välismaalt toodud auto arvelevõtmine Eestis
-
- Huviline
- Postitusi: 222
- Liitunud: 05.10.2015 16:41 16
- Peamine sõiduk: BMW e46 328Ci
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
välismaalt toodud auto arvelevõtmine Eestis
Tere!
Plaan tuua välismaalt auto,kuid nagu inglastel ikka,asub rool mitte vasakul vaid paremal.Küsimus siinkohal oleks,kui raskeks läheks Eestis sellise auto arvelevõtt ja kas üldse saab ning mis sellega kõik kaasneb? kas tasub?
Plaan tuua välismaalt auto,kuid nagu inglastel ikka,asub rool mitte vasakul vaid paremal.Küsimus siinkohal oleks,kui raskeks läheks Eestis sellise auto arvelevõtt ja kas üldse saab ning mis sellega kõik kaasneb? kas tasub?
If you want to be happy for a day,drink.
If you want to be happy for a year,marry.
If you want to be happy for a lifetime,ride a BMW
If you want to be happy for a year,marry.
If you want to be happy for a lifetime,ride a BMW
-
- Huviline
- Postitusi: 1993
- Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
- Peamine sõiduk: E61-2007-525D
- Telefon: 56623817
- Asukoht: Valga
Re: välismaalt toodud auto arvelevõtmine Eestis
Miks mitte ARK- st küsida?
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: välismaalt toodud auto arvelevõtmine Eestis
Võimalik ainult määruse Lisa1 loetletud erandjuhtumitel. Kui nende erandite hulka ei kuulu siis vastus on kindel ei.
"Kood 301. Üldnõuded juhtimisseadmetele
Nõuded: 1) mootorsõiduki juhtimisseadmed peavad olema keskpikiteljest vasakul
poolel või keskpikiteljel. Erandina võivad juhtimisseadmed olla keskpikiteljest
paremal poolel mootorsõidukil:
a) mis on saadud pärandvarana;
b) mis kuulub ümberasujale;
c) mis on välisriikide diplomaatiliste esinduste ja nende välisriikide kodanikest
töötajate omanduses või valduses;
d) mis on rahvusvahelise sõjalise peakorteri, välisriigi relvajõudude, tsiviilkoosseisu
ja nende välisriikide kodanikest liikmete omanduses või valduses;
e) mis on lepingulisel tööl olevate välisriikide kodanike omanduses või valduses;
Maanteeamet võib põhjendatud juhtudel lubada kasutada mootorsõidukit, mille
juhtimisseadmed on keskpikiteljest paremal poolel, kui mootorsõiduk on ette nähtud
posti ja kauba jaotamisel või kogumisel või eriotstarbelist mootorsõidukit, mis on ette
nähtud jäätmete kogumisel ja äraveol või teehooldustöödel;"
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/11 ... _lisa1.pdf#" onclick="window.open(this.href);return false;
"Kood 301. Üldnõuded juhtimisseadmetele
Nõuded: 1) mootorsõiduki juhtimisseadmed peavad olema keskpikiteljest vasakul
poolel või keskpikiteljel. Erandina võivad juhtimisseadmed olla keskpikiteljest
paremal poolel mootorsõidukil:
a) mis on saadud pärandvarana;
b) mis kuulub ümberasujale;
c) mis on välisriikide diplomaatiliste esinduste ja nende välisriikide kodanikest
töötajate omanduses või valduses;
d) mis on rahvusvahelise sõjalise peakorteri, välisriigi relvajõudude, tsiviilkoosseisu
ja nende välisriikide kodanikest liikmete omanduses või valduses;
e) mis on lepingulisel tööl olevate välisriikide kodanike omanduses või valduses;
Maanteeamet võib põhjendatud juhtudel lubada kasutada mootorsõidukit, mille
juhtimisseadmed on keskpikiteljest paremal poolel, kui mootorsõiduk on ette nähtud
posti ja kauba jaotamisel või kogumisel või eriotstarbelist mootorsõidukit, mis on ette
nähtud jäätmete kogumisel ja äraveol või teehooldustöödel;"
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/11 ... _lisa1.pdf#" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Huviline
- Postitusi: 222
- Liitunud: 05.10.2015 16:41 16
- Peamine sõiduk: BMW e46 328Ci
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: välismaalt toodud auto arvelevõtmine Eestis
Aitäh vastuse eest!ttsys kirjutas:Võimalik ainult määruse Lisa1 loetletud erandjuhtumitel. Kui nende erandite hulka ei kuulu siis vastus on kindel ei.
"Kood 301. Üldnõuded juhtimisseadmetele
Nõuded: 1) mootorsõiduki juhtimisseadmed peavad olema keskpikiteljest vasakul
poolel või keskpikiteljel. Erandina võivad juhtimisseadmed olla keskpikiteljest
paremal poolel mootorsõidukil:
a) mis on saadud pärandvarana;
b) mis kuulub ümberasujale;
c) mis on välisriikide diplomaatiliste esinduste ja nende välisriikide kodanikest
töötajate omanduses või valduses;
d) mis on rahvusvahelise sõjalise peakorteri, välisriigi relvajõudude, tsiviilkoosseisu
ja nende välisriikide kodanikest liikmete omanduses või valduses;
e) mis on lepingulisel tööl olevate välisriikide kodanike omanduses või valduses;
Maanteeamet võib põhjendatud juhtudel lubada kasutada mootorsõidukit, mille
juhtimisseadmed on keskpikiteljest paremal poolel, kui mootorsõiduk on ette nähtud
posti ja kauba jaotamisel või kogumisel või eriotstarbelist mootorsõidukit, mis on ette
nähtud jäätmete kogumisel ja äraveol või teehooldustöödel;"
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/11 ... _lisa1.pdf#" onclick="window.open(this.href);return false;
If you want to be happy for a day,drink.
If you want to be happy for a year,marry.
If you want to be happy for a lifetime,ride a BMW
If you want to be happy for a year,marry.
If you want to be happy for a lifetime,ride a BMW
Re: välismaalt toodud auto arvelevõtmine Eestis
13.07.2014 18:30
Rubriik: Majandus
Maanteeameti tehnoosakonna juhataja Jürgo Vahtra sõnul saab edaspidi parempoolse rooliga autosid arvele võtta ka ilma juhtimisseadmeid vasakule poole ümber tõstmata.
Maanteeameti esindaja rääkis Autolehele, et siiani võeti Eestis parempoolse rooliga või vasakule poole ümber tõstetud rooliga autosid arvele väga vähe, vahendas Tarbija24.
Vahtra kinnitusel aktsepteeriti varemalt vasakule poole ümber ehitatud rooliga autosid juhul, kui margiesindus oli nõus auto üle vaatama ja tõendama, et see on korrektselt ning õigeid detaile kasutades meie oludesse kohandatud, kuid autode ümberehitajatel oli raske nõutavat kvaliteeti tagada ja samuti tähendas selline süsteem margiesindustele suurt vastutust.
Erandlikel juhtudel võis rool olla ka paremal pool, näiteks diplomaatiliste esinduste puhul, kui sõiduk oli valmistatud või kasutusele võetud varem kui 1984. aastal, auto oli saadud päranduseks või auto omanik kolis mujalt Eestisse elama ja soovis oma sõidukit kaasa võtta.
Edaspidi saab parempoolse rooliga autosid arvele võtta ka ilma juhtimisseadmeid vasakule poole ümber tõstmata ning kui varem tuli parempoolse rooliga auto arvele saamiseks teha üksiksõidukikinnitus, piisab edaspidi riiklikust tüübikinnitusest.
Reeglite muutmise põhjuseks on Euroopa Liidu kohtu märtsis tehtud lahend Euroopa Komisjon versus Poola vabariik ja Leedu vabariik.
Kohus otsustas, et riikide kehtestatud piirangud parempoolse rooliga autode arvelevõtmisel on samaväärsed arvelevõtmise keelamisega, rikkudes seega Euroopa Liidu kaupade vaba liikumise põhimõtet. Nii pidi ka Eesti muutma senist parempoolse rooliga autode arvelevõtmise süsteemi.
Toimetas
Anna-Liisa Villmann
Anne Raiste
13.08.2014 21:15
Rubriik: Eesti
Siseministeerium kooskõlastas täna määruse, mis lubab edaspidi Eesti teedele parempoolse rooliga autod, kuigi liikluseksperdid peavad seda ohtlikuks sammuks.
Kui kehtiv kord lubas liiklusregistris registreerida vaid neid sõidukeid, mille rool asub vasakul pool, siis uus määrus tühistab selle piirangu ja lubab registrisse ka parempoolse rooliga autod, vahendas "Aktuaalne kaamera".
Parempoolse rooliga sõidukeid tuuakse praegu Eestisse päris arvukalt, kuid põhiliselt varuosadeks.
Parempoolse rooliga autod on ka odavamad kui vasakpoolse rooliga sõidukid. Vääna autolammutuse juhatuse liikme Sven Kimmeli sõnul on selliseid mudeleid, mis on rohkem kui poole turuhinnast odavamad.
"Reeglina on nad Inglismaal odavamad. Neil ei ole nii suur järelturg, kui Saksmaal, kuhu kogu Ida-Euroopa sõidab kokku neid autosid ostma," lausus Kimmel.
Ta oletab, et inimesed otsivad odavamat hinda ning hakkavad endale selliseid sõidukeid ostma.
Liiklusekspert Villu Vane arvab, et pole päris ohutu, kui meie teedel hakkab sõitma arvukalt parempoolse rooliga autosid. Veelgi ohtlikumaks muutuvad möödasõidud.
"Ohtlikum on ju ka sõitjate peale ja mahaminek. Enamasti kaassõitja istub juhi kõrval ja nüüd ta peab astuma kohe liiklusvoolu, sõiduteele. Tee ääres pargitud autoga sõitma hakkamine, see väljavaade ja ohutuses veendumine on väga problemaatiline," hindas Vane.
Liikluseksperdi sõnul piiratakse mitmetes riikides parempoolsete rooliga autode kasutamist suuremate kindlustusmaksetega.
Parempoolse rooliga autode registrisse lubamine tulenes Euroopa Kohtu otsusest, kus osapoolteks olid Leedu ja Euroopa Komisjon. Kuna Euroopa Kohtu otsuseid tuleb liikmesriikidel arvestada, pidi Eesti käituma samamoodi kui naabrid.
Toimetas
Anna-Liisa Villmann
320 '94
328 '95
M3 '96
335d '07
328 '95
M3 '96
335d '07
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: välismaalt toodud auto arvelevõtmine Eestis
Kus on see määrus, mida 2014 ette valmistati?
13.10.2016 nr 61 vastu võetud, jõustub 30.04.2017 ei sisalda sõnagi paremal asuva rooliseadme kohta.
https://www.riigiteataja.ee/akt/119102016001" onclick="window.open(this.href);return false;
Kehtiv määrus:
https://www.riigiteataja.ee/akt/119102016005?leiaKehtiv" onclick="window.open(this.href);return false;
13.10.2016 nr 61 vastu võetud, jõustub 30.04.2017 ei sisalda sõnagi paremal asuva rooliseadme kohta.
https://www.riigiteataja.ee/akt/119102016001" onclick="window.open(this.href);return false;
Kehtiv määrus:
https://www.riigiteataja.ee/akt/119102016005?leiaKehtiv" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: välismaalt toodud auto arvelevõtmine Eestis
Hetkel kehtivates seadusandlikes aktides ei paista olevat nõuet rooli asukohale ei vasakul ega paremal pool sõiduki pikitelge. Seega vastus tundub olevat, et saab küll arvele.Cattitude kirjutas:Tere!
Plaan tuua välismaalt auto,kuid nagu inglastel ikka,asub rool mitte vasakul vaid paremal.Küsimus siinkohal oleks,kui raskeks läheks Eestis sellise auto arvelevõtt ja kas üldse saab ning mis sellega kõik kaasneb? kas tasub?
Sõidurõõm
-
- Huviline
- Postitusi: 5711
- Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
- Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
- Kontakt:
Re: välismaalt toodud auto arvelevõtmine Eestis
Täpselt. Seega too auto Austraaliast, Indiast, Jaapanist või UK-st jne... ARK-i lehel olev määruse link on vana koos seal oleva Lisa1-ga. Hetkel kehtiv:
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/11 ... _lisa1.pdf#" onclick="window.open(this.href);return false;
"Kood 301. Üldnõuded juhtimisseadmetele
Nõuded: 1) sõiduki juhtimisseadmed peavad vastama valmistaja poolt ettenähtule ja
olema töökorras. Alates 1. jaanuarist 1994. a esmaregistreeritud M, N ja O kategooria
sõiduki juhtimisseadmed peavad vastama E-reegli nr 79 või direktiivi 70/311/EMÜ
nõuetele. Juhtimisseadmed peavad pöörduma sujuvalt, ilma kinnijäämisteta ja
vibratsioonita. Juhtimisseadmete osadel ei tohi olla pragusid, jääkdeformatsioone ega
muid vigastusi. Juhtimisseadmete omavoliline ümberehitus on ke elatud.
Juhtimisseadmete ümberehitust võivad teostada ainult sõiduki valmistaja või tema
ametlik esindaja;
2) neljateljelistel mootorsõidukitel peab lisaks esimesele juhtteljele olema juhitav veel
vähemalt üks kolmest ülejäänud teljest;
3) M ja N kategooria sõidukitel on l ubatud lisaks põhirooliseadmele rooli abiseade
(ASE). Kui rooli abiseade on sõidukile paigaldatud, peab see olema töökorras;
4) täielikult pneumaatilise või täielikult hüdraulilise või täielikult elektrilise
rooliajamiga juhtimisseadmed on keelatud, välja arvatud O kategooria sõidukil, millel
on lubatud täielikult hüdraulilise rooliajamiga juhtimisseade."
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/11 ... _lisa1.pdf#" onclick="window.open(this.href);return false;
"Kood 301. Üldnõuded juhtimisseadmetele
Nõuded: 1) sõiduki juhtimisseadmed peavad vastama valmistaja poolt ettenähtule ja
olema töökorras. Alates 1. jaanuarist 1994. a esmaregistreeritud M, N ja O kategooria
sõiduki juhtimisseadmed peavad vastama E-reegli nr 79 või direktiivi 70/311/EMÜ
nõuetele. Juhtimisseadmed peavad pöörduma sujuvalt, ilma kinnijäämisteta ja
vibratsioonita. Juhtimisseadmete osadel ei tohi olla pragusid, jääkdeformatsioone ega
muid vigastusi. Juhtimisseadmete omavoliline ümberehitus on ke elatud.
Juhtimisseadmete ümberehitust võivad teostada ainult sõiduki valmistaja või tema
ametlik esindaja;
2) neljateljelistel mootorsõidukitel peab lisaks esimesele juhtteljele olema juhitav veel
vähemalt üks kolmest ülejäänud teljest;
3) M ja N kategooria sõidukitel on l ubatud lisaks põhirooliseadmele rooli abiseade
(ASE). Kui rooli abiseade on sõidukile paigaldatud, peab see olema töökorras;
4) täielikult pneumaatilise või täielikult hüdraulilise või täielikult elektrilise
rooliajamiga juhtimisseadmed on keelatud, välja arvatud O kategooria sõidukil, millel
on lubatud täielikult hüdraulilise rooliajamiga juhtimisseade."
-
- Huviline
- Postitusi: 222
- Liitunud: 05.10.2015 16:41 16
- Peamine sõiduk: BMW e46 328Ci
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: välismaalt toodud auto arvelevõtmine Eestis
suured tänud Teile kõigile kaasa mõtlemast ja kommenteerimast!
If you want to be happy for a day,drink.
If you want to be happy for a year,marry.
If you want to be happy for a lifetime,ride a BMW
If you want to be happy for a year,marry.
If you want to be happy for a lifetime,ride a BMW
Re: välismaalt toodud auto arvelevõtmine Eestis
Saab vabalt ka parempoolse rooliga auto eestis arvele aga tuled peavad vastama meie nõuetele! Kui inglismaalt pärit auto näiteks siis peab vahetama esituled ja tagatuledel peavad olema nõuetekohased asukohad! Madudeajal jah ei saanud neid siin regada.
-
- Huviline
- Postitusi: 222
- Liitunud: 05.10.2015 16:41 16
- Peamine sõiduk: BMW e46 328Ci
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: välismaalt toodud auto arvelevõtmine Eestis
just nii!Indrek523 kirjutas:Saab vabalt ka parempoolse rooliga auto eestis arvele aga tuled peavad vastama meie nõuetele! Kui inglismaalt pärit auto näiteks siis peab vahetama esituled ja tagatuledel peavad olema nõuetekohased asukohad! Madudeajal jah ei saanud neid siin regada.
ARK-iga on juba suheldud ja sai kõik aspektid sellekohta üle küsitud
Aitäh!
If you want to be happy for a day,drink.
If you want to be happy for a year,marry.
If you want to be happy for a lifetime,ride a BMW
If you want to be happy for a year,marry.
If you want to be happy for a lifetime,ride a BMW