3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Selge värk. Aga täna sai puht huvist tehtud üks maantee ots ja ülla ülla, temp kõikus seal ~75 kraadi juures. Ja kuna mul pole õrna aimugi, kas sellel autol on kunagi üldse termostaate vahetatud, siis alustuseks läheb EGR termostaat vahetusse. Ilmselt vaatab siis juba veepumba ka üle ning vajadusel vahetab nii selle kui mootori pea termostaadi.
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
See madal temperatuur maanteel on E60/E61 diislite tüüpviga ja kuna nendel viiestel pole ka temperatuuri näidikut, siis paljud selliste diislite omanikud sõidavad ringi vigaste termostaatidega, mis peaks väljenduma ka kütusekulus. Temperatuuri saab vaadata E60/E61-l ainult variatud menüüst esialgu ja seda oskavad sealt vaadata vähesed. Teen mingi aeg ka korraliku õpetuse TSI alla ja kuna internet on täis õpetusi ja videoid, siis ei võta see ka palju aega.
Minu maantee kulu on stabiilselt 7-8 vahel, kuid peaks olema seal 6-lähedal tehase andmete järgi. Vahe on küll minimaalne, aga siiski. Samas lugedes erinevaid välismaa foorumeid, siis mõnel on EGR termostaadi vahetus selle probleemi lahendanud, teisel jälle mitte ja kuna EGR termostaadi vahetus on mõnekümne minuti küsimus, siis vahetan esimese asjana selle ära.
Minu maantee kulu on stabiilselt 7-8 vahel, kuid peaks olema seal 6-lähedal tehase andmete järgi. Vahe on küll minimaalne, aga siiski. Samas lugedes erinevaid välismaa foorumeid, siis mõnel on EGR termostaadi vahetus selle probleemi lahendanud, teisel jälle mitte ja kuna EGR termostaadi vahetus on mõnekümne minuti küsimus, siis vahetan esimese asjana selle ära.
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
EGR termostaat nüüd vahetatud ja testsõit näitas tulemuseks maanteel nüüd 81 kraadi, mis tähendab, et ees ootab ka pea termostaadi vahetus. Samas vana EGR termostaat oli ikkagi suht läbi, väga vabalt sai sealt õhku läbi puhuda ning samamoodi jooksis sealt ka külm kraanivesi läbi. Seega vahetus igati õigustatud.
Tegelikult aga tekkis hoopis huvi, et kas E60/E61-l oleks võimalik kuidagi temp. anduri jaoks lisanäidik panna. Kas oleks kedagi, kes selle ära viitsiks teha üldse.
Tegelikult aga tekkis hoopis huvi, et kas E60/E61-l oleks võimalik kuidagi temp. anduri jaoks lisanäidik panna. Kas oleks kedagi, kes selle ära viitsiks teha üldse.
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
2007 3,0 diisel, mootori temp oli 55 kraadi.
Ei hakanud kaua mõtlema, vahetatud said mootori ja egr termostaat.
Mootori termostaate testisime vees, vana avanes liiga vara ja uus korralikult 88 kraadi juures.
Nüüd mootori temp üle 79 ikka ei lähe.
Väntsutasin autot külavahel ja mnt-el. Mnt-el u 76 kraadi. väljas -5 kraadi.
Kütusekulu täiesti tehase normides.
Milles võib viga olla?
Ei hakanud kaua mõtlema, vahetatud said mootori ja egr termostaat.
Mootori termostaate testisime vees, vana avanes liiga vara ja uus korralikult 88 kraadi juures.
Nüüd mootori temp üle 79 ikka ei lähe.
Väntsutasin autot külavahel ja mnt-el. Mnt-el u 76 kraadi. väljas -5 kraadi.
Kütusekulu täiesti tehase normides.
Milles võib viga olla?
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Kui sõidusoojendi ei toimi,või üleüldse puudub,ega siis ei lähegi see mootor normaaltemperatuurini. Lihtsalt huvi pärast testisin -10 kraadi juures. Eelsoojendiga tõusis temp. loetud minutitega(sõites), ilma läks üle poole tunni,kuni temp jõudis 67-70 vahele,mis pole ka piisav. Kate radika ette talvel aitab ka oluliselt.
52 72 989
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Kuidas seda sõidusoojendit kontrollida?
Kas nendel mootoritel ei ole käigukasti termostaati mis on näiteks M54B30-el?
Kas nendel mootoritel ei ole käigukasti termostaati mis on näiteks M54B30-el?
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Siin sellest temperatuuri jamast pikem teema, küll kolmanda seeria all, kuid sõna on võtnud ka viiekate ja muude diislite omanikud. Aga üldiselt tundubki, et linnas seda diislit väga soojaks talvel ei saagi. Kuigi osadele E60/E61 mudelitele on tehasepoolt paigaldatud ka labad radika ette, siis m-paketiga mudelitele neid ei pandud.
Edit: unustasin lingi panna esimesel korral!
Edit: unustasin lingi panna esimesel korral!
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
E61 520d 120kw. Sooviga DPF i läbi põletada sai avastatud, et mootori temp ei tõuse üle 67-68C, sai ära vahetatud mootori termostaat, sõitu minnes tõusis umbes 10-15km 92C ja püsis seal järgnevad 15km kuni sõidu lõpuni. 4 tunni pärast sama teed tagasi ja sõidu lõpuks vaevaliselt tõus 65C-ni????? Täna hommikul lisasin veidi jahutusvedelikku, oli suts alla min., koha peal 1500-2000 sai 90C kätte. Õhtul DPF-i puhastuseks sai kohapeal sooja hoitud 70C peal, liikuma hakates tõusis kiirelt 80c-ni, pärast mida sai tehtud 1min peatus protsessi alustamiseks ja siis umbes 6-7 min pärast näitas temp 75C ja kui DPF puhastus protsess lõppes oli vaevaline 65C. Asulasõidul kukkus veel 60C peale. Vägisi jääb mulje, et mootori termostaadi vahetus oli tühi töö. Võib äkki ka miski õhumull kuskil ajusi nu....da? Või siiski ainult eelmainitud postitustes EGR termostaat?
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Oleks pidanud korraga vahetama termostaate, väga lihtne ja üsna odav protsess.
Vaheta EGR termostaat ära (originaal Behr ainult, sama ka põhitermostaadi kohta)
ja kui siis olukord on küsimärgi all, küsi. Praegu rohkem midagi tarka ei tule.
Vaheta EGR termostaat ära (originaal Behr ainult, sama ka põhitermostaadi kohta)
ja kui siis olukord on küsimärgi all, küsi. Praegu rohkem midagi tarka ei tule.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Kuno T-õhil on õige jutt tagusin 2x peatermostaati ja 2x egr oma(esimene egr behr puhus lihtsalt läbi) ,süüdlane kasti termostaat.Õlijahuti midagi uut.. Mööda mootor M57 oma termostaatidega.
- Timmok
- Huviline
- Postitusi: 865
- Liitunud: 16.11.2012 14:36 57
- Peamine sõiduk: BMW 530i M-Pakett 2007.a
- Asukoht: Tartu
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
E61 3,0d 2005.a automaatkastiga
Labad "neerude" taga alles ja toimivad. Tehtud EGR pimedaks ja DPF tühjaks löödud + mõlemad välja progetud. Jahutusvedelik vahetatud 2.a tagasi (ca 15000km). Maanteel peale 25km sõitu mootori temperatuur 80 ¤c. Õhutemperatuur ca 4 ¤c.Kütusekulu tõusnud. Milliste termostaatide vahetusega võiks alustada? Mootor peatermostaat ja käigukasti oma? EGRi oma justkui ei puutu asjasse enam?
Labad "neerude" taga alles ja toimivad. Tehtud EGR pimedaks ja DPF tühjaks löödud + mõlemad välja progetud. Jahutusvedelik vahetatud 2.a tagasi (ca 15000km). Maanteel peale 25km sõitu mootori temperatuur 80 ¤c. Õhutemperatuur ca 4 ¤c.Kütusekulu tõusnud. Milliste termostaatide vahetusega võiks alustada? Mootor peatermostaat ja käigukasti oma? EGRi oma justkui ei puutu asjasse enam?
- Timmok
- Huviline
- Postitusi: 865
- Liitunud: 16.11.2012 14:36 57
- Peamine sõiduk: BMW 530i M-Pakett 2007.a
- Asukoht: Tartu
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Okei...sul võib täitsa õigus olla... e39-l näitas 3,0d kunagi vaevu 70 ¤c pekkis mootoritermostaadiga. Peale vahetust tõusis ilusti 89 ¤c-ni. Aastaaeg suht sama.
E61-l käigukasti termostaati vist eraldi müügis polegi? Et müüakse ainult koos soojusvahetiga?
Minu rumal pea arvas, et kui EGR on välja progetud, siis ei puutu ka sealne termostaat asjasse
Igatahes...kelle toodangut eelistada? Behr? Gates? Keegi 3-s?
E61-l käigukasti termostaati vist eraldi müügis polegi? Et müüakse ainult koos soojusvahetiga?
Minu rumal pea arvas, et kui EGR on välja progetud, siis ei puutu ka sealne termostaat asjasse
Igatahes...kelle toodangut eelistada? Behr? Gates? Keegi 3-s?
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Loogiliselt võttes kui EGR välja programeeritud siis ei toimu läbi soojusvaheti heitgaaside ringlust. Mille tõttu jahutusvedelikku seal enam ei "köeta". Ehk siis pimeda EGR-ga läheb aeglasemini soojaks/või ei lähegi töötemp-ni.
Kinnitab keegi? või lükkab ümber
Kinnitab keegi? või lükkab ümber
-
- Huviline
- Postitusi: 358
- Liitunud: 08.09.2009 10:46 21
- Peamine sõiduk: Bmw 535d e60
- Asukoht: Võru
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Mis teema võib olla, kui temp ei lähe üle 82C ja kohapeal käies hakkab seier alla tiksuma suht kiiresti. Väljas külma -7.
Peatermostaat vahetatud koos veepumba ja jahutusvedelikuga. Egr termostaat puudub.
Küttekulu samuti tõusnud.
BMW 330d e46 2002 135kw manuaal.
Peatermostaat vahetatud koos veepumba ja jahutusvedelikuga. Egr termostaat puudub.
Küttekulu samuti tõusnud.
BMW 330d e46 2002 135kw manuaal.
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Kùsimus selline et hakkasin vaatama täna huvi pärast varjatudmenüüst, et mis ta näitab ja ehmatasin ära. Õues +13 ja temp köikus seal kuskil 96-101 peal linna vahel. Mootor 2.5d 120kw. Kas see on normaalne või milles viga vöib olla? Kont ei töötanud.
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
noh võib juba visco väsinud ollaShang kirjutas:Kùsimus selline et hakkasin vaatama täna huvi pärast varjatudmenüüst, et mis ta näitab ja ehmatasin ära. Õues +13 ja temp köikus seal kuskil 96-101 peal linna vahel. Mootor 2.5d 120kw. Kas see on normaalne või milles viga vöib olla? Kont ei töötanud.
+372 5 100 607
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Mul oli radikas umbes ja samamoodi kõikus seal 95-100 kandis, lõpuks hakkas tagasivoolu poolt välja ka pressima. Peale radika vahetust hoiab ilusti 90 kandis. Aga eelnevalt veendusin tõesti visko ja muu süsteemi korrasolekus.
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Termostaat ma oletan on korras sest radikas on üleni soe. Veepump ma arvan ka korras sest tosooli tuleb paisupaaki ilusti ühtlaselt. Aga kuidas viscot kontrollida ?
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Kui sul temp nii kõrgel, siis peaks gaasi andes undamist/vuhinat kapoti all kuulda olema.
Ehk siis visco reageerib kuumusele ning kuumuses käib mootoriga ühtselt kaasa ja ei ole võimalik tiivikut näiteks ajalehega peatada/kinni hoida.
Ehk siis visco reageerib kuumusele ning kuumuses käib mootoriga ühtselt kaasa ja ei ole võimalik tiivikut näiteks ajalehega peatada/kinni hoida.
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Okei, homme testin , päeval igatahes tühikäigul kui temp oli 95 sain ta näpuga seisma.
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Visco ei töötanud. Tellisin uue. Ajalehega vöis kinni hoida ja gaasi andes käis ikka sama uimaselt edasi. Vördlesin ka korras autoga ja seal hakkas ikka korraliku vudriga visco ringi käima kui gaasi anda.
-
- Huviline
- Postitusi: 358
- Liitunud: 08.09.2009 10:46 21
- Peamine sõiduk: Bmw 535d e60
- Asukoht: Võru
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
530d e39 2002a.
Läheb väga aeglaselt soojaks ja kohapeal käies temp langeb suht kiiresti. Pikemalt sõites maanteel, saavutas temp 92c, jätsin kohapeale tiksuma siis hakkas kolinal langema.
Peatermostaat vahetatud eelmine aasta, veepump ja tosool ka. Egr termostaat puudub.
Tõesti termostaat juba kutu või võib ka muus viga olla?
Läheb väga aeglaselt soojaks ja kohapeal käies temp langeb suht kiiresti. Pikemalt sõites maanteel, saavutas temp 92c, jätsin kohapeale tiksuma siis hakkas kolinal langema.
Peatermostaat vahetatud eelmine aasta, veepump ja tosool ka. Egr termostaat puudub.
Tõesti termostaat juba kutu või võib ka muus viga olla?
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Kui läks 92-ni siis termostaat korras
Kui kohapeal sauna kütad, siis peabki langema. Täiesti normaalne.
Kui kohapeal sauna kütad, siis peabki langema. Täiesti normaalne.
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
3,0 142kw M57 mootori ja egr termostaat vahetatud aga mootori saab soojaks suure vaevaga.Välja -4 hetkel ja max. temperatuuriks saab 74C.
Kus viga otsida?
Kus viga otsida?
-
- Huviline
- Postitusi: 924
- Liitunud: 18.03.2007 21:16 12
- Peamine sõiduk: BMW 530d '03
- Asukoht: Tartumaa
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Vigane termostaat ?
I don't need anger management. I need people to stop pissing me off!
-
- Huviline
- Postitusi: 314
- Liitunud: 12.12.2003 16:12 46
- Peamine sõiduk: E61 530XD LCI
- Asukoht: Kunda-Tln
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Olen ka nüüd jälginud seda tempi varjatud menüüst, trassil max 55. Olgu väljas siis -10 või +4,üle 55 ei lähe. Kohapeal tiksudes kerib 67 ette.
Ainult egr termostaadi vahetusega vist ei pääse?
Autoks e61 173kw
Ainult egr termostaadi vahetusega vist ei pääse?
Autoks e61 173kw
E38 740d 2000a.
- Timmok
- Huviline
- Postitusi: 865
- Liitunud: 16.11.2012 14:36 57
- Peamine sõiduk: BMW 530i M-Pakett 2007.a
- Asukoht: Tartu
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Mõistlik jah mõlemad vahetada.
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Mul sai e61 3.0 160kw tehtud plokikaane remont, täna peale 25-30km läbimist sai arvutiga vaadatud jahutusvedeliku temperatuuri ning see oli 97 kraadi (peale maantee sõitu). Paisupaagi ülevoolust küll midagi välja ei ajanud, kuid lõdvikuid katsudes oli tunda et survet ikka on sees. Ca tund pärast seismist olid lõdvikud täiesti pehmed. Termostaadid ja veepump ka vahetatud. Kas muretsen ilmaasjata ja see 97kraadi temp on normaalne või on siiski mingi jama ikkagist?
- Kert11
- Huviline
- Postitusi: 1007
- Liitunud: 13.09.2013 21:31 03
- Peamine sõiduk: X5 3.0d 135kw
- Asukoht: Kesklinna linnaosa, Raua asum
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Mul mõned E60-ned olnud, nendega mäletan, et niisama sõiduga oli temp 92, aga kui keset linna ummikus hakkas DPF põletama, lõi 97 peale ja pärast põletamist läks 92 tagasi. Maanteel tavaliselt langeb veelgi.
2xE46, 1xE65 (745i), 4xE60 (525d, 530d, 530xd, 530i), 1xE53 (X5 3.0d)
-
- Huviline
- Postitusi: 1522
- Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
- Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
- Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine
Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur
Seistes tõusebki kuniks ventika tööle lülitab. Sõites on 97 veidi kõrge.
BMW without faults is not BMW