kokkujooks?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
9snow
Huviline
Postitusi: 56
Liitunud: 20.08.2005 10:15 24

kokkujooks?

Postitus Postitas 9snow »

BMW E36 sedaan M50 1996

Tere, käisin ARKis ülevaatusel, seal välajaprinditud lehel kirjas
Esisild kokkujooks +14,5 mm/m
tagasild +6,5 mm/m

Mida need numbrid mulle ütlema peaks.

põhjus miks ülevaatusel käisin, oli selles et auto ujub, maantel kohe nii, et häirib sõitmist.

Sarniirid, rooliotsad korras. Kas äkki peaks silla regulli minema?


Tänan vastanuile. :)
R6
Huviline
Postitusi: 175
Liitunud: 01.10.2005 14:29 44

Postitus Postitas R6 »

küsiks ka kokkujooksu kohta :lol: et kui kuskile regullimisele lähen kas peavad samad kummid olema ees ja taga? muidu taga on laiem natuke
Mägilane
Huviline
Postitusi: 123
Liitunud: 19.05.2005 23:24 38
Asukoht: Tallinn

Re: kokkujooks?

Postitus Postitas Mägilane »

9snow kirjutas:BMW E36 sedaan M50 1996

Tere, käisin ARKis ülevaatusel, seal välajaprinditud lehel kirjas
Esisild kokkujooks +14,5 mm/m
tagasild +6,5 mm/m

Mida need numbrid mulle ütlema peaks.

põhjus miks ülevaatusel käisin, oli selles et auto ujub, maantel kohe nii, et häirib sõitmist.

Sarniirid, rooliotsad korras. Kas äkki peaks silla regulli minema?


Tänan vastanuile. :)
Mitte äkki peaks minema, vaid kohe peaks minema :!:
BMW touring
Kasutaja avatar
petzz
Huviline
Postitusi: 817
Liitunud: 11.07.2005 23:43 56
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: kokkujooks?

Postitus Postitas petzz »

Mägilane kirjutas:
9snow kirjutas:BMW E36 sedaan M50 1996

Tere, käisin ARKis ülevaatusel, seal välajaprinditud lehel kirjas
Esisild kokkujooks +14,5 mm/m
tagasild +6,5 mm/m

Mida need numbrid mulle ütlema peaks.

põhjus miks ülevaatusel käisin, oli selles et auto ujub, maantel kohe nii, et häirib sõitmist.

Sarniirid, rooliotsad korras. Kas äkki peaks silla regulli minema?


Tänan vastanuile. :)
Mitte äkki peaks minema, vaid kohe peaks minema :!:

Huvitav, et sulle midagi ülevaatusel ei öeldud :shock:
The BMW E36 M3 is considered to be one of the better-handling cars of all time, and was awarded "Best-Handling Car" award by Car and Driver magazine in 1997.
9snow
Huviline
Postitusi: 56
Liitunud: 20.08.2005 10:15 24

Postitus Postitas 9snow »

ülevaatusel öeldi, et veeremikul pole häda midagi aga kokkujooksust ei olnud sõnagi.

Kuid küsimus endiselt, et mis see kokkujooksu number olema peaks, õigemini, milline number oleks normi piires
Relk
Huviline
Postitusi: 1665
Liitunud: 21.08.2004 00:06 09
Asukoht: Tallinn

Re: kokkujooks?

Postitus Postitas Relk »

9snow kirjutas:Tere, käisin ARKis ülevaatusel, seal välajaprinditud lehel kirjas
Esisild kokkujooks +14,5 mm/m
tagasild +6,5 mm/m
Ma ei tea kokkujooksust küll midagi aga +14,5mm/m kohta tähendab minu jaoks seda, et rattad jooksevad 1m kohta 14,5 mm kokku. Nii vaadatune tundub see ikka väga jube. See ju tähendaks piltlikult öeldes, et umbes 100 meetriga peaksid esirattad kokku põrkuma külgepidi. Seda ärge nüüd tõsiselt võtke. See lihtsalt minu fiktsioon.

Keegi kes teab võiks siinkohal küll rööpe teemat veidi lahti seletada.
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1999
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Sellise kokkujooksu puhul peaks kumm kogu aeg all vilisema :)
Mägilane
Huviline
Postitusi: 123
Liitunud: 19.05.2005 23:24 38
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Mägilane »

9snow kirjutas:ülevaatusel öeldi, et veeremikul pole häda midagi aga kokkujooksust ei olnud sõnagi.

Kuid küsimus endiselt, et mis see kokkujooksu number olema peaks, õigemini, milline number oleks normi piires
Õige number mõne millimeetri juures.
BMW touring
Aimar
Huviline
Postitusi: 1110
Liitunud: 04.08.2003 15:20 01
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Aimar »

FRONT ALIGNMENT SPECS
Toe: 0[degrees]18' [+ -] 8'
REAR ALIGNMENT SPECS
Toe: 0[degrees]24' [+ -] 6'

Ei viitsi arvutada praegu ,palju see mm on

näiteks E21-l on
front 1.5 (+/- 0.5 mm)

rear 2.0 (+/- 0.8 mm)
---------
Pole ime ka et ujub.(õnneks veel tee peal)
Kasutaja avatar
vanaisa
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 07.10.2004 06:37 02
Asukoht: K.-Nõmme

Postitus Postitas vanaisa »

Kokkujooks millimeetrites tähendab tegelikult mõõdete vahet kui tasasel pinnal mõõta kummide esiosa ja tagaosa rataste vahet ning arvutada siis erinevus. (- )märgiga kokkujooks tähendab tegelikkuses lahkujooksu. Milleks kokkujooks üldse vajalik? teatavasti pole rattad all täpselt loodis vaid kerges kaldes ülevalt välja s.t külgkallet. Selle kalde kompenseerimiseks on ratastel vastavalt kalde suurusele ka kokkujooks. Kalded ja kokkujooks on vajalikud rataste kurvist tagasijooksuks ise enesest. Igal auto margil on seadistus erinev. Oma kohemustele tuginedes saan väita, et tegelikkuses on ka samal margil sedistused erinevad ja see sõltub paljuski käigusosa korrasolekust, (suurema külgkalde puhul vajalik ka suurem kokku jooks et masin sirgel stabiilseks teel püsiks)vedrustuse seadistusest ja paljuski ka individuaalsest soovist. Tihti rallit sõitvad soovivad just temale sobivat seadistust (VÄGA PERSONAALSELT) Omal ei soovita reguleerida. Iseasi muidugi kui kokkujooks tõesti 14 millimetrit. See juba silmaga näha ja kummide kulumine peaks meenutama raspeldamist. Reguleerimisteenud suht erinev aga üle 1000 ei tea kuskil maksvat.

Jõudu!
BMW 525 tds TOURING, pikkadeks reisideks sobivaim auto
Relk
Huviline
Postitusi: 1665
Liitunud: 21.08.2004 00:06 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Relk »

vanaisa kirjutas:Kokkujooks millimeetrites tähendab tegelikult mõõdete vahet kui tasasel pinnal mõõta kummide esiosa ja tagaosa rataste vahet ning arvutada siis erinevus. (- )märgiga kokkujooks tähendab tegelikkuses lahkujooksu. Milleks kokkujooks üldse vajalik? teatavasti pole rattad all täpselt loodis vaid kerges kaldes ülevalt välja s.t külgkallet. Selle kalde kompenseerimiseks on ratastel vastavalt kalde suurusele ka kokkujooks. Kalded ja kokkujooks on vajalikud rataste kurvist tagasijooksuks ise enesest. Igal auto margil on seadistus erinev. Oma kohemustele tuginedes saan väita, et tegelikkuses on ka samal margil sedistused erinevad ja see sõltub paljuski käigusosa korrasolekust, (suurema külgkalde puhul vajalik ka suurem kokku jooks et masin sirgel stabiilseks teel püsiks)vedrustuse seadistusest ja paljuski ka individuaalsest soovist. Tihti rallit sõitvad soovivad just temale sobivat seadistust (VÄGA PERSONAALSELT) Omal ei soovita reguleerida. Iseasi muidugi kui kokkujooks tõesti 14 millimetrit. See juba silmaga näha ja kummide kulumine peaks meenutama raspeldamist. Reguleerimisteenud suht erinev aga üle 1000 ei tea kuskil maksvat.
Jõudu!
Järelikult paningi oma fiktsiooniga puusse. Küll aga tekib siit küsimus miks selle 14,5 taga on mm/m (millimeetrit meetri kohta). Kus mõõtmisel tekib see meeter?
alts20
Huviline
Postitusi: 540
Liitunud: 21.03.2004 18:03 10
Asukoht: Jõgeva,Tartu

Postitus Postitas alts20 »

huvitav mis moodi seal ülevaatusel sellist kokkujooksu määrati kas tõesti pandi kõik andurid ja asja rataste kõlge ja hakati kokkujooksu mõõtma :lol: ja kui sa väidad et kokku jooks on ees 14,5mm siis tõesti peaks pärast paarisa km sõitmist rehviäärtest juba riie paistma
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4225
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

kus see ülevaatus asus ???
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
9snow
Huviline
Postitusi: 56
Liitunud: 20.08.2005 10:15 24

Postitus Postitas 9snow »

no võibolla ma olen ise millestki valesti aru saanud
aga sellel lehel mille ta mulle arvutist välja printis oli kohe esimene rida selline:

tulemused
kokkujooks Esisild +14,5 mm/m Tagasild +6,5mm/m
need on ainsad andmed millele ma toetuda saan spetsiaalselt mõõtmas ei ole käinud.
no ja siis amortisatsioon
pidurisüsteem
jne...
arli
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 05.07.2005 22:21 22
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas arli »

Vaatasin mingi paberipealt, mille sain kord peale silla reguleerimist kaasa, järgi ja seal olid ühes tulbas vist siis väärtused, mis peaks OK olema. Autoks oli e36 coupe 318is. Mul saadi need lõppväärtused ikka sinna piiridesse tookord.... niiet ma arvan ka nende su numbrite järgi, et vaja reguleerida seda asja

Esisild
---Min----Keskmine---Max-----------------------
+1.5mm +2.0mm +2.5mm Kogu kokkujooks
+0.7mm +1.0mm +1.3mm Osal. kokkujooks v.
+0.7mm +1.0mm +1.3mm Osal. kokkujooks p.

Tagasild
---Min----Keskmine---Max-----------------------
+2.0mm +2.7mm +3.3mm Kogu kokkujooks
+1.0mm +1.3mm +1.7mm Osal. kokkujooks v.
+1.0mm +1.3mm +1.7mm Osal. kokkujooks p.
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Käisin just ise ka silda reguleerimas, kuigi alles sygisel sai UMis sai sillas jubinaid vahetatud, kuna eile surasin uued suvekad alla ja lihtsalt hingerahu huvides tahtsin kindel olla. Hinnaks kirjutati arvele 466 krooni ja 10 senti- sama mis sygisene hind, kuna see on fikseeritud hind, kusjuures kontrolliti ka muid asju, mis ka arvele kirja pandi, nagu näiteks mitte p6lev udutuli, mis eile läbi läks ja ka praeguseks hetkeks juba vahetatud on ning kulunud kojamehekummid, mis tiba yle aasta tagasi vahetatud said, kuigi ma ei palunud seda (loomulikult mul selle yle ainult hea meel ning tekitab UMile ainult plusspunkte minu silmis. Tegu siis Pärnu UMiga) :cool:
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Positiivne kokkujooks teeb auto sirgel stabiilsemaks, negatiivne võimaldab aga jälle järsult sisse keerata - selle teooria järgi peaks su auto olema nagu rööbastel (mis koguaeg otse lähevad :lol: ).

Muidugi kui kummalgi rattal on kokkujooks erinev, siis võib jah ujuma hakata.
Rain.
Klubiliige - admin
Postitusi: 6403
Liitunud: 17.11.2005 16:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu

Postitus Postitas Rain. »

AARE530 kirjutas: Hinnaks kirjutati arvele 466 krooni ja 10 senti- sama mis sygisene hind ...
Krt, ja mulle tehti pärast veermiku kontrolli UM-is sillereguleerimiseks pakkumine miski 655-le kroonile. Pole just palju muidugi, kuid on siis hinnad tallinnas kallimad kui pärnus, sest mingil hetkel vaja ka see tee sillaregulli ette võtta :?
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

Tom kirjutas:Positiivne kokkujooks teeb auto sirgel stabiilsemaks, negatiivne võimaldab aga jälle järsult sisse keerata - selle teooria järgi peaks su auto olema nagu rööbastel (mis koguaeg otse lähevad :lol: ).

Muidugi kui kummalgi rattal on kokkujooks erinev, siis võib jah ujuma hakata.
samas ei saa sirgel teel olla erinevat kokkujooksu. võib olla ainult viltu peal istuv rool :)
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Kasutaja avatar
andrusl
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 18.05.2004 22:18 03
Asukoht: tallinn-saue

Postitus Postitas andrusl »

Jaanus_P kirjutas:
Tom kirjutas:Positiivne kokkujooks teeb auto sirgel stabiilsemaks, negatiivne võimaldab aga jälle järsult sisse keerata - selle teooria järgi peaks su auto olema nagu rööbastel (mis koguaeg otse lähevad :lol: ).

Muidugi kui kummalgi rattal on kokkujooks erinev, siis võib jah ujuma hakata.
samas ei saa sirgel teel olla erinevat kokkujooksu. võib olla ainult viltu peal istuv rool :)
Saab ikka olla,tagumised rattad jooksevad ju ka järgi. ;)
Kui ainult esim.rataste peal sõita,siis jah ainult rool viltu. :D
BMW 523
5022145
Vasta