Palun M51 mootoriga auto (eks)omanikel vastata küsitlusele
Palun M51 mootoriga auto (eks)omanikel vastata küsitlusele
Nüüdseks peaks minu poolt olema kõigile soovi avaldanud inimestele link lõputööga tutvumiseks mailile edastatud.
Kui kellegi mailiaadress on kogemata kaduma läinud siis palun sellest PS-i teada anda.
Tänan veelkord kõiki küsimustikule vastajaid
Andres
Kui on küsimusi, täpsustusi või tähelepanekuid siis loomulikult võib neid lisada siia samasse teemasse või PS-na.
Kui kellegi mailiaadress on kogemata kaduma läinud siis palun sellest PS-i teada anda.
Tänan veelkord kõiki küsimustikule vastajaid
Andres
Kui on küsimusi, täpsustusi või tähelepanekuid siis loomulikult võib neid lisada siia samasse teemasse või PS-na.
Viimati muutis andre731, 31.10.2010 09:35 16, muudetud 4 korda kokku.
533 274 38 Andres
- Riivo
- Huviline
- Postitusi: 8162
- Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
- Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
- Asukoht: Edgarlandia
- Kontakt:
Re: Palun M51 mootoriga auto (eks)omanikel vastata küsitlusele
seda kirjatükki loeks huviga...tegin ka testi ära
head põrumist
head põrumist
´17 4Drive
Re: Palun M51 mootoriga auto (eks)omanikel vastata küsitlusele
Paljud senised vastajad pole oma kontaktandmeid (mailiaadressi lisanud), seega pole mul neile kuhugi seda kirjatükki saata.Riivo kirjutas:seda kirjatükki loeks huviga...
Maili aadressi lisamise koht ka selline imelik muidugi esimese küsimuse märkuste lahtris (sain teha kokku ainult 10 küsimust)
Kui keegi vastanutest on unustanud oma mailiaadressi lisada, kuid tegelikult lõputööga tutvuda soovib siis palun PS
Tänan kõiki seniseid vastajaid ja ootan veel inimesi aktiivselt vastama
Andres
533 274 38 Andres
Re: Palun M51 mootoriga auto (eks)omanikel vastata küsitlusele
aga kui olen omanud mitut m51-e ja vastused oleksid väga erinevad? ma ei saanud millegi pärast testi korrata.
Re: Palun M51 mootoriga auto (eks)omanikel vastata küsitlusele
Kahjuks jah surveymonkey.com keskkond ei lase sama MAC aadresi pealt mitu korda järjest küsimustele vastata. (kui päev aega oodata siis peaks saama vähemalt mina ise sain)aix kirjutas:ma ei saanud millegi pärast testi korrata.
Tänan, et juhtisite probleemile tähelepanu
Andres
Viimati muutis andre731, 31.05.2010 21:37 08, muudetud 1 kord kokku.
533 274 38 Andres
Re: Palun M51 mootoriga auto (eks)omanikel vastata küsitlusele
panin ka enda mõningased jamad kirja, mis aja jooksul on juhtunud.
bemar, bemar, über alles!
- confu
- Huviline
- Postitusi: 512
- Liitunud: 29.12.2007 23:38 40
- Peamine sõiduk: e34 M51
- Asukoht: Pärnu - Harjumaa
- Kontakt:
Re: Palun M51 mootoriga auto (eks)omanikel vastata küsitlusele
Vastasin ausalt ja siiralt. 1 remont on olnud ja väga kallis. Ja lisasin ka kontaktandmed.
.
Re: Palun M51 mootoriga auto (eks)omanikel vastata küsitlusele
Täitsin küsimustiku ära. Endal üldlevinud probleemid esinenud, lekkiv kõrgsurve pump, lekkivad ülevoolu voolikud, umbes kütusefilter, tahmanud sisselaske kollektor tänu ERG klapile. Siiani kõik tööd ise ära teinud ning väga rahule tulemustega jäänud.
525TDS e39 99a
Re: Palun M51 mootoriga auto (eks)omanikel vastata küsitlusele
Täitsin testi ära. Lisasin spetsiifilisemat infot ka enda mootori seadete kohta. Ehk on abi. Edu lõputööga.
e32 750i & IX35 & A6 4F & Jeep GC
Re: Palun M51 mootoriga auto (eks)omanikel vastata küsitlusele
Tänan kõiki küsitlusele vastajaid!
Kuna lõputöö tähtaeg hakkab kätte jõudma siis rohkemaid vastuseid oodata pole enam aega
Peale lõputöö kaitsmist saavad kõik soovi avaldanud inimesed sellega ka turvuda nagu alguses lubatud
Võib teema lukku panna
Kuna lõputöö tähtaeg hakkab kätte jõudma siis rohkemaid vastuseid oodata pole enam aega
Peale lõputöö kaitsmist saavad kõik soovi avaldanud inimesed sellega ka turvuda nagu alguses lubatud
Võib teema lukku panna
533 274 38 Andres
Re: Palun M51 mootoriga auto (eks)omanikel vastata küsitlusele
Usun,et nii kõigile vastajatele kellel on selle isendiga kokkupuuteid olnud kui ka teistele huvilistele on selles Sinu toodetavas kirjatükis nii mõndagi kõrvataha panna.
Egas muud kui head põrumist!
Egas muud kui head põrumist!
Ära osta omale kunagi esimest BMW-d, sest see ei jää viimaseks...!
E34 524td ATM, E39 525tds ATM, E53 3,0td ATM
E34 524td ATM, E39 525tds ATM, E53 3,0td ATM
Re: Palun M51 mootoriga auto (eks)omanikel vastata küsitlusele
Tegin ka ära ehk saaks ka tulemustest teada! Ja edu sulle!
Re: Palun M51 mootoriga auto (eks)omanikel vastata küsitlusele
aga küsiluste tulemusi võiks varem siia üles juba riputada, nii mõnelgi oleks huvi neid tulemusi lugeda.
- Riivo
- Huviline
- Postitusi: 8162
- Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
- Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
- Asukoht: Edgarlandia
- Kontakt:
Re: Palun M51 mootoriga auto (eks)omanikel vastata küsitlusele
küll siis paneb kui lõpetatud.
´17 4Drive
Re: Palun M51 mootoriga auto (eks)omanikel vastata küsitlusele
Kaitsmise kuupäev peaks olema 3. Juuni ehk siis peale seda panen lõputöö tutvumiseks ülesse
533 274 38 Andres
- eivoe
- Huviline
- Postitusi: 1312
- Liitunud: 08.05.2007 17:19 20
- Peamine sõiduk: BMW 525D
- Asukoht: Tallinn, Mustamäe
Re: Palun M51 mootoriga auto (eks)omanikel vastata küsitlusele
Jään huviga ootama
530dT(DE-kat, Chip, shortsift)
- confu
- Huviline
- Postitusi: 512
- Liitunud: 29.12.2007 23:38 40
- Peamine sõiduk: e34 M51
- Asukoht: Pärnu - Harjumaa
- Kontakt:
Re: Palun M51 mootoriga auto (eks)omanikel vastata küsitlusele
Tulemused käes. Päris huvitav. Tänud teema algatajale
.
Re: Palun M51 mootoriga auto (eks)omanikel vastata küsitlusele
Nüüdseks peaks minu poolt olema kõigile soovi avaldanud inimestele link lõputööga tutvumiseks mailile edastatud.
Kui kellegi mailiaadress on kogemata kaduma läinud siis palun sellest PS-i teada anda.
Tänan veelkord kõiki küsimustikule vastajaid
Andres
Kui kellegi mailiaadress on kogemata kaduma läinud siis palun sellest PS-i teada anda.
Tänan veelkord kõiki küsimustikule vastajaid
Andres
533 274 38 Andres
Re: Palun M51 mootoriga auto (eks)omanikel vastata küsitlusele
Lugesin läbi- see mis kirjas on tõene ning väga hea.Eriti huvitas mind nukkvõlli asend. Kuna see on ainus asi mille juurde pole veel käega kallale läinud. KUID mind see ei rahuldanud . Ootasin paar kõige huvitavamat ning ka tähtsamat selle kõige juures(525tds).
1. Kütus: kuidas erinaeva sisaldusega kütus mõjub pumbale- mootorile. Lisandid (õlid-2t, määrded, DIESEL CLEANE SYSTEM X). Miks venemaal (muudes riikides- väljaspool euroopat)- ringi liikudes muutub 525tds uimaseks... jne.
2. Miks iga 525tds käivitub kohaselt (SOOJALT)- kui välja tõmmata temp. andur? See siia maani minu jaoks arusaamatu... See põhiline - mida ootasin....
3. Turbo ja 525tds- kuidas mõjub kulunud turbo ning sellega kaasnev jõukadu. Tahm, küttekulu.
Mis on normaal turbo rõhk- 1.1K rmp juures...
4. Kas paagipump mõjutab mootori tööd- suurtel pööretel- ning kui paigaldada paaki - lisa paagipump, kas hakkab paremini käivituma soojalt?
Veel on üks asi- et: Kui panna suur kogus küttet- ehk. masin liigub põhimõtteliselt ise. gaasi tuleb anda varbaga: siis miks sellisel juhul kütekulu väheneb. Liikudes raske jalaga- ei tarbi 525tds rohkem Seda muidugi mõistlikult. Samas liigutab massi pidevalt max- momendiga. max asendis. Surub istmetesse- küttekulu aga ei tõuse.... Kompuuter näitab - 5,1l - tarbib 6- 7l sajale. Keskmine kiirus ca 40km.
Samas kui kompuuter näitab 8-9l. mootor muutub uimaseks, küttekulu tõuseb kuni 8l sajale.
1. Kütus: kuidas erinaeva sisaldusega kütus mõjub pumbale- mootorile. Lisandid (õlid-2t, määrded, DIESEL CLEANE SYSTEM X). Miks venemaal (muudes riikides- väljaspool euroopat)- ringi liikudes muutub 525tds uimaseks... jne.
2. Miks iga 525tds käivitub kohaselt (SOOJALT)- kui välja tõmmata temp. andur? See siia maani minu jaoks arusaamatu... See põhiline - mida ootasin....
3. Turbo ja 525tds- kuidas mõjub kulunud turbo ning sellega kaasnev jõukadu. Tahm, küttekulu.
Mis on normaal turbo rõhk- 1.1K rmp juures...
4. Kas paagipump mõjutab mootori tööd- suurtel pööretel- ning kui paigaldada paaki - lisa paagipump, kas hakkab paremini käivituma soojalt?
Veel on üks asi- et: Kui panna suur kogus küttet- ehk. masin liigub põhimõtteliselt ise. gaasi tuleb anda varbaga: siis miks sellisel juhul kütekulu väheneb. Liikudes raske jalaga- ei tarbi 525tds rohkem Seda muidugi mõistlikult. Samas liigutab massi pidevalt max- momendiga. max asendis. Surub istmetesse- küttekulu aga ei tõuse.... Kompuuter näitab - 5,1l - tarbib 6- 7l sajale. Keskmine kiirus ca 40km.
Samas kui kompuuter näitab 8-9l. mootor muutub uimaseks, küttekulu tõuseb kuni 8l sajale.
Re: Palun M51 mootoriga auto (eks)omanikel vastata küsitlusele
On selgunud selline tõsiasi, et antud faili vaatamiseks peab arvutisse olema instaleeritud Acrobat Readeri versioon 9.0 või uuem...
Selle peaks saama downloadida Adobe kodulehelt.
To Danil523:
1. Lõputöö jaoks sooritatud katsete periood oli liiga lühike kütuste mõjude uurimiseks. Selle kohta mõistlike järelduste tegemine oleks eeldanud tunduvalt suuremaid läbisõite ja ka välismaal käimist, et sealset kütust tankida ning seejärel dünaamikaparameetreid mõõta.- st antud küsimuses jään vastuse võlgu.
2. Põhimõtteliselt on mul selle kohta teooria olemas, kuid vajab veel natuke täpsustamist. Vastan paari päeva jooksul kui leian aega GT1 auto külge ühendada jälle.
3. Toitesüsteemi all mõtlesin antud lõputöö juures ikkagi kütusega varustamise süsteemi. Mootori õhuga varustamise süsteemi-Turbo, turbo juhtimine, EGR, M51TU-l ka õhukulu mõõtja kohta oleks materjali ja potentsiaalseid uurimisparameetreid nii palju, et selle kohta annaks kirjutada veel ühe samasuguse lõputöö
1000 pöörde juures see turbo põhimõtteliselt ülelaaderõhku ei tooda, st normaalne turbo rõhk 1,1k rpm juures on atmosfäärirõhk.
4. Minu andmetel (pole isiklikult spetsiaalselt katsetanud) tiheda kütusetorustiku ning piisava kütuse koguse korral paagis ei mõjuta paagipump mootori tööd suurtel pööretel. Vajaliku KSP siserõhu tagamiseks on selle jaoks labapump (põgusalt ka lõputöös käsitletud osa). Soojalt käivitamise kohta sama asi, et kui kütusetorustik on tihe ja labapump suudab piisava KSP siserõhu tekitada siis täiendava ca 0,5 bar rõhku tootva pumba, nagu seda on originaal paagis asuv pump, paigaldamisel mõtet ei ole.
Omaette teema on, kui paaki paigaldada lisapump, mis suudab tekitada pumba siserõhule lähedast rõhku, siis võiks sellest kasu olla. Kuna aga puudusid vahendid pumba siserõhu mõõtmiseks siis reaalset selliseid katseid teinud ei ole ning seda lähemalt kommenteerida ei oska.
Kütuse kulu- Katsete tulemusena minul pumba kaane asendi korral, kus pritse kogus oli suurem ikkagi ka reaalne kulu suurenes. Päris kindlasti on suurema kütuse koguse korral kulu suurem linnasõidul, kui on palju tühikäigul töötamist. Maantee mõnevõrra väiksemat kulu põhjendaksin madalamate mootoripööretega, mida kiirendamiseks ja möödasõitudeks kasutatakse- st, et käike ei pea alla vahetama ja mootor jaksab ka madalate pöörete pealt normaalselt vedada. Aga üldiselt on kogu see kütuse kulu arvestamine rohkem suhteline nähtus kuna vahelduvad aastaajad, sõidutingimused, auto koormatus jne...
Selle peaks saama downloadida Adobe kodulehelt.
To Danil523:
1. Lõputöö jaoks sooritatud katsete periood oli liiga lühike kütuste mõjude uurimiseks. Selle kohta mõistlike järelduste tegemine oleks eeldanud tunduvalt suuremaid läbisõite ja ka välismaal käimist, et sealset kütust tankida ning seejärel dünaamikaparameetreid mõõta.- st antud küsimuses jään vastuse võlgu.
2. Põhimõtteliselt on mul selle kohta teooria olemas, kuid vajab veel natuke täpsustamist. Vastan paari päeva jooksul kui leian aega GT1 auto külge ühendada jälle.
3. Toitesüsteemi all mõtlesin antud lõputöö juures ikkagi kütusega varustamise süsteemi. Mootori õhuga varustamise süsteemi-Turbo, turbo juhtimine, EGR, M51TU-l ka õhukulu mõõtja kohta oleks materjali ja potentsiaalseid uurimisparameetreid nii palju, et selle kohta annaks kirjutada veel ühe samasuguse lõputöö
1000 pöörde juures see turbo põhimõtteliselt ülelaaderõhku ei tooda, st normaalne turbo rõhk 1,1k rpm juures on atmosfäärirõhk.
4. Minu andmetel (pole isiklikult spetsiaalselt katsetanud) tiheda kütusetorustiku ning piisava kütuse koguse korral paagis ei mõjuta paagipump mootori tööd suurtel pööretel. Vajaliku KSP siserõhu tagamiseks on selle jaoks labapump (põgusalt ka lõputöös käsitletud osa). Soojalt käivitamise kohta sama asi, et kui kütusetorustik on tihe ja labapump suudab piisava KSP siserõhu tekitada siis täiendava ca 0,5 bar rõhku tootva pumba, nagu seda on originaal paagis asuv pump, paigaldamisel mõtet ei ole.
Omaette teema on, kui paaki paigaldada lisapump, mis suudab tekitada pumba siserõhule lähedast rõhku, siis võiks sellest kasu olla. Kuna aga puudusid vahendid pumba siserõhu mõõtmiseks siis reaalset selliseid katseid teinud ei ole ning seda lähemalt kommenteerida ei oska.
Kütuse kulu- Katsete tulemusena minul pumba kaane asendi korral, kus pritse kogus oli suurem ikkagi ka reaalne kulu suurenes. Päris kindlasti on suurema kütuse koguse korral kulu suurem linnasõidul, kui on palju tühikäigul töötamist. Maantee mõnevõrra väiksemat kulu põhjendaksin madalamate mootoripööretega, mida kiirendamiseks ja möödasõitudeks kasutatakse- st, et käike ei pea alla vahetama ja mootor jaksab ka madalate pöörete pealt normaalselt vedada. Aga üldiselt on kogu see kütuse kulu arvestamine rohkem suhteline nähtus kuna vahelduvad aastaajad, sõidutingimused, auto koormatus jne...
533 274 38 Andres
Re: Palun M51 mootoriga auto (eks)omanikel vastata küsitlusele
Miks iga 525tds käivitub kohaselt (SOOJALT)- kui välja tõmmata temp. andur?
FAKTID:
Juhul kui DDE-l puudub mootoritemperatuuri informatsioon (andur vigane, pistik lahti jne...), siis:
*Pritse koguse reguleerimisel arvestatakse mootori temperatuuriks -20 C>> Järelikult sooja mootori korral on pritse kogus normaasest suurem ja sellega tühikäigupöörded tõusevad.
*Eelpritsenurga reguleerimisel arvestatakse mootori temperatuuriks +50 C>> See tähendab töösooja mootori korral eelpritse nurka 6-7 kraadi normaalse 3 kraadi asemel.
*Hõõgküünald kontrolliks arvestakse mootori temperatuuriks +50 C>> Küünlad rakenduvad igal käivitusel.
OLETUS:
Kõik eelpool kirjeldatud tegurid parandavad mootori käivitumist. Lisaks veel külmale mootorile vastava stardi kütusekoguse kasutamine töösoojal mootoril DDE poolt.
Minu arvamus on, et enamus halvasti käivituvaid TDS-e saaks käima ka lihtsalt hõõgküünlaid töösoojal mootoril rakendades aga selle kindlakstegemiseks peaks keegi oma autoga sellise eksperimendi ette võtma...
FAKTID:
Juhul kui DDE-l puudub mootoritemperatuuri informatsioon (andur vigane, pistik lahti jne...), siis:
*Pritse koguse reguleerimisel arvestatakse mootori temperatuuriks -20 C>> Järelikult sooja mootori korral on pritse kogus normaasest suurem ja sellega tühikäigupöörded tõusevad.
*Eelpritsenurga reguleerimisel arvestatakse mootori temperatuuriks +50 C>> See tähendab töösooja mootori korral eelpritse nurka 6-7 kraadi normaalse 3 kraadi asemel.
*Hõõgküünald kontrolliks arvestakse mootori temperatuuriks +50 C>> Küünlad rakenduvad igal käivitusel.
OLETUS:
Kõik eelpool kirjeldatud tegurid parandavad mootori käivitumist. Lisaks veel külmale mootorile vastava stardi kütusekoguse kasutamine töösoojal mootoril DDE poolt.
Minu arvamus on, et enamus halvasti käivituvaid TDS-e saaks käima ka lihtsalt hõõgküünlaid töösoojal mootoril rakendades aga selle kindlakstegemiseks peaks keegi oma autoga sellise eksperimendi ette võtma...
533 274 38 Andres