E38 4.4 v8 jahutuse probleem
- kurikristjan
- Huviline
- Postitusi: 462
- Liitunud: 16.02.2014 19:36 35
- Peamine sõiduk: E39 525d Touring
- Telefon: 53858447
- Asukoht: mandri keskel
Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem
Sa ajasid vist lisaveepumba ja soojaklappide pistikud sassi. Pump töötab vaid kahel juhtmel. Kolmene pistik reguleerib klappe.
Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem
Sul on täiesti õigus, proovin kuidag pumba juhtmetele ka ligi pääseda.kurikristjan kirjutas: ↑12.04.2024 09:17 11 Sa ajasid vist lisaveepumba ja soojaklappide pistikud sassi. Pump töötab vaid kahel juhtmel. Kolmene pistik reguleerib klappe.
Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem
Edit - pikk jutt sai. vist ka s*tt jutt. Sest see, millest ma heietan, käib salongiradika soojakraanide kohta, mitte lisatsirkulatsioonipumba. Toda viimast vist juhitakse lihtsalt 12V püsipingega (st. kas on v off) ja siis on 8 v 9V natuke vähe.
Teine asi on see, et klappe hoitakse vedrudega lahti ja elektriga tõmmatakse kinni. See tagab selle, et ka elektrilise vea korral on klapid alati lahti ja salongis on soe, mitte külm.
Temp nuppu keerates peaks muidugi ka lihtsa testriga nägema muutust, sest tester näitab Sulle keskväärtust ja max temp peaks näitama 0V ja min temp võiks minna sinna 12V kanti. 9V keskväärtust viitaks nagu 25% klappide avatusele. (9/12=0.75 täitetegur ja selle pöördväärtus on 0.25, sest
suurem pinge tähendab väiksemat avatust, nagu eelpool mainisin).
Seal testriga mõõtmine on selline so-so mõte, sest juhtimine käib ju PWM signaaliga.Siim740 kirjutas: ↑11.04.2024 11:34 29 Täna jõuab siis uus originaal kork, teise viskan prügikasti nagu soovitati . Kontrollisin juhtmeid mis lisa pumpa tulevad, peaks olema 2- ja 1+? Igaljuhul tester näitas pidevalt, vahet polnud kas süüde sees või mitte 8 v ja autot käivitades tuli umbes 9,2 v. Eks peab neid foorumeid edasi uurima siin.
Teine asi on see, et klappe hoitakse vedrudega lahti ja elektriga tõmmatakse kinni. See tagab selle, et ka elektrilise vea korral on klapid alati lahti ja salongis on soe, mitte külm.
Temp nuppu keerates peaks muidugi ka lihtsa testriga nägema muutust, sest tester näitab Sulle keskväärtust ja max temp peaks näitama 0V ja min temp võiks minna sinna 12V kanti. 9V keskväärtust viitaks nagu 25% klappide avatusele. (9/12=0.75 täitetegur ja selle pöördväärtus on 0.25, sest
suurem pinge tähendab väiksemat avatust, nagu eelpool mainisin).
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem
Näitab tõesti nii,kui temp miinimumi keerata siis oli 12V, aga soe põhja siis oli ainult 7,7V. Mootor oli muidugi külm ka, ei tea kas mõjutab midagi. Stetoskoobiga kuulates mootor ka surises kenasti. Ehk siis peaks järgmisena proovima salongiradikat loputada.priitv8 kirjutas: ↑12.04.2024 10:48 13
Temp nuppu keerates peaks muidugi ka lihtsa testriga nägema muutust, sest tester näitab Sulle keskväärtust ja max temp peaks näitama 0V ja min temp võiks minna sinna 12V kanti. 9V keskväärtust viitaks nagu 25% klappide avatusele. (9/12=0.75 täitetegur ja selle pöördväärtus on 0.25, sest
suurem pinge tähendab väiksemat avatust, nagu eelpool mainisin).
Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem
Seda teemat lugedes kontrollisin enda masina korki ka ja avastasin, et oli ka 1,4 bari kork. Suurest hirmust sai ka uus originaal 2 bari kork soetatud (27 eurot). Aga mingit anomaaliat küll ei teinud selle 1,4 bari korgiga, et poleks ringlust jne
- Oliver.L
- Klubiliige
- Postitusi: 3090
- Liitunud: 31.10.2014 19:44 58
- Peamine sõiduk: BMW F31 320d '14
- Asukoht: Tallinn
Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem
Ära karda karta.
-
- Huviline
- Postitusi: 1522
- Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
- Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
- Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine
Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem
Elektriskeemid, et rohkem midagi sassi ei ajaks https://bmwteka.com
BMW without faults is not BMW
- kurikristjan
- Huviline
- Postitusi: 462
- Liitunud: 16.02.2014 19:36 35
- Peamine sõiduk: E39 525d Touring
- Telefon: 53858447
- Asukoht: mandri keskel
Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem
Selle elabki üle, aga õige ta ei ole. 2 bari kork peaks hakkama mulksuma, kui temperatuur on üle 130 kraadi, 1,4 kannatab peast pannes u. 125. Kui kork on töökorras, siis see erinevus korras auto kasutust otseselt ei sega, sest 120 kraadil peaks niikuinii ventikad juba täiest jõust jahvatama ja termostaat pärani lahti olema.
Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem
Poleks uskunud, et niimoodi kuuma kannatab, ma mõtlesin,et 100°C lagi ja plokikaas kõverkurikristjan kirjutas: ↑12.04.2024 21:23 14Selle elabki üle, aga õige ta ei ole. 2 bari kork peaks hakkama mulksuma, kui temperatuur on üle 130 kraadi, 1,4 kannatab peast pannes u. 125. Kui kork on töökorras, siis see erinevus korras auto kasutust otseselt ei sega, sest 120 kraadil peaks niikuinii ventikad juba täiest jõust jahvatama ja termostaat pärani lahti olema.
- darkie
- Huviline
- Postitusi: 4284
- Liitunud: 28.10.2006 14:48 26
- Peamine sõiduk: 750iL
- Asukoht: Kesk-Eesti
Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem
107-111 kraadi peaks ok olema sellel. 114 kraadi, siis hakkab temp seier ka liikuma keskelt ára.
- kurikristjan
- Huviline
- Postitusi: 462
- Liitunud: 16.02.2014 19:36 35
- Peamine sõiduk: E39 525d Touring
- Telefon: 53858447
- Asukoht: mandri keskel
Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem
Kui mul oleks selline auto, siis ise teeksin külmema termostaadi peale ringi, aga jah, 21. sajandil on 100+ kraadi töötemperatuur osadel mootoritel normaalsus ja selle esimene põhjendus on keskkonnasaaste.
Paraku ei ole see "tavalisest" kõrgem temperatuur hea ühegi plast- ega kummidetaili elueale ning seab kõrged nõuded ka mootoriõlile ja jahutussüsteemi korrasolekule.
Paraku ei ole see "tavalisest" kõrgem temperatuur hea ühegi plast- ega kummidetaili elueale ning seab kõrged nõuded ka mootoriõlile ja jahutussüsteemi korrasolekule.
- darkie
- Huviline
- Postitusi: 4284
- Liitunud: 28.10.2006 14:48 26
- Peamine sõiduk: 750iL
- Asukoht: Kesk-Eesti
Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem
Auto juba 20+ aastat vana. Kui jahutussüsteem originaal osadega üle käia, ja kui tegemist veel näiteks hobiautoga, mis palju sõitu ei saa. Mina ei näe väga mõtet sellel nö külmal termostaadil. Mootor ju ei saavutagi siis enda õiget töötemperatuuri
Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem
90-95 on ka normaalne töötemperatuur.
Aga kui Patricku juttu uskuda (mina usungi), siis on selle hinnaks
20l/100 kütusekulu.
Minu oma võttis peale ketiliini remonti linnas ainult 13,5. Tehasetermostaadiga.
Aga kui Patricku juttu uskuda (mina usungi), siis on selle hinnaks
20l/100 kütusekulu.
Minu oma võttis peale ketiliini remonti linnas ainult 13,5. Tehasetermostaadiga.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
- taavis1
- Huviline
- Postitusi: 97
- Liitunud: 24.01.2007 07:58 33
- Peamine sõiduk: BMW 540i/6k 2001a.
- Asukoht: Tallinn
Re: E38 4.4 v8 jahutuse probleem
Ma vahetasin paar suve tagasi selle 105c tehasetermostaadi E31 840i originaal termostaadi vastu, see on 85c. Nüüd saaremaal käies vaatasin mis temp. hoiab kompuutri järgi maanteel ja stabiilselt 72c näitab. Õli temp 60c. Temperatuuri seier ka päris keskel ei ole, kriipsu võrra külmema poole. Praamijärjekorras tõusis 82c peale.
Tallinnas tipptunni ajal olen näinud kõige rohkem 87c ja siis juba ventikas ka undab millegipärast.. Mis temp. juures see radika visko vent peaks tööle hakkama?
Kütust võtaks nagu rohkem küll kui enne, aga 20l kindlasti mitte, pigem 15-16 linnas..
Tallinnas tipptunni ajal olen näinud kõige rohkem 87c ja siis juba ventikas ka undab millegipärast.. Mis temp. juures see radika visko vent peaks tööle hakkama?
Kütust võtaks nagu rohkem küll kui enne, aga 20l kindlasti mitte, pigem 15-16 linnas..