Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Üldised arutelud ning näpunäited
Kasutaja avatar
Jaanus_V
Klubiliige
Postitusi: 1292
Liitunud: 17.08.2010 12:05 03
Peamine sõiduk: BMW F11 530d xDrive 2012

Re:

Postitus Postitas Jaanus_V »

TarmoV12 kirjutas:minu kogemused ja "talupojaloogika":

7. käiguga pidurdamine kahjulik ? pigem kasulik - käiguga pidurdades mootor kütust ei tarbi (jälgi ökonomaiserit :!: ), pidureid kulub vähem, N peal aga töötab mootor tühikäigupööretel.

palun parandage mind, kui millegagi puusse panin..

Mõni küsimus siis ka teema algusest. Kumb ta siis on? On ta kahjulik kastile või kasulik, käiguga pidurdamine? Manuaalile teeb ta vist vähem liiga kui käiguga pidurdada aga automaadile? Ja veel selline küsimus, et kas keegi on proovind küttekulu vahet mõõta tronicuga, käsitsi ja masinatöö vahet?
E39 3.0D 2001 --> E61 2.5B 2005 --> E60 3.0D 2005 --> E61 3.0D 2004 --> F11 3.0D 2012 --> E46 320CI 2003 --> E46 328Ci --> E46 330Ci. Praegu: F11 3.0xD, E46 330 Ci
Kasutaja avatar
Hõbehall
Huviline
Postitusi: 157
Liitunud: 09.07.2005 10:34 50
Asukoht: Harjumaa

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitus Postitas Hõbehall »

Autmaatkäiguksti puhul milleks üldse kasutada manuaal käiguvahetus?
Eestis seda polegi vaja kunagi teha, kui keegi just ise käiguvalitsaga lõbu pärast edasi tagasi udjada ei soovi. Mägedes sõites pikkadel laskumistel vaheta ainult kastis manuaalselt käike, pidurdab käiguga ja ei koorma piduriklotse kettaid oluliselt.
Kui automaatreziimis mäest alla veereda pikalt, siis neid pidurikettaid ja klotse tahaks ma küll näha, või pigems seda mis neist järel on. ;) Aga nagu ka alguses mainisen, see probleem ei ole Eestis teema.

Minu 5senti.
E46 Coupe> upgrade 320i E90> 320dLCI E91
Kasutaja avatar
Armin
Huviline
Postitusi: 317
Liitunud: 16.06.2007 21:57 42
Asukoht: Tallinn/Lasnamägi/Pirita/Muuga

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitus Postitas Armin »

Mul tuttav omab E39 ja vanast manuaaliharjumusest suretab mootori kohe seiskudes välja ja alles seisva mootoriga paneb P asendisse kangi ja siis eemaldab võtme... On see kuidagi kahjulik ka, kui niivisi seisva mootoriga kogu aeg valitsat ragistada? Endale lihtsalt tundub topelttöö...
This cat, is cat, a cat, good cat, way cat, to cat, keep cat, an cat, idiot cat, busy cat!
Now read this text without cat.
Kasutaja avatar
Martin740
Huviline
Postitusi: 762
Liitunud: 07.06.2010 19:45 57
Peamine sõiduk: BMW
Asukoht: Pärnu

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitus Postitas Martin740 »

mida vähem automaadil neid käikke näpid seda kasulikum on kastile. hommikul kodus paned D sisse ja kui sihtkohta jõuad võtad D välja. valgusfoorideall selle kangiga nõksutamine on lollus. ;) parandage kui eksin.
E32 740, E34 530, E32 740, E46 318d ja E34 540 :)
Mikk_O
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 21.07.2005 00:29 24
Asukoht: pärnu
Kontakt:

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitus Postitas Mikk_O »

No mina olen ka seda meelt, et mida vähem selle kangiga jaurata, seda parem.
Samas vahest on hea ise kaks käiku alla tõmmata möödasõidul.
Ristmiku all N või P peale panek ei ole minuarust küll eriti mõistlik tegu,
nagu ka kallaku peal ilma seisupidurita parkimine.
Kasutaja avatar
Razta
Huviline
Postitusi: 188
Liitunud: 11.09.2006 18:29 02
Peamine sõiduk: BMW E91 320d LCI 2009a
Asukoht: Tallinn/Haapsalu

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitus Postitas Razta »

Hõbehall kirjutas:Autmaatkäiguksti puhul milleks üldse kasutada manuaal käiguvahetus?
Eestis seda polegi vaja kunagi teha, kui keegi just ise käiguvalitsaga lõbu pärast edasi tagasi udjada ei soovi. Mägedes sõites pikkadel laskumistel vaheta ainult kastis manuaalselt käike, pidurdab käiguga ja ei koorma piduriklotse kettaid oluliselt.
Kui automaatreziimis mäest alla veereda pikalt, siis neid pidurikettaid ja klotse tahaks ma küll näha, või pigems seda mis neist järel on. ;) Aga nagu ka alguses mainisen, see probleem ei ole Eestis teema.

Minu 5senti.

Tallinnas kui kadaka teel D'ga mäest alla kulgeda siis vahest vahetab käigud kuidagi imelikult liiga madalaks, et kui pärast natuke gaasi vajutada siis on minek nii et hoia ja keela ning kui siis pedaali lahti lased kukub hullusti pidurdama. Sel puhul olen küll stepiga ise käiku kõrgemaks vahetanud, et tobedat olukorda vältida.
Kasutaja avatar
maarekl
Huviline
Postitusi: 1317
Liitunud: 18.08.2006 14:15 58
Asukoht: Voru

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitus Postitas maarekl »

vaatan, et teemas suht palju kirjutatud, kuid kasti hoidmisest nagu pole suurt midagi räägitud, eriti talve osas. Ise olen kuulnud, et miinus kraadidega peaks laskma automaat kastiga masinal veits kohapeal tiksuda, et kasti õli soojenekse. kujutage ise ette, kui raske võib paksu õli suruda läbi peenikeste kanalite, mis kastis on.
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitus Postitas Indrek_M »

Normaalne õli ei ole külmaga nii paks, et probleem tekiks. Kohapeal tiksudes kasti õli ka ei soojene.
Indrek
Kasutaja avatar
Jaanus_V
Klubiliige
Postitusi: 1292
Liitunud: 17.08.2010 12:05 03
Peamine sõiduk: BMW F11 530d xDrive 2012

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitus Postitas Jaanus_V »

Võibolla loll küsimus aga kas Webasto ajab ka kasti õli ringi?
E39 3.0D 2001 --> E61 2.5B 2005 --> E60 3.0D 2005 --> E61 3.0D 2004 --> F11 3.0D 2012 --> E46 320CI 2003 --> E46 328Ci --> E46 330Ci. Praegu: F11 3.0xD, E46 330 Ci
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitus Postitas Indrek_M »

v6ss kirjutas:Võibolla loll küsimus aga kas Webasto ajab ka kasti õli ringi?
Webasto ei aja üldse õli ringi. Webasto ajab jahutusvedelikku ringi.
Indrek
Kasutaja avatar
Jaanus_V
Klubiliige
Postitusi: 1292
Liitunud: 17.08.2010 12:05 03
Peamine sõiduk: BMW F11 530d xDrive 2012

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitus Postitas Jaanus_V »

Selge pilt.
E39 3.0D 2001 --> E61 2.5B 2005 --> E60 3.0D 2005 --> E61 3.0D 2004 --> F11 3.0D 2012 --> E46 320CI 2003 --> E46 328Ci --> E46 330Ci. Praegu: F11 3.0xD, E46 330 Ci
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitus Postitas priitv8 »

Indrek_M kirjutas:Normaalne õli ei ole külmaga nii paks, et probleem tekiks. Kohapeal tiksudes kasti õli ka ei soojene.
ATF on tõesti väga vedel õli. Moodsatel autodel on siiski peal soojusvaheti kasti õli ja mootori jahutussüsteemi vahel, mis külma kastiõli soojendab ja kuuma jälle jahutab.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
maarekl
Huviline
Postitusi: 1317
Liitunud: 18.08.2006 14:15 58
Asukoht: Voru

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitus Postitas maarekl »

no mul oli küll auto eelmine talv ikka kõvasti laisem (käike vahetama), kui kohe peale käivitust sõitma hakkasin, aga kui lasin viis minutit kohapeal käia, siis läks palju paremini minema. Ja õli oli uus sisse pandud,esinduse värk.
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitus Postitas Tauri »

Indrek_M kirjutas:Normaalne õli ei ole külmaga nii paks, et probleem tekiks. Kohapeal tiksudes kasti õli ka ei soojene.
paraku siiski miinus kraadide juures soovitas ka UM lasta siiski natuke kohapeal käija. Pidavat olema esimeste korralike külmade järel suht tavaline kasti probleemidega kliendid! Olen seda ka kuskil teises teemas maininud.
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Spike Mahinga
Huviline
Postitusi: 134
Liitunud: 16.09.2008 19:35 28
Asukoht: Saue

Re:

Postitus Postitas Spike Mahinga »

Tõnis kirjutas:Ma ei saa ka aru milleks mängida koguaeg selle kangiga kui automaat on. Kui meeldib hirmsasti kangiga vehkida siis oleks mõistlik manuaal vaadata. Ise kasutan seistes P, liikuma hakkamiseks panen D, tagurdades R ja kui kunagi seisma jään siis P jälle tagasi.
Täitsa huvitav lugeda, kuidas automaatkastidega masinaid kasutatakse. Tõnis ütles ilusasti ja lühidalt, milleks üldse automaat-käigukastid loodud on.. :!: .. :cool:
BMW E38 730 V8
Spike Mahinga
Huviline
Postitusi: 134
Liitunud: 16.09.2008 19:35 28
Asukoht: Saue

Re:

Postitus Postitas Spike Mahinga »

Pille kirjutas:
truumu kirjutas:Siis juba parem taksoga sõita, kui oma pead vaevata, kuidas peaks sõitma...
Järelikult on automaatkastiga auto isiklik takso :D
(Mina ei harrasta automaadiga sõites mingeid erilisi mõttetegevusi, kas ja millal ma peaks sekkuma kasti töösse. Vastavalt vajadusele ja olukorrale kiirendus ja pidurdus, küll kast teeb ise oma töö - selleks ta ongi ju automaat! Erilisi pretentsioone mul oma auto käigukastile pole. (korra oli, kui mehed unustasid ühendada kickdowni juhtme ja ma pidin linna ja tagasi ilma kickdownita sõitma - see oli tõeline piin! ))

Kui olete automaatkastiga auto ostnud, hoidke oma ajurakke muudeks teemadeks ja puhake käiguvahetusest - võtke sõidu ajal üks kohvi näiteks ;)
Pille, Pille. Milleks te kick-downite pidevalt? Ise sõidan 3-liitrise V 8-ga (automaat) ja pole vajadust kunagi seda kicki kasutada. Kõik möödasõidud maanteel, saab tehtud ka ilma selleta ja kohati karmis linnaliikluses asjad aetud.. :) Arusaadav sel juhul, kui 2 bemmi foori taga teineteisele alla ei taha jääda!
BMW E38 730 V8
Kasutaja avatar
maarekl
Huviline
Postitusi: 1317
Liitunud: 18.08.2006 14:15 58
Asukoht: Voru

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitus Postitas maarekl »

aga kõigil pole v8 pepu all!!! tegelt saaks dislal ka niisama mööda minna, aga kickdowniga ikka mõnusam ja kiirem.
Kasutaja avatar
Razta
Huviline
Postitusi: 188
Liitunud: 11.09.2006 18:29 02
Peamine sõiduk: BMW E91 320d LCI 2009a
Asukoht: Tallinn/Haapsalu

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitus Postitas Razta »

minu loogika möödasõidul on kiirelt ja valutult ning kui juba minna siis kõigist korraga.. Aga kickdowni nagu ei kasuta, pole nagu vajadust pedaalil nii tugevalt talluda. Viimasel ajal olen avastanud et enne möödasõitu S peale lülitada annab mõnusa effekti.
Vasta