E60 M5
E60 M5
Sooviks antud isendit nö. hobiautoks ehk läbisõit ei saa suur olema. Kes on omanud ja jagaks kogemusi mida veel silmas pidada peale neid punkte:
1. Saaled (kas peale originaale on mingeid paremaid mis kestavad kauem)?
2. Drosselklapid või ing k. nimetus throttle actuator - kas seal sees olevaid plastik hammasrattaid vahetust teeb keegi eestis ka? Ei ole mõtet uut soetada kui see samuti ei kesta kaua kuna sisu plastikust..?
3. SMG käigukasti pump ja sidur (kui reaalne selle kati minek on või mis seda põhjustab, kuidas tugevdada?)
4. Vanos <- on probleeme sellega üldse?
5. Roolilatt on teemaks?
1. Saaled (kas peale originaale on mingeid paremaid mis kestavad kauem)?
2. Drosselklapid või ing k. nimetus throttle actuator - kas seal sees olevaid plastik hammasrattaid vahetust teeb keegi eestis ka? Ei ole mõtet uut soetada kui see samuti ei kesta kaua kuna sisu plastikust..?
3. SMG käigukasti pump ja sidur (kui reaalne selle kati minek on või mis seda põhjustab, kuidas tugevdada?)
4. Vanos <- on probleeme sellega üldse?
5. Roolilatt on teemaks?
- RazzKalbass
- Huviline
- Postitusi: 3168
- Liitunud: 18.12.2009 18:02 56
- Peamine sõiduk: E39 525TDS
Re: E60 M5
Saaled ikka originaalid.
Mul SMG siduri ja pumbaga polnud kunagi probleeme olnud. SMG õli tuleb reguraalrselt ja päris tihti vahetada (SMG käigukastiõli + SMG hüdraulikaõli) mitte aint ühte!!. Vanose probleeme ka polnud.
Latt on kõigil E61 nõrk aga see M5 puhul vast väiksem mure. Mina andsin korralikult pähe (kohe kui mootor soe) ja kestis hästi. Vahetatud sai vist kütusepump ainult ja panin kangemad piduriklotsid, madaldusvedrud ja FL tagatuled. Tööd tehti BM Autos. M6 sama mootoriga vahetasin ainult süütepoole 2tk ja muu oli samuti lihtsalt hooldus.
Igastahes soovitan see on ikka ulme FUN auto ja hääl...
Mul SMG siduri ja pumbaga polnud kunagi probleeme olnud. SMG õli tuleb reguraalrselt ja päris tihti vahetada (SMG käigukastiõli + SMG hüdraulikaõli) mitte aint ühte!!. Vanose probleeme ka polnud.
Latt on kõigil E61 nõrk aga see M5 puhul vast väiksem mure. Mina andsin korralikult pähe (kohe kui mootor soe) ja kestis hästi. Vahetatud sai vist kütusepump ainult ja panin kangemad piduriklotsid, madaldusvedrud ja FL tagatuled. Tööd tehti BM Autos. M6 sama mootoriga vahetasin ainult süütepoole 2tk ja muu oli samuti lihtsalt hooldus.
Igastahes soovitan see on ikka ulme FUN auto ja hääl...
Olnud :BMW 316i, e65 BMW 730D, e65 745d, 2xBMW 730LD, 7x E70, X6M Vorsteiner, F15 SD, F01 730d; 5x F10+F11 fl, 3x E61, 2x E53, E60 M5, E63 M6
-
- Huviline
- Postitusi: 868
- Liitunud: 28.01.2012 21:51 10
- Peamine sõiduk: e36 cabrio, A4b8
- Asukoht: PR
Re: E60 M5
https://youtube.com/c/M539Restorations
See vend räägib vanostest, vahetab saaled ja samuti ka drossel klapid käivad läbi videost.
See vend räägib vanostest, vahetab saaled ja samuti ka drossel klapid käivad läbi videost.
Re: E60 M5
BE saaled kindlasti.
Re: E60 M5
Kui hobikas, siis pane üldse manuaalkast sinna alla. Ca 1500 tk toodeti neid Ameerikasse sellise konfiguratsiooniga, Euroopasse kahjuks mitte.
Olen korduvalt sõitnud E60 M5'ga ja minu arust on just see SMG kast selle auto häbiplekk. Minu jaoks töötas see rahuldavalt ainult kõige karmimas seades ja kuuma andes aga Eestis puudub kohti selle nautimiseks ja ainult rajal kasutamiseks pole ju pointi 2tonnist kolakat pidada (+ pideva rajakasutusega lähevad selle auto kulud ilmselt väga lakke).
Manuaalina võiks see auto ikka krdi mõnus olla + ei pea muretsema SMG kapriiside pärast.
Olen korduvalt sõitnud E60 M5'ga ja minu arust on just see SMG kast selle auto häbiplekk. Minu jaoks töötas see rahuldavalt ainult kõige karmimas seades ja kuuma andes aga Eestis puudub kohti selle nautimiseks ja ainult rajal kasutamiseks pole ju pointi 2tonnist kolakat pidada (+ pideva rajakasutusega lähevad selle auto kulud ilmselt väga lakke).
Manuaalina võiks see auto ikka krdi mõnus olla + ei pea muretsema SMG kapriiside pärast.
- RazzKalbass
- Huviline
- Postitusi: 3168
- Liitunud: 18.12.2009 18:02 56
- Peamine sõiduk: E39 525TDS
Re: E60 M5
SMG on ikka väga mõnus ja hea asi, manuaaliga on just see auto igav SMG käiguvahetused on paaaalju kiiremad kui manualil. Kui ei eksi siis manuaal on aeglasem ka.
See on ikka üli mõnus tunne kui 1-2se vahetab mõnusa SMG pauguga siis tead et asi on tõsine relv.
See on ikka üli mõnus tunne kui 1-2se vahetab mõnusa SMG pauguga siis tead et asi on tõsine relv.
Olnud :BMW 316i, e65 BMW 730D, e65 745d, 2xBMW 730LD, 7x E70, X6M Vorsteiner, F15 SD, F01 730d; 5x F10+F11 fl, 3x E61, 2x E53, E60 M5, E63 M6
-
- Huviline
- Postitusi: 1071
- Liitunud: 18.07.2005 17:36 43
- Peamine sõiduk: BMW g31 520d M-Sport
- Asukoht: Vantaa
Re: E60 M5
Ise sõitnud ei ole aga peal olles oli see smg kast täiesti kohutav. Puukäest on kindlasti kiirem. Ennast häiris just aeglane käigu vahetus. Kõige hullem oli veel 1-2, õudne kui uimane.
BMW g31 520d M Sport
Re: E60 M5
Käigukastil, kui õigesti mäletan, on 7 seadistust ja kõige kiirema seadistusega vahetab see ikka väga kiiresti käiku aga teab-mis meeldiv pole sellegipoolest. Kui see auto 2005a turule tuli olid pea kõik autoajakirjanikud ühel nõul, et see kast on jura. Tänaseks on see tehnoloogia põhimõtteliselt ürgaegne ja suvaline 1.0l DSG kastiga Octavia vahetab kiiremini käiku
-
- Huviline
- Postitusi: 1071
- Liitunud: 18.07.2005 17:36 43
- Peamine sõiduk: BMW g31 520d M-Sport
- Asukoht: Vantaa
Re: E60 M5
Loomulikult oli kõige kiirema vahetuse peal. Ja olen ise sõitnud m6 millel juba dcg kast. Selle kasti kohta ainult kiidusõnad. Käiguvahetus jõhker.
BMW g31 520d M Sport
- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8488
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
Re: E60 M5
Eestis on ka üks usast toodud manu kastiga M5 E60 kere peal.
Ise sõitnud pole aga usun et omanik on rahul.
Ise sõitnud pole aga usun et omanik on rahul.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
- Tauri_T
- Huviline
- Postitusi: 738
- Liitunud: 20.12.2012 15:45 14
- Peamine sõiduk: F31 320d M-pakett 13.
- Asukoht: Läänemaa
Re: E60 M5
Siin ka üks manuaal kastiga.
- RazzKalbass
- Huviline
- Postitusi: 3168
- Liitunud: 18.12.2009 18:02 56
- Peamine sõiduk: E39 525TDS
Re: E60 M5
Manuaal EI OLE kiirem sellel autol. 100x jahutud teema
This is a very important race video for many people. It shows the difference in performance between a BMW E60 M5 with an SMG transmissions and an M5 with a traditional manual transmission. Though the 6-speed is clearly the more enjoyable transmission, the SMG does exactly what it was designed to do. Shift faster than you can.
Mul olid mõlemad M SMG ja väga hea asi on
This is a very important race video for many people. It shows the difference in performance between a BMW E60 M5 with an SMG transmissions and an M5 with a traditional manual transmission. Though the 6-speed is clearly the more enjoyable transmission, the SMG does exactly what it was designed to do. Shift faster than you can.
Mul olid mõlemad M SMG ja väga hea asi on
Olnud :BMW 316i, e65 BMW 730D, e65 745d, 2xBMW 730LD, 7x E70, X6M Vorsteiner, F15 SD, F01 730d; 5x F10+F11 fl, 3x E61, 2x E53, E60 M5, E63 M6
Re: E60 M5
Miks ära müüsid selle?
Re: E60 M5
See video ütlebki ju selgelt, et the 6-speed is clearly the more enjoyable transmission. Ja selles ongi ju point
- Jaanus_V
- Klubiliige
- Postitusi: 1292
- Liitunud: 17.08.2010 12:05 03
- Peamine sõiduk: BMW F11 530d xDrive 2012
Re: E60 M5
Mis kellelegi ilmselt jah. Kui kiirendustel soov tihedalt osaleda, siis ilmselt smg mõistlikum valik aga ma võtaks ka manuaali kui oleks valik. Manuaal v10 võib ikka väga mõnus olla
E39 3.0D 2001 --> E61 2.5B 2005 --> E60 3.0D 2005 --> E61 3.0D 2004 --> F11 3.0D 2012 --> E46 320CI 2003 --> E46 328Ci --> E46 330Ci. Praegu: F11 3.0xD, E46 330 Ci
- RazzKalbass
- Huviline
- Postitusi: 3168
- Liitunud: 18.12.2009 18:02 56
- Peamine sõiduk: E39 525TDS
Re: E60 M5
Olnud :BMW 316i, e65 BMW 730D, e65 745d, 2xBMW 730LD, 7x E70, X6M Vorsteiner, F15 SD, F01 730d; 5x F10+F11 fl, 3x E61, 2x E53, E60 M5, E63 M6
Re: E60 M5
Kes tallinnas ja tartus on pädev M5 mootori
hoolduse/remondi osas?
hoolduse/remondi osas?
- RazzKalbass
- Huviline
- Postitusi: 3168
- Liitunud: 18.12.2009 18:02 56
- Peamine sõiduk: E39 525TDS
Re: E60 M5
Tartus arvan et Kevvai ja VKM.
Tallinnas BM Auto..Nemad ütlesid kunagi ainukesna et SMG õli ja hüdraulika õlid on eraldi
Olnud :BMW 316i, e65 BMW 730D, e65 745d, 2xBMW 730LD, 7x E70, X6M Vorsteiner, F15 SD, F01 730d; 5x F10+F11 fl, 3x E61, 2x E53, E60 M5, E63 M6
-
- Huviline
- Postitusi: 4616
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
Re: E60 M5
Kas me räägime füüsiliselt kasti sees hammasrataste vahel olevast õlist ja kasti lülitusega tegeleva mehhanismi hüdraulikaõlist?RazzKalbass kirjutas: ↑21.02.2022 21:05 18
Tallinnas BM Auto..Nemad ütlesid kunagi ainukesna et SMG õli ja hüdraulika õlid on eraldi
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Re: E60 M5
Mul sõber käis ka seni bm autos kuna ma ta arveid üle hakkasin vaatama. Lisaks Ca 5-6 a tagasi pidasud vajalikuks 10 a vanal x5 el kõik jahutusvedeliku lõdvikud ära vahetada kuna pragulised. Vaatasin lõdvikud üle ja saatsin viisakalt vi××u need lontrused
Senimaani šõidab selle autiga. Ainult ükski lõdvik pole veel rabedaks läinud.
Lisaks vahetasid mitu korda samu parkimisandureid ja tööle ikka ei saanud kuna viga oli esimeses anduris mitte tagumises.
Senimaani šõidab selle autiga. Ainult ükski lõdvik pole veel rabedaks läinud.
Lisaks vahetasid mitu korda samu parkimisandureid ja tööle ikka ei saanud kuna viga oli esimeses anduris mitte tagumises.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Re: E60 M5
Pole veel arusaanud mis mootoriõli kasutada.. tehasel vist soovitus on 10w-60 aga foorumis on juttu et see liiga raske ikka ja parem 0w-40 või 5w-40..kellel kogemusi?
Re: E60 M5
Selle motoga mitte, aga oma M62TU-s kasutasin päris pikalt Motul 300V Competition 15W-50 ja Le Mans 20W-60 õli.
Rohkem uudishimust, kui vajadusest.
Paksu õli vaja, kui kavatsed pidevalt kuuma anda. Kui linnas külma mootoriga poodi ja tagasi, on vbl õhuke õli tõesti parem.
Aga sõitsin selle paksuga ka külmadel talvedel. Käivitamisel peab õrnemalt toimetama ja alguses starteriga meelitama, aga suures bensumootoris on õli mõne minutiga juba piisavalt vedel. Selle estribaasilise õli kile on ka hea ja tugev. Samas, uutel mootoritel jälle õlikanalid peenemad, nagu ma aru olen saanud.
Korralik täissünt paks õli (pmst võidusõiduõli) on ka tunduvalt kallim, kui tavaline. Le Mans - 15€/l. M62-te läks seda 8 liitrit korraga, S85-l peaks 9.3 liitrit minema.
Rohkem uudishimust, kui vajadusest.
Paksu õli vaja, kui kavatsed pidevalt kuuma anda. Kui linnas külma mootoriga poodi ja tagasi, on vbl õhuke õli tõesti parem.
Aga sõitsin selle paksuga ka külmadel talvedel. Käivitamisel peab õrnemalt toimetama ja alguses starteriga meelitama, aga suures bensumootoris on õli mõne minutiga juba piisavalt vedel. Selle estribaasilise õli kile on ka hea ja tugev. Samas, uutel mootoritel jälle õlikanalid peenemad, nagu ma aru olen saanud.
Korralik täissünt paks õli (pmst võidusõiduõli) on ka tunduvalt kallim, kui tavaline. Le Mans - 15€/l. M62-te läks seda 8 liitrit korraga, S85-l peaks 9.3 liitrit minema.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
- RazzKalbass
- Huviline
- Postitusi: 3168
- Liitunud: 18.12.2009 18:02 56
- Peamine sõiduk: E39 525TDS
Re: E60 M5
Soovitan ka Motul Competition seeriat
Esindus vist paneb Castrol M-seeria(motorsport) 10w-60. Autos võiks 1L potsik olemas olla kui vaja peale kallata..ja seda tuleb ette
Esindus vist paneb Castrol M-seeria(motorsport) 10w-60. Autos võiks 1L potsik olemas olla kui vaja peale kallata..ja seda tuleb ette
Olnud :BMW 316i, e65 BMW 730D, e65 745d, 2xBMW 730LD, 7x E70, X6M Vorsteiner, F15 SD, F01 730d; 5x F10+F11 fl, 3x E61, 2x E53, E60 M5, E63 M6
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E60 M5
BMW TIS kohaselt läheb S85-le ainult klass SAE 10W-60 õlid ning loetelu on väga lühike:
Castrol Edge Professional TWS SAE 10W-60 Castrol Limited
Castrol Edge SAE 10W-60 Castrol Limited
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60- ... 1VnZCGJeB7
Motul ega Shell jne ei oma tänase päeva seisuga kooskõlastust ehk BMW ei soovita. Mis te käite kuskilt foorumist lugemas, mida sinna valada(?) Päriselt ka?
Castrol Edge Professional TWS SAE 10W-60 Castrol Limited
Castrol Edge SAE 10W-60 Castrol Limited
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60- ... 1VnZCGJeB7
Motul ega Shell jne ei oma tänase päeva seisuga kooskõlastust ehk BMW ei soovita. Mis te käite kuskilt foorumist lugemas, mida sinna valada(?) Päriselt ka?
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E60 M5
Saaled seisavad paigal. Mootori keerab ringi. Sa ei teadnud või?
- PeeterA
- Huviline
- Postitusi: 4399
- Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
- Telefon: 51949859
- Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
- Kontakt:
Re: E60 M5
Paraku olen näinud S85 mootorit, mis ringi ei käi enam. Kas õlil enam oli tehase kooskõlastus, selle vastuse jään võlgu.
tel. 51 949 859
- RazzKalbass
- Huviline
- Postitusi: 3168
- Liitunud: 18.12.2009 18:02 56
- Peamine sõiduk: E39 525TDS
Re: E60 M5
V10 kasutasin TWS Castrolttsys kirjutas: ↑23.02.2022 16:35 32 BMW TIS kohaselt läheb S85-le ainult klass SAE 10W-60 õlid ning loetelu on väga lühike:
Castrol Edge Professional TWS SAE 10W-60 Castrol Limited
Castrol Edge SAE 10W-60 Castrol Limited
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60- ... 1VnZCGJeB7
Motul ega Shell jne ei oma tänase päeva seisuga kooskõlastust ehk BMW ei soovita. Mis te käite kuskilt foorumist lugemas, mida sinna valada(?) Päriselt ka?
V8 BiTurb kasutasin Motul Racing Oil
Olnud :BMW 316i, e65 BMW 730D, e65 745d, 2xBMW 730LD, 7x E70, X6M Vorsteiner, F15 SD, F01 730d; 5x F10+F11 fl, 3x E61, 2x E53, E60 M5, E63 M6
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: E60 M5
No-****, eksole. S85 ja S63 ei ole muidugi samad asjad.
Pealegi S63 on F10 M5 ja sinna on mõeldud 4 erinevat klassi õli: BMW Longlife-01, BMW Longlife-01 FE, BMW Longlife-04, BMW Longlife-12 FE.
S63 ei ole mõeldudki klass SAE 10W-60.
Motul ise oma V seeria õli BMW M seeriale ei promo ja specsi vaadates ei mahu kõik ka sinna, mida otsitakse. Võidusõiduõli ei tööta tänaval nagu vaja ning selle eluiga on väga lühike. Lisaks puuduvad selles olulised estrid, et kaitsta mootori sisemust korrosiooni ja hapete suure vahemiku muutuste korral ehk see ei ole välbaõli vaid tööõli(!)
Iga üks võib valada oma asja sisse, mida tahab ja kust tahab. Selles osas polegi teema. Teema on, mida BMW soovitab või mille ulatuses õli tootja on võtnud vastutuse. Mida, BMW või Motul vm soovitab ei pea jätkuvalt kuskilt foorumist maitsemeelega taga ajama. Lihtsam vaadata TIS või .com
https://www.motul.com/ee/et/lubricants/ ... 11-2017%29
Pealegi S63 on F10 M5 ja sinna on mõeldud 4 erinevat klassi õli: BMW Longlife-01, BMW Longlife-01 FE, BMW Longlife-04, BMW Longlife-12 FE.
S63 ei ole mõeldudki klass SAE 10W-60.
Motul ise oma V seeria õli BMW M seeriale ei promo ja specsi vaadates ei mahu kõik ka sinna, mida otsitakse. Võidusõiduõli ei tööta tänaval nagu vaja ning selle eluiga on väga lühike. Lisaks puuduvad selles olulised estrid, et kaitsta mootori sisemust korrosiooni ja hapete suure vahemiku muutuste korral ehk see ei ole välbaõli vaid tööõli(!)
Iga üks võib valada oma asja sisse, mida tahab ja kust tahab. Selles osas polegi teema. Teema on, mida BMW soovitab või mille ulatuses õli tootja on võtnud vastutuse. Mida, BMW või Motul vm soovitab ei pea jätkuvalt kuskilt foorumist maitsemeelega taga ajama. Lihtsam vaadata TIS või .com
https://www.motul.com/ee/et/lubricants/ ... 11-2017%29
RazzKalbass kirjutas: ↑24.02.2022 21:07 26
V10 kasutasin TWS Castrol
V8 BiTurb kasutasin Motul Racing Oil
- RazzKalbass
- Huviline
- Postitusi: 3168
- Liitunud: 18.12.2009 18:02 56
- Peamine sõiduk: E39 525TDS
Re: E60 M5
Ma ei saa TIS ligi isegi, ütleb et suletud.
Olnud :BMW 316i, e65 BMW 730D, e65 745d, 2xBMW 730LD, 7x E70, X6M Vorsteiner, F15 SD, F01 730d; 5x F10+F11 fl, 3x E61, 2x E53, E60 M5, E63 M6