BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Üldised arutelud ning näpunäited
zaruljom
Huviline
Postitusi: 628
Liitunud: 25.01.2007 08:47 21

BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas zaruljom »

mida arvame?
Kasutaja avatar
Igor_K
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 18.08.2006 19:09 23
Asukoht: Tallinn

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas Igor_K »

Meie ei oska midagi arvata. Aga Teie?
E39 525tds
zaruljom
Huviline
Postitusi: 628
Liitunud: 25.01.2007 08:47 21

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas zaruljom »

väga teravmeelne ;)

midagi asjalikku ka keegi oskab öelda, on alla pannud? millise tootajaga võrdväärne (delphi, zimmer, brembo)
ise ta neid ilmselt ei tooda, pakendaja vast.
Kasutaja avatar
Igor_K
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 18.08.2006 19:09 23
Asukoht: Tallinn

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas Igor_K »

Piisavalt terav, et lõigata selle teema esimest posti :D
Mina arvan, et mis nendel Boschi ketastel ikka viga on.
Isegi kui ta on pakendaja, Bosch ehk vastutab oma kaubamärgi all müüdava kraami eest rohkem, kui mõni
teine pakendaja, kelle tootega probleemi ilmnemisel sind ukse taha saadetakse.
Niiet, kui vaja kettaid vahetada, siis Boschi kirjasid pakil vast karta ei tasu.
Edu ja hüva uut ketast! :cool:
E39 525tds
quicksilver
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 03.05.2008 13:19 38
Peamine sõiduk: 540i/6

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas quicksilver »

Pakist välja võttes olid juba kõverad. :roll:
kuukese sai sõita nendega
zaruljom
Huviline
Postitusi: 628
Liitunud: 25.01.2007 08:47 21

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas zaruljom »

mis sa neist alla panid siis kui juba pakis kõverad :?:
quicksilver
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 03.05.2008 13:19 38
Peamine sõiduk: 540i/6

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas quicksilver »

Ketas peabki natukene viskama, et pidurid peale ei jääks. Head ja odavat asja ei ole olemas :mrgreen:
Parem võtta originaalid.
zaruljom
Huviline
Postitusi: 628
Liitunud: 25.01.2007 08:47 21

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas zaruljom »

quicksilver kirjutas:Ketas peabki natukene viskama, et pidurid peale ei jääks.
mismõttes?
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4399
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas PeeterA »

Palju nee "natukene" millimeetrites väljendub, ilma et pidurdades auto keresse vibratsiooni ei kanduks? :mrgreen:

Pidurid ei jää peale seetõttu, kuna pedaali vabastamisel(peale pidurdamist) võtab mansett oma algse kuju tagasi ja tõmbab pidurikolvi koos klotsiga kettast eemale.
tel. 51 949 859
MartenL
Huviline
Postitusi: 2548
Liitunud: 05.09.2007 21:54 36
Peamine sõiduk: Alltrack
Asukoht: Tallinn

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas MartenL »

Tagasillal ei ole mingit vahet. Võta kasvõi 10€ kettad.

Esimesel vali hoolega. Midagi odavat sa sinna ei saa.
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4232
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas Cardo »

quicksilver kirjutas:Ketas peabki natukene viskama, et pidurid peale ei jääks. Head ja odavat asja ei ole olemas :mrgreen:
Parem võtta originaalid.

Vaikimine kuld, rääkimine hõbe !
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
zaruljom
Huviline
Postitusi: 628
Liitunud: 25.01.2007 08:47 21

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas zaruljom »

MartenL kirjutas:Tagasillal ei ole mingit vahet. Võta kasvõi 10€ kettad.

Esimesel vali hoolega. Midagi odavat sa sinna ei saa.
ega bosch väga odav polegi, jääb samasse hinnaklassi zimmermanniga. kallim oleks juba brembo/originaal.
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas fiziks »

PeeterA, millimeetreid selleks ilmselgelt tarvis ei ole, ja kuigi ma sellist teooriat kuulen ise esimest korda siis eks ta tegelikult taolist efekti omab küll kui ketas natukene viskab vahel. ja viskab mingil määral tegelikult iga ketas, küsimus rohkem mõõteseadme täpsuses ma arvan.

samas muidugi korras support ei jäta pidurit peale ka mitte-viskava kettaga. aga see sinu manseti jutt on küll täielik umbluu :shock: mismoodi sa seda manseti kuju võtmist seal küll ette kujutad ma tahaks kohe teada...
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5631
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas eero »

Tegelikult ei ole see Peetri jutt nii umbluu midagi. Täpselt nii see koost töötabki.
Ketas ei tohi visata grammigi.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4399
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas PeeterA »

Pidurite teooria uskumatutele :mrgreen:
http://www.autoshop101.com/forms/brake04.pdf
Ketta-klotsi vahelise vahemaa hoidmisest on juttu lk. 39
tel. 51 949 859
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas fiziks »

teoorias ilus, praktikas ilmselt toimiks ainult väga ideaalkorras pidurite puhul. kõigil auto küljest (mis ikka mõnda aega sõitnud kah!) tulnud supportitel, mida mina olen näppinud, on kolb liikunud ikka võrdlemisi raskelt. tihtipeale nii, et käe vahel sisse ei nihutagi. kusjuures kolvid enamasti pole neil samadel supsidel üldse väga koledas seisus olnud.

muide seda "ise sissetõmbumist" võite proovida testida supportiga, mis autolt maas kui näiteks suruõhuga survet avaldada kolvile. mina proovisin ja vähemalt visuaalselt mingit tagasi tõmbumist näha ei olnud.
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas Svenp »

fiziks kirjutas:... manseti jutt on küll täielik umbluu :shock: mismoodi sa seda manseti kuju võtmist seal küll ette kujutad ma tahaks kohe teada...
Võta tükk elastset materjali, nt kummist pidurimansett, näppude vahele ja pigista. Nüüd lase lahti ja jälgi kuidas materjal oma esialgse kuju tagasi võtab. Inseneride keeles: klotside tagastus toimub elastse kummimanseti deformeerimisel sellesse salvestatud energia abil (Bosch Automotive Handbook, 7th Edition, Wiley). Laste kummipall põrkab sama põhimõtte järgi. Näiteks BMW pidurite hõõrdepindade paksuse erinevus max 0,01 mm (allikas TIS) ja seda tavalise nihikuga ei mõõda.
Sõidurõõm
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas fiziks »

:lol:

jah, olen kursis selle teooriaga, nagu juba ka eelmises postis kirjutasin! aga teooria on teooria ja reaalne elu ei kipu tihtipeale nii ilus olema. suurema osa bemmivendade esimesed kettad viskavad vähemalt 0,5mm, erinevatel põhjustel, ja pidurisupportid on auto küljes olnud viimased 15+ aastat.

kui sa tead nii hästi seda kuidas kummimansett oma kuju tagasi võtab ja laste pall põrkab, äkki siis oskad avaldada ka selle potentsiaalse energia, mida selliselt deformeeritud kummimansett omab? või jõu, mida ta suudab avaldada kolvile def. olekus?

muideks, küsimus suurele ringile, kui see kummimansett seal pidurisilindris väidetavalt muudkui demormeerub ja tagasi tõmbub siis mismoodi küll on võimalik sama süsteemi puhul automaatne "parajaks reguleerimine" piduriklotside ja ketta kulumisel? eeldab see ju kolvi liikumist manseti suhtes ja pangem tähele ILMA tagasi tõmbumiseta :D
quicksilver
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 03.05.2008 13:19 38
Peamine sõiduk: 540i/6

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas quicksilver »

fiziks kirjutas::lol:

jah, olen kursis selle teooriaga, nagu juba ka eelmises postis kirjutasin! aga teooria on teooria ja reaalne elu ei kipu tihtipeale nii ilus olema. suurema osa bemmivendade esimesed kettad viskavad vähemalt 0,5mm, erinevatel põhjustel, ja pidurisupportid on auto küljes olnud viimased 15+ aastat.

kui sa tead nii hästi seda kuidas kummimansett oma kuju tagasi võtab ja laste pall põrkab, äkki siis oskad avaldada ka selle potentsiaalse energia, mida selliselt deformeeritud kummimansett omab? või jõu, mida ta suudab avaldada kolvile def. olekus?

muideks, küsimus suurele ringile, kui see kummimansett seal pidurisilindris väidetavalt muudkui demormeerub ja tagasi tõmbub siis mismoodi küll on võimalik sama süsteemi puhul automaatne "parajaks reguleerimine" piduriklotside ja ketta kulumisel? eeldab see ju kolvi liikumist manseti suhtes ja pangem tähele ILMA tagasi tõmbumiseta :D
Ning kui pidurid kuumaks ajada sõiduga, kuidas siis see mansett seal aru saab, et ta peab nii ja nii palju tagasi tõmbama, et vastu ketast käima ei hakkaks? Anduritega mansett? :mrgreen:
Kasutaja avatar
iaanek
Huviline
Postitusi: 976
Liitunud: 02.05.2007 18:02 50
Asukoht: tallinn

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas iaanek »

Viimased kaks härrasmeest,
täie lugupidamise juures, tõstke palun oma auto rattad maast lahti. Hüpake sanga ja vajutage täie jõuga-kahe jalaga kohe- pidur põhja. Siis palun ronige kähku autost välja ja proovige käega rattaid ringi ajada. Oma nädala õlle panen vahele, et rattakesed käivad kohe ringi nagu muiste. Seega ei saa nagu küsimus ketaste viskumises olla või mis?

Vastuseks püstitatud ettejubavõidukale suure ringi küsimusele- kuskil on äkki tõesti olemas mingi jumalik ja tavainimestele täiesti tundmatu manseti-silindri hõõrdejõu ja manseti deformatsioonijõu tasakaalupunkt?

Minu isiklik arvamus on sõltumata teooriatest ikkagi selline: pidur ei jää peale, sest autu ei saa kohe mitte pidur peal sõita ;)
..
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas fiziks »

ehk siis selgitad miks ta ei peaks saama pidur peal sõita?

muidugi, kui ikka loobud piduri kasutamisest täielikult ja pikka aega veered siis kulub klots ka lõpuks vastavalt parajaks (räägin siis sellisest "võimatust" nähtusest nagu peale jäänud piduriga auto).

mnjah, kahju, et oma videokaamera maha müüsin, muidu teeks kohe video hommepäev sellest õlle vahele panemise eksperimendist. sai just paar päeva tagasi ka esipidurid korrastatud oma masinal. kuigi pole hullu, kuna eriline õllesõber ise nagunii ei ole :lol:
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas Svenp »

fiziks kirjutas::lol:
muideks, küsimus suurele ringile, kui see kummimansett seal pidurisilindris väidetavalt muudkui demormeerub ja tagasi tõmbub siis mismoodi küll on võimalik sama süsteemi puhul automaatne "parajaks reguleerimine" piduriklotside ja ketta kulumisel? eeldab see ju kolvi liikumist manseti suhtes ja pangem tähele ILMA tagasi tõmbumiseta :D
Küsimus ei ole mitte teoorias, vaid pidurite praktiline konstruktsioon ja tööpõhimõte käib nii. Palun võta kätte suvaline veneaegne autoremondikäsiraamat ja tee selgeks piduriklotside pilu automaatne reguleerimine (silmaringi laiendamiseks ka trummelpiduri korral). Ketta ja klotsi kuludes nihkub kolb vastavalt edasi silindris. Ketaspiduril hüppab ju kolb välja silindrist kui sadul maas on ja pedaali vajutada. Või kuidas? Samamoodi nihkub ta edasi kuludes kuni takistuseni. Tagasiliikumise maa jääb ikka manseti deformatsiooni jagu. Siinsamas oli postitatud link selle selgituseks.
Sõidurõõm
Jan320
Huviline
Postitusi: 1083
Liitunud: 30.04.2005 20:58 47

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas Jan320 »

Keegi targem võiks ikka BOSCH pidurikettast ka kirjutada, mingi jahumine piduri töötamise kohta läheb teemast mõõda.
Kasutaja avatar
trevi
Huviline
Postitusi: 21
Liitunud: 29.06.2007 22:52 24
Asukoht: Tln
Kontakt:

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas trevi »

Hiljutine kogemus on, et antud firmamärki kandvatelt trummelpiduri klotsidelt irdus kate ca 4 kuud peale paigaldamist. Klots polnud jõudnud kulumagi hakata.
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas fiziks »

kogu minu jutu point on selles, et vanade, raskelt liikuvate pidurite puhul on siin räägitud ilus teooria manseti deformatsioonist ja selle kolbi tagasi tõmbavast jõust lihtsalt jutt sellest kuidas asjad ehk peaksid olema, kuid mitte see kuidas nad tegelikult on. kui kolb liigub raskelt või väga raskelt siis kolvi liigutamiseks vajalik energia >> manseti deformeerimisel salvestuv energia. edasi peaks olema suht loogiline järeldus, et puhtalt selle deformatsiooni arvelt enam kolb "tagasi ei tõmbu". ei tohiks olla ju nii raske mõista...aga ma ei tea, võibolla siis on.
zaruljom
Huviline
Postitusi: 628
Liitunud: 25.01.2007 08:47 21

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas zaruljom »

trevi kirjutas:Hiljutine kogemus on, et antud firmamärki kandvatelt trummelpiduri klotsidelt irdus kate ca 4 kuud peale paigaldamist. Klots polnud jõudnud kulumagi hakata.
sellest saame järeldada, et tegemist oli praagiga. loodetavasti said poest uued.
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4399
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas PeeterA »

Kui kolvid pidurisadulas raskelt liiguvad(roostes), siis jäävad klotsid vastu ketast hõõruma ja kettad lähevad päris tuliseks. Enda vanal Opel'il näiteks tagumised pidurid lõpuks praksusid sõidust tulles. Viimane aeg oli midagi ette võtta :lol: Tagumised pidurid on alati vähem koormatud kui esimesed. Kui pidureid kaua aega ei hoolda, siis lõpuks viibki asi selleni :lol:
Loomulikult ei suuda mansett kolbi sel juhul enam tagastada ja kuna kettad olid sirged, siis jäidki klotsid pidevalt vastu hõõruma. Kas ma oleks pidanud haamriga kettaid "töötlema"? :lol:
tel. 51 949 859
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5631
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas eero »

Minu meelest kummaline jonnakas vaidlus selle üle, kas päike tõuseb idast või läänest :roll:
See kui kuskil kellegi rondil on roostes suportid ei tähenda, et kõigil neil, kellel on korras see kolvi tagastamine ei toimiks nii nagu insener selle töötama on mõelnud.

Fakt on, et ketas ei ole mõeldud viskama ja peab olema paigaldatud ka nii, et ei viskaks kuhugi. Vastasel juhul on kas tootmis- või paigaldusviga.
Viimane sealjuures on enimlevinud ja aetakse enamati ka toote süüks :idea:
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas fiziks »

ei ole need pidurid kõik nii roostes olnud midagi, paratamatult hakkab kolb raskemini liikuma siiski mingi aja möödudes. mingi tihedamat laadi möga jääb kolvi ja silindri seina vahele lihtsalt. vähemalt selline kogemus on minul, umbes nii kümmekond või pisut rohkem bemmi supportit olen uurinud.

tihedalt vastu ketast jäävad klotsid siiski ka täiesti korras supportitega peale pidurivajutust (panin just oma masinale alla ja vaatasin kolvid ning mansetid üle enne installimist, kõik oli perfekto). tihedalt antud juhul tähendab siis seda, et ketast annab küll käega liigutada, kuid vabalt veeremisest on asi ikka väga kaugel.
ramman
Huviline
Postitusi: 99
Liitunud: 06.02.2011 23:07 14

Re: BOSCH piduriketas. Mis loom on?

Postitus Postitas ramman »

fiziks kirjutas:ei ole need pidurid kõik nii roostes olnud midagi, paratamatult hakkab kolb raskemini liikuma siiski mingi aja möödudes. mingi tihedamat laadi möga jääb kolvi ja silindri seina vahele lihtsalt. vähemalt selline kogemus on minul, umbes nii kümmekond või pisut rohkem bemmi supportit olen uurinud.

tihedalt vastu ketast jäävad klotsid siiski ka täiesti korras supportitega peale pidurivajutust (panin just oma masinale alla ja vaatasin kolvid ning mansetid üle enne installimist, kõik oli perfekto). tihedalt antud juhul tähendab siis seda, et ketast annab küll käega liigutada, kuid vabalt veeremisest on asi ikka väga kaugel.
Krt, kuidas mõni võib nii arusaamatu olla. Pidurite hooldus ja õli vahetust ei ole selleks välja mõeldud, et inimestelt raha lüpsta. Seda on vaja turvalise ja korrektse piduritöö tagamiseks. Ja kui sinu autod on tõesti nii hooldamata, et pidurikettad pidurite peale jäämise vältimiseks viskama peavad, siis peaksid sa näpuga näitama selle venna peale, kes sulle peeglist vastu vaatab.
Ehk teed endale selgeks ka tolerantsid, mis pidurisüsteemis on. Palju on ketta ja klotsi vaheline kaugus, rõhk pidurisüsteemis, piduri kolvi liikumismaa igal pidurdusel jne. Julgen väita, et liiga suur piduri ketta ja klotsi vaheline kaugus pikendab OLULISELT pidurdusmaad. See võib olla ka elu ja surma küsimus.

Olgugi, et pidur on kiiruse surm, peab ta toimima tõrgeteta ja mina selle pealt kokku ei hoia.

Bosch'i ketaste kohta ei oska midagi öelda, kogemus puudub. Aga Brembo ketaste kohta ainult kiidusõnad.
Suvel - Chevrolet Camaro Z28 5.7 V8; Iga päev - Grand Voyager 3.8 AWD
Uunikum - ZAZ; Tööl - MB Sprinter
Vasta