piiraja vähendamine?
piiraja vähendamine?
Esiteks kas see on võimalik ja teiseks kas see on mõttekas, et ülevaatusel vähem autot piinataks? Ei lednud nagu selle kohta postitusi. Ei taha vist teada miks. Halastage
Auto 325tds 105kw 1997 aasta.
Auto 325tds 105kw 1997 aasta.
Re: piiraja vähendamine?
Ja veel. Sellega sai 2 korda ülevaatuse käidud seoses turbo lahtitulemisega. Enda süül. See lõi sellise vingu üles, et oi oi oi.
Igajuhul 1. kord. Ukse ees lastakse torud puhtaks. Siis nagu isegi teate mitu korda kui aparaat taga. Mul läks geneka rihm katki ja sai hiljem uuesti tuldud. Jälle ukse ees torud puhtaks. Siis oli juba turbo lahti ja vingu tuli mis kole. Sai siis spetsialisti juures tuuritada ja paika aetud seda. Jälle ülevaatusele ja ukse ees lastakse torud puhtaks. Jne. Kuu hiljem läks kõrgsurvepump.
Valus on kuulata seda piinamist
Igajuhul 1. kord. Ukse ees lastakse torud puhtaks. Siis nagu isegi teate mitu korda kui aparaat taga. Mul läks geneka rihm katki ja sai hiljem uuesti tuldud. Jälle ukse ees torud puhtaks. Siis oli juba turbo lahti ja vingu tuli mis kole. Sai siis spetsialisti juures tuuritada ja paika aetud seda. Jälle ülevaatusele ja ukse ees lastakse torud puhtaks. Jne. Kuu hiljem läks kõrgsurvepump.
Valus on kuulata seda piinamist
Re: piiraja vähendamine?
ei tea, pole mul veel ülevaatusel selle mootoriga probleeme olnud. Päris piirajasse nad vist ikka ei lase, neil kindlad pöörded, millelt möödetakse (pannakse mingi pööreteandur ka mootorile). Võin samas ka eksida.
Piirajat saab muuta küll sellel aju programmi muutimisega. Programmide vahetamisega tegelevad zeck ja leho, neilt saad küsida, kas võimalik lihtsalt ka programmi muuta.
Samas kuulnud ka neid jutte kokkulastud mootoritest, ega endalgi kõige parem seda mootori karjumist seal kuulata pole.
Piirajat saab muuta küll sellel aju programmi muutimisega. Programmide vahetamisega tegelevad zeck ja leho, neilt saad küsida, kas võimalik lihtsalt ka programmi muuta.
Samas kuulnud ka neid jutte kokkulastud mootoritest, ega endalgi kõige parem seda mootori karjumist seal kuulata pole.
BMW e34 525tds 105kW & Honda CBR1000f 98kW & CBR1000rr 126kW
Re: piiraja vähendamine?
ok.
midagi nad mootori külge panevad küll. ei tea. kui küsisin huvi pärast, et palju pöördeid nad sisse lasevad, siis ütlesid, et max Samas see mees oli selline ka et kui mul rihm katki läks, siis jalutas minema. Vaata ise. Jalutas oma tuppa ja vaatas klaasi tagant mis saab. Õnneks teine mees oli vähe abivalmim.
600 eek ülevaatus ja kordusülevaatus tasuta. Tundus soodne algaja kohta aga muidu on vist 500 ja kordus 100.
midagi nad mootori külge panevad küll. ei tea. kui küsisin huvi pärast, et palju pöördeid nad sisse lasevad, siis ütlesid, et max Samas see mees oli selline ka et kui mul rihm katki läks, siis jalutas minema. Vaata ise. Jalutas oma tuppa ja vaatas klaasi tagant mis saab. Õnneks teine mees oli vähe abivalmim.
600 eek ülevaatus ja kordusülevaatus tasuta. Tundus soodne algaja kohta aga muidu on vist 500 ja kordus 100.
Re: piiraja vähendamine?
Kui mootor ei kannata max pöördeid = mootor ei ole korras.
Mõtle kui nt möödasõidu sul mootorist juppe hakkab lendama.
Minumeelest see piiraja allatoomine on suht veider idee.
Mõtle kui nt möödasõidu sul mootorist juppe hakkab lendama.
Minumeelest see piiraja allatoomine on suht veider idee.
Bmw E46 330D
Re: piiraja vähendamine?
peab seda asja veel uurima. muidu automaat ja normaalsetes tingimustes vist ikka selliseid pöördeid ei saa. ja peaks ju suur vahe olema tühikäigul kõrged pöörded või sõites (kumb rohkem lõhub).
Re: piiraja vähendamine?
ülevaatusel nad peaksid laskma 2000- 32000rpm.Nende pöörete vahel tuleb co2 kätte saada Et kui piirajasse lasevad siis pole ju normaalne. Ükskord öeldi tuttavale ülevaatusel et mine sõida oma diisliga 20km 2 käiguga piirajas ja siis tule tagasi
Re: piiraja vähendamine?
mida krdit? See oleneb siis ülevaatuskohast?
Re: piiraja vähendamine?
Minu bensukal Türil ülevaatusel üle 2800 pöörde ei lastud näiteks
Re: piiraja vähendamine?
Võibolla diislite ja bensukate vahe? Mul on diisel.
Re: piiraja vähendamine?
Las keegi targem avaldab ka arvamust, kuid minu loogika kohaselt peaks pigem vastupidi olema, et bensukatel kõrgemad pöörded, kui diislil.
Re: piiraja vähendamine?
Bensukaid nad nii ei piina. Diislitel yritavad vist tahma põletada. Ykskord töödiisliga käies oli ka tunne, et lasevad vist klapid pähe. Onkel pani lihtsalt oma 47 saapa gaasipedaalile auto ukse vahelt ja jäi teise vennaga juttu ajama Aga eks kõik sõltub kohast, kus käid ja meestest, kes seal parasjagu (Põltsamaal ylevaatusel näiteks ei käi enam aastaid)
BMW-le kindel
Re: piiraja vähendamine?
Mida te targutate. Keegi midagi konkreetselt ei tea, mingi oletamine käib.
ARK-i koduleheküljelt tehnoülevaatuse juhendist ülevaatajale:
8.2.2. Survesüütemootoriga (diiselmootoriga) mootorsõidukid
a) Heitgaaside suitsusust mõõdetakse vabakiirendusel (koormust ei rakendata miinimumpööretest kuni katkesti rakendumiseni), käigukang on neutraalses asendis ja sidur on lahutatud.
b) Sõiduki ettevalmistus
1. Sõidukit võib testida ilma ettevalmistuseta, kuid ohutuse mõttes tuleb kontrollida, kas mootor on soe ja rahuldavas mehaanilises seisukorras.
2. Kui välja arvata punkti d alapunktis 5 nimetatud juhud, ei loeta ühtki sõidukit tehnoülevaatust mitteläbinuks, kui see ei ole ette valmistatud vastavalt järgmistele nõuetele:
i) mootor peab olema täiesti soe, näiteks mootoriõli temperatuur peab õlimõõtevarda torus sondiga
mõõdetuna olema vähemalt 80 °C või, kui see on madalam, vastama normaalsele töötemperatuurile või peab infrapunase kiirguse alusel mõõdetud mootorisilindrite temperatuur olema eespool nimetatud temperatuuriga vähemalt samaväärne. Kui seoses sõiduki koostega ei ole selline mõõtmine praktiline, võib mootori normaalse töötemperatuuri määrata muul viisil, näiteks mootori jahutusventilaatori töötamise põhjal;
ii) heitgaasisüsteemi puhastatakse vähemalt kolme vabakiirendustsükliga või samaväärse meetodiga.
c) Testimise kord
1. Kontrollida visuaalselt tootja poolt paigaldatud heitgaaside kontrollsüsteemi, et välja selgitada, kas see on täielik ja rahuldavas seisukorras, ning avastada võimalikud lekked.
2. Mootor ja mis tahes turboülelaadur peab enne iga vabakiirendustsüklit olema tühikäigul. Suure võimsusega diiselmootorite puhul tähendab see vähemalt kümnesekundilist ootamist pärast gaasipedaali vabastamist.
3. Iga vabakiirendustsükli alustamiseks tuleb gaasipedaal kiiresti ja sujuvalt (vähem kui ühe sekundiga), kuid mitte ägedalt alla vajutada, saavutamaks maksimaalse sissepritse pritsepumbast.
4. Iga vabakiirendustsükli ajal jõuab mootor enne gaasipedaali vabastamist maksimaalselt lubatud pööreteni või automaatülekandega sõidukite puhul tootja määratud pööreteni või, kui need andmed ei ole kättesaadavad, kahe kolmandikuni maksimaalselt lubatud pööretest. Seda saab kontrollida näiteks mootori pöörete arvu jälgides või jättes piisavalt aega gaasipedaali esimesest vajutamisest kuni selle vabastamiseni, mis I lisa kategooriatesse 1 ja 2 kuuluvate sõidukite puhul peaks olema vähemalt kaks sekundit.
Bensiinimootori kohta leiab info samast juhendist.
ARK-i koduleheküljelt tehnoülevaatuse juhendist ülevaatajale:
8.2.2. Survesüütemootoriga (diiselmootoriga) mootorsõidukid
a) Heitgaaside suitsusust mõõdetakse vabakiirendusel (koormust ei rakendata miinimumpööretest kuni katkesti rakendumiseni), käigukang on neutraalses asendis ja sidur on lahutatud.
b) Sõiduki ettevalmistus
1. Sõidukit võib testida ilma ettevalmistuseta, kuid ohutuse mõttes tuleb kontrollida, kas mootor on soe ja rahuldavas mehaanilises seisukorras.
2. Kui välja arvata punkti d alapunktis 5 nimetatud juhud, ei loeta ühtki sõidukit tehnoülevaatust mitteläbinuks, kui see ei ole ette valmistatud vastavalt järgmistele nõuetele:
i) mootor peab olema täiesti soe, näiteks mootoriõli temperatuur peab õlimõõtevarda torus sondiga
mõõdetuna olema vähemalt 80 °C või, kui see on madalam, vastama normaalsele töötemperatuurile või peab infrapunase kiirguse alusel mõõdetud mootorisilindrite temperatuur olema eespool nimetatud temperatuuriga vähemalt samaväärne. Kui seoses sõiduki koostega ei ole selline mõõtmine praktiline, võib mootori normaalse töötemperatuuri määrata muul viisil, näiteks mootori jahutusventilaatori töötamise põhjal;
ii) heitgaasisüsteemi puhastatakse vähemalt kolme vabakiirendustsükliga või samaväärse meetodiga.
c) Testimise kord
1. Kontrollida visuaalselt tootja poolt paigaldatud heitgaaside kontrollsüsteemi, et välja selgitada, kas see on täielik ja rahuldavas seisukorras, ning avastada võimalikud lekked.
2. Mootor ja mis tahes turboülelaadur peab enne iga vabakiirendustsüklit olema tühikäigul. Suure võimsusega diiselmootorite puhul tähendab see vähemalt kümnesekundilist ootamist pärast gaasipedaali vabastamist.
3. Iga vabakiirendustsükli alustamiseks tuleb gaasipedaal kiiresti ja sujuvalt (vähem kui ühe sekundiga), kuid mitte ägedalt alla vajutada, saavutamaks maksimaalse sissepritse pritsepumbast.
4. Iga vabakiirendustsükli ajal jõuab mootor enne gaasipedaali vabastamist maksimaalselt lubatud pööreteni või automaatülekandega sõidukite puhul tootja määratud pööreteni või, kui need andmed ei ole kättesaadavad, kahe kolmandikuni maksimaalselt lubatud pööretest. Seda saab kontrollida näiteks mootori pöörete arvu jälgides või jättes piisavalt aega gaasipedaali esimesest vajutamisest kuni selle vabastamiseni, mis I lisa kategooriatesse 1 ja 2 kuuluvate sõidukite puhul peaks olema vähemalt kaks sekundit.
Bensiinimootori kohta leiab info samast juhendist.
Indrek
Re: piiraja vähendamine?
Selle jutu järgi lastakse siis maksimumini?
Re: piiraja vähendamine?
Tühikäigust piirajani 3x.eero6 kirjutas:Selle jutu järgi lastakse siis maksimumini?
Indrek
Re: piiraja vähendamine?
Ülevaatusel kontrolli teostavaid tegelasi süüdiatada auto ära lõhkumises on tiba naiivne,enamasti ikka süüdi masina puudlik hooldus ja aastaid kuivalt pähe saanud mootor. ka piiraja madalamaks seadmine sellisel raipel võrdub õlitule pirni välja keeramisega ja eks iga hea asi saab kunagi otsa
Re: piiraja vähendamine?
ok. tänud! nüüd tean.
Re: piiraja vähendamine?
Süüdistada ei saa, kuna enne peab allkirjastama dokumendi, kus seisab, et ülevaatajatel ei lasu mingeid kohustusi, kui mootor viga saab. Samas õige küll, korras mootoriga ei tohiks midagi juhtuda.ercci kirjutas:Ülevaatusel kontrolli teostavaid tegelasi süüdiatada auto ära lõhkumises on tiba naiivne,enamasti ikka süüdi masina puudlik hooldus ja aastaid kuivalt pähe saanud mootor. ka piiraja madalamaks seadmine sellisel raipel võrdub õlitule pirni välja keeramisega ja eks iga hea asi saab kunagi otsa
Piiraja langetamisel vaidleks vastu- kuidas ei muudaks, kui pöörete piirajat 200 rmp võrra madalamaks tuua.
BMW e34 525tds 105kW & Honda CBR1000f 98kW & CBR1000rr 126kW
- marek555
- Huviline
- Postitusi: 2913
- Liitunud: 12.12.2005 12:12 29
- Peamine sõiduk: BMW 535d F10, 328i E46 174kW
- Asukoht: Tartu
Re: piiraja vähendamine?
Olen ikka paar korda oma tööhobuse Ford Rangeriga ülevaatusel käinud ja pole mingeid allkirju jaganud enne ülevaaruse lõppu (tegelikult pole vist peale sedagi vajadust oma märkigi maha jätta).yllar21 kirjutas: Süüdistada ei saa, kuna enne peab allkirjastama dokumendi, kus seisab, et ülevaatajatel ei lasu mingeid kohustusi, kui mootor viga saab.
Aga see muidugi ei tähenda, et ülevaatus oleks hea meelega probleemide korral valmis oma tehtud kulusid katma
Re: piiraja vähendamine?
Nii palju kui ma tean ja olen käinud kahe erineva diiselautoga, on alati paberimajandus kätte antud.marek555 kirjutas: Olen ikka paar korda oma tööhobuse Ford Rangeriga ülevaatusel käinud ja pole mingeid allkirju jaganud enne ülevaaruse lõppu (tegelikult pole vist peale sedagi vajadust oma märkigi maha jätta).
BMW e34 525tds 105kW & Honda CBR1000f 98kW & CBR1000rr 126kW
Re: piiraja vähendamine?
Õnneks uuematel disladel on tühikäigul piiraja üsna madalal, mul nt 4000 rpmi peal kuhu siis ülevaatuspunkt mitu korda sisse sõidab oma tahmatestiga. Väga hull hääl ei olnudki
Hea sõber: F10 535i M Sport LCI '13
Re: piiraja vähendamine?
rsk tahaks kaIlves kirjutas:Õnneks uuematel disladel on tühikäigul piiraja üsna madalal, mul nt 4000 rpmi peal kuhu siis ülevaatuspunkt mitu korda sisse sõidab oma tahmatestiga. Väga hull hääl ei olnudki
Re: piiraja vähendamine?
Ja minu TDS'l oli chip peal, mis viis piiraja veel kaugemale.
Esivedu on lastele Nelikvedu on naistele Tagavedu on meestele
Re: piiraja vähendamine?
madalamale tühikäigul? kuskilt saab selliseid chippe?rynno300 kirjutas:Ja minu TDS'l oli chip peal, mis viis piiraja veel kaugemale.
Re: piiraja vähendamine?
siiski kõrgematele pööretele, aga uuri http://www.autohai.ee ehk saad abi.k6ps kirjutas:madalamale tühikäigul? kuskilt saab selliseid chippe?rynno300 kirjutas:Ja minu TDS'l oli chip peal, mis viis piiraja veel kaugemale.
Esivedu on lastele Nelikvedu on naistele Tagavedu on meestele
Re: piiraja vähendamine?
See leht tundub maas olevat hetkel
Re: piiraja vähendamine?
Tänud! uurin.rynno300 kirjutas:siiski kõrgematele pööretele, aga uuri http://www.autohai.ee ehk saad abi.k6ps kirjutas:madalamale tühikäigul? kuskilt saab selliseid chippe?rynno300 kirjutas:Ja minu TDS'l oli chip peal, mis viis piiraja veel kaugemale.
Küsimus, miks on vaja tühikäigu piirajat tõsta?
Viimati muutis k6ps, 07.07.2010 11:35 15, muudetud 1 kord kokku.
Re: piiraja vähendamine?
Tühikäigupiirajast ei räägi ju keegi siin. Jutt ikka mootori max pöörete piirajast.
Re: piiraja vähendamine?
Lase kruvi pedaali alla , sis ei saa ka niipalju pöördeid anda!!!
bmw on siiski auto!
Re: piiraja vähendamine?
mootor võiks ikka kannatada ära need pöörded, mis tehases ette nähtud ehk siis piirajani. Kui lendab laiali siis ei saa läbi ülevaatuselt lihtsalt
Enda tds-i peenestan ka tavaliikluses suht lõppu, pole probleemi. Augustis ülevaatus, kat-i pole all eks näis
Enda tds-i peenestan ka tavaliikluses suht lõppu, pole probleemi. Augustis ülevaatus, kat-i pole all eks näis
When it doesn´t blow it sucks