Võimsamad pirnid E30-le
Võimsamad pirnid E30-le
On teada fakt, et e30-ne lähituled pole suuremad valgusnäitajad. Kas võib kaasneda mingeid tehnilisi probleeme kui lampidesse 100W pirnid sisse panen. (lambid on reguleeritud korralikult, nii et pimestamise teemad paluks vahele jätta)
Tervist! Ohuks on ka see et, tuleklaas muutub kuumemaks kui tavaliselt (eelmise kirjutaja vihje - puudulik jahutus) ja kiire jahutuse puhul võib juhtuda ,et tekivad praod (autopesula, läbi lombi). Sai kunagi isegi uuritud seda teemat, siis mõned teadjamad mehed nii vähemalt rääkisid ja mõnelgi olla juhtunud, et tuleklaas ämblikuks muutus. Kuigi ühelgi juhul ei olnud see BMW ja tuttava Accordil ei juhtunud ka klaasidega midagi. Sõltub vist mudelist ja klaasi materjalist.
Üldjuhul on kaitsme esimene ülesanne hoida autot maha põlemast ja üles sulada enne, kuid mitmelgi juhul olen näinud, et pannakse suvaline vähemalt 20 amprine kaitse vahele ja arvatakse et küll ta kärab. Tavaliselt ei mõelda, et midagi elektrisüsteemis on valesti või lühises, alati kirutakse kaitsme nõrkust ( nael vahele ja asi korras) ja siis oh seda jama kui nupud armatuuril hakkavad kuju muutma ja juhtmetel isolatsioon vedelduma hakkab. Praeguse kogemuste põhjal vaatan autot soetades ka kaitsmekarpi, et hiljem midagi sisse lülitades kuskil põlema ei läheks. Pirni vahetada võib korra aastas küll kui kasutada autot pidevalt, seda on sügisel eriti hästi aru saada, kui tuled on tuhmid ja ei valgusta mitte kõssugi. Samas kui on mingi pühapäeva auto siis pole vajadust seda teha
[quote][i]Algselt postitas Siim_K[/i]
On olnud 2 e30-et, kuid nii lähi, kui kaugtulede valgustuse kehvasust pole veel täheldanud!?
julgen pakkuda, et ühed tegijamad tuled:) [/quote]
Alates 88a. kui e30 sai uued mootorid vahetusid ka lähituled. Pandi n.n."läätsed" ja need on tõelised "sea silmad" Panin mingid kallid pirnid sisse kus kirjas, et samade wattidega +30% valgust kuid ikka pime sõita.
On olnud 2 e30-et, kuid nii lähi, kui kaugtulede valgustuse kehvasust pole veel täheldanud!?
julgen pakkuda, et ühed tegijamad tuled:) [/quote]
Alates 88a. kui e30 sai uued mootorid vahetusid ka lähituled. Pandi n.n."läätsed" ja need on tõelised "sea silmad" Panin mingid kallid pirnid sisse kus kirjas, et samade wattidega +30% valgust kuid ikka pime sõita.
[quote]
Alates 88a. kui e30 sai uued mootorid vahetusid ka lähituled. Pandi n.n."läätsed" ja need on tõelised "sea silMadis K" Panin mingid kallid pirnid sisse kus kirjas, et saMadis Ke wattidega +30% valgust kuid ikka pime sõita.
[/quote]
mina võtsin tuled lahti ja pesin seest ära, nähtavus parenes tunduvalt, isegi rohkem kui nende +50%pirnidega.
Alates 88a. kui e30 sai uued mootorid vahetusid ka lähituled. Pandi n.n."läätsed" ja need on tõelised "sea silMadis K" Panin mingid kallid pirnid sisse kus kirjas, et saMadis Ke wattidega +30% valgust kuid ikka pime sõita.
[/quote]
mina võtsin tuled lahti ja pesin seest ära, nähtavus parenes tunduvalt, isegi rohkem kui nende +50%pirnidega.
- xjan
- Huviline
- Postitusi: 249
- Liitunud: 03.10.2002 10:09 07
- Peamine sõiduk: BMW
- Telefon: 56561000
- Asukoht: Tallinn
E30 tulel klaas maha...
saab, kuumafööniga ja kruvikeerajaga möllates.... kuumutad liimi lahti ja kougid klaasi maha. Pärast silikooniga uuesti tagasi. Kehv on asi, et üldjuhul saab seda vaid 1 kord teha, sest see spets liim mis seal on sulab lahti, aga silikoonid raiped enamuses mitte vist....
olen neid vanema omasi ise lahti kiskunud ja ca 2-3 minutit per tuli läks. 327, kes uuema tüübi tulesi lahti kakkus väitis et oli keerulisem/raskem see värk, kuna ei tahtnud eriti lahti tulla, aga ei tea...
endal panin tagasi FIX-ITga ja seda küll enam lahti ei saa
olen neid vanema omasi ise lahti kiskunud ja ca 2-3 minutit per tuli läks. 327, kes uuema tüübi tulesi lahti kakkus väitis et oli keerulisem/raskem see värk, kuna ei tahtnud eriti lahti tulla, aga ei tea...
endal panin tagasi FIX-ITga ja seda küll enam lahti ei saa
Et kasutada 100W
Tooks paar märkust!
1. Tuled peavad olema BOSH mitte HELLA
kuna BOSH reflektorid on Metalli pinnale galvaniseeritud peegelpind. Hellal aga Plastmass. IMO Sealt vist edasi pole vaja seletada...
2. Luuptulede puhul on valgusvoog on hajutatud läbi läätse mis omakorda läheb läbi tuleklaasi mis hakkab kuumenema just keskelt kuna on nii fokuseeritud. Ja klaas jääb pingesse suure kuumuse puhul piisab niiskest ja jahedamast ilmast et klaas katki läheb. Sama asi on ka Udutuledega!
Seega arvan. Kui jääb lähutulesi vaheks, kasuta lisaks udutulesi Parandab nähtavust märgatavalt.
Tooks paar märkust!
1. Tuled peavad olema BOSH mitte HELLA
kuna BOSH reflektorid on Metalli pinnale galvaniseeritud peegelpind. Hellal aga Plastmass. IMO Sealt vist edasi pole vaja seletada...
2. Luuptulede puhul on valgusvoog on hajutatud läbi läätse mis omakorda läheb läbi tuleklaasi mis hakkab kuumenema just keskelt kuna on nii fokuseeritud. Ja klaas jääb pingesse suure kuumuse puhul piisab niiskest ja jahedamast ilmast et klaas katki läheb. Sama asi on ka Udutuledega!
Seega arvan. Kui jääb lähutulesi vaheks, kasuta lisaks udutulesi Parandab nähtavust märgatavalt.
[quote][i]Algselt postitas Muhv[/i]
Minu katsetus lõppes kevadel. Mingeid anomaaliaid ei täheldanud. Enda rahustamiseks keerasin VisonPlus pirnid sisse. Valgust annavad subjektiivselt hinnates sama palju kui 100W-d. [/quote]
tulede valguse parandamiseks on kõige tõhusam
viis panna korralikud laternad -linnas nähtud
sellised harjukeskmised e30 tuled on küll kui
seasilmad. Naise autol olid need uuema malli luup-
tuled, ütleks nii, et täiesti keskmistele e28
suurtele tuledele ei saanud need punnsilmad
ligilähedalegi:(
muideks, ülevaatustel kontrollitakse tulede
valgustugevust ning 100w pirnidega ei lähe
ametlikult kindlasti läbi. Pluss heade selgete
tulede korral (kunagi olid 412 mossel uued
laternad+100/80W H4-d) tuli kahe aastaga ikka
paar korda politseiga ka tegemist teha. Olid
ka need e28 peal, ütleme, et valgustuse parandamine
oli vast mingi 20%, kindlasti mitte 100%, standardne
25A suurim pulkkaitse põles 5 min järel maha,
tuli asendada 30a ja panna teine pesa, pärast
sulas see koos pesaga maha.
Minu katsetus lõppes kevadel. Mingeid anomaaliaid ei täheldanud. Enda rahustamiseks keerasin VisonPlus pirnid sisse. Valgust annavad subjektiivselt hinnates sama palju kui 100W-d. [/quote]
tulede valguse parandamiseks on kõige tõhusam
viis panna korralikud laternad -linnas nähtud
sellised harjukeskmised e30 tuled on küll kui
seasilmad. Naise autol olid need uuema malli luup-
tuled, ütleks nii, et täiesti keskmistele e28
suurtele tuledele ei saanud need punnsilmad
ligilähedalegi:(
muideks, ülevaatustel kontrollitakse tulede
valgustugevust ning 100w pirnidega ei lähe
ametlikult kindlasti läbi. Pluss heade selgete
tulede korral (kunagi olid 412 mossel uued
laternad+100/80W H4-d) tuli kahe aastaga ikka
paar korda politseiga ka tegemist teha. Olid
ka need e28 peal, ütleme, et valgustuse parandamine
oli vast mingi 20%, kindlasti mitte 100%, standardne
25A suurim pulkkaitse põles 5 min järel maha,
tuli asendada 30a ja panna teine pesa, pärast
sulas see koos pesaga maha.
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5631
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Pakun, et mõtekaim lahendus on vahetada sisse tavalise, so. ettenähtud võimsusega pirnid, mis annavad heledamat valgust.
Nagu ülalpool Muhvgi oli pannud Philipsi VisionPlussid, mis annavad 50% heledamat valgust. Seni kõik kes on proovinud on sigarahule jäänud.
Nagu ülalpool Muhvgi oli pannud Philipsi VisionPlussid, mis annavad 50% heledamat valgust. Seni kõik kes on proovinud on sigarahule jäänud.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
-
- Huviline
- Postitusi: 4616
- Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
- Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
- Kontakt:
väike info: lähituled lülitatakse sisse läbi relee, mis asub kaitsmekarbis. kui kasutada kangemaid pirne, nagu siin mõned kasutavad, siis nõrgaks lüliks osutub mitte lüliti, relee ja kaitse, mis vahetatakse 15A vastu ümber, vaid hoopis juhtmed kaitsmekarbist tuledeni. kasutades 100W pirne tekib pingelang releest pirnini kuni 1-1,5V. sellepärast tundubki, et oluliselt valgust juurde ei tule. sellepärast mõnele tundubki, et mingid 30% pirnid näitavad sama hästi. hella tuled on plastikust ja vastu ei pea. tuled on enamusel seest tuhmide reflektoritega, sellepärast nad ei näitagi. samas tuleb ettevaatlik olla hella tulede puhastamisega seest- näpuga mitte puutuda, lapiga mitte nühkida, vähemalt mitte tugevalt, peegelkiht tuleb ära. puhtad reflektorid, 0-0,2V aku plussi ja töötava pirni vahel, uued pirnid ja reguleeritud tuled=normaalne valgustugevus
- Raiki
- Huviline
- Postitusi: 600
- Liitunud: 16.10.2002 20:52 36
- Peamine sõiduk: BMW X5 xdrive45e M sport
- Asukoht: Tartu
minu autol juba peaaegu pool aastat sees olnud 100w. pirnid ja pole häda midagi
aga tuleb vist kah ette võtta see töö ja seest ära puhastada
kui see ka ei aita siis poodi uute järele
aga tuleb vist kah ette võtta see töö ja seest ära puhastada
kui see ka ei aita siis poodi uute järele
BMW M535 E28
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05
BMW 520 E34
BMW 740 E38
BMW 635d E63
BMW 730D F01
BMW 740Ld Xdrive G12 LONG Executive Lounge
BMW 850 E31
BMW X5 xdrive45e M sport G05