M52/M54 keermed maas plokis
M52/M54 keermed maas plokis
Ei leidnud siit teemat selle kohta, seega teen uue.
Endal ka see probleem käes nüüd, et plokikaant ei saa tagasi kinni keerata, keermed annavad järgi alumiiniumi sees. Sain keerata vaid 40Nm ja 90 kraadi kui 8. polt keeras ilma erilise vastupanuta tühja. Kui teha veel teine 90 kraadi pööramine, siis käiks enamus tühja võib-olla. Netist võib leida juttu, et enne kaane eemaldamist oleks pidanud poldid lõdvaks laskma ja proovima uuesti pingutada keermete testimiseks.
Aga mis on kõige parem lahendus taastamiseks ja kas tuleks teha kõik 14 auku?
Võimalikud variandid, mis leidnud olen:
1. TimeSert - Seda soovitab vist ka BMW ise, aga nõuab kalleid eritööriistu pluss puksid ise.
2. Helicoil - tundub kahtlane, samas mõned kiidavad.
3. Kuskil välismaal keegi väidetavalt keermestab lihtsalt M11 peale ja kasutab mingeid MB polte, M12 ei pidavat enam läbi mahtuma plokikaane august. Mõned laitsid seda, sest väidetavalt kui M10 keere on maas, siis pidavat jääma liiga suur auk täiusliku M11 keerme tegemiseks.
4. Otsida teine plokk ja proovida maas kaas kinni pingutada, enne pole mõtet auto peale tõsta.
Mõtteid?
Endal ka see probleem käes nüüd, et plokikaant ei saa tagasi kinni keerata, keermed annavad järgi alumiiniumi sees. Sain keerata vaid 40Nm ja 90 kraadi kui 8. polt keeras ilma erilise vastupanuta tühja. Kui teha veel teine 90 kraadi pööramine, siis käiks enamus tühja võib-olla. Netist võib leida juttu, et enne kaane eemaldamist oleks pidanud poldid lõdvaks laskma ja proovima uuesti pingutada keermete testimiseks.
Aga mis on kõige parem lahendus taastamiseks ja kas tuleks teha kõik 14 auku?
Võimalikud variandid, mis leidnud olen:
1. TimeSert - Seda soovitab vist ka BMW ise, aga nõuab kalleid eritööriistu pluss puksid ise.
2. Helicoil - tundub kahtlane, samas mõned kiidavad.
3. Kuskil välismaal keegi väidetavalt keermestab lihtsalt M11 peale ja kasutab mingeid MB polte, M12 ei pidavat enam läbi mahtuma plokikaane august. Mõned laitsid seda, sest väidetavalt kui M10 keere on maas, siis pidavat jääma liiga suur auk täiusliku M11 keerme tegemiseks.
4. Otsida teine plokk ja proovida maas kaas kinni pingutada, enne pole mõtet auto peale tõsta.
Mõtteid?
Re: M52/M54 keermed maas plokis
Youtube testide järgi on time-sert ja big-sert on peajagu helicoidest üle.
Lihtne paigalduskomplekt maksab u 100 eurot. Tollega saab tegutseda kui plokk laua peal. Auto peal sellega veidi kehv tegeleda.
Oleks endal ka vaja ühe ploki keermed taastada.
Ehk peaks lihtsama kompekti ostma?
Lihtne paigalduskomplekt maksab u 100 eurot. Tollega saab tegutseda kui plokk laua peal. Auto peal sellega veidi kehv tegeleda.
Oleks endal ka vaja ühe ploki keermed taastada.
Ehk peaks lihtsama kompekti ostma?
Tel 5015578.
-
- Huviline
- Postitusi: 409
- Liitunud: 06.05.2008 18:21 46
- Peamine sõiduk: GMC Yukon Denali
Re: M52/M54 keermed maas plokis
See ise keermestamine vaevalt mingit head tulemust annab. Alumiinium on piisavalt vana ja piisavalt pehme, et mitte pidama jääda. Ilmselt oleks toimiv lahendus timesert, bigsert on tavaliselt järgmine samm peale timeserti.
there is no replacement for displacement
Re: M52/M54 keermed maas plokis
Mine mõne treiali jutule ja lase sinna pronksist puks(time-sert) sisse keerata ja mure lahendatud.
Re: M52/M54 keermed maas plokis
Auto siis viidi kuskile teise töökotta, kus mingit moodi taastatakse need keermed, tehakse mootor auto peal arvatavasti. Kuna tegemist on X5-ga, siis kindlasti ei saa see mugav olema, tagumistele poltidele on ligipääs kehv. Ja plaaniti vist teha ainult väljalaskepoolne rivi, mis pidavat ennem järele andma, nii see ka tegelikult tundus. Igal juhul sai kokku lepitud, et nad keeravad ka kaane ise kinni, nende tehtud keermed ikkagi
Re: M52/M54 keermed maas plokis
Auto tagasi minu juures. Kuigi oli kokkulepe, et keermed taastanud töökoda keerab ise ka kaane kinni, siis mingil põhjusel nad nüüd keeldusid sellest. Ja jutt nagu ikka, et äkki oli jahutusvedelik aukude põhjas, vale võti, kes töö alustas see lõpetab jne.. Huvitav, et Võru üks suurimaid töökodasid pole kuulnud nendest M52/M54 probleemidest.
Aga üks küsimus ka pingutamise kohta: Tehasejuhend ütleb lihtsalt, et 40Nm ja 2x90 kraadi. Samas uute poltide ja tihenditega on tihti kaasas keerulisem juhend, näiteks tuleb peale esimest 90 kraadi uuesti poldid lahti keerata ja seejärel otsast peale. Mõnikord jääb segaseks see jutt seal, et kas tuleb keerata ühekaupa lahti ja kohe uuesti tagasi sama polt 40Nm või kõik korraga lahti.. Kuidas keegi aru on saanud sellest ja kuidas siis õige on?
Aga üks küsimus ka pingutamise kohta: Tehasejuhend ütleb lihtsalt, et 40Nm ja 2x90 kraadi. Samas uute poltide ja tihenditega on tihti kaasas keerulisem juhend, näiteks tuleb peale esimest 90 kraadi uuesti poldid lahti keerata ja seejärel otsast peale. Mõnikord jääb segaseks see jutt seal, et kas tuleb keerata ühekaupa lahti ja kohe uuesti tagasi sama polt 40Nm või kõik korraga lahti.. Kuidas keegi aru on saanud sellest ja kuidas siis õige on?
- testivoitja
- Huviline
- Postitusi: 2073
- Liitunud: 30.11.2005 20:35 24
- Peamine sõiduk: BMW X5 E53
- Asukoht: Helsinki
Re: M52/M54 keermed maas plokis
M52 ARP poldid panin, siis andsid ka keermed 70Nm juures juba saba. Kasutasin helicoile ja 115Nm võtsid kõik ilusti vastu.
Re: M52/M54 keermed maas plokis
Tean ühte m52 mootorit millel on kolmele poldile pandud tuimalt fooliumi kiht poldile otsa ja kaas on kinni venitatud. Minuteada sõidab see mootor siiani ilma probleemideta juba mitu aastat.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
- zaddam
- Huviline
- Postitusi: 211
- Liitunud: 03.05.2009 23:28 12
- Peamine sõiduk: BMW X5 e53 3.0d
- Asukoht: tallinn
Re: M52/M54 keermed maas plokis
Ligipääs ei tohiks küll probleem olla, peaks saama ilusti ligi. Pildil M57 mootor, aga vast erilist vahet pole.
Millega muidu keermed taastati siis?
Millega muidu keermed taastati siis?
Re: M52/M54 keermed maas plokis
Keermed nüüdseks taastatud ja kannatas ilusti kinni keerata. Tehti siis ainult 7 polti väljalaske poolel, tundusid olevat TimeSert puksid või midagi analoogset. Töö tegi Roopa Auto Võrus ja küsis vist natuke üle 100EUR, täpsemalt teab auto omanik.
Selle ligipääsu koha pealt mõtlesin, et otse puurida pole eriti ruumi neid tagumisi auke, vähemalt M54 puhul. Kere ise jääb ette, kliimatorud jne.. Aga kõige suurem õudus selle mootori juures X5 peal oli katalüsaatorite plokikaane külge keeramine, lihtsalt ei näe midagi ja ei ulatu poltideni, ei alt ega ülevalt. Maha sai kaas tiritud koos katalüsaatoritega, lihtsalt ei saanud pimesi lahti neid roostes mutreid, ennem andis võti üle.
Selle ligipääsu koha pealt mõtlesin, et otse puurida pole eriti ruumi neid tagumisi auke, vähemalt M54 puhul. Kere ise jääb ette, kliimatorud jne.. Aga kõige suurem õudus selle mootori juures X5 peal oli katalüsaatorite plokikaane külge keeramine, lihtsalt ei näe midagi ja ei ulatu poltideni, ei alt ega ülevalt. Maha sai kaas tiritud koos katalüsaatoritega, lihtsalt ei saanud pimesi lahti neid roostes mutreid, ennem andis võti üle.
Re: M52/M54 keermed maas plokis
Hankisin endale timesert keerme remondi komplekti.
Praeguseks taastatud juba kolme mootoriploki keermed.
Praeguseks taastatud juba kolme mootoriploki keermed.
Tel 5015578.
- jass161
- Huviline
- Postitusi: 825
- Liitunud: 29.09.2013 16:17 41
- Peamine sõiduk: E91
- Asukoht: Viljandimaa
Re: M52/M54 keermed maas plokis
Mina olen kasutanud würthi keerme hülsse. Probleeme ei esinenud isegi modifitseeritud honda motol!
Re: M52/M54 keermed maas plokis
Würth'i hülsid ongi timesert kusjuures. Keegi teab, mis hinnaga need hülsid würthis umbes on, on mõttekam osta sealt või tellida netist kuskilt?
Re: M52/M54 keermed maas plokis
Vaja on teha jälle üks M54, omanik tõi ainult Timesert puksid ilma tööriistadeta. Arvab, et saab otse keermestada M10 august M12 ilma puurimata, on lootust?
Samuti olevat suuremad spetsialistid talle öelnud, ei plokikaanepolte ei ole vaja pingutada ettenähtud 40Nm pluss 2x90 kraadi. Et piisab kui pingutada lihtsalt 100Nm või jätta viimane 90 kraadi keeramata. Mida arvata sellest?
Samuti olevat suuremad spetsialistid talle öelnud, ei plokikaanepolte ei ole vaja pingutada ettenähtud 40Nm pluss 2x90 kraadi. Et piisab kui pingutada lihtsalt 100Nm või jätta viimane 90 kraadi keeramata. Mida arvata sellest?
- jass161
- Huviline
- Postitusi: 825
- Liitunud: 29.09.2013 16:17 41
- Peamine sõiduk: E91
- Asukoht: Viljandimaa
Re: M52/M54 keermed maas plokis
Ilma ülepuurimata ei saa! Tehase Nm ja kraad kehtib juhul, kui polt on uus! Ise olen kasutatud polte( kui tehasemanuaalis ei näita uusi polte)ka Nm pingutanud.teet82 kirjutas: ↑20.03.2022 09:58 09 Vaja on teha jälle üks M54, omanik tõi ainult Timesert puksid ilma tööriistadeta. Arvab, et saab otse keermestada M10 august M12 ilma puurimata, on lootust?
Samuti olevat suuremad spetsialistid talle öelnud, ei plokikaanepolte ei ole vaja pingutada ettenähtud 40Nm pluss 2x90 kraadi. Et piisab kui pingutada lihtsalt 100Nm või jätta viimane 90 kraadi keeramata. Mida arvata sellest?
Re: M52/M54 keermed maas plokis
PM teel kinnitati seda 100Nm juttu, ju siis toimib see variant ka.
Ise panin ikkagi need Timesert puksid:
1. Ei tahtnud puurida ilma rakiseta, tirisin keermed jupikaupa välja, järjest pikema poldiga (paras kogus mutreid kaela poldile ja papitükk kõige alla ploki pinna kaitsmiseks.
2. Timesert puks on väljast M12x1.5 ja see tahab 10.5 augu ette puurimist keermestamiseks, mul jäi umbes 10mm auk.
3. Keermestasin otse sinna, laastu tuleb rohkem kui tavaliselt ja keermepuuri tuleb pidevalt puhastada.
4. Tegin faasid 12.5 puuriga, et puksid saaks umbes 5mm sügavusele nagu originaal keermed. Puksid keermeliimiga sisse ja lasin päeva kuivada.
6. Keerasin uute poltidega ja õige jõuga kinni.
NB!
Keermestamisel ja puurimisel peab pidevalt suunda jälgima mingi "nurgikuga", väga lihtsalt läheb asi viltu.
Ise panin ikkagi need Timesert puksid:
1. Ei tahtnud puurida ilma rakiseta, tirisin keermed jupikaupa välja, järjest pikema poldiga (paras kogus mutreid kaela poldile ja papitükk kõige alla ploki pinna kaitsmiseks.
2. Timesert puks on väljast M12x1.5 ja see tahab 10.5 augu ette puurimist keermestamiseks, mul jäi umbes 10mm auk.
3. Keermestasin otse sinna, laastu tuleb rohkem kui tavaliselt ja keermepuuri tuleb pidevalt puhastada.
4. Tegin faasid 12.5 puuriga, et puksid saaks umbes 5mm sügavusele nagu originaal keermed. Puksid keermeliimiga sisse ja lasin päeva kuivada.
6. Keerasin uute poltidega ja õige jõuga kinni.
NB!
Keermestamisel ja puurimisel peab pidevalt suunda jälgima mingi "nurgikuga", väga lihtsalt läheb asi viltu.
-
- Huviline
- Postitusi: 1522
- Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
- Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
- Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine
Re: M52/M54 keermed maas plokis
Nurgiku asemel on selleks konduktor. Kõige lihtsam variant tööriistadele õiges mõõdus hülss peale.
BMW without faults is not BMW
Re: M52/M54 keermed maas plokis
Mina kasutan augu tsentri otsimiseks ja puurimiseks sellist rakist.
Saan keermed taastada kui mootor on auto peal.
Ja sellist abinõud et keermepulk oleks ploki suhtes täpselt 90 kraadise nurdaga.
Saan keermed taastada kui mootor on auto peal.
Ja sellist abinõud et keermepulk oleks ploki suhtes täpselt 90 kraadise nurdaga.
Tel 5015578.