõidud ikka väga lühikesed ja aku heaolu eest seistes sai soetatud nii öelda smart charger,siis ehk sobiksid ka need küsimused siia teemasse.Kas Ctek laadijaga võib või peaks AGM(Varta) akut laadima külmailma(AGM aku)laadimisreziimiga või piisab-tohib laadida ka normal(tavareziimiga)?Kas webasto võib käivitada ka siis kui Ctek laadija on ühendatud vooluvõrku ning samal ajal laeb antud auto akut?

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 25.10.2014 21:54 22
Postitas arnis
Osta kompaktne voltmeeter sigaretisüütaja pessa.
Sealt saad infot, mis pingel akut hoitakse kui auto magab.
Ma ei tõstaks pinget 13,8-st kaugemalt terveks ööks, sealt
tulenevalt saad otsustada, kas pead klõpsima seda Cteki või
vaikimisi sätted sobivad.

Kui sa kasutad ainult webasto sõidusoojendit, siis see praktiliselt rolli ei mängi.
Küll aga eelsoojenduse puhul, 15A/h.

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 25.10.2014 22:08 56
Postitas Raemees
AGM akut tulebki laadida selle helbekese märgi reziimis, see ongi AGM reziim ja külmaga pole ka probleemi, olen seda ööseks õue laadima piisavalt visanud.

Kusjuures mina ei kardaks kasutada seda laadijat ka Webastoga. (samas mina ei vastuta kui midagi **** läheb :mrgreen: , loogiline)

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 26.10.2014 00:20 51
Postitas arnis
Alati võib laadija külge jätta, ka webastoga. Ka käivitamisega.

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 26.10.2014 20:20 19
Postitas tarmotaa
kas bumbumil asi paigas,mina sirvisin ja tõlkisin seda teemat ja ei saanud eriti midagi targemeks.üks juhe ühte õigesse kohta pista ja ei saa hakkama.Mul endal hakkab juba imelik veits. :lol:

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 26.10.2014 21:04 15
Postitas arnis
Vaata webasto pistikut, kus on 6 kohta juhtmetele, aga ainult 2 on kasutusel.
Pistikul ja ka pesal on numbrid ülipisikeselt peale kirjutatud.
Leia nr 1 ja see ongi õige.
Roosa klamber avaneb nihutades vasakule (küll aru saad kui aeg tuleb).

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 26.10.2014 21:05 48
Postitas LatsRist
Webasto mul ikka eelsoojendina!Asi selles,et sai küll soetatud uus AGM aku,kuid 10 päevaga lühikseid otsi tehes(no nii 10 min.tuleb ikka ära)hakkab cteki laadija lisana pakutav kolme led tulukesega aku seisukorda näitav lisavidin näitama,et aku kriitilises seisus(punane tuluke vilgub).Varem kasutasin küll automaatset tulede reziimi ja arvasin,et aku nõnda kiire kriitilise seisu saavutamine on seotud sellega,kuid nüüd tulesid käsitsi lülitades on selle kriitlise hetke saavutamine ikkagi kuidagi kiire tulema.Aku sai vahetatud BM autos ning vaevalt nad nüüd aku tutvustamisega hakkama ei saadud!?Nüüd kui külmad tulemas,siis tahaks ikka webastot ka kasutama hakata,aga praegu näib,et see saab probleemne olema!Nii,et veel kord "puust ja punaselt",paluks-võib vabalt laadija,siis vooluvõrkku,kui ka akuga ühendatud olla isegi auto käivitamisel ja webasto puldist tööle rakendamise ajal?On see lubatud kõiksuguste laadijatega või kehtib see teatud laadijate puhul?Helbekesega,siis ikka AGM laadimine,aga tavareziimis AGM-i laadides ka halba ei juhtu?See tähendab siis ühtlasi ka seda,et kui laadija on installeeritud auto salongi,siis ei ole vaja laadijat peale laadimist aku küljest lahti ühendada?

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 26.10.2014 21:14 24
Postitas BumBum
tarmotaa kirjutas:kas bumbumil asi paigas,mina sirvisin ja tõlkisin seda teemat ja ei saanud eriti midagi targemeks.üks juhe ühte õigesse kohta pista ja ei saa hakkama.Mul endal hakkab juba imelik veits. :lol:
Täna tegelesin sellega ja panin ka ausalt sama targalt tagasi kokku. Kuid, kuna sealne pilt oli selge, siis nüüd tean mis ja kuidas.
Eemaldad aku pealt katte, siis teise katte veel, mis varjab juhtmeid ja mõnda kaitset. See pistik on varjus seal ja niisama ei näegi. Kõige lihtsam on see plastmass, mille külge on kõik juhtmed kinnitatud lahti teha, 3 kruvi hoiab seda.
Siis googeldasin veel ja leidsin sellise teema, koos piltidega.

http://i1227.photobucket.com/albums/ee4 ... remote.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Sellel pildil on näha see väga väike pistik.

Kogu teema siin: http://xdrivers.co.uk/forum/index.php?topic=5001.15" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 26.10.2014 21:45 27
Postitas BumBum
E53 ei pea akut selgeks õpetama, lihtsalt vaheta. Seda ütles BMW esindus!

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 26.10.2014 22:38 10
Postitas arnis
LatsRist kirjutas:Webasto mul ikka eelsoojendina!Asi selles,et sai küll soetatud uus AGM aku,kuid 10 päevaga lühikseid otsi tehes(no nii 10 min.tuleb ikka ära)hakkab cteki laadija lisana pakutav kolme led tulukesega aku seisukorda näitav lisavidin näitama,et aku kriitilises seisus(punane tuluke vilgub).Varem kasutasin küll automaatset tulede reziimi ja arvasin,et aku nõnda kiire kriitilise seisu saavutamine on seotud sellega,kuid nüüd tulesid käsitsi lülitades on selle kriitlise hetke saavutamine ikkagi kuidagi kiire tulema.Aku sai vahetatud BM autos ning vaevalt nad nüüd aku tutvustamisega hakkama ei saadud!?Nüüd kui külmad tulemas,siis tahaks ikka webastot ka kasutama hakata,aga praegu näib,et see saab probleemne olema!Nii,et veel kord "puust ja punaselt",paluks-võib vabalt laadija,siis vooluvõrkku,kui ka akuga ühendatud olla isegi auto käivitamisel ja webasto puldist tööle rakendamise ajal?On see lubatud kõiksuguste laadijatega või kehtib see teatud laadijate puhul?Helbekesega,siis ikka AGM laadimine,aga tavareziimis AGM-i laadides ka halba ei juhtu?See tähendab siis ühtlasi ka seda,et kui laadija on installeeritud auto salongi,siis ei ole vaja laadijat peale laadimist aku küljest lahti ühendada?
Ctek pakub isegi poldile kinnituvaid otsi, et ei peaks kogu aeg eemaldama.
Võib teha kõike kui laadija taga, kuid pole kindel, kas ta reaalselt hakkab uuesti laadima
kui näiteks webasto hakkab tarbima, kuna laadimine võib olla juba lõppfaasis/lõpetatud.
Võib ka tavarežiimis kasutada kui helbeke ei jää mällu peale juhtme eemaldamist,
lihtsalt 100% täis akut ei tohiks sellega saada, eriti väga külma ilmaga, kuid tühjaks ka ei saa.

Kui juba "tööstuslikult" kasutada eelsoojendust, eelistaks mina Defa lahendust, koos salongipuhuriga.
Odavam kui diislit põletada.

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 26.10.2014 22:47 38
Postitas LatsRist
Mul küll e70,2009a. millel tuleb akut tutvustada,juhul kui aku parameetrid eelneva akuga erinevad!!!E53 kohta ei oska kaasa rääkida.

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 26.10.2014 23:04 40
Postitas LatsRist
Mul need poltide alla kinnituvad otsad ongi ning teisel pool otsas on vidin kolme led indikaator lambiga-roheline vilgub(aku ok),kollane vilgub(soovituslik laadida),punane vilgub(kohustus laadida).Mul on ctek statsionaarselt installeeritud pagasi ruumi-vaja vaid tuua 220v ots pagasi ruumi ning ühendada laadija vooluvõrku.Mul,siis veel hullem kui diisli põletajatel kuna kapoti all 4,8i !?Arnis-väitsid ühes postituses,et AGM aku laadimiseks piisab 5minutist-see kuidagi vähe ei ole ning sa ei soovitanud seda külmailma reziimi terveks ööks järgi panna-viimases postis siiski nagu soovitad?Ehk ongi hoopis mure selles miks AGM mul piisavalt Ctek-iga täis ei lae,et pole helbekesega reziimi aktiveerinud,kuigi teeb kõik 7 tsüklit ära?Mul veel Ctek Polar versioon millega väidetavalt saab laadida ka -50 kraadise pakasega!

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 27.10.2014 00:25 48
Postitas ttsys
Tekib küsimus, kuidas on laadija aku suunas ühendatud?
Kõik jutt on siin ilus AGM aku kohta aga 1 oluline faktor on absoluutselt mainimata jäetud. Nimelt AGM aku on ülitundlik ülelaadimistele ning sellest tulenevalt saab sellise aku meelevaldsete ühenduste ja kasutamisega väga kiiresti utiiliks lasta. Põhilised 2 suurt viga, mida tehakse on:
1. Aku juhtimismooduliga autol ühendatakse laadija otse vahetult aku otstele (E60, E70, E90 jne) - seega toimub ülelaadimine hilisemalt auto mootori töö ajal, mis on eriti halb just AGM tüüpi akule;
2. AGM akut laetakse (meelevaldselt) ilma aku laadimismooduliga autol (E38, E53, E46 jne) - sellisel juhul puudub kaitse ülelaadimise eest AGM akule mootori töötamise ajal.

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 27.10.2014 01:04 44
Postitas arnis
AGM laadimine ei ole tuumafüüsika (võrreldes Li-tehnoloogiaga).
Pingeregulaatorist piisab. E39/E53 aegsetel peaks see täitsa
töötama. Ctek-il on see samuti veres. Kasutades pingeregulaatoriga
laadijat ajal, mil pingeregulaatoriga auto laeb autot, midagi ei juhtu.

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 27.10.2014 01:14 55
Postitas ttsys
Vot ei piisa sellest paarist ränisiirdest, et ülelaadimist ära hoida. Battery management tegi võimalikuks selle, et AGM akud on tehasest paigaldatuna juba auto küljes. Ilma selleta pole mingit "lambakindlust".

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 27.10.2014 01:37 15
Postitas arnis
AGM ei karda 2,3V/cell pikas perspektiivis ja 2,4V/cell sõidu jooksul.
14,4V laadimispinget olen ma näinud esimeste aastate E39-tel, edasi tavaliselt 13,8V.


Ja kuidas kommenteerida BMW varuosakataloogi?
http://bmwfans.info/parts-catalog/61216924023/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: webasto 2005 x5

Postitatud: 27.10.2014 02:00 45
Postitas ttsys
Külmas ja külma mootoriga laseb see siire käivitusjärgselt ka pea 17V peale; ja seda nii BMW-l, kui ka MINI-l.
Ei soovita BMW ilma BM-ta AGM akut külmas regioonis sõitvatele autodele. Nii kommenteerin ka seda leitud kataloogi. Kõike ei ole mõistlik 1:1 infokullana omaks võtta.