MIs see lakist parem on? Keraamiline lakk? Tehase tuled on ka lakitud muideks.
rubriik "rumal küsimus"
- WhoIsTheMaster
- Huviline
- Postitusi: 333
- Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
- Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
- Telefon: 53917831
- Asukoht: Keila/Tallinn
- Kontakt:
Re: rubriik "rumal küsimus"
Süda on BMW.
-
- Huviline
- Postitusi: 1522
- Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
- Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
- Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine
Re: rubriik "rumal küsimus"
Milline vajadus on valuvormist tulnud plastiku lakkimiseks ehk sisuliselt teise plastikuga katmiseks?
BMW without faults is not BMW
- Roland325
- Huviline
- Postitusi: 1775
- Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
- Peamine sõiduk: BMW 650
- Asukoht: Tartu
Re: rubriik "rumal küsimus"
Lakk ei ole päris sama mis plastik. Mingi iva seal peab olema, ehk kaitseb paremini tuhmumise eest vms. Aga see on õige jah, et tehase tuled on kõik lakitud, ilma lakita originaal tuld pole veel näinud. Samas tagumised tuled on kõik ilma lakita.
- WhoIsTheMaster
- Huviline
- Postitusi: 333
- Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
- Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
- Telefon: 53917831
- Asukoht: Keila/Tallinn
- Kontakt:
Re: rubriik "rumal küsimus"
Tulede klaasides kasutatav plastmass ei ole UV kindel, sellest ka lakk.
See on ka põhjus, miks tuled kollaseks kisuvad peale seda, kui lakk on otsa saanud.
Ja lakk peab ise olema UV kindel, Motipi spreilakk ei ole UV kindel.
Tulede lakkimiseks olen mina kasutanud chämeleoni 2komponentset tule laki spreid.
peale segamist on purk kasutatav ca 2päeva.
Tagumiste tulede puhul. Ilmselt ivas selles, et need kuluvad vähem, ei saa igasugu liiva ja muud abrasiivi. Kuigi ka need tõmbavad aja jooksul ära. E39 unika luugituled hea näide. Soovitaksin ka neid lakkida. olen teinud, päris hea saab.
Süda on BMW.
-
- Huviline
- Postitusi: 1522
- Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
- Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
- Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine
Re: rubriik "rumal küsimus"
Katavad jah, kuramused, Kuid väike täpsustus tuleb teha, et katte vajadus on kulumiskindluse tagamiseks, mitte UV:
The special surface coating makes the lens scratchproof in compliance with ECE and SAE regulations
https://www.hella.com/techworld/uk/Tech ... ights-219/
The special surface coating makes the lens scratchproof in compliance with ECE and SAE regulations
https://www.hella.com/techworld/uk/Tech ... ights-219/
Viimati muutis LEDBeam, 25.08.2022 14:25 49, muudetud 2 korda kokku.
BMW without faults is not BMW
- WhoIsTheMaster
- Huviline
- Postitusi: 333
- Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
- Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
- Telefon: 53917831
- Asukoht: Keila/Tallinn
- Kontakt:
Re: rubriik "rumal küsimus"
UV spectrum on 100-400nm
erinevad valgusallikad annavad välja erineva lainepikkusega valgust, seejuures tuleb arvestada ka, et mõni valgus annab sama lainepikkust vähem/rohkem välja kui midagi muud.
Minu vähestel teadmistel põhjenev ebapädev järeldus on see, et auto lambipirnid annavad koguseliselt välja liiga vähe UV lainepikkust, selleks et märgataval määral kahjustuks tulede klaas seestpoolt.
Erinevalt päikesest tulevast päevavbalgusest.
Ja päikesevalgus on meil iga päev.... keskmiselt 12h? aasta lõikes.
Palju auto tuled põlevad?
Muide xenon pirnidel(esimesel graafikul) on olemas ka variant uv filtriga, kunas või kuidas seda kasutatakse ei ole süvenenud.
Ja lõpeutseks üks how its made
Sinu käik.
erinevad valgusallikad annavad välja erineva lainepikkusega valgust, seejuures tuleb arvestada ka, et mõni valgus annab sama lainepikkust vähem/rohkem välja kui midagi muud.
Minu vähestel teadmistel põhjenev ebapädev järeldus on see, et auto lambipirnid annavad koguseliselt välja liiga vähe UV lainepikkust, selleks et märgataval määral kahjustuks tulede klaas seestpoolt.
Erinevalt päikesest tulevast päevavbalgusest.
Ja päikesevalgus on meil iga päev.... keskmiselt 12h? aasta lõikes.
Palju auto tuled põlevad?
Muide xenon pirnidel(esimesel graafikul) on olemas ka variant uv filtriga, kunas või kuidas seda kasutatakse ei ole süvenenud.
Ja lõpeutseks üks how its made
Sinu käik.
Viimati muutis WhoIsTheMaster, 25.08.2022 13:56 18, muudetud 1 kord kokku.
Süda on BMW.
- Roland325
- Huviline
- Postitusi: 1775
- Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
- Peamine sõiduk: BMW 650
- Asukoht: Tartu
Re: rubriik "rumal küsimus"
Siin ei ole midagi vaielda üldse, mul käib kuu jooksul keskmiselt 4-5 paari tulesi lakkimises ja kõik need on olnud tehasest lakitud ehk enne uut lakki tuleb vana maha lihvida. Ja tehaselakk on päris tugev neil, kõvem kui värvipinnal olev lakk.
-
- Huviline
- Postitusi: 1522
- Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
- Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
- Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine
Re: rubriik "rumal küsimus"
Muutsin oma eelmist postitust, Hella dokument viitab kulumiskindluse tõstmise vajadusele. Kate võib selle uures olla ka UV-kindel, kuid see ei tähenda, et tule "klaasi" materjal ka seda pole, sest UV-kiirgus tuleb XE puhul ka lambist ja seda arvamust ma ei muuda. Ehk lakitakse tõepoolest, aga põhiosas teisel eesmärgil kui UV kaitse.Sinu käik.
BMW without faults is not BMW
- WhoIsTheMaster
- Huviline
- Postitusi: 333
- Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
- Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
- Telefon: 53917831
- Asukoht: Keila/Tallinn
- Kontakt:
Re: rubriik "rumal küsimus"
ilma lakita tuled lähevad 2 aasta jooksul pruuniks/tumedaks.
Esimesed tulede paarid tegin tavalise motipi kerelakiga. Läksid samamoodi pruuniks/tumedaks. Järeldus- UV kindlus.
Ilmselt materjalile pole vajadust uv kindlust lisada, (näiteks kannatavad materjali muud omadused), sest uv kindlus lisatakse lakkimise käigus NIIKUINII.
Jah ma rääkisin juba sellest xenoni asjast.
Selleks, et saada päevavalgusega samaväärne valgustugevus visuaalselt on sul vaja .... rohkem valgusjuõudu.
Lisaks on päikese uv intensiivsus oluliselt suurem, kui xenon lambil.
Pika otsimise peale sain päevavalguse uv graafiku ka kätte.
Nähtub, et 400nm juures on UV intensiivsus pea ~1,5x suurem, kui xenonil.
Ja nagu juba ennist ka mainisin, siis päevavalgust on keskmiselt 12h ööpäevas, auto lambipirnid....
Eeldame, et ls 200 000km, siis keskmine kiirus 50km/h(see on täiesti realistlik eesti puhul), eeldame, et autol koguaeg tuled põlevad. on 4000 töö tundi.
12h päevas 365päeva aastas teeb 4380h.
Kui kaua sõidetaksae 200 000 km? Keskmiselt ilmselt 8 aastat.
Meil on ligi 10x vahe sisemise valgustatuse ja välise valgustatuse ajalisel erivnevusel.
Lisaks veel ~1,5x erinevus uv intensiivsusel. Mainimata jätta, et uv index on päeviti erinev. Ilmselt see 80 on kaalutud/aritmeetiline keskmine.
Kokku ca 15x erinevust.
Esimesed tulede paarid tegin tavalise motipi kerelakiga. Läksid samamoodi pruuniks/tumedaks. Järeldus- UV kindlus.
Ilmselt materjalile pole vajadust uv kindlust lisada, (näiteks kannatavad materjali muud omadused), sest uv kindlus lisatakse lakkimise käigus NIIKUINII.
Jah ma rääkisin juba sellest xenoni asjast.
Selleks, et saada päevavalgusega samaväärne valgustugevus visuaalselt on sul vaja .... rohkem valgusjuõudu.
Lisaks on päikese uv intensiivsus oluliselt suurem, kui xenon lambil.
Pika otsimise peale sain päevavalguse uv graafiku ka kätte.
Nähtub, et 400nm juures on UV intensiivsus pea ~1,5x suurem, kui xenonil.
Ja nagu juba ennist ka mainisin, siis päevavalgust on keskmiselt 12h ööpäevas, auto lambipirnid....
Eeldame, et ls 200 000km, siis keskmine kiirus 50km/h(see on täiesti realistlik eesti puhul), eeldame, et autol koguaeg tuled põlevad. on 4000 töö tundi.
12h päevas 365päeva aastas teeb 4380h.
Kui kaua sõidetaksae 200 000 km? Keskmiselt ilmselt 8 aastat.
Meil on ligi 10x vahe sisemise valgustatuse ja välise valgustatuse ajalisel erivnevusel.
Lisaks veel ~1,5x erinevus uv intensiivsusel. Mainimata jätta, et uv index on päeviti erinev. Ilmselt see 80 on kaalutud/aritmeetiline keskmine.
Kokku ca 15x erinevust.
Süda on BMW.
Re: rubriik "rumal küsimus"
Varem tõesti vist lakki ei kasutatud. Youtube-is need vanemad videod tulede poleerimisest on autodest, mis enamasti kusagil Austraalias või USA-s, kus UV kiirgust palju rohkem.
Neid arvamusi kas on vaja lakkida või mitte on tõesti erinevaid, erinevate kogemustega. Meil ka meistrimees väidab, et lakkida ei ole vaja ja nii ta teenust ka pakub/pakkus. Mõne aastaga ei ole tuleklaasidega midagi juhtunud, samas ei ole need ka niipalju päikest saanud. Paar aastat hoiavad, läheb auto müüki ja peale seda kaob ka tagasiside, kui kaua see variant kestis.
Neid arvamusi kas on vaja lakkida või mitte on tõesti erinevaid, erinevate kogemustega. Meil ka meistrimees väidab, et lakkida ei ole vaja ja nii ta teenust ka pakub/pakkus. Mõne aastaga ei ole tuleklaasidega midagi juhtunud, samas ei ole need ka niipalju päikest saanud. Paar aastat hoiavad, läheb auto müüki ja peale seda kaob ka tagasiside, kui kaua see variant kestis.
Re: rubriik "rumal küsimus"
Tere
Immo/süüteluku asjatundjat tallinnas, kes saab täna terve päeva sees/homme peale tööpäeva tulla diagnoosima probleemi?
Immo/süüteluku asjatundjat tallinnas, kes saab täna terve päeva sees/homme peale tööpäeva tulla diagnoosima probleemi?
Re: rubriik "rumal küsimus"
Mida arvate E71-le 20" veljed millel ET 18 ja 38
Nutan ja kallan ,naeran ja tallan
Fack The Fuel Economy
Fack The Fuel Economy
Re: rubriik "rumal küsimus"
Velje laius mängib ka rolli, aga et 18 on ilmselgelt 315 rehviga liiga koopast väljas. Et 38 jääb taha normaalne aga ette pole, siis midagi panna
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Re: rubriik "rumal küsimus"
M-paketi puhul peaks taha et18 ikka suhteliselt viisakas jääma.
-
- Huviline
- Postitusi: 2472
- Liitunud: 08.10.2008 17:33 14
- Peamine sõiduk: E65 FL
- Telefon: 56997849
- Asukoht: Jüri
Re: rubriik "rumal küsimus"
E28 katuseluugi sisemise katte saab nii ka ära, et tuulutuse asendisse ei pea keerama luuki ? Esimene ots tuleb klambritest, aga edasi ei taha irduda.
- TiitR
- Huviline
- Postitusi: 6439
- Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
- Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Re: rubriik "rumal küsimus"
E71-l pole m-paketil selliseid laiendeid, nagu E70-l. Muidu mul eelmisel E70 m-paketil olid all orig. 20" m-paketi veljed + 20mm flants lisaks (taga) ehk offset jäi lõpuks 17 ja oli laiendiga tasa, ees olid ka flantsid, aga äkki 15mm? Eelmise omaniku pandud ja sai ammu omatud, ei mäleta enam.
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Re: rubriik "rumal küsimus"
Millest e70 stangetala tehtud?
Esimene
Esimene
Viimati muutis siim320, 31.08.2022 14:33 24, muudetud 1 kord kokku.
Re: rubriik "rumal küsimus"
Mõtlesin just esimest.
Tavalised metallipuurid peale ei hakka. Mustametalli lõikavad nagu sulavõid ja siis stangetalal jäävad hätta.
Tavalised metallipuurid peale ei hakka. Mustametalli lõikavad nagu sulavõid ja siis stangetalal jäävad hätta.
- RazzKalbass
- Huviline
- Postitusi: 3168
- Liitunud: 18.12.2009 18:02 56
- Peamine sõiduk: E39 525TDS
Re: rubriik "rumal küsimus"
aliexpressi puurid pole just parimad ka
Olnud :BMW 316i, e65 BMW 730D, e65 745d, 2xBMW 730LD, 7x E70, X6M Vorsteiner, F15 SD, F01 730d; 5x F10+F11 fl, 3x E61, 2x E53, E60 M5, E63 M6
Re: rubriik "rumal küsimus"
Mille omad need aliexpressi puurid on.
Korraskloun.
Korraskloun.
- RazzKalbass
- Huviline
- Postitusi: 3168
- Liitunud: 18.12.2009 18:02 56
- Peamine sõiduk: E39 525TDS
Re: rubriik "rumal küsimus"
Rune armour?
Olnud :BMW 316i, e65 BMW 730D, e65 745d, 2xBMW 730LD, 7x E70, X6M Vorsteiner, F15 SD, F01 730d; 5x F10+F11 fl, 3x E61, 2x E53, E60 M5, E63 M6
Re: rubriik "rumal küsimus"
8.0 Twist drill
Drill bit 83192460424 4.2 x 120 mm
Drill bit 83192460425 6.8 x 150 mm
Twist drill 83192166463 4.2 x 55 mm
Twist drill 83192166464 6.8 x 74 mm
High-strength drill 83192359262 6.8 x 79 mm
High-strength drill 83192359263 4.2 x 66 mm
Kõvasulam-puur osta.
Drill bit 83192460424 4.2 x 120 mm
Drill bit 83192460425 6.8 x 150 mm
Twist drill 83192166463 4.2 x 55 mm
Twist drill 83192166464 6.8 x 74 mm
High-strength drill 83192359262 6.8 x 79 mm
High-strength drill 83192359263 4.2 x 66 mm
Kõvasulam-puur osta.
Re: rubriik "rumal küsimus"
Kusjuures sai võetud kõige kangem ja peale teist ava juba oli ots selleks korraks läinud. Julm materjal.
- TiitR
- Huviline
- Postitusi: 6439
- Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
- Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Re: rubriik "rumal küsimus"
Mida sa puurid seal üldse?
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
-
- Huviline
- Postitusi: 1522
- Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
- Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
- Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine
Re: rubriik "rumal küsimus"
Co-sisaldusega puurid on tugevad enne kõvasulamplaatidega puure. Samas plaadid on haprad, kui puuri kinni tõmbab, võib kohe ta minema visata.
BMW without faults is not BMW
Re: rubriik "rumal küsimus"
Kas läti arki lehel saab autodest ülevaate ainult enda kodanikud või on mingi muu võimalus/koht?
- RazzKalbass
- Huviline
- Postitusi: 3168
- Liitunud: 18.12.2009 18:02 56
- Peamine sõiduk: E39 525TDS
Re: rubriik "rumal küsimus"
ainult läti kodanikud. väikse raha eest saan aidata sellega
Olnud :BMW 316i, e65 BMW 730D, e65 745d, 2xBMW 730LD, 7x E70, X6M Vorsteiner, F15 SD, F01 730d; 5x F10+F11 fl, 3x E61, 2x E53, E60 M5, E63 M6
Re: rubriik "rumal küsimus"
Inglismaal kehtib korrosiooni garantii 10 aastat kõikidele sõidukitele alates 2004 autodele. Kas Eestis on ka midagi sellist?