M57 ja M51 õhuvõtu vahe

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
põhh
Huviline
Postitusi: 292
Liitunud: 01.08.2010 11:04 56
Asukoht: Tartu

M57 ja M51 õhuvõtu vahe

Postitus Postitas põhh »

Ees ootab sisselaske kollektori vahetus ja tekkis küsimus - miks on M57 isendil 12 auku erinevalt M51 omast.
Nimelt tekkis teooria, et kattes 6 ülemist auku kinni ja suunates kogu õhuvoolu otse põlemiskambrisse, saab luua üpris pisikese sisselaske kollektori, millega tekib ploki kohale piisavalt ruumi, et näiteks eelsüüteküünalde vahetus paariminutiliseks tööks muuta - võites aega ja kaotades ka vajaduse topelt tihendeid vahetada.
Pöördklappe ega EGRi sellel mootoril pole sadu tuhandeid km olnud ja heitgaasi, jõu- jm näitajad püsivad normis.
Internetist ei leia teiste aukude otstarvet - on need looduse säästmise otstarbega või on see õhu liigutamine klapikambri kaane alla oluline nüanss?
Aitäh, kes rumalale vastuse annavad :D
760i
Kasutaja avatar
põhh
Huviline
Postitusi: 292
Liitunud: 01.08.2010 11:04 56
Asukoht: Tartu

Re: M57 ja M51 õhuvõtu vahe

Postitus Postitas põhh »

Sain vastuse, jätan infot ka teistele -
Mootori jooniseid uurides sain lõpuks vastuse - iseenesest saaks need avad kinni katta, aga see tähendaks, et põlemiskambrisse pääseks õhk kahe klapi ava asemel (swirl port ja tangential port) vaid ühest neist. Seega puudub taolisel ideel jume.

Kuna pöördklappe nagunii ei ole ja puudub nende sulgumisest tekkiva tõmbuse kasutegur, proovin ikkagi valmis nikerdada natukenegi kompaktsema sisselaskekollektori ning loota, et see mootori sooritust ei halvenda.
Sügav kummardus saksa inseneridele.
760i
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1953
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: M57 ja M51 õhuvõtu vahe

Postitus Postitas teet82 »

M57 mootoril on kaks sisselaskeklappi iga silindri kohta ja kummagi klapi juurde viib oma kanal, üks kandiline külje pealt ja teine ümmargune läbi klapikambrikaane. Asja mõte on selles, et madalatel pööretel oleks kasulikum ühe sisselaskeklapiga mootor (sama kogus õhku läbi ühe klapi peab 2x kiiremini liikuma, tekivad põlemist soodustavad keerised jne.) aga keeruline on ehitada sellist mootorit, mis vahepeal ühte klappi lahti ei tee. Seega pannakse lihtsalt üks kanal kinni pöördklapiga ja see teeb sama välja kui ühe sisselaskeklapiga mootor. Seega kinni ülemis auke kindlasti ei tasu panna.
Vasta