Mootori ajude erinevus manuaal- ja automaatkastiga autol.

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
vaikeboa
Huviline
Postitusi: 2371
Liitunud: 18.08.2006 11:41 26
Asukoht: Pärnumaa 5213266
Kontakt:

Mootori ajude erinevus manuaal- ja automaatkastiga autol.

Postitus Postitas vaikeboa »

Rääkige mootori ajude erinevusest manuaal- ja automaatkastiga autol.
Üks ütleb, et vahet ei ole, teine aga, et on küll.
Ise otsin praegu 525tds automaadi mootori aju aga ehk oleks võinud panna ka manuaalkastiga autolt pärit aju?

Tänud.
Ära osta omale kunagi esimest BMW-d, sest see ei jää viimaseks...!
E34 524td ATM, E39 525tds ATM, E53 3,0td ATM
Kasutaja avatar
Riivo
Huviline
Postitusi: 8162
Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
Asukoht: Edgarlandia
Kontakt:

Re: Mootori ajude erinevus manuaal- ja automaatkastiga autol.

Postitus Postitas Riivo »

Räägi Lehoga...ta seletab erinevust :P
´17 4Drive
Kasutaja avatar
vaikeboa
Huviline
Postitusi: 2371
Liitunud: 18.08.2006 11:41 26
Asukoht: Pärnumaa 5213266
Kontakt:

Re: Mootori ajude erinevus manuaal- ja automaatkastiga autol.

Postitus Postitas vaikeboa »

Riivo kirjutas:Räägi Lehoga...ta seletab erinevust :P
Ta ei viitsi vist seletada :roll: , teema juba mõned päevad üleval olnud ju. ;)
Kui varuosa koode vaadata siis on ühe ja sama koodiga ajusid kasutatud nii manuaalil kui ka automaadil, kuid mitte kõiki. :roll:
Ära osta omale kunagi esimest BMW-d, sest see ei jää viimaseks...!
E34 524td ATM, E39 525tds ATM, E53 3,0td ATM
Kasutaja avatar
Leho
Huviline
Postitusi: 4557
Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
Peamine sõiduk: BMW E60 550I
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Mootori ajude erinevus manuaal- ja automaatkastiga autol.

Postitus Postitas Leho »

Ma lihtsalt ei jõua eriti foorumis teemasid sirvida. Tegemist on sitax.
Selle teema lingi viskas mulle ka üks kaasfoorumlane msni. Muidu ma poleks seda praegu ka avastanud :)


See üldine must kood ongi neil kõigil üks ja sama
ehk siis 0281001373 e38/e39 keredel ja tds mootor.
Automaatkasti ajuga ei lähe su auto põõrdesse ja ei toimi üldse nii nagu peab.
Aga automaatkasti aju on võimalik kasutada kui sinna sisse kividele programeerida manuaalkasti tarkvarad. Sest trükiplaadid on neil ühesed. Eeldusel et need kivid trükiplaadil on eemaldatavad.
Mina nende välja jootmisega ei viitsi tegeleda aga mõni peenelektroonik saab kindlasti sellega hakkama
et kivide ja trükiplaatide vahele pesa istutada.siis on võimalik ka tarkvara uuendust teha.
Teoreetiliselt võiksid mul need tarkvarad originaalid isegi olemas ka olla kui vajadust on :)
Aga üks ühele niisama kodeerides nad kindlasti toimima ei hakka.

Ehk on see info abiks.
BMW E60 550i MY05 270KW. Telefoni number : +372 56 206 746
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
Kasutaja avatar
vaikeboa
Huviline
Postitusi: 2371
Liitunud: 18.08.2006 11:41 26
Asukoht: Pärnumaa 5213266
Kontakt:

Re: Mootori ajude erinevus manuaal- ja automaatkastiga autol.

Postitus Postitas vaikeboa »

Ma ei mõelnud mitte Bosch koodi (0 281 001 373) vaid BMW koodi (13 61) 2 247 072 mis on kasutusel minu autol. Kuid on ka selliseid koode 7 785 207 mida on kasutatud nii manuaalil kui ka automaadil. ;)
Ära osta omale kunagi esimest BMW-d, sest see ei jää viimaseks...!
E34 524td ATM, E39 525tds ATM, E53 3,0td ATM
Kasutaja avatar
markus87
Huviline
Postitusi: 482
Liitunud: 14.02.2009 22:12 09
Asukoht: Põlvamaa/Tartu

Re: Mootori ajude erinevus manuaal- ja automaatkastiga autol.

Postitus Postitas markus87 »

Panin oma 735i 90 a. automaatkastiga autole peale 91a. 730i manuaalkastiga auto mootori aju. motronic oli peale kirjutatud ajule. mõlemad olid R6 mootoriga. ja hakkas paremini tööle kui enne vana ajuga.
E70 35d 2012a
andre731
Huviline
Postitusi: 678
Liitunud: 09.08.2005 22:15 31
Asukoht: Tallinn

Re: Mootori ajude erinevus manuaal- ja automaatkastiga autol.

Postitus Postitas andre731 »

Viimane postitus oli küll teemasse :)

Aga teemaalgatajale:
Uut DDE-d ostes ei ole vahet, nii manuaalile kui automaadile saab tellida sama PROGRAMEERIMATA juhtploki.
Teiselt autolt juba PROGRAMEERITUD juhtploki töölesaamisega võib tekkida probleeme aga minu loogika järgi peaks see olema vähemalt tehase programeerimistarkvara kasutades tehtav.

Isiklikult küll katsetanud ei ole...

e34 oli see auto, millel antud vahetus EI OLNUD tehase tarkvara kasutades võimalik.
533 274 38 Andres
Kasutaja avatar
vaikeboa
Huviline
Postitusi: 2371
Liitunud: 18.08.2006 11:41 26
Asukoht: Pärnumaa 5213266
Kontakt:

Re: Mootori ajude erinevus manuaal- ja automaatkastiga autol.

Postitus Postitas vaikeboa »

Sain juba teise DDE ning EWS koos võtmekiviga samalt autolt ja seega jäi katsetamine ära.
Mind huvitab endiselt, et mis vahe on ikkgi manuaal- ja automaatkastiga autode ajudel. Ajusid lahterdades ei mõtle ma mitte seda tootja koodi ajul (Bosch 0 281 001 373) mis on kõigil ühine(?) vaid BMW koodi (13 61) ajul 2 247 072 mis peaks markeerima arvatavalt programmeerimise koodi. Erinevaid teemasid sobrades jõudsin järeldusele, et sama koodiga ajusid on kasutatud nii manuaal- kui ka automaatkastiga autodel kuigi väidetakse, et ajud on erinevad.
Küsimus jääb endiselt: Kas saab kasutada mootori aju mis on pärit manuaakastiga autolt automaatkastiga autol. Eritingimuseks on elektrooniliselt juhitav kast.
Ära osta omale kunagi esimest BMW-d, sest see ei jää viimaseks...!
E34 524td ATM, E39 525tds ATM, E53 3,0td ATM
Kasutaja avatar
Danil523
Huviline
Postitusi: 1721
Liitunud: 30.12.2004 12:52 38
Asukoht: Saue

Re: Mootori ajude erinevus manuaal- ja automaatkastiga autol.

Postitus Postitas Danil523 »

Sai ostetud automaadi aju... eemaldatavate kividega. Asi sai töölepanud. Auto liikus.

Puudus sellel: siduripedaali vajutuse tunnetus, püsikas ei töötanud, mingi andur oli vist veel... Muidu auto töötas ning liikus nagu ennem peaaegu...
Chippimine jäi nende puuduste ja küsimuste pärast ära.

Aju müüsin edasi TDS iga kaasvõitlejale ning too sai chipi vahele ning sain aru - asi töötab. (püsikas ja see siduri andur pudub vist nagu jutu järi oli. Ei tea kas Manuaali ajuga ning cippimisega - ka püsikas töötaks... Ühesõnaga võtsin chippimise asemel teise suuna- hetkel liigun originaal ajuga ja turbo max asendis...
Kasutaja avatar
Riivo
Huviline
Postitusi: 8162
Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
Asukoht: Edgarlandia
Kontakt:

Re: Mootori ajude erinevus manuaal- ja automaatkastiga autol.

Postitus Postitas Riivo »

mul on kõik asjad toimivad...ja jäänud toimima iga chippimise puhul (kokku 4 korda chipitud)
´17 4Drive
Kasutaja avatar
Leho
Huviline
Postitusi: 4557
Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
Peamine sõiduk: BMW E60 550I
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Mootori ajude erinevus manuaal- ja automaatkastiga autol.

Postitus Postitas Leho »

Kuno_T kirjutas:Leho kirjutas:
Automaatkasti ajuga ei lähe su auto põõrdesse
Kahtlane "lambiväide". Endal on automaadiga autosid olnud mitmeid alates E30-st 325ix-st kuni E46 330xi-ni ja kõik on head pöördepillid (olnud). TDS-e ma ise omanud ei ole, kuid proovisõite nendega palju teinud ja kui ikka mootor on olnud korras, on nad ilusti ka pöördes liikunud.

Kui huvi võin sulle automaadi ja manuaalkastiga autode programmide erinevusi näidata binaar vormis.
Totaalselt erinevad programmid on. Eks ma ka igast lollusi ja asju katsetanud ja lihtsalt oma kogemus selline.
Ja antud juhul oli minu väide selline et manuaal kastiga auto peal ei toimi automaadi aju nii nagu peab programmide erinevuse tõttu. automaadipeal automaadi aju tõõtab muidugi väga hästi ja manuaali peal ka tõõtab manuaali aju väga hästi. Ma nii igaks juhuks loen oma postituse läbi aga pakun et sa ei viitsinud kogu teksti lugeda ja ehk lahmisid lampi. Teema algataja ju tahtiski teada kas automaatkasti aju sobib manuaalkastiga autole või mitte. Mina seletasin mismoodi saaks sobida ja mismoodi ei sobi.
BMW E60 550i MY05 270KW. Telefoni number : +372 56 206 746
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
Kasutaja avatar
Leho
Huviline
Postitusi: 4557
Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
Peamine sõiduk: BMW E60 550I
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Mootori ajude erinevus manuaal- ja automaatkastiga autol.

Postitus Postitas Leho »

Kuno_T kirjutas:Ma ei vaielnud su muudele väidetele vastu, kui vaid selle osale, mida tsiteerisin. Sinu "ei lähe pöördesse" tähendaks, et süüte ja pritsekaartid (map'id) on valed või sobimatud sama mootori, kuid erineva kasti puhul. See ei saa nii ometi olla. Ükskõik, mida sa veel lisad, ei muuda mu seisukohta selles osas.

Sinu vaimse meelerahu heaolu nimel täpsustan oma lauset. "ei lähe põõrdesse nii hästi kui"
Kas sulle sobib vigade parandus ? Või leiad veel mõne vea mille üle kiunuda ?
Kui panna e34 automaadile manuaal kasti aju siis hakkab turbiin läbi libisema ja käiguvahetus muutub ebatäpseks ja ebaühtlaseks näiteks. Seda ainuüksi tarkvara erinevuse tõttu.
BMW E60 550i MY05 270KW. Telefoni number : +372 56 206 746
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
Kasutaja avatar
Danil523
Huviline
Postitusi: 1721
Liitunud: 30.12.2004 12:52 38
Asukoht: Saue

Re: Mootori ajude erinevus manuaal- ja automaatkastiga autol.

Postitus Postitas Danil523 »

Sai proovitud ju kunagi automaadi aju manuaali peal- PÖÖRDESSE LÄKS VÄGA HÄSTI- sõitis suht ok. kuid kuna kõik seaded olid maas ja pritsekogus väike- oli tõmme selle ajuga lahjem. Põhimõtteliselt saaks automaadi ajuga liikuda pikemat aega...

Erinevus oli selles et näiteks väikstel pööretel oli jõudu vähe kuid 3.k rmp juures oli seevastu täislaks väikese gaasi vajutusega... rohkem ei mäleta. Tean vaid et oma õige ajuga on kõik ok. Lisaks sellele olid veel puudused mis eespool kirjas juba
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Re: Mootori ajude erinevus manuaal- ja automaatkastiga autol.

Postitus Postitas priitv8 »

Suures plaanis on asi lihtne: manuaalkastiga DME/DDE-s puudub see osa programmist, mis üle CAN-busi EGS (e. käikari juhtarvutiga) suhtleb. E39 puhul on moodulid kodeeritavad (uuemad ka flashitavad) ja riistvara vahel erinevusi ei ole.
Vahetatav info on selline:

Kood: Vali kõik

Sender	Information Item		Receiver	Signal Use
ECM		Engine Temperature	 TCM		Shift Point Calculation
ECM		Engine Load (tL)		TCM		Shift Point Calculation
ECM		Engine RPM (TD)		 TCM		TCC Slippage
ECM		Throttle Pos. (DKV)	TCM		Shift Point Calculation
ECM		A/C Compressor ON	  TCM		Fine tune shift points to
													 compensate for increased engine load.
TCM		Transmission Range	 ECM		Engine Idle Speed Control
TCM		Torque Reduction (ME) ECM		Timing Retard during shifts.
TCM		TCC Lockup Status	  ECM		Engine Timing Map adjustment.
Lähemalt võib nt siit uurida:
http://bmwmotorsports.org/BMW_docs/electran1.pdf
http://bmwmotorsports.org/BMW_docs/electran2.pdf

Aga enda kogemusest ütleksin veelgi enamat. Minul on ME7.2 (M62TU DME). Minu auto on manuaalkastiga. Flashisin sinna X5 4.6is-i DME softi. Pane tähele, et too X5 eksisteerib vaid automaatkasti versioonis! Seega sain ma flashida ainult automaadi variandi DME programmist. Aga tegelikus elus ei kurda DME kuskil CAN-busi või EGS signaali puudumise üle. See viib mind mõttele, et A/M seadistus ei ole isegi mitte DME programmis, vaid hoopis seadistusparameetrites (e kodeeringus). YMMV.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
vaikeboa
Huviline
Postitusi: 2371
Liitunud: 18.08.2006 11:41 26
Asukoht: Pärnumaa 5213266
Kontakt:

Re: Mootori ajude erinevus manuaal- ja automaatkastiga autol.

Postitus Postitas vaikeboa »

Tänud Priit. :D
Üldiselt võib siis öelda seda, et kui manuaalil puudub programmist CAN liides siis ei tohiks ka EGS kastile õiget infot anda mis teeb arvatavalt võimatuks ka manuaali aju automaatkastiga autol kasutamise. Vastupidi on aga võimalik kuna sellisel juhul ei muuda CAN liides midagi.
Ära osta omale kunagi esimest BMW-d, sest see ei jää viimaseks...!
E34 524td ATM, E39 525tds ATM, E53 3,0td ATM
Vasta