E46 328i vs 330i

Nõuanded sõiduki soetamisel
Vasta
XxxX
Huviline
Postitusi: 210
Liitunud: 24.07.2009 00:47 06
Asukoht: Tallinn

E46 328i vs 330i

Postitus Postitas XxxX »

Nendel mudelitel on silm juba ammu peale jäänud, soovin osta sedaani, manuaalkasti ja tagaveoga. Oskab keegi välja tuua 328i ja 330i suuremad ja olulisemad vahed? Samuti M52 ja M54 erinevused töökindluses. Kui osta siis kindlasi korralik isend, 328i puhul arvestaks 4000-4500 ja 330i puhul kuskil 6500-7000 euriga. Selle raha eest peaks saama enamvähem korraliku masina.
Kasutaja avatar
marek555
Huviline
Postitusi: 2899
Liitunud: 12.12.2005 12:12 29
Peamine sõiduk: BMW 535d F10, 328i E46 174kW
Asukoht: Tartu

Re: E46 328i vs 330i

Postitus Postitas marek555 »

Tehnlise poole pealt on tegemist suht sarnaste masinatega.
Kõige suuremad mainimist väärt erinevused oleksid:
1) seguklappi juhtimine - 330i on täielikult elektrilise juhtimisega seguklapiga ehk elektrilise gaasipedaaliga (mõned loevad seda miinuseks, kuna gaasipedaal pole nii tundlik kui trossiga gaasipedaal)
328i puhul on tegemist kombinatisooniga elektromehaanilisest seguklapist, gaasipedaal on vanamoodsa trossiga.
2) pidurid - 330i-l on ees ca 2,5 cm ja taga ca 2,6 cm suurema diameetriga (samuti mõni mm laiemad) pidurikettad kui 328i-l. Seoses sellga mahuvad alla alates 17" veljed/rehvid. 328i minimaalseks mõõduks on 16". Ehk siis uute talverehvide korral tuleb 330i puhul rohkem rahakotti tuulutada (samuti ka uute ketaste/klotside ostmisel aga see vahe pole vist eriti märkimisväärne).
3) alates 09/2001 toodetud mudelid on saanud facelifti.
328i-d toodeti ainult prefacelift kujul (kui mõni fanaatik pole just ise seda tööd ette võtnud ja autole facelift välimuse andnud).
4) alates 3/2003 on 330i käigukastis 6 käiku, samuti oli võimalik komplekteerida 330i SMG käigukastiga (mis oma töökindlusega just hiilgama tavaliselt ei kipu). 328i puhul oli saada ainult 5 käiguline manuaalkast.
Muidugi on veel väiksemaid muudatusi aga need tavakasutajatele enam huvi ei paku :)

Mis puutub töökindusse, siis erinevused suuremjaolt puuduvad va. selles osas, et 3.0 mootori puhul kurdetakse tavaliselt liialt suure õlikulu üle. Muus osas on jagatavad probleemid samad: VANOS (kehvast materjalist tihendid), jahutussüsteem (paisupaak kipub mõranema) ja DISA klapp.
328i-l peaks teravama pilguga tagasilla üle kontrollima (tagasilla eraldumise probleem), kuid tähelepanuta ei saa seda jätta ka 330i puhul.
Mõned tehase andmed ka lisaks:
kiirendus 0-100 km/h
328i 7,0 sek 330i 6,5 sek
kütusekulu linn/maantee/keskmine l/100 km
328i 12,5/7,9/9,1 330i 12,8/6,9/9,1
Spiritmonitor.de andmetel keskmised kütusekulud
328i 9,75 l (50 autot) 330i 10,19 (145 autot)
tippkiirus
328i 240 km/h 330i 250 km/h
Mõlemal variandil kuulus põhivarustusse puldist kesklukustus, 4x el. aken, esimesed udutuled, esimene käetugi, OBC (pfl mudelitel oli ka vähke teistsuguse kujndusega tavaline esistange kui väiksema mootoriga variantidel).
Kui on soov eeltoodud spetsifikatisooniga (tagavedu, manuaal, sedaan) autode järele (ja kui on veel mõni eriline lisavarustuse soov), siis pregust jääb Eesti turul küll valikuvariant väikeseks - auto24 on pakkumises hetkel ainult 2 330i-d ja 5 328i-d :)
Vasta