1. leht 1-st

E91 (bensiin) ?

Postitatud: 24.05.2018 12:52 19
Postitas paul_k
Tere.

Olen (esialgu) külalisesineja saabifoorumist. Senine 99. aasta kupee 9-3 on pere juurdekasvu tõttu ebasobivaks muutunud: tahaks midagi turvalisemat ja laps on piisavalt suur, et enam hälliga hakkama ei saa – nüüd kuluks ka tagumised uksed ära.
Seega liikusid mõtted muuhulgas E91 3. seeria suunas.
Esialgu on selge see, et kui juba, siis juba bensiinimootor. (Sõidan lühikesi otsi ja mulle tõesti ei sümpatiseeri kaaskulgejate suitsevad ja haisevad autod)

Mõned küsimused:
  1. Kui õnnestunud E91 töökindluse osas on? Autolehe ülevaadet lugesin, kas see mudel ongi nii traagiline?
  2. Milliseid mootoreid eelistada? Tõenäoliselt jäävad soovid kuhugi 110…125kW kanti. Kuulutusi lapates leidsin autosid, kus ca 200k km kanti oli mootoriplokke vahetatud (tõsi, vist olid diislid). Kas mingid tüüpvead või lihtsalt ei suudeta hoolitseda? Kui tüüpvead, siis kas on mõned töökindlamad mootorid, mida need ei puuduta?
  3. Bensiinimootorid on sellel mudelil nii siin foorumis kui auto24-s selgelt tagasihoidlikult esindatud – kas peale tagasihoidlikuma väändemomendi ja kõrgema kütusekulu on veel mingi põhjus?
  4. Kuidas automaatkastid kestavad? Manuaali otsi tikutulega.
  5. Mõni soovitus, kuhu Tallinnas ja Tartus auto ostueelsesse kontrolli viia? Tallinnas BM Auto, Carmasters? Kokkuvõtlikku nimekirja siit foorumist kahjuks esimese raksuga ei leidnud.
  6. Olen mõnda aega Saksamaal – kas on mõtet siin autoostuga sekeldama hakata? Kas Eesti soolatud teed on piisav argument, et peaks Saksa ajalooga autot vaatama? Ostueelseks kontrolliks kohalikku BMW esindusse ja seal küsida ka ajalugu?
  7. Kuidas tehaseheli on? Ei vaja subwooferit pagasiruumi, seni olen Saabis 6 kõlariga hakkama saanud (bassikõlarid ustes). Milline varustusetase võiks minimaalselt olla?

Mõned näited auto24-st, mis silma jäänud:
http://www.auto24.ee/used/2831412" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... 600eb95a43" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.auto24.ee/used/2828799" onclick="window.open(this.href);return false;

Aitäh ette!

Re: E91 (bensiin) ?

Postitatud: 24.05.2018 14:34 24
Postitas Frenzi
Esimene on kõige mõistlikum. Viimsaed 2 otsepritsega, pole just kõige paremini välja kukkunud mootor töökindluse poolest.
Jäta valikust välja navita isendid.

Re: E91 (bensiin) ?

Postitatud: 24.05.2018 15:09 39
Postitas Supriim
Frenzi kirjutas:Jäta valikust välja navita isendid.
Miks?

Re: E91 (bensiin) ?

Postitatud: 24.05.2018 15:40 57
Postitas ttsys
Võta jah esimene (pruun nahk on muidugi maitse asi - mulle ei meeldi, aga pole ka küsitud prantslaste maitset, kuhu auto algselt müüdi), aga arvesta, et hind on justnimelt ka vastav ehk seal on vaja ca 200 000km juures vahetada valvetronic täies ulatuses ehk ca 1800€, kui orig osade ja teadmistega asjale läheneda. Kunstnikud teevad selle remondi 600€-ga ja siis poole aasta pärast teevad üle veel 600€-1000€ ulatuses. Kuna kuulutuses on kirjas, et valvetronic mootor on vahetatud siis võib pimesi paugutada, et seal on liikuv viga ja kõigepealt alustati nn odavamast välistusmeetodi remondist. Auto ostueelne kontroll ei pruugi absoluutselt seal viga tuvastada (kui juba otseselt ei lonka). Ühtlasi ka kett vahetada, kui lahti võtmisel tuvastatav, et lõtk sees.
Teed need tööd ära ja edasi sõidab kaua ehk müügi jaoks valvetronic-ut tehasevalmidusse ei remondita. PS: Kindlasti naviga nagu juba öeldi.
PS!: Kui Saksamaalt leiad kuni 80 000km sõitnud siis sellega sõidad ca 80 000-100 000km ja vahetad mootoris kõik, mis kuulutuses loetletud + valvetronic + kett. Kõik on kinni LL haigest õlivälbast, mida need mootorid 5 aasta "tasuta hoolduse" egiidi all sissesõidul saavad. Hoiad välba 10 000-15 000km vahel ja kestab 300 000km ka paugutades.

Re: E91 (bensiin) ?

Postitatud: 24.05.2018 17:07 44
Postitas Frenzi
Supriim kirjutas:
Frenzi kirjutas:Jäta valikust välja navita isendid.
Miks?
Sest hiljem neid on raskem müüa.
Võid vaadata ka 325i 160kw isendeid, kütusekulu poolest sarnased, aga tihtipeale rohkema varustusega, 2007 algus millalgi hakati minuteada nendele ka otsepritset panema.
http://www.auto24.ee/used/2752532" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: E91 (bensiin) ?

Postitatud: 24.05.2018 19:17 00
Postitas Jaakk
N53 jah tuli 2007 ja siis muutus 2,5>3.0, kw jäi samaks

Re: E91 (bensiin) ?

Postitatud: 24.05.2018 20:07 09
Postitas Juss1
Varustusest rääkides. Heli võiks olla Professional ehk Logic 7 - 13 kõlarit, bassikõlarid esiistmete all. Navi võiks samuti olla Professional ehk suure ekraaniga. Mul leiavad palju kasutust püsikiiruse hoidja (distantsi hoidev pigem haruldane), vihmasensor, talvel roolisoojendus, parkimisandurid. Talvel on mugav ka puldiga tehase Webasto. Esituled kindlasti Xenon. Esiistmed võiksid olla comfort, soojendusega, elektrilised, juhiiste mäluga. Need on mõned võimalused, mis sel autol võivad olla aga eks palju sõltub su enda vajadustest. Oma autol tunnen vast kõige enam puudust kärukonksust.

Re: E91 (bensiin) ?

Postitatud: 24.05.2018 22:12 37
Postitas sigaelmar
Saab on ju turvalisuse etalon ja 3 seeria BMW pole küll nüüd auto, mida mahuka auto otsingul vaadata. Mis valiku sa teinud oled? :D

Re: E91 (bensiin) ?

Postitatud: 25.05.2018 19:21 15
Postitas oja86
3 seerial pole comfort istmeid

Re: E91 (bensiin) ?

Postitatud: 25.05.2018 21:06 26
Postitas ttsys
E90 on tugevama korpusega kui E60 ja Saab 9-3 jne nii, et on argumente.
Sealt lingi infost ja selle najal võid edasi googeldada.
http://youwheel.com/home/2016/06/20/car ... sive-list/" onclick="window.open(this.href);return false;
sigaelmar kirjutas:Saab on ju turvalisuse etalon ja 3 seeria BMW pole küll nüüd auto, mida mahuka auto otsingul vaadata. Mis valiku sa teinud oled? :D

Re: E91 (bensiin) ?

Postitatud: 25.05.2018 22:27 14
Postitas sigaelmar
9-3 sedaaniga ju E90 peaaegu sama (22000 vs 22500) ja universaalil on natuke vähem aga E91 pole seal nimekirjas ka... Minu üllatuseks on ühel mu lemmikul - Alfa Romeo 159'l suisa 31400. Kas see number kajastub ka juhitavuses? Sest 159 on üks parima juhitavusega auto millega ma sõitnud olen.
Nissan Micra on vist plastiliinist tehtud :mrgreen: 4000

Re: E91 (bensiin) ?

Postitatud: 25.05.2018 22:40 13
Postitas Kalev
2.0d m47 mootoriga voiks olla odavam üleval pidada. 430kkm juures mootorisse kaevuda ei olnud vajadust. Käis nagu kell, originaal tahmafiltriga. Ei suitsend ja ei haisenud. Normaalsel linnasõidul põletas ka tahmafiltrit. Käivitus iga ilmaga.

Re: E91 (bensiin) ?

Postitatud: 26.05.2018 14:12 52
Postitas ttsys
Kupee ja wagon kered on reeglina -2000Nm/kraad ehk vähem versus sedaan. Jah sellel on otsene seos ka juhitavusega. Bugatti Veyron on kleiminud, et nad püüdsid kinni vähemalt 60,000 Nm/kraadile. BMW E30 M3 puuriga eksole 23500Nm/kraad või F80 M3 puhtalt 40000Nm/kd juures. Meie hullukatel teedel alla 30 000Nm/kd ongi igapäevane mäng elu ja surma vahel. Tesla S oma 19 000Nm-ga on aastal 2018 eriti piinlik - Tartu mnt laubakas pole lootustki eluga pääseda. Ilmselt seda on siiski parendatud.
Selle Nissan Micra-ga ongi üle 50km/h alas liikumine võrdsustatav enesetapukatsega. ;)
sigaelmar kirjutas:9-3 sedaaniga ju E90 peaaegu sama (22000 vs 22500) ja universaalil on natuke vähem aga E91 pole seal nimekirjas ka... Minu üllatuseks on ühel mu lemmikul - Alfa Romeo 159'l suisa 31400. Kas see number kajastub ka juhitavuses? Sest 159 on üks parima juhitavusega auto millega ma sõitnud olen.
Nissan Micra on vist plastiliinist tehtud :mrgreen: 4000

Re: E91 (bensiin) ?

Postitatud: 28.05.2018 18:47 57
Postitas paul_k
Aitäh kommentaaride eest!
ttsys kirjutas:E90 on tugevama korpusega kui E60 ja Saab 9-3 jne nii, et on argumente.
Sealt lingi infost ja selle najal võid edasi googeldada.
http://youwheel.com/home/2016/06/20/car ... sive-list/" onclick="window.open(this.href);return false;
sigaelmar kirjutas:Saab on ju turvalisuse etalon ja 3 seeria BMW pole küll nüüd auto, mida mahuka auto otsingul vaadata. Mis valiku sa teinud oled? :D
Ma pole päris kindel, et väändejäikus tingimata suuremat ellujäämiskindlust näitab. Ühest küljest jah, "turvapuur" võiks mitte liiga palju deformeeruda, samas inimesele ei mõju ka turvavööst põhjustatud ülemäära suured jõud - autokere peaks üleliigse energia deformeerumisega pehmemaks muutma.
Vt ka Kris Meeke'i viimane avarii Portugalis.

Aga tõepoolest, Saab võis turvalisuse etalon millalgi 90ndatel olla, aga pärast EuroNCAPi autolõhkumise algust, on ka teised tootjad panustama hakanud.

BMW on näiteks märgatava arengu teinud. Lk 23 siit.
Pilt

Austraalia NCAP kasutab EuroNCAPi avariide andmeid, aga avaldab tärnidest väheke detailsemat infot. Tegin väikese kokkuvõtte. Üldiselt on sõitjatele mõjuvate koormuste osas enamik kaasaegseid autosid sarnases suurusjärgus, 2000ndate keskpaigast on areng eelkõige juhiabide osas toimunud.
https://www.dropbox.com/s/ozu8c2rm0e6bd ... e.pdf?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: E91 (bensiin) ?

Postitatud: 28.05.2018 18:59 31
Postitas ttsys
Valdkonna eksperdid on selles kindlad ja ka mina - Nm/kraad on otseses korrelatsioonis ellujäämisvõimalustega. NCAP on selles kontekstis lasteaed ja tänaseks on sellest välja koorunud eelkõige odavate autotootjate reklaaminurgake. Vaata ainuüksi kiirusi, mille juures kõike NCAP-is mõõdetakse(!) Ka japsidest lödikeredel on seal uhkelt 5 tärni. Huumor ehk mõttetu parameeter 2018.
paul_k kirjutas: Ma pole päris kindel, et väändejäikus tingimata suuremat ellujäämiskindlust näitab.