1. leht 1-st

Õhk vedrustus kas tõesti selline peavalu?

Postitatud: 01.02.2017 23:31 06
Postitas eerikkarts
Olen uue auto otsinguil, ja üks hea varustusega X5 E53 2006a hakkas silma. Iseenesest tundub korralik isend olema Belgiast tulnud 300t km läbisõiduga, Olemas car-pass ja puha.
See selleks...
Auto ainukese veaks müüa vaidab, et vasak esimen pool vajub ööpäevaga ära.
Olen siit, kui ka varasematest kogemustest alati kuulnud et see õhk vedrustus on P.I.T.A. ruudus ja 250t km pealt probleemid hakkavad välja ujuma. Ja hakkavad asjad järgimööda surema ja kulmineerub kõik vedrustuse aju ülesse ütlemisega mis ei ole parandatav täis ühkvedrustuse autodel.
Ise enesest auto hind on tänu varustusele kõrgem ka pea 1.5kilo kuid ostes veel tuhandeid sisse taguda küll ei tahaks. Sest see +1.5k on niigi suht lagi eelarvele. Millest ostujärgsele hooldusele suurt ei jääks.

Rääkige õuduslugusid või lükake ümber, ei tea mis teha?

Re: Õhk vedrustus kas tõesti selline peavalu?

Postitatud: 01.02.2017 23:34 51
Postitas Raemees
Vbl popp on küll sellisega sõita... kuid kui lugeda foorumi kommentaare, siis peale auto ostu tuleks kindlasti ca.2K raha varus hoida... mõtle enne kui otsuse teed.

Re: Õhk vedrustus kas tõesti selline peavalu?

Postitatud: 02.02.2017 00:44 14
Postitas ttsys
Ainus õudusunenägu on see, kui 11 aastat ja 300 000km sõitnud E53 müüakse hinnaga, mis on romulate sisseostuhind ja selle soetaja plaanib seda söögiraha arvelt ülal pidama hakata. Kõik ülejäänud on elu Eestis. ;)

Re: Õhk vedrustus kas tõesti selline peavalu?

Postitatud: 02.02.2017 07:25 46
Postitas teet82
Kui uskuda igasuguseid TTÜ teadusuuringuid ja muud taolist, siis uuemad autod ongi kuskil selle läbisõidu juures vanaraud, tehas ei projekteerigi neid kauemas, Puhtalt juba selle pärast, et keskonnanõuded ei luba mastiksit põhja alla panna ka kere mädaneb niikuinii ära, pole mõtet ka ülejäänud autot miljoni km peale projekteerida.

Autot ei ole kunagi mõtet osta viimste sentide eest, midagi leiab alati teha peale ostu. Kui isegi ostad ilma õhkvedrustuseta auto, siis suvalisel ajal võib näiteks käigukast otsad andsa ja ikka tuleb see 1,5k välja käia. Selliste autode sihtgrupp on ikka rikkurid, kes raha ei loe :D

Re: Õhk vedrustus kas tõesti selline peavalu?

Postitatud: 02.02.2017 09:32 00
Postitas eero
Kui teemas püsida, siis pole selle auto õhkvedrutusel kui sellisel midagi viga. 250tkm on tõesti piir, kus õhkpadjad katki hakkavad minema, aga neid on tänapäeval paarisaja euriga saada, vahetus lihtne jne. Ära vahetada (paaris :!: ) ja jälle 250 tuhat edasi sõita.
Kui seda autoremondi mõistes tühist raha pole ja igast nurgast lekkivate patjadega ringi lasta, siis muidugi annab lõpuks pump ja muu ka ülekoormusest alla.

Keerdvedud lähevad muide samuti katki autodel, amordid jne.

Re: Õhk vedrustus kas tõesti selline peavalu?

Postitatud: 02.02.2017 12:08 50
Postitas Edson520
Mulle alati meeldib selle foorumi inimeste teadused.))) Kõik probleemid peavad olema seotud läbisõiduga))))) Noh kuule, nägin 500t km autosid mis olid ideaalses korras, muidu olemas ka 200t km ls-iga autod, mis on juba ühe jalaga lammutuses. Ise olen palju autosi müünud ja ostnud ja alati püüdsin kõik vead enne müüki parandada. Muidu kui müüja juba ütleb probleemidest_ siis on hea, kuid ikka tuleb kontrollida ja tulla autot vaatama hommikul, peale seismist ja külma mootoriga. Ma ei tea, miks praegu see autoostmine nii keeruliseks muutis, see on ju lihtne, kontrollid kereosad, teed diagnosti, kontrollid kõik el.osad et töötaksid ja tõstuk. See kontroll võtab max 1,5 tundi ja kui auto ilus, vead ei ole olulised, siis tuleb osta.

Muidu võin sellega aidata, ebaausat autot näha 10minuti kontrollimise pärast

Parimat

Re: Õhk vedrustus kas tõesti selline peavalu?

Postitatud: 02.02.2017 15:00 04
Postitas eerikkarts
Ei ole autode teemal mingi eriline võhik, ja ostnud ikka mitmeid. Lasknud teha diagnosti jms. Tean kuidas asjad ikka käivad. Ja see 300k sõitnud isend on 1lt omanikult. Automüüad oma spido kerimistega nii meie auto vaated nii ära väärastunud, et kui auto 200+t km sõitnud on kohe raibe, samas valdav enamus autosid on 500t km läbisõiduga reaalsuses. Teiseks 300t maanteed vs 200tkm linna on mootorile suur vahe viimase kahjuks. Just sellepärast vaatangi toodud autosid, mis pole ka soola näinud.

Jutt ei käi tühise padja vahetusest, see 500EUR vahetusele on aktsepteeritav. Juhul kui ei peaks selle jurde lähima 100tkm jooksul pöörduma. Jutt käib tuhandetest EURidest mis see vedrustuse probleemid kaasa toovad ja kindla visadusega sult raha ja mis põhiline närve sööb.

Formuleerin küsimuse täis õhk vedrustusega X5 omanikele. Paljud teist pidid selle vedrustusega tegelema ja kui tihti omamise käigus ja mis vead olid?

Re: Õhk vedrustus kas tõesti selline peavalu?

Postitatud: 02.02.2017 15:13 03
Postitas Edson520
eerikkarts kirjutas:Ei ole autode teemal mingi eriline võhik, ja ostnud ikka mitmeid. Lasknud teha diagnosti jms. Tean kuidas asjad ikka käivad. Ja see 300k sõitnud isend on 1lt omanikult. Automüüad oma spido kerimistega nii meie auto vaated nii ära väärastunud, et kui auto 200+t km sõitnud on kohe raibe, samas valdav enamus autosid on 500t km läbisõiduga reaalsuses. Teiseks 300t maanteed vs 200tkm linna on mootorile suur vahe viimase kahjuks. Just sellepärast vaatangi toodud autosid, mis pole ka soola näinud.
kui tahad 100% teada kui palju aega mootor töötas, mis on olulisem kui läbisõit, siis tuleks iga auto diagnostikaga vaadata töötunde plokkides, airbagi, tulede või mõnedes teistes plokkides.

Re: Õhk vedrustus kas tõesti selline peavalu?

Postitatud: 02.02.2017 18:40 58
Postitas ImreR
Mul ka nüüd mõned kuud olnud õhuga ix. Ostes sain teada, et esimesed padjad u. poolteist aastat tagasi vahetatud. Viga ikkagi oli sees ja müüjale olevat mingi tark soovitanud õhu reservuaari välja vahetada. No ma ei saanud arugi täpselt, mida ta silmas pidas, kuid õnneks anti foorumis mulle palju asjalikum vihje. Nimelt võtsin ebayst kompressorile remont komplekti ja vahetasin kolvirõnga ära, peale seda töötab süsteem nagu mõte. Muidugi nüüd on ta uuesti inactive, aga see pole seotud vedrustusega, vaid abs-i pumba/aju veaga. Nii et eks seda airsuspension inactive kirja saab üsna tihti armatuuril näha :D Läbisõit on nõks alla 250000 km.

Re: Õhk vedrustus kas tõesti selline peavalu?

Postitatud: 02.02.2017 19:19 30
Postitas teet82
Edson520 kirjutas: Noh kuule, nägin 500t km autosid mis olid ideaalses korras, muidu olemas ka 200t km ls-iga autod, mis on juba ühe jalaga lammutuses
Eks see kõik on suhteline, tõenäoliselt see 500tkm sõitnud auto on juba saanud teise turbo, pihustid, käigukasti remondi jne., põhimõtteliselt uus auto jälle. Ja kui osta nüüd mingi 250tkm auto ja kõik need osad on veel originaalid, siis suht kindlasti tuleb neid lähiajal vahetama hakata. Ega mind ennastki see läbisõit ei huvita, oluline ongi auto tehniline seisukord, et mis on tehtud juba ja mis tegemata.

Re: Õhk vedrustus kas tõesti selline peavalu?

Postitatud: 28.02.2017 20:43 44
Postitas atm
Ostsin paar kuud tagasi X5 E53 2006a. Samuti see suspension inactive kiri ees. Diagnostika käigus selgus, et õhkvedrustuse kompressor on katki. Bmauto hinnapakkumises maksis uus kompressor ~500 eur. Tellisin aga Ebay oksjonilt uue 240 eur + 15 postikulud. Ilma oksjonita saaks 340 kätte. Täna siis tuli kohale ja homme lähen vahetama.
Patju saab samuti ebayst oluliselt väiksema hinnaga, kui Eesti turul.
Nende autovaruosadega on selline asi, et enamus edasimüüjaid (eriti Saksamaal) tellib neid Hiinast ja lisavad 200-300% hinnale juurde. Näiteks alibaba.com nägin kompressoreid 30EUR eest. Jama ainult selles, et väga kallid postikulud, kui ühekaupa tellida.

P.S.
Keegi siin teemas ütles, et auto on mõeldud rikkuritele, kes raha ei ole. Siin ei ole ma nõus, kuna rikas inimene ei hakka 11 aastat vana autot ostma. Ning X5-ga saab hakkama ka enamvähem keskmise sissetulekuga omanik (võtmesõnadeks on: kasutatud varuosad, varuosade hinnavõrdlus jne)

Re: Õhk vedrustus kas tõesti selline peavalu?

Postitatud: 28.02.2017 21:35 38
Postitas teet82
atm kirjutas: Ning X5-ga saab hakkama ka enamvähem keskmise sissetulekuga omanik
Mõni tõsisem rike sellel autol läheb kallimaks maksma kui on keskmine palk meie riigis, see kompressor on väike mure selles mõttes. Kui on paar kuupalka alati reservis kontol, siis pole loomulikult probleemi.

Re: Õhk vedrustus kas tõesti selline peavalu?

Postitatud: 28.02.2017 22:20 46
Postitas BumBum
teet82 kirjutas:
atm kirjutas: Ning X5-ga saab hakkama ka enamvähem keskmise sissetulekuga omanik
Mõni tõsisem rike sellel autol läheb kallimaks maksma kui on keskmine palk meie riigis, see kompressor on väike mure selles mõttes. Kui on paar kuupalka alati reservis kontol, siis pole loomulikult probleemi.
Kindlasti saab, kui ootamatuid kulutusi ei tule. Mõned on neist sellised, mida pead tegema, sõltumata sellest kas soovid või mitte.
Näiteid kuludest peale auto soetamist.
Ülevaatus(probleem)- roolilatt- sillastend(ei saanud paika)- ülevaatus(OK)- mõlemas sillas kvaliteetsete varuosadega hooldus-sillastend(ok), väljalaskekolde vahetus-tagaluugiliist-filtrid-õlid-tagatuled niiskuse kahjustusega jne.
Neid kulusi on ja teatud asju ei ole mõtet asendada kasutatud varuosadega.
Üks artikkel iseloomustab kulusi väga hästi. Teisenda eurodeks, palju muutunud ei ole, peale selle, et mõned asjad on saadaval tuuning ja ka odavate B-osadena, mis ei kesta.
http://www.tehnikamaailm.ee/bmw-x5/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Õhk vedrustus kas tõesti selline peavalu?

Postitatud: 01.03.2017 16:16 09
Postitas atm
teet82 kirjutas:
atm kirjutas: Ning X5-ga saab hakkama ka enamvähem keskmise sissetulekuga omanik
Mõni tõsisem rike sellel autol läheb kallimaks maksma kui on keskmine palk meie riigis, see kompressor on väike mure selles mõttes. Kui on paar kuupalka alati reservis kontol, siis pole loomulikult probleemi.
seda küll. Kuid sama seis on ka teiste "keskmisest paremate" autote puhul (Audi, Volvo, Lexus, Mercedes)

Re: Õhk vedrustus kas tõesti selline peavalu?

Postitatud: 03.03.2017 09:54 09
Postitas tarmotaa
Toon pisikese näitte oma valge sitamajaga seoses
2,5a jooksul olen vahetanud
esisild kõik osad 500eur
pooltelje ots 80euri
tagasild kõik osad 500euri
õhk padjad taga 160euri
kast lätis rem 900euri
gardaani taastamine 100euri
turbo remont100euri
malm kolle 100euri
rihmad rullid ja hooratas 500euri
turbo cooler 175euri
pihustid taastamine 600euri
ukse linkke 40euri tk 4-6tk ei teagi juba teine tiir läheb neid
tihendeid siin seal,lisaks 95 protsenti teen kõik tööd ise.
Olgem ausad õhk vedrustus pole küll mingi peavalu,see auto ise on üks peavalu.
Sõita on hea,ainuke rõõm.

Re: Õhk vedrustus kas tõesti selline peavalu?

Postitatud: 03.03.2017 10:10 09
Postitas Jaakk
Nagu eelnevalt kõik juba rääkinud on siis jah esimese gen X5 ei ole just maailma kõige lihtsam auto mida omada, veelgi enam, kui endal pole viitsimist kogu aeg asju sebida ebayst ja ise autot remontida.
Soe soovitus on see, et sihi pigem uuemat autot ja maksa pigem see remondireservi mõeldud raha liisingumaksesse.
Eks see E53 hind on muidugi see mis paljudele meeldib kui nüüd E70-ga võrrelda aga usu mind, see magus hind on ka kindla põhjusega selline, siin foorumiski on palju-palju E53 teemasid kus tõesti enamus on saanud õhule terve tiiru peale teha, lisaks kamaluga muid "pisiasju". Sõita tahad, ikka lased ära teha.
Kuna E53 omab paljuski ühiseid jooni E39-ga siis tegelikult peaks E53 hinnad samasse klassi olema aga siiski veel pole.

Re: Õhk vedrustus kas tõesti selline peavalu?

Postitatud: 03.03.2017 13:37 26
Postitas BumBum
Ei ole suurt erinevust, millise mudel ostad, kas E53 facelift või mitte, täpselt sama E70-nega.
Kui soov on autot korralikult hooldada, siis see maksab.
See on õige, et ei ole mõtet karta neid kulusi, mida tuleb korra 100-150tuh km järel teha.
Oluline on iga-aastane kulu. Taastad selle auto ja edasi on suhteliselt muretu. Ma olen peale suuremaid töid autot kasutanud umbes 35tuh km jagu ja pole probleeme tekkinud. On asju mis vajavad veel ostmisest saati tähelepanu, kuid nendega ei ole väga kiire.