M54 lagin (lahendatud)
M54 lagin (lahendatud)
Üsna piinlikku heli teeb see M54 pada mul. Õnneks vana auto peal tundub see "normaalne" eksole.
Tühikäigul käib väga eeskujulikult. Vilunud kõrv või ainult omanik oskab võibolla vahest ka midagi üleliigset kuulda.
Ilmutab see plagin end konstantsetel pööretel/koormusel. Kiirendades ja decellides sellist rõvedust ei kuule.
Kapoti alt kuulatades tundub nagu sisselaske poolt tulevat. Palja kõrvaga suht keeruline pingida. VANOSe poolt see ei tundu tulevat, VANOSele kohased helid on minu arust rohkem kõrina moodi.
DISA klapi lahti ühendamine ei muuda midagi. Sõrmega katsudes ei tunne ka midagi.
Õli 10w30. Paksem möga heal juhul leevendaks seda probleemi kõrva jaoks, aga poleks ilmselgelt lahendus.
Video 1. Sõit.
Video 2. 1800rpm
Aitäh tähelepanu eest.
Tühikäigul käib väga eeskujulikult. Vilunud kõrv või ainult omanik oskab võibolla vahest ka midagi üleliigset kuulda.
Ilmutab see plagin end konstantsetel pööretel/koormusel. Kiirendades ja decellides sellist rõvedust ei kuule.
Kapoti alt kuulatades tundub nagu sisselaske poolt tulevat. Palja kõrvaga suht keeruline pingida. VANOSe poolt see ei tundu tulevat, VANOSele kohased helid on minu arust rohkem kõrina moodi.
DISA klapi lahti ühendamine ei muuda midagi. Sõrmega katsudes ei tunne ka midagi.
Õli 10w30. Paksem möga heal juhul leevendaks seda probleemi kõrva jaoks, aga poleks ilmselgelt lahendus.
Video 1. Sõit.
Video 2. 1800rpm
Aitäh tähelepanu eest.
Viimati muutis Max., 05.07.2023 11:13 43, muudetud 1 kord kokku.
1-5-3-6-2-4
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: M54 lagin
Ketipinguti läks sul uus külge?
Re: M54 lagin
Mina ise keti majandust ei näppinud, sest tundus vahetatud olevat. Ketil endal oli mingi B tootja logo peal. Kes muidugi seda teab, kui põhjalikult seda tehti. Pinguti vedru vahetuse soovituse lugesin kuskilt välja küll.
Samas sellisel juhul võiks heli tulla rohkem eest poolt. Mulle tundub just keskelt
Natuke kipitab kkk maha kiskuda. Samas kas seisva mootoriga sealt midagi kindlat leiaks...
Samas sellisel juhul võiks heli tulla rohkem eest poolt. Mulle tundub just keskelt
Natuke kipitab kkk maha kiskuda. Samas kas seisva mootoriga sealt midagi kindlat leiaks...
1-5-3-6-2-4
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: M54 lagin
Noh, kui hästi seda küll video järgi öelda saab, aga mulle tundus see heli kõige intensiivsem just siis, kui telefoniga mootori eesotsas olid
- jargo
- Huviline
- Postitusi: 6129
- Liitunud: 20.07.2007 11:43 01
- Peamine sõiduk: bmw 330ci
- Asukoht: Linnamäe tee 10,Keila
- Kontakt:
Re: M54 lagin
Hääle järgi tundub jäme kume hääl. Ei taha küll halba ennustada,kuid taolist häält olen kohanud siis kui ühe silindri saale on kuluma hakanud! või kolvisõrm
Võin ka 100% eksida.
lülita silindrid ükshaaval välja. Kas või süütepoolilt juhe maha. vaata kas kaob ära. siis saad teada,milline silinder võib seda häält teha! Ketipinguti võib ka olla,kuid minul on kulunud ketipinguti oluliselt leebemat häält teinud. Ketipingutile saad kasvõi vajadusel vedru asemel 8mm voolikujupi sisse toppida. See hoiab pinguti ilusti pinges.
Selliselt ära palju sõida,see ilmselt paremaks ei lähe!
Võin ka 100% eksida.
lülita silindrid ükshaaval välja. Kas või süütepoolilt juhe maha. vaata kas kaob ära. siis saad teada,milline silinder võib seda häält teha! Ketipinguti võib ka olla,kuid minul on kulunud ketipinguti oluliselt leebemat häält teinud. Ketipingutile saad kasvõi vajadusel vedru asemel 8mm voolikujupi sisse toppida. See hoiab pinguti ilusti pinges.
Selliselt ära palju sõida,see ilmselt paremaks ei lähe!
Re: M54 lagin
Kirjutasin pika jutu maha ning suutsin teloga lehe kinni panna.
Ühesõnaga. Käsutasin õe pedaali tallama ning kakkusin ise samal ajal süütepoole. Kahjuks mingit muutust kolina suhtes ei tuvastanud.
Huvitavam osa on nüüd siin:
Ma ei tea miks, aga järgmisel hetkel tühikäigul keerasin ma õlikorgi lahti ning lasin atmosfääri karterisse. Ohsapoiss milline kolks-kolks siis kohe välja lõi. Jäädvustasin selle kohe telefoniga. Natuke pööret andes kadus kolin tühikäigul ära ning rohkem ma seda õlikorgi trikiga esile kutsuda ei suutnud.
Mida see vaakum tol hetkel seal niipalju mõjutas, kolvigruppi?
Proovisin veel erinevatel hetkedel sidurit lahutada, ei muutunud midagi.
Ükspäev mõõdan veel õlirõhu ära. Äkki tuleb ka sealt mingeid punaseid lipukesi. Vedeleb veel õlivahetuse jagu 5w40 õli, poleks ka sellest kahju. Võib ka õlifiltrit siis analüüsida.
Väntvõllist või plokist oleks kahju küll, kui mingi saale nahka peaks nüüd minema.
Yuutuubis on sarnase kolinaga videosid palju. Pakutakse kõik võimalikke asju, mis vähegi liiguvad. Enamus nendest ei tundu minu case'i puhul loogilised.
Igaljuhul pole lihtne seda jama midagi lahti kakkumata siin selgeks teha. Samas üks kunde ütles, et 20k sellise kolinaga sõitnud, midagi muutunud ei ole ning ei muretse enam üldse. Mul on küll tunne, et selle 4-5tuh km see hooaeg on mul see küll kehvemaks läinud. Madalate komprimeerimisrõhkude järgi võib järeldada, et antud mootor suht vanake ja kulunud tänaseks.
klipp peale õlikorgi avamist:
Ühesõnaga. Käsutasin õe pedaali tallama ning kakkusin ise samal ajal süütepoole. Kahjuks mingit muutust kolina suhtes ei tuvastanud.
Huvitavam osa on nüüd siin:
Ma ei tea miks, aga järgmisel hetkel tühikäigul keerasin ma õlikorgi lahti ning lasin atmosfääri karterisse. Ohsapoiss milline kolks-kolks siis kohe välja lõi. Jäädvustasin selle kohe telefoniga. Natuke pööret andes kadus kolin tühikäigul ära ning rohkem ma seda õlikorgi trikiga esile kutsuda ei suutnud.
Mida see vaakum tol hetkel seal niipalju mõjutas, kolvigruppi?
Proovisin veel erinevatel hetkedel sidurit lahutada, ei muutunud midagi.
Ükspäev mõõdan veel õlirõhu ära. Äkki tuleb ka sealt mingeid punaseid lipukesi. Vedeleb veel õlivahetuse jagu 5w40 õli, poleks ka sellest kahju. Võib ka õlifiltrit siis analüüsida.
Väntvõllist või plokist oleks kahju küll, kui mingi saale nahka peaks nüüd minema.
Yuutuubis on sarnase kolinaga videosid palju. Pakutakse kõik võimalikke asju, mis vähegi liiguvad. Enamus nendest ei tundu minu case'i puhul loogilised.
Igaljuhul pole lihtne seda jama midagi lahti kakkumata siin selgeks teha. Samas üks kunde ütles, et 20k sellise kolinaga sõitnud, midagi muutunud ei ole ning ei muretse enam üldse. Mul on küll tunne, et selle 4-5tuh km see hooaeg on mul see küll kehvemaks läinud. Madalate komprimeerimisrõhkude järgi võib järeldada, et antud mootor suht vanake ja kulunud tänaseks.
klipp peale õlikorgi avamist:
1-5-3-6-2-4
- jargo
- Huviline
- Postitusi: 6129
- Liitunud: 20.07.2007 11:43 01
- Peamine sõiduk: bmw 330ci
- Asukoht: Linnamäe tee 10,Keila
- Kontakt:
Re: M54 lagin
No heli on igal juhul pöörlemiskiirusega seotud!
Saalekas?! Natuke ka kahtlene juba! Saalekas peaks olem nii,et kui gaasi anda kaob korraks ära ja jalg pedaalilt maha peaks tegema rohkem! Kui natuke kulunud! Sul kolksub täitsa kohapeal ka! Kui saale,siis vöib varsti välja lennata!
Lihtne test ongi selline,et gaasi andes kaob heli,siis surutakse lötkud kokku(saale,sôrm jne) kui koguaeg teeb siis mingi keti,rihma,hooratta jne probleem.
Kui tahad kolvisörme ja saalesi kontrollida,siis lihtne test:
Keera küünlad maha ja proovi kruvikaga näiteks kolbi allapoole suruda! Enne muidugi keera mootorit käsitsi samas suunas,selliselt,et vänt tömbaks kolbi juba allapoole. Ja siis surud peale!
Mina olen ühe mootori saaleka kunagi selliselt tuvastanud!
Kannatas suruda ca pool mm! Aga käe vahel oli kohe tunda!
Saalekas?! Natuke ka kahtlene juba! Saalekas peaks olem nii,et kui gaasi anda kaob korraks ära ja jalg pedaalilt maha peaks tegema rohkem! Kui natuke kulunud! Sul kolksub täitsa kohapeal ka! Kui saale,siis vöib varsti välja lennata!
Lihtne test ongi selline,et gaasi andes kaob heli,siis surutakse lötkud kokku(saale,sôrm jne) kui koguaeg teeb siis mingi keti,rihma,hooratta jne probleem.
Kui tahad kolvisörme ja saalesi kontrollida,siis lihtne test:
Keera küünlad maha ja proovi kruvikaga näiteks kolbi allapoole suruda! Enne muidugi keera mootorit käsitsi samas suunas,selliselt,et vänt tömbaks kolbi juba allapoole. Ja siis surud peale!
Mina olen ühe mootori saaleka kunagi selliselt tuvastanud!
Kannatas suruda ca pool mm! Aga käe vahel oli kohe tunda!
Re: M54 lagin
Tänud eluhäkkide eest! Leian lähipäevil selle aja ning proovin kolvikestele äsada.
Hetkel kolin järgevatel juhtudel:
Ühtlane pööre/koormus nt maanteel.
Kohapeal, enamvähem mingil kindlal pöördel gaasiga siuke 5-10% ulatuses mängida.(krt äkki oligi just gaasi lahti lastes asi hullem. Pean proovima)
Tühikäigul tundub enamasti vaikne. See mis viimases videos oli, on erakordne. Võibolla krt väike, praktiliselt kuulmatu, lagin ikkagi on ka.
Suurel koormusel kiirendus, nt 5.käik kõrge pööre, viist on ka kuulda. Muud müra sel hetkel palju, raskem eristada.
Hetkel kolin järgevatel juhtudel:
Ühtlane pööre/koormus nt maanteel.
Kohapeal, enamvähem mingil kindlal pöördel gaasiga siuke 5-10% ulatuses mängida.(krt äkki oligi just gaasi lahti lastes asi hullem. Pean proovima)
Tühikäigul tundub enamasti vaikne. See mis viimases videos oli, on erakordne. Võibolla krt väike, praktiliselt kuulmatu, lagin ikkagi on ka.
Suurel koormusel kiirendus, nt 5.käik kõrge pööre, viist on ka kuulda. Muud müra sel hetkel palju, raskem eristada.
1-5-3-6-2-4
- jargo
- Huviline
- Postitusi: 6129
- Liitunud: 20.07.2007 11:43 01
- Peamine sõiduk: bmw 330ci
- Asukoht: Linnamäe tee 10,Keila
- Kontakt:
Re: M54 lagin
Ei tahaks küll öelda,aga viimane kirjeldus viitab järjest rohkem ikka saaledele
Aga eks vaata ja katseta!
Aga eks vaata ja katseta!
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: M54 lagin
Millal see lagin üldse hakkas, kas peale mingit protseduuri või lihtsalt lambist?
Re: M54 lagin
Püssi põõsasse ei viska!
Praktiliselt kohe peale swappi hakkasin tähele panema. Enam ei suuda meenutada või eristada, kui hull see algul oli. Võibolla oli sama, võibolla leebem. Aga minu tähelepanu on see aina rohkem köitma hakanud.
Praktiliselt kohe peale swappi hakkasin tähele panema. Enam ei suuda meenutada või eristada, kui hull see algul oli. Võibolla oli sama, võibolla leebem. Aga minu tähelepanu on see aina rohkem köitma hakanud.
1-5-3-6-2-4
-
- Huviline
- Postitusi: 1522
- Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
- Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
- Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine
Re: M54 lagin
Suht saale kolks (alt on eriti kuulda), ära kadus selle tõttu, et tõmbas veidi midagi vaheliti. Varsti on tagasi.
Igal juhul tuleb karter maha võtta ja saaled üle vaadata. Tõenäoliselt võid selle kepsu ja vändaga lutsu visata.
Kuna karter nii mdalal, kas katki ja õlist kuivaks veel pole sõidetud?
Igal juhul tuleb karter maha võtta ja saaled üle vaadata. Tõenäoliselt võid selle kepsu ja vändaga lutsu visata.
Kuna karter nii mdalal, kas katki ja õlist kuivaks veel pole sõidetud?
BMW without faults is not BMW
Re: M54 lagin
Õlifilter üle vaadata kui on metalli puru nähtaval filtri vahel on viga selge. Ei ole vaja kohe midagi suuremat lahti võtta.
Tallinn 56285704
Re: M54 lagin
Kusjuures sellisel körgusel pole karterit maha saanud. Mööda Eestit ja kehvasid teid piisavalt hambad ristis sõidetud.
AGA, suur tänu kaasa mõtlejatele! Filter vasekarva metalli täis.
AGA, suur tänu kaasa mõtlejatele! Filter vasekarva metalli täis.
Viimati muutis Max., 05.07.2023 12:02 10, muudetud 2 korda kokku.
1-5-3-6-2-4
-
- Huviline
- Postitusi: 1071
- Liitunud: 18.07.2005 17:36 43
- Peamine sõiduk: BMW g31 520d M-Sport
- Asukoht: Vantaa
Re: M54 lagin (lahendatud)
Kaua pidas vastu ka, kui sa 5000km sõitnud oled sellise kolinaga. Ime, et pole kepsu välja lõõnud
BMW g31 520d M Sport
Re: M54 lagin (lahendatud)
Seda minagi. Rullika kere vahel pole see 4-5k km mootori jaoks kindlasti mitte mingi ökotamine olnud.
Ise mõelnud, et kui kepsukas tuleb, siis üpriski äkitsi, valjult ja vägivaldselt. Pikka aega ei osanud seda üldse saalekaks pidada.
Ise mõelnud, et kui kepsukas tuleb, siis üpriski äkitsi, valjult ja vägivaldselt. Pikka aega ei osanud seda üldse saalekaks pidada.
1-5-3-6-2-4
Re: M54 lagin (lahendatud)
Jargo, see küünlaaugust kolvi varrega tagant surkamine täitsa töötas! Kolksu ainult ei tundnud, vaid ka kuulis!
5. silindri kepsusaaled
5. silindri vändakael
Kõik ülejäänud kepsusaaled
5. silindri kepsusaaled
5. silindri vändakael
Kõik ülejäänud kepsusaaled
1-5-3-6-2-4
-
- Huviline
- Postitusi: 1522
- Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
- Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
- Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine
Re: M54 lagin (lahendatud)
Vänt mõõda üle, äkki veel sobib. Keps on pekkis, saaled selles ringi käinud.
BMW without faults is not BMW