K: koonusfiltri paigaldamine E30'le

Üldised arutelud ning näpunäited
Suletud
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

K: koonusfiltri paigaldamine E30'le

Postitus Postitas Raivo »

Et mis materjalist peaks olema see vahesein (kaitse), mis piirab sooja õhu pääsemist filtri juurde? Ning on kellelgi ka mõnda head nõuannet, kuidas seda kõige paremini teha?

Ning kas sealt tule tagant tuleb piisavalt õhku, või peaks miskise toru auto alla pamperisse vms vedama?
530d
patrik
Huviline
Postitusi: 4590
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

mul eelmisest autost järgi selline torbik, kus koonusfilter sees käib ja eest õhk voolikuga sisse tuuakse, kui tahad, võib kaupa teha
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
patrik
Huviline
Postitusi: 4590
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

pildi võin saata meilile
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Pane aga meilile :)
530d
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Aga hüva nõu, kuda seda vaheseina ise aretada, on ikka teretulnud :)
530d
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Noo, kas keegi tõesti pole siis ise filtrit paigaldanud?
530d
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Materjaliks sobiks hästi poleeritud alumiinium, esiteks selle pärast, et ta on kerge ja lihtne lõigata sobivasse mõõtu, teiseks selle pärast, et ta poleerituna peegeldab ta tagasi soojust (võib kasutada ka muud materjali ja seda hiljem näiteks foolium teibiga katta).

Ülemine serv tuleks katta mingi paksu tihendiga, et teha mootoriruumist õhuvõtmine minimaalseks.

Lisaks tuleb antud kasti vedada õhupealevoolu toru mis peaks olema võimalikult sileda sisepinnaga ja soovitavalt sujuvate nurkadega.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: K: koonusfiltri paigaldamine E30'le

Postitus Postitas Aare »

Raivo kirjutas:Et mis materjalist peaks olema see vahesein (kaitse), mis piirab sooja õhu pääsemist filtri juurde? Ning on kellelgi ka mõnda head nõuannet, kuidas seda kõige paremini teha?

Enne selle KNi ostma jooksmist tasuks välja selgtada, millist vaja on. Võin Sulle niipalju öelda, et nt Tartu Motoshow-l nähtudest olid 90% liiga väikse filtriga. Selleks on oma valem, kuidas seda filtreerivat pinda välja arvutada.....
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Re: K: koonusfiltri paigaldamine E30'le

Postitus Postitas Raivo »

Aare kirjutas:
Raivo kirjutas:Et mis materjalist peaks olema see vahesein (kaitse), mis piirab sooja õhu pääsemist filtri juurde? Ning on kellelgi ka mõnda head nõuannet, kuidas seda kõige paremini teha?

Enne selle KNi ostma jooksmist tasuks välja selgtada, millist vaja on. Võin Sulle niipalju öelda, et nt Tartu Motoshow-l nähtudest olid 90% liiga väikse filtriga. Selleks on oma valem, kuidas seda filtreerivat pinda välja arvutada.....
Ma võtsin selle e36'lt maha ja mõtlesin et paneks e30 2.5 peale. Mõõt peaks enam-vähem õige olema. St sai konsluteeritud targematega, ennem ostmist.

EDIT: Ma valisin ühe suurema mis saadaval oli.
Viimati muutis Raivo, 29.03.2004 13:16 11, muudetud 1 kord kokku.
530d
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Otsin selle filtripinna valemi õhtul üles. Need "targemad" pole tihti sellest kuulnud:) Igatahes ringi vaadates paistavad kohalikel 325-tel alamõõdus filtrid olevat...
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Andry
Huviline
Postitusi: 299
Liitunud: 03.10.2002 10:13 47
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Andry »

K&N filtrei müüakse ju automargi ja mootori järgi.
Ostad selle, mis ettenähtud. Lihtne.
Kasutaja avatar
Oliver P
Huviline
Postitusi: 523
Liitunud: 21.02.2004 12:37 04
Asukoht: Tallinn

Kui juba koonusest räägite...

Postitus Postitas Oliver P »

Palju maksaks kui ma oma 2.0 l e36 le tahaksin sellist asja panna?
Mis selleks vaja on ja kuidas tegutseda?
Mis need teevad kütusekuluga?
kas see jõu juurde tuleku jutt kehtib ka nii väikese mootoriga auto puhul?
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Andry kirjutas:K&N filtrei müüakse ju automargi ja mootori järgi.
Ostad selle, mis ettenähtud. Lihtne.
Hehh, M30 mootoriga E28-le olid need millegipärast kõik samasuured, kuigi mootori töömaht ja sellega kaasnev airflow kõiguvad mitmeid kordi
(525 kuni 745). Minu arvates pole eriti julgustav näide kaaändenni müüjate piiritust kompetentsusest. Liigväike ei voola piisavalt, liigsuure pärast langeb voolukiirus sisselaskes- sama asja pärast ilma filtrita sõitmine midagi juurde ei anna, kuna väiksema voolutakistuse nullib ära ebakorrapärane vool ning kiiruse langemine.

Valem ise on järgmine:


Filteeriv pind= mootori maht kuuptollides*maksimumpöörded/20,839

Pind on ruuttollides, ei viitsi teisendama hakata, kel huvi teisendab ise.
Pärit on see ühe võidusõidumootorite guru käsiraamatus, mida on alust uskuda rohkem kui mingi masstoote odavaid katalooge.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
truumu

Postitus Postitas truumu »

ilus+tore+kena aga kuidas teada saada konkreetse filtri pinda?
pakendil peaks vist olema, kuid ilma pakendita :roll:
sry, pole nende filtritega lähemalt tutvust teinud
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

NB! Mõeldud on selles valemis valmiskujul filtri pinda mõõdetuna, mitte koos nende voltidega.

Eks see arvutamine käi sedasi, et otsida matemaatika raamatust tüvikoonuse külgpindala valem ja voila. Joonlauaga mõõdud võtta ja rehkendada. Mul on silindrikujuline, arvutada lihtsam :cool:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Re: Kui juba koonusest räägite...

Postitus Postitas Raivo »

Manfeld kirjutas:Palju maksaks kui ma oma 2.0 l e36 le tahaksin sellist asja panna?
Mis selleks vaja on ja kuidas tegutseda?
Mis need teevad kütusekuluga?
kas see jõu juurde tuleku jutt kehtib ka nii väikese mootoriga auto puhul?
See on lihtne. Eriti veel E36'l.
Mina ostsin Volta autost Greeni filtri, augu läbimõõt oli vist 60mm.
Siis võtad olemasoleva airbox'i 'ära, pistad filtri asemele, kinnituse ning voila.
Et asi veelgi parem oleks, oleks soovitav ka filter mootoriruumist eraldada.
Filtri hind oli aastake tagasi u 1000.-

Ahjaa, efekt on rohkem sellist teoreetilist laadi. Eks sel aastal sõidan ilmselt ilma ja eks siis ole näha, kas on küttekulul ka mingit vahet või mitte.
530d
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4225
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

[quote="Aare"]NB! Mõeldud on selles valemis valmiskujul filtri pinda mõõdetuna, mitte koos nende voltidega.

Ot Aare nüüd paned küll enda väidetele puusse. See pindala mis on ilma voltideta on "...........". Filtri pindala mõõdetakse ikkagit terve pindalana ja need voldid juse selle efekti saavutavadgi.Mida vähem volte seda väiksem kasulik tegur on.seega need 2 sm ümbermõõdust koonuse puhul mängib ilusti voltidega välja. Erinevatel koonustel on voltide sügavused erinevad.Juba 1mm teeb pindala peale tublid sentimeetrid.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Hmm, loe veel kord :?

Valem arvestab juba sellega, et filter on voldiline. See on ette nähtud juba elemendi gabariitide, mitte pinnalaotuse arvutamiseks
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
hanno
Huviline
Postitusi: 4711
Liitunud: 01.10.2002 11:41 05
Peamine sõiduk: BMW 520d
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hanno »

Suletud