K: bmw hooldamine
Re: K: bmw hooldamine
Jahutusvedeliku temp. vaata varjatud menüüst. Just eile lasin termostaadi vahetada, enne temp. tõusis pikemal sõidul 84c, umbes 9km rahulikult +14c juures 79c, nüüd sama maaga +7c juures 90c
PS! seier on ilusti keskel nii 79c kui 90c juures.
PS! seier on ilusti keskel nii 79c kui 90c juures.
Re: K: bmw hooldamine
Minul on 3.0 diisel ja kütuse kulu keskmine on 8.6 maantee kuskil 6.7 kompu järgi.
Mina lükkan ka foori taga neutraali peale Nii, et sa pole üksi
Ja nende filtrite koha pealt nii palju, et Hengst toodab MAN veoautodele orig. filtreid. Mina panin endale need.
Aga põnev teema, inimene, kes ostab BMW ei tohi isegi proovida rahulikult sõita ja ökotada, kogu aeg peab "Sõidurõõm" olema ja siis on häda, et maine on halb.
Edu autoga
Rando
Mina lükkan ka foori taga neutraali peale Nii, et sa pole üksi
Ja nende filtrite koha pealt nii palju, et Hengst toodab MAN veoautodele orig. filtreid. Mina panin endale need.
Aga põnev teema, inimene, kes ostab BMW ei tohi isegi proovida rahulikult sõita ja ökotada, kogu aeg peab "Sõidurõõm" olema ja siis on häda, et maine on halb.
Edu autoga
Rando
When it doesn´t blow it sucks
Re: K: bmw hooldamine
Autokoolis räägiti selle neutraali peale lükkamise kohta nii, et sellel pole mõtet, kuna kokkuvõttes kulutab see kasti rohkem, kui see paar grammi kütust väärt on, mida sellega heal juhul kokku võib hoida.
- Jaanus_V
- Klubiliige
- Postitusi: 1292
- Liitunud: 17.08.2010 12:05 03
- Peamine sõiduk: BMW F11 530d xDrive 2012
Re: K: bmw hooldamine
+1. Mulle tundub neutraali peale lükkamine ka pigem kasti asjata ragistamisena. Mis te sellega kokku hoiate? Mõne liitri paagi peale?mhm kirjutas:Autokoolis räägiti selle neutraali peale lükkamise kohta nii, et sellel pole mõtet, kuna kokkuvõttes kulutab see kasti rohkem, kui see paar grammi kütust väärt on, mida sellega heal juhul kokku võib hoida.
Mu 3.0d näitab kuluks 8l, mis on peamiselt Tallinnas sõidetud. Maanteel alla 7e. Webasto ei toimi. Kas ta näitab täpselt? Ei oska öelda, kavatsen katsetama hakata ja eks siis annan teada.
Edu!
E39 3.0D 2001 --> E61 2.5B 2005 --> E60 3.0D 2005 --> E61 3.0D 2004 --> F11 3.0D 2012 --> E46 320CI 2003 --> E46 328Ci --> E46 330Ci. Praegu: F11 3.0xD, E46 330 Ci
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
Kas kütusekulu kompuutri peal sõltub ka sellest, et näiteks autol on midagi viga'?
Või arvutab kompuuter alati kütusekulu välja mingite kindlate näitajate põhjal?
Kui autol on midagi viga, näiteks õhulugeja rikkis, pihusti rikkis vms, siis kas kompuuter arvestab kütusekulu arvestades ka seda?
Loodan et jõudis mu küsimus teile kohale?
Või arvutab kompuuter alati kütusekulu välja mingite kindlate näitajate põhjal?
Kui autol on midagi viga, näiteks õhulugeja rikkis, pihusti rikkis vms, siis kas kompuuter arvestab kütusekulu arvestades ka seda?
Loodan et jõudis mu küsimus teile kohale?
Re: K: bmw hooldamine
Jah.matadoooor1 kirjutas:Kas kütusekulu kompuutri peal sõltub ka sellest, et näiteks autol on midagi viga'?
Kui autol on midagi viga, näiteks õhulugeja rikkis, pihusti rikkis vms, siis kas kompuuter arvestab kütusekulu arvestades ka seda?
Indrek
Re: K: bmw hooldamine
Milleks mulle mõistus kui mul on BMW
Käikku ei tasu küll hakata foori all välja kiskuda, selle võtad alles siis välja kui koju jõuuad. Selleks se ATM kast välja mõeldud ongi ! Näiteks kui soovid vähe kütet kokku hoida siis tee mõni autovaba päev.
Minu arvamus on et kui sõita siis ikka sõita.
Filtrite kohapealt ütleks et ega ei ole vahet kas on sul originaal salongifilter või mõni järgi tehtud. Vahe on ainult hinnas TEGELIKULT.
võipolla mootori õli, pensu ja õhufiltrites võib erinevusi olla kuid mitte selliseid mis tooksid katastroofi.
Palju hullem kui üldse ei vaheta.
Käikku ei tasu küll hakata foori all välja kiskuda, selle võtad alles siis välja kui koju jõuuad. Selleks se ATM kast välja mõeldud ongi ! Näiteks kui soovid vähe kütet kokku hoida siis tee mõni autovaba päev.
Minu arvamus on et kui sõita siis ikka sõita.
Filtrite kohapealt ütleks et ega ei ole vahet kas on sul originaal salongifilter või mõni järgi tehtud. Vahe on ainult hinnas TEGELIKULT.
võipolla mootori õli, pensu ja õhufiltrites võib erinevusi olla kuid mitte selliseid mis tooksid katastroofi.
Palju hullem kui üldse ei vaheta.
E32 740, E34 530, E32 740, E46 318d ja E34 540 :)
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
järelikult on siis kompuutri näit ju alati õige?Indrek_M kirjutas:Jah.matadoooor1 kirjutas:Kas kütusekulu kompuutri peal sõltub ka sellest, et näiteks autol on midagi viga'?
Kui autol on midagi viga, näiteks õhulugeja rikkis, pihusti rikkis vms, siis kas kompuuter arvestab kütusekulu arvestades ka seda?
Re: K: bmw hooldamine
Ei ole.matadoooor1 kirjutas:järelikult on siis kompuutri näit ju alati õige?Indrek_M kirjutas:Jah.matadoooor1 kirjutas:Kas kütusekulu kompuutri peal sõltub ka sellest, et näiteks autol on midagi viga'?
Kui autol on midagi viga, näiteks õhulugeja rikkis, pihusti rikkis vms, siis kas kompuuter arvestab kütusekulu arvestades ka seda?
Kompuuter arvestab aga mitte kuigi täpselt, tavaliselt tuleb seda veidi korrigeerida. Minu autol näitas kompuuter vähem (tavaliselt näitabki) ja tuli varjatud menüüdest koefitsenti muuta 1,15 peale.
Indrek
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
Nojah.
Selline küsimus:
100 kmh sõidan, väljas +10 ja mootori temperatuuri seier ei tõusegi keskele ära.
Mingi pool sentimeetrit jääb puudu. Sooja muidugi puhub ilusti.
Kas see on normaalne?
Selline küsimus:
100 kmh sõidan, väljas +10 ja mootori temperatuuri seier ei tõusegi keskele ära.
Mingi pool sentimeetrit jääb puudu. Sooja muidugi puhub ilusti.
Kas see on normaalne?
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
kuidas variatud menüüst 2002 a e39 puhul saan vaadata jahutusvedeliku temperatuuri?
kas saan seda teha ka sõidu ajal?
aitäh
kas saan seda teha ka sõidu ajal?
aitäh
- Jaanus_V
- Klubiliige
- Postitusi: 1292
- Liitunud: 17.08.2010 12:05 03
- Peamine sõiduk: BMW F11 530d xDrive 2012
Re: K: bmw hooldamine
Üldse ei viitsita enam otsingut kasutada? Trüki sisse varjatud menüüd ja ongi vastus käes ju :S
Seekord päästan: http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... %BC%C3%BCd - Punkt nr. 7 ja jah saad sõidu ajal vaadata.
Seekord päästan: http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... %BC%C3%BCd - Punkt nr. 7 ja jah saad sõidu ajal vaadata.
E39 3.0D 2001 --> E61 2.5B 2005 --> E60 3.0D 2005 --> E61 3.0D 2004 --> F11 3.0D 2012 --> E46 320CI 2003 --> E46 328Ci --> E46 330Ci. Praegu: F11 3.0xD, E46 330 Ci
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
Kautasin otsingut ja leidsin antud teema.
Proovisin autos.
Ei toimi minu masinal see.
Mul see näidiku tabloo ka teistsugune kui juhendis olevatel piltidel.
Main 2002a ja suure naviga jne.
Proovisin autos.
Ei toimi minu masinal see.
Mul see näidiku tabloo ka teistsugune kui juhendis olevatel piltidel.
Main 2002a ja suure naviga jne.
- Jaanus_V
- Klubiliige
- Postitusi: 1292
- Liitunud: 17.08.2010 12:05 03
- Peamine sõiduk: BMW F11 530d xDrive 2012
Re: K: bmw hooldamine
Ega sul lugemisega raskusi pole? Seal on ju eraldi E38a foorumist mingi link ka välja toodud, kus on täpselt kõik kirjas. Suur navi või väike navi, varjatud menüü käib ikka läbi kellade juures oleva kahe nupu.
EDIT: Hakkas igav ja teen sulle asja ka seekord veel lihtsamaks - http://www.e38.ee/index.php?main=nipid
EDIT: Hakkas igav ja teen sulle asja ka seekord veel lihtsamaks - http://www.e38.ee/index.php?main=nipid
E39 3.0D 2001 --> E61 2.5B 2005 --> E60 3.0D 2005 --> E61 3.0D 2004 --> F11 3.0D 2012 --> E46 320CI 2003 --> E46 328Ci --> E46 330Ci. Praegu: F11 3.0xD, E46 330 Ci
-
- Huviline
- Postitusi: 657
- Liitunud: 04.04.2009 11:02 59
Re: K: bmw hooldamine
Randofer kirjutas: Aga põnev teema, inimene, kes ostab BMW ei tohi isegi proovida rahulikult sõita ja ökotada, kogu aeg peab "Sõidurõõm" olema ja siis on häda, et maine on halb.
Edu autoga
Rando
veel soovitusi ratsionaalseks bemmiomamiseks:
*14" veljed 165 rehviga
*kerevahed kõik kinni teipida, sisenemine-väljumine vastava tooli kõrval asetsevast aknast
*roolivõim eemaldada
*pidurivõim eemaldada, tagumised pidurid kui ökonoomsusvastased jubinad emeksisse
*naise asemel pisemat sorti koer
jne
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
lõpuks sain ka aru sellest e38 juhendist.
kuigi seletatud veidi kehvasti.
mis testi nr alt veakoode näeb?
ja sai ka reaalset kütusekulu arvestatud, 66 liitriga sõitsin maantee peal 866km, mis teeb keskmiseks kütusekuluks 7,6 l. Üksi sõitsin ja keskmine kiirus 98 kmh. Väga rahulik ja ühtlane sõit.
Selgelt palju ja peab diagnosti minema autoga.
Nii suurt kütuseröövlit diislit pole mul veel enne olnud.
kuigi seletatud veidi kehvasti.
mis testi nr alt veakoode näeb?
ja sai ka reaalset kütusekulu arvestatud, 66 liitriga sõitsin maantee peal 866km, mis teeb keskmiseks kütusekuluks 7,6 l. Üksi sõitsin ja keskmine kiirus 98 kmh. Väga rahulik ja ühtlane sõit.
Selgelt palju ja peab diagnosti minema autoga.
Nii suurt kütuseröövlit diislit pole mul veel enne olnud.
Re: K: bmw hooldamine
selgelt palju ?
mis sa motlesid pea 2 tonnine auto võta 3l/100?
mis sa motlesid pea 2 tonnine auto võta 3l/100?
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
Kui sul diiselauto võtab maanteel rahuliku kulgemise juures 100kmh sõites 7,6 sajale, on see selgelt palju.
On olnud ennegi palju erinevaid autosid ja nii suure kuluga küll mitte. Isegi bensukas bmw võtab vähem. Ja tehaseandmed on ka ju hoopis teised. Nii et ära aja jama.
Võibolla jõudsin jälile probleemile.
Täna maanteel 100ga sõites läbisin umbes 100 km. Hommikul oli 7 kraadi ja siis varjatud menüüst vaadates mootori temp ei tõusnud üle 72 kraadi, kõikus enamasti 68-71 juures.
Õhtul koju sõites oli väljas 10,5 kraadi ja siis tõusis maksimaaleslt 78 peale, enamasti 75 juures.
Nii et võibolla seisneb probleem selles, et mootor ei saavuta õiget töötemperatuuri.
Ja tahma viskab ka tiba palju kiirendades välja.
Termostaat või EGR klapp, kumb olla võib?
Hommikul muidu kliima lisab võimsust ise juba 2 km läbimise järel ja salong hakkab soojemaks minema õrnalt.
On olnud ennegi palju erinevaid autosid ja nii suure kuluga küll mitte. Isegi bensukas bmw võtab vähem. Ja tehaseandmed on ka ju hoopis teised. Nii et ära aja jama.
Võibolla jõudsin jälile probleemile.
Täna maanteel 100ga sõites läbisin umbes 100 km. Hommikul oli 7 kraadi ja siis varjatud menüüst vaadates mootori temp ei tõusnud üle 72 kraadi, kõikus enamasti 68-71 juures.
Õhtul koju sõites oli väljas 10,5 kraadi ja siis tõusis maksimaaleslt 78 peale, enamasti 75 juures.
Nii et võibolla seisneb probleem selles, et mootor ei saavuta õiget töötemperatuuri.
Ja tahma viskab ka tiba palju kiirendades välja.
Termostaat või EGR klapp, kumb olla võib?
Hommikul muidu kliima lisab võimsust ise juba 2 km läbimise järel ja salong hakkab soojemaks minema õrnalt.
Re: K: bmw hooldamine
Ei mõista, miks sa kütusekulu teiste autodega võrdled? Ega kõik diiselmootoriga autod kütuse lõhna peal ei sõida, iga autol selline kulu, nagu on. Räägiks ikka konkreetsest autost.
Tehaseandmeid ei maksa püha tõena võtta, enamasti on reaalne kulu teine. Liitrine kütusekulu erinevus võib vabalt tekkida näiteks rehvidest.
Sinu viimasele küsimusele on siin juba ammu vastatud. Ma soovitan need mõlemad ära vahetada, saad lõpuks rahulikult magada.
Tehaseandmeid ei maksa püha tõena võtta, enamasti on reaalne kulu teine. Liitrine kütusekulu erinevus võib vabalt tekkida näiteks rehvidest.
Sinu viimasele küsimusele on siin juba ammu vastatud. Ma soovitan need mõlemad ära vahetada, saad lõpuks rahulikult magada.
Indrek_M kirjutas: Termostaati vahetatakse tihti koos EGR-klapiga. Seda seetõttu, et mõlemad mängivad mootori soojenemises olulist rolli aga seda, kumb tuksis on, ei ole lihtne tuvastada. Vahetus katse-eksituse meetodil.
Re: K: bmw hooldamine
Läks vähe üle võlli nagu ikkapancho villa kirjutas:Randofer kirjutas: Aga põnev teema, inimene, kes ostab BMW ei tohi isegi proovida rahulikult sõita ja ökotada, kogu aeg peab "Sõidurõõm" olema ja siis on häda, et maine on halb.
Edu autoga
Rando
veel soovitusi ratsionaalseks bemmiomamiseks:
*14" veljed 165 rehviga
*kerevahed kõik kinni teipida, sisenemine-väljumine vastava tooli kõrval asetsevast aknast
*roolivõim eemaldada
*pidurivõim eemaldada, tagumised pidurid kui ökonoomsusvastased jubinad emeksisse
*naise asemel pisemat sorti koer
jne
Pole hullu
Ja kui te ei soovi inimese küsimustele normaalselt vastata, siis jätke vastamata. Varsti on siin hullem kui kuskil delfi foorumis, sõimamine ja muu jama, mis võiks siit eemal olla.
Aga minu arust ka on 7.6 maanteel liiga palju. Kui võtta näiteks Toyota Land Cruiser 120 3.0d, mille kulu maanteel on 8 liitri kanti( see kaalub rohkem ja on vähem voolujooneline) siis on ju selge, et isegi suur ja raske auto ei pea teab kui palju kütust võtma.
Diagnostika on vast abiks.
Edu
Rando
When it doesn´t blow it sucks
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
võtan esialgu EGR klapi vahetuse ette ja siis termostaat ja kui ikka midagi ei muutu, siis diagnost.
ei leia EGR klapi varuosakoodi, oskab keegi öelda? 2001 a 525dA on masinaks. Esimestel m57 mootoritel ei pidanud olema EGR klappi, minu omal vist juba on?
Kas EGR klappi saab ainult UM-st või ka mujalt?
Kust mõistliku hinnaga termostaati saab?
Aitäh vastajatele
ei leia EGR klapi varuosakoodi, oskab keegi öelda? 2001 a 525dA on masinaks. Esimestel m57 mootoritel ei pidanud olema EGR klappi, minu omal vist juba on?
Kas EGR klappi saab ainult UM-st või ka mujalt?
Kust mõistliku hinnaga termostaati saab?
Aitäh vastajatele
Re: K: bmw hooldamine
11717804378
Originaalvaruosi saab näiteks www.h2.ee odavamalt kui UM'st
Usun, et B osana ka ikka saada.
Originaalvaruosi saab näiteks www.h2.ee odavamalt kui UM'st
Usun, et B osana ka ikka saada.
Re: K: bmw hooldamine
Kas mitte EGR termostaati pole vaja vahetada nr.14 ?
Kindlasti vaheta mõlemad.
Kindlasti vaheta mõlemad.
Re: K: bmw hooldamine
Nõus kasutaja hansu-gahansu kirjutas:Kas mitte EGR termostaati pole vaja vahetada nr.14 ?
Kindlasti vaheta mõlemad.
Pigem jah mõlemad termostaadid.
When it doesn´t blow it sucks
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
h2 pakub jah tiba mõistlikuma hinnaga neid juppe.
tänud.
vahetan siis jahutusvedeliku ka ära kogu selle asja käigus.
sinist ei soovitatud.
aga punase ja rohelise vahel kumba valida?
ja kust osta? UM-i ma küll ei hakka sponsoreerima.
tänud.
vahetan siis jahutusvedeliku ka ära kogu selle asja käigus.
sinist ei soovitatud.
aga punase ja rohelise vahel kumba valida?
ja kust osta? UM-i ma küll ei hakka sponsoreerima.
Re: K: bmw hooldamine
pane vett .. peaaegu tasuta tuleb kraanist, oma kaevust päris tasuta ..
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
küsin just selles suhtes, et mis värvi peab olema, kust seda saab norm hinnaga peale UM-i ja kelle toodangut eelistada?
Prismast päris ei osta ikka ju.
Prismast päris ei osta ikka ju.
Re: K: bmw hooldamine
Roheline jahutusvedelik sobib BMWle...